Uzaktan Eğitimin Temelleri

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
ÖĞRETİM TASARIMI VE TEKNOLOJİLERİNİN TEMELLERİ
Advertisements

KONU: UZAKTAN EĞİTİM TÜRLERİ
DERSİN AMACI: - Çeşitli öğretim teknolojilerinin özellikleri, öğretim süreçlerindeki yeri ve kullanımı, öğretim teknolojileri yoluyla kendi branşınızla.
UZAKTAN ÖĞRETİM & İNTERNET TABANLI ÖĞRENME (İTÖ)
UZAKTAN EĞİTİMİN TEMELLERİ
HAZIRLAYAN Dr. Mehmet Arif ÖZERBAŞ.
TEKNIK EGITIM FAKULTESI ÖĞRETİM YILI AKADEMİK KURUL TOPLANTISI HAZİRAN Dönem başında dersin hedefi, içeriği ve öğrencilerden beklentiler.
MODÜLER BİR ÖĞRETİM YAZILIMI DENEMESİ VE UYGULAMA SONUÇLARI Okut.Halit KARALAR (Muğla Üniv. Enf. Bölümü) Dr. Yaşar SARI (Muğla Üniv. Enf. Bölümü)
WEB TABANLI ÖĞRETİM.
UZAKTAN EĞİTİME GİRİŞ VE KAVRAMSAL ÇERÇEVE
Uzaktan Eğitimin Temelleri 2
Atatürk Üniversitesi KKEF BÖTE-2
Uzaktan Eğitim Kuramları
Teknoloji Nedir?.
Company name UZAKTAN E Ğİ T İ M. İ Ç İ NDEK İ LER Uzaktan Eğitimde Öğretmen Rolleri Uzaktan Eğitimin Kullanım Alanları? Uzaktan Eğitim Nasıl Yapılır?
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı 1.Temel Kavramlar
Uzaktan Eğitimin Temelleri
TEST – 1.
Öğretimde Kullanılan Yaklaşımlar (Stratejiler)
Oguzhanhoca.com /oguzhanhocam /oguzhan_hoca.
E-Öğrenme Nedir?
UZAKTAN EĞİTİMDE PSİKOLOJİK DANIŞMANLIK VE REHBERLİK
Yapılandırmacı yaklaşımın dayandığı ilkeler
8 ? E K S İ L E N EKSİLEN _ 5 5 ÇIKAN FARK(KALAN) 8.
Öğretim Tasarımı
PROGRAM TASARIMI
ÖĞRETİM TASARIMI VE TEKNOLOJİLERİNİN TEMELLERİ
ÖĞRETİM TASARIMININ TARİHSEL GELİŞİMİ
UZAKTAN EĞİTİMİN TARİHSEL GELİŞİMİ
UZAKTAN EĞİTİM Prof.Dr.Petek Aşkar
Öğrenme Kuramları ve Nasıl Öğretmeliyiz?
Programs of the Intel Education Initiative are funded by the Intel Foundation and Intel Corporation. Copyright © 2007 Intel Corporation. All rights reserved.
EĞİTSEL YAZILIMLAR GİRİŞ Sibel SOMYÜREK.
OKUL GELİŞİMİ YÖNETİM EKİBİ (OGYE) TOPLANTISI
Yüz yüze Akademik Danışmanlık Hizmetleri Öğrenme-öğretme süreçlerinin ve uygulamalarının öğretmen ve öğrencilerle bir arada yürütülmesi.
UZAKTAN EĞİTİMDE AKADEMİK DANIŞMANLIK VE REHBERLİK
U ZAKTAN E ĞITIMDE A KADEMIK D ANıŞMANLıK V E R EHBERLIK.
Öğretimde Teknoloji Kullanımı
UZAKTAN EĞİTİM.
UZAKTAN EĞİTİM Uz. Fezile ÖZDAMLI.
BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMI
PROJE TABANLI ÖĞRENME. Proje tabanlı öğrenme, öğrenci merkezli bir öğretim modelidir.
ÇAĞDAŞ EĞİTİMDE YENİ TEKNOLOJİLER
UZAKTAN EĞİTİMİN TARİHSEL GELİŞİMİ
Uzaktan Eğitimde Kavramsal Çerçeve
YAŞAMBOYU ÖĞRENME BAĞLAMINDA BATI AVRUPA e-SERTİFİKA PROGRAMLARI
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı
İNTERNET TABANLI UZAKTAN EĞİTİMDE MOBİL ÖĞRENMENİN ROLÜ
Melek YILMAZ.   Bilgi ve teknoloji çağını yaşadığımız günümüzde öğrencilerin bilgiye ulaşma ve problem çözme becerilerini kazanmaları önemlidir.  Bunun.
Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
TÜRKİYE’DE SANAL SINIF
UZAKTAN EĞİTİM.
Uzaktan Eğitim Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık. Uzaktan eğitim, öğrenme ve öğretme süreçlerinin farklı yerlerde gerçekleştiği, öğrenenle öğretenin çoğu zaman.
Temel Kavramlar Mehmet Barış HORZUM.
Dünyada Uzaktan Eğitime İlişkin İlk Uygulamalar
MORE ENSTİTÜ UZAKTAN EĞİTİM
EĞİTİM TEKNOLOJİSİ.
UZAKTAN EĞİTİMİN TEMELLERİ TARİHSEL GELİŞİM Dr. Serçin KARATA Ş.
BÖLÜM 10 UZAKTAN EĞİTİM √ Uzaktan Eğitim Nedir? √ Uzaktan Eğitim Etkili mi? √ Uzaktan Eğitim Teknolojileri Nelerdir? √ En İyi Uzaktan Eğitim Teknolojisi.
Uzaktan Eğitimin Temelleri
Dr. Serçin KARATAŞ UZAKTAN EĞİTİMİN TEMELLERİ Teknolojiler ve Ortamlar.
BBY469 Öğretim Yönetim Sistemleri Eğitim Bilimine Giriş Turgay Baş 1.
UZAKTAN EĞİTİMİN TARİHSEL GELİŞİMİ
SANAL SINIF UYGULAMASI
Teknoloji Nedir?.
BİLGİSAYAR DESTEKLİ ÖĞRETİM
EĞİTİMDE BİLİŞİM TEKNOLOJİSİNİN ETKİSİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
ÖĞRETİM İLKE ve YÖNTEMLERİ
Sunum transkripti:

Uzaktan Eğitimin Temelleri Tanımları Sosyolojik Temelleri Ülkemizdeki ve dünyadaki uygulamaları ve tarihsel gelişimi

Uzaktan Eğitimin Tanımları Genel terim olarak tanımı İlgili terimler Geleneksel tanımlar Çağdaş tanımlar Ülkemizdeki tanımları

Genel terim olarak uzaktan eğitim Okula ya da üniversiteye giderek derse katılmak yerine, evde veya işyerinde ders çalışarak öğrenmeyi tercih eden bireylerin eğitimi

Uzaktan eğitimle ilgili terimler Mektupla eğitim veya çalışma (correspondence education\study) Evde çalışma (home study) Bağımsız çalışma (independent study) Okul dışında çalışma (external studies) Uzaktan öğretim veya uzakta öğretme (distance teaching or teaching at a distance)

Uzaktan eğitimle ilgili terimler Uzaktan öğretim Uzaktan öğrenme + Materyallerin ve kursun geliştirilmesi Öğrenciyle ilgili olan süreç Keegan, 1996

Geleneksel tanımlar Öğrenme materyallerinin sunumunun, öğrenci danışmanlığının, öğrenci başarısını korumanın, gözetip denetlemenin bir grup öğretmen tarafından yürütüldüğü sistematik olarak organize edilmiş kendi kendine çalışma biçimidir. Doğrudan öğretim(direct education) Yüz yüze eğitim(face to face education) Uzaktan eğitim Dohmen, 1967

Geleneksel tanımlar Öğretim ve öğrenme davranışlarının ayrı yerde gerçekleşecek biçimde düzenlendiği bir öğretim yöntemidir. Öğrenci ve öğretmen arasındaki iletişim yazılı, elektronik veya diğer araçlar kullanılarak desteklenmelidir. Moore, 1973

Geleneksel tanımlar Uzaktan eğitim, devamlı eden biçimde gözetlenip denetlenen öğrencilerle öğretmenin aynı zamanda ve aynı sınıfta bulunmadığı çeşitli ders çalışma biçimlerini içerir. Öğretmenden planlama, rehberlik ve organizasyon konularında destek alınır. Holmberg, 1977

Geleneksel tanımlara göre uzaktan eğitimin öğeleri Öğretmen ve öğrenci aynı zamanda aynı yerde olmaması Bir eğitim organizasyonunun etkisi Öğrenci ve öğretmen arasında çeşitli araçların kullanımı İki yönlü iletişim Öğrenmenin bireyselleştirilmesi şeklinde özetlenebilir.

Geleneksel tanımlar, toplumdaki ve teknolojideki hızlı değişimlerden dolayı yetersiz bulunmaktadır.

Çağdaş tanımlara göre uzaktan eğitim Öğrenci ve öğretmen arasında fiziksel olarak yan yana olmadan eğitim iletişimi sağlanması Eğitim sürecini kolaylaştırmak ve desteklemek için öğrenci ve öğretmen arsında iki yönlü iletişimin olması İki yönlü iletişimi sağlamak için teknolojinin aracılığının kullanılması gerekir. Garrison ve Shale, 1987

Çağdaş tanımlara göre uzaktan eğitim Telekomünikasyon tabanlı uzaktan eğitim yaklaşımı mektupla eğitimin sınırlılıklarını ortadan kaldırmaktadır. Öğrenme-öğretme deneyimi, öğrenci ve öğretmen tarafından farklı zamanlarda gerçekleşir. Baker, 1989

Çağdaş tanımlara göre uzaktan eğitim Bireyin, yazılı veya elektronik iletişim ortamları yoluyla, öğreten(ler)le aynı zamanda aynı mekan bulunmadan, gerçekleştirilen planlanmış bir öğrenmeye katılımını sağlamak için yapılan tüm düzenlemelerdir. Moore, 1990

Çağdaş tanımlara göre uzaktan eğitim Öğreten ve öğrenen(ler)in coğrafi olarak bir arada bulunmamaktadır, Öğretimin dağıtımının elektronik araç ve yazılı materyallerle yapılmaktadır. Uzaktan eğitim, uzaktan öğretimi (öğretmenin süreçteki rolünü) ve uzaktan öğrenmeyi(öğrenenin süreçteki rolünü) kapsar. Potway, Lane, 1994

Çağdaş tanımlara göre uzaktan eğitim Özel organizasyonların ve uygulamaların yapılması yanında, ayrıca özel ders planı yapma tekniği, özel öğretme teknikleri, elektronik olan veya olmayan sistemlerin kullanıldığı, özel iletişim yöntemleri olan, normal olarak öğretme faaliyetlerini farklı ortamlarda oluşturan, planlı bir öğrenmedir. Moore ve Kearsley, 1996

Ülkemizdeki eğitim bilimciler tarafından yapılan tanımlar Geleneksel eğitim uygulamalarının öğretim yaşı, zamanı, yeri, yöntemi, amaçları ve benzeri sınırlılıklarına bağlı kalmaksızın, özel olarak hazırlanmış yazılı gereçler, kitle iletişim programları kısa süreli yüz yüze öğretimin bir sistem bütünlüğü içinde kullanılmasıyla yürütülen etkinliklerdir(A.Hızal, 1983). Geleneksel öğrenme-öğretme yönteminin sınırlıkları nedeniyle sınıf içi etkinliklerini yürütme olanağının bulunmadığı durumlarda, öğretim etkinliklerini planlayıcılar ve öğrenciler arası, iletişim ve etkileşimin özel olarak hazırlanmış öğretim üniteleri ve çeşitli ortamlar yoluyla belli bir merkezden öğretme yöntemidir(C.Alkan, 1981).

Ülkemizdeki eğitim bilimciler tarafından yapılan tanımlar Telekomünikasyon yoluyla gerçekleşen öğrenme ve öğretmedir (İşman, 1997). Farklı ortamlarda bulunan öğrenci ve öğretmenlerin, öğrenme öğretme faaliyetlerini, iletişim teknolojileri ve posta hizmetleriyle gerçekleştirdikleri bir eğitim sistemi modelidir(İşman, 1998). Öğretmen ve öğrencinin fiziksel olarak aynı kapalı alanda bulunmasına gerek kalmaksızın öğrenme-öğretme etkinliklerinin düzenlenip yürütülmesidir (Gökdağ, 1986 ).

Uzaktan eğitimin sosyolojik temelleri

Uzaktan eğitimin tarihsel gelişimi Çift yönlü iletişim Etkileşimli radyolu konferans Etkileşimli televizyonlu konferans Etkileşimli bilgisayarlı konferans Tek yönlü iletişim Mektupla Radyoyla Televizyonla Bilgisayarla