YANGIN EKİBİ ÇALIŞMA TALİMATI
Gemi tersaneye geldiğinde gemiye en az üç noktadan (baş, güverte, kıç) yangın devresi çekilecektir. Gemiye yeteri kadar CO2,KKT söndürücü çıkarılacaktır. Bu söndürücüler, yanma tehlikesi olan yerlerin 3 m uzağına konulacaktır. Her gün gemiye çıkıldığında devrede su olup olmadığı ve tüplerin yerinde olup olmadığı kontrol edilecektir. Öncelikle geminin yakıt tanklarının nerede olduğu belirlenecek ve her tarafına “YAKIT TANKIDIR, SICAK ÇALIŞMA YAPMA” yazısı yazılmalıdır. Yakıt tankını markalarken, yakıt tankından en az 2m mesafe bırakılmalıdır.
Geminin balast tankları kontrol edilecek, içinde herhangi bir yanıcı madde olup olmadığı tespit edilecektir. Eğer var ise yakıt tankı gibi markalanacaktır. Eğer yakıt borusu ve hava firar boruları balast tankından geçiyorsa onlarda markalanacaktır. Gemi geldiğinde yakıt tanklarının hava firarları da markalanacaktır. Yakıt tankları temizlenmeden herhangi bir sıcak işlem yaptırılmayacaktır.
Yakıt tankları temizlenirken, yakıt tankı temizleme talimatına göre yapılması sağlanacak ve denetlenecektir. Talimata uygunsuz bir durum varsa, işlem durdurulacaktır. Yakıt tankı temizlenirken, en az 8 m mesafede sıcak çalışma yaptırılmayacaktır çünkü sıcak çapaklar yakıt tanklarına sıçrayabilir ve yangına sebebiyet verebilir. Yakıt tankı teslim alma formu doldurulacaktır. Yakıt tankı her gün kontrol edilecektir. Yakıt kaçağı varsa sıcak işlem durdurulacaktır.
Geminin baş tarafında halatlar ve boya odası vardır Geminin baş tarafında halatlar ve boya odası vardır. Burada bir sıcak çalışma olacağı zaman o bölümlerde bulunan yanıcı maddeler alınacaktır. Geminin en tehlikeli bölümleri makine dairesi ve yaşam mahallidir. Bu bölümlerde olacak sıcak çalışmalar mutlaka kontrol altında tutulacaktır.
Gemide herhangi bir boru kesilecekse, boru kesme talimatına uygun sıcak çalışma izni verilecektir. Gemide tutya kesilecekse veya tutya koyulacaksa tutya kesme ve montaj talimatı uygulatılacaktır.
Geminin kapakları box-kutu şeklinde ise mutlaka gas-free alınacaktır Geminin kapakları box-kutu şeklinde ise mutlaka gas-free alınacaktır. Uygun ise bir peç açılacaktır. Eğer kesilen yer diğer bölümlerden bağımsız ise her bölme için ayrı işlem uygulanacaktır. Geminin dümeninde sıcak çalışma yapılacaksa, dümen yelpazesinde talimatı uygulattırılacaktır.
Boya atılacak yer için boya atma talimatı uygulattırılacaktır Boya atılacak yer için boya atma talimatı uygulattırılacaktır. Boya yapılan yerin hiçbir tarafında sıcak çalışma yapılmayacaktır ve o noktalara “BOYA VARDIR, SICAK ÇALIŞMA YAPMA” yazısı asılacaktır. Boya atılan tank, boya işlemi bittikten sonra sıcak çalışma yapılacaksa en az 2 saat geçmelidir. Gas free alınmalıdır ve boya kurumuş olmalıdır. Bunlar olumlu ise sıcak çalışma yapılabilir.
Sıcak çalışma yapılacak her yere yazılı sıcak çalışma izni verilecektir. Kesinlikle sözlü sıcak çalışma izni verilmeyecektir. Sıcak çalışma izni verirken, verilecek yer kontrol edilecektir. Sıcak çalışma izni verilecek yer iyice taranmalıdır. Örneğin, bir yakıt tankında sıcak çalışma yapılacaksa, bir numaralı yakıt tankının her tarafından kontrol edilmelidir. Eğer herhangi bir bölgesinde de yakıt tankı vb. varsa en az 2 metre mesafeden itibaren çalışma yapılmalı denilmelidir.
Her gün şaloma kontrol formu doldurulacaktır. Her gün oksijen kollektörü kontrol formu doldurulacaktır. Her gün gözlemlenen olumsuzluklar gözlem kontrol formuna eklenecektir.
Bir sıcak işlem izni verirken kesinlikle geminin proje, planlama, sac mühendislerinin etkisinde kalınmayacaktır. Geminin enspektörleri ve gemi yetkilileri etkisi altında kalınmayacaktır. Kapalı alan ve arkası bilinmeyen bir yer kesilirken kesilecek yer görünmeden kesinlikle çalışma izni verilmeyecektir.