İDARİ VE MALİ İŞLER DAİRESİ BAŞKANLIĞI KALİTE YÖNETİMİ.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
İNSAN KAYNAKLARI Ayşegül Akdeniz.
Advertisements

İŞLETMELERİN ÇEVRESİ VE ÇEVRE FAKTÖRLERİ
Strateji Tasarımı İlker acar.
İŞ DEĞERLEME İş Değerleme: Bir iş yerinde mevcut işler arasındaki değer farklılıklarını ortaya çıkaran bir karşılaştırma yöntemidir. Böylece işlerin önem.
KONU: Verimlilik nedir? Verimlilik hesabı nasıl yapılır?
KİŞİSEL SATIŞ Müşteri istek ve ihtiyaçları doğrultusunda gösterim ve ikna etmeye dayalı tutundurma çabalarına kişisel satış denir.
MODÜL 4 Organizasyon.
YÖNETİM İŞLEMİNİN FONKSİYONLARI
KONTROL ORTAMI Defterdarlıklar İç Kontrol Eğitimi 10 Mart-27 Nisan 2013 Strateji Geliştirme Başkanlığı 1.
ÜNİVERSİTELERDE İŞ MÜKEMMELLİĞİ MODELİ 2 MART 2003.
FİNANSAL AMAÇ VE FİNANS FONKSİYONU
İŞLETME YÖNETİMİ.
Kuvvet Alan Analizi.
İLLER İDARESİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ. NÜFUS VE VATANDAŞLIK İŞLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ  PENCERELERDE ISI YALITIMI YAPILMIŞ, BİNA ANA GİRİŞİNDE ÇİFT KAYAR KAPI MEVCUT.
T.C. OKAN ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ SAĞLIK YÖNETİMİ YÜKSEKLİSANS 1.PROGRAM SAĞLIK HUKUKU ÖDEVİ-II HAZIRLAYAN Dr Beytullah ŞAHİN AKADEMİK DANIŞMAN.
TEDARİK (SATINALMA) TEDARİK FONKSİYONU:
Değişime doğru Değiştirmek istemek Hayal kurmak Başkalarını beklememek Dinamik ilişkiler yaratmak.
HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ
ERP KONSEPT EĞİTİMİ.
ÇALIŞAN MEMNUNİYETİ VE MOTİVASYON
MEHMET TAŞ KIRIKKALE MEM SPE. İlkeler-Değerler Vizyon Yol gösterici olarak çalışanları; kurumun düzeni, güvenliği ve gelişimine uygun davranışlara teşvik.
Kalite Kültürüne Dönüşüm Stratejileri
HASTANELERİMİZDE AKILCI STOK YÖNETİMİ
İŞ KALİTESİ ve MALİYET İLİŞKİLERİ
İDARİ VE MALİ İŞLER DAİRESİ BAŞKANLIĞI KALİTE YÖNETİMİ.
Kalite Nedir? Furkan LEVENTOĞLU.
İDARİ VE MALİ İŞLER DAİRESİ BAŞKANLIĞI KALİTE PROGRAMI.
5-S YÖNETİMİ.
ÖRGÜTSEL MOTİVASYON.
Performans ölçme ve değerlendirme güz
TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ NEDİR?
İDARİ VE MALİ İŞLER DAİRESİ BAŞKANLIĞI “Dünden Bugüne Çalışmalarımız” “KALİTE”
İnsan Kaynakları Yönetiminin
STOK MALİYETİ.
İşletmeyi neden kurarız ?
SAĞLIK VE HALK SAĞLIĞINA GİRİŞ
İŞ GÜVENLİĞİ UYGULAMALARINDA YÖNETİM SİSTEMLERİNİN ENTEGRASYONU
AYDIN ÇEVRE VE ŞEHİRCİLİK İL MÜDÜRLÜĞÜ
İŞLETME BİLİMİNE GİRİŞ
VERİMLİLİK ve VERİMLİLİK ÖLÇÜMÜ
İŞGÜCÜ VERİMLİLİĞİNİN ARTTIRILMASI NORM KADRO
İş Etüdünün Tanımı Literatürde en fazla kabul edilen ve kullanılan iş etüdü tanımı, İngiliz standartlar Sözlüğü tarafından yapılmıştır: Buna göre İş Etüdü,
Öğr.Gör.Seda AKIN GÜRDAL
KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ
Bu derste, Sınıfta istenmeyen davranışların önlenmesi
Henri Fayol ve Yönetim Süreci “Sınai ve Umumi İşlerde İdare” ( )
Kamuda İnsan Kaynakları Yönetimine Giriş
Girişimcilik.
Girişimcilik.
YENİ ORGANİZASYON YAKLAŞIMLARI
Yenilik ve Yeni Ürün Altunışık-Özdemir-Torlak.
İNSAN KAYNAKLARI İŞLEVİNİN TANIMI VE AMAÇLARI
YÖNETİM SÜRECİ VE ÖZELLİKLERİ
SINIF YÖNETİMİ.
TAKIMA DAYALI PERFORMANS DEĞERLENDİRME
Kalite nedir? Kalite nedir? Kalite “ bir mal veya hizmetin müşteri beklenti ve gereksinimlerini karşılayabilme yeteneğidir” diye de tarif edilebilir. Tüketicilerin.
YONT 409 PROJE YÖNETİMİ.
Klasik Yönetim ve Organizasyon Teorisi
Konu 3 Kalite kontrolünün amaçları
1. İnsan kaynakları yönetimine giriş
İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİ
KİTAP: PROF.DR. BÜLENT KOBU
İnsan Kaynakları Yönetiminin
TKY UYGULAMASI.
İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİ
5-S YÖNETİMİ.
İnsan Kaynakları Yönetiminin
SATINALMA YÖNETİMİ ve TEKNİKLERİ Eğitimi
SELÇUK ÜNİVERSİTESİ REKTÖRLÜK VE BAĞLI BİRİMLERİN KALİTE YOLCULUĞU
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Sunum transkripti:

İDARİ VE MALİ İŞLER DAİRESİ BAŞKANLIĞI KALİTE YÖNETİMİ

KALİTE KONUSUNDA BİR HEYECAN VE ARZUNUN OLMADIĞI ORGANİZASYONDA BAŞARISIZLIK SÖZ KONUSU OLUR…

KALİTE GELİŞTİRME ASLA SONA ERMEYECEK BİR SEYAHATTİR.

Kalite Yönetiminin Amaçları Nelerdir? Kalite uğraşının tanımı, kalite politikası ile belirginleşir. Kalite uğraşının tanımı, kalite politikası ile belirginleşir.

BASİTE İNDİRGEMEKLE BASİTE ALMAK, KOLAYLAŞTIRMAKLA KOLAYINA KAÇMAK AYNI ŞEYLER DEĞİLDİR

HER BAŞARILI KALİTE YÖNETİMİ, ÜST YÖNETİMİN KATKISI VE ÇALIŞANLARIN EMEĞİ İLE OLUŞMUŞTUR

Kalite Politikası   Kalite politikasının oluşturulması başkalarına bırakılamayacak kadar önemlidir. Bu yetki daha alt düzeylere devredilemez.   Herkesin, görevini nasıl ve en iyi yerine getireceği yolunda kavram birliği yaratmalıdır.   Kuruluşun kalite politikasının olmadığı yerde, herkes aklına eseni yapar.   Kalite politikası, politikaya ne denli uyulduğunun denetlenmesini de içermelidir.

  Kalite politikası saydam olmalıdır. Herkes ne olduğunu bilmeli,anlamalı ve inanmalıdır.   Açık ve seçik olmalıdır. Herkes,gereklerini yerine getirmeli ve çabalara katkıda bulunmalıdır.   Kaliteyi daha iyiye götürmek açısından katılımcılığı açık, özendirici olmalı fakat kaytarma ve kaçamak kapılarını kapatmalıdır.   Her Kuruluşun Kalite politikası ve bu politikanın gerektirdiği uygulamalar, yazılı belgelere dönüştürülmelidir. Bu belgelerin derlenmesi, tasnifi, dağıtımı ve saklanmasının bir düzen içinde olmasını sağlamak da sistem çalışmalarının bir bölümüdür.

KALİTEYİ GERÇEKLEŞTİRMEK YOLUNDA İSTEK YARATMAK BAŞARININ EN ÖNEMLİ ADIMIDIR !

TOPLAM KALİTE YÖNETİMİNİN AMAÇLARI Toplam kalite yönetimi ile ilgili amaçları belli başlıklar altında aşağıda toplamak mümkündür.   Savurganlıkları önleme   Verimliliği arttırma   Kaliteyi arttırma   İşlem zamanlarını kısaltma   Sürekli iyileştirme ve gelişme Burada özellikle savurganlıkların önlenmesi ve verimliliği arttırma konuları üzerinde durulacaktır.

Başkanlığımızda söz konusu olabilecek savurganlıkları, görünen savurganlıklar ve görünmeyen savurganlıklar şeklinde ikiye ayırmak mümkündür. Görünen savurganlıklar;   Kırtasiye Malzemesi   Telefon görüşmeleri   Ampuller   Damlayan musluklar   Çay,kahve ve ikram malzemesi   Tuvalet kağıdı   Fotokopi v.b.

İşletmelerde Görünmeyen Savurganlıklar : A. Malzeme savurganlıkları   Satın almada   İhtiyaçların iyi planlanmaması   Malzemenin iyi tanımlanmaması   Piyasa etüdü yapılmaması

B.Makine savurganlıkları   Uygun makine seçilmemesi   Standart makine kullanılmaması   Makinelerin iyi ayarlanmaması   Makinelerin hor kullanılması   Eski makinelerin kullanılması   Koruyucu bakım yapılmaması

C.İşçilik Savurganlıkları   Uygun personel seçilmemesi   Metod ve iş tarifi olmayışı   Eğitim yapılmaması   Metod geliştirilmemesi   Personel devir hızının yüksek oluşu   Ödüllendirme ve cezalandırma sisteminin olmayışı   İş Güvenliğinin olmaması

D.Enerji Savurganlıkları   Yanlış enerji kaynağı seçimi   Gereksiz kullanım   Ek yarar sağlanmaması

E.Yönetim Savurganlıkları   Planlama olmaması   Organizasyon bozuklukları   Yetki devrinin istenen ölçüde gerçekleşmemesi   Doğru ve yeterli yöneltmenin yapılamaması   Koordinasyonsuzluk   Kontrol yetersizliği   İletişim ve bilgi akışı aksaklıkları   Motivasyona önem verilmemesi.

Yukarıda ele alınan savurganlıklara başka maddeler eklemek mümkündür. Burada vurgulanmak istenen gerçek! BU SAVURGANLIKLARDA HEPİMİZİN ÖYLE VEYA BÖYLE ETKİSİ OLDUĞUDUR.

Bu nedenle konuya hepimizin sahip çıkması ve destek vermesiyle, kalite seferberliği başlatılmış olacaktır.

Biraz da kalite- verimlilik ilişkisini incelersek; Verimlilik kavramı genelde elde edilen üretim ile bu üretimi sağlayan üretim faktörleri arasındaki oransal ilişkidir şeklinde tanımlanmaktadır. Bu tanım,olayın sadece ekonomik boyutunu dikkate almaktadır. Konuya Toplam Kalite Yönetimi esprisi içinde bakacak olursak verimlilik, bir düşünce biçimi tarzı ve bir tutum olarak düşünülmelidir. Buna uygun bir ortamı yaratan işletmeler sonuçta insan faktörünün işe devamını, yaratıcılığını ve motivasyonunu artıracak, istenmeyen sonuçlar (iş kazası v.b.) en aza inecek ve insanların daha verimli çalışması sağlanacaktır.Sonuç olarak yapılacak işlerin daha kısa sürede ve kaliteli olması gerçekleşecektir.

Toplam Kalite Yönetimi ile ilgili amaçlardan biri olan verimliliği arttırma konusunda Japon prodüktivite (verimlilik) merkezinin ;. “ Verimlilik her şeyin üzerinde zihinsel bir davranış biçimidir, mevcudun devamlı geliştirilmesi, gelişim ve ilerleme mentalitesidir. Ne kadar iyi görünürse görünsün ve de gerçekte ne kadar iyi olursa olsun, mevcut durumu iyileştirme, geliştirme arzusudur. Ekonomik ve sosyal hayatın değişen şartlara devamlı uydurulmasıdır.Yeni metodla yeni tekniklerin devamlı uygulanması çabasıdır, insanoğlunun gelişimine olan inançtır.” Şeklinde özetlenen sözleri Toplam Kalite Yöntemi açısından çok önemli bir mesajdır. Çünkü böylece toplam kalite yönetimine uygun ortamın hazırlanması, sürdürülmesi ve geliştirilmesi verimlilik artışı ile paralellik gösterir.

“ KALİTE, ASLINDA KURULUŞTAKİ HERKESİN İŞİDİR, ANCAK KİMSENİN İŞİ HALİNE GELMEYECEK ŞEKİLDE DOĞRU OLARAK YAPILANMALI, BİREYLERİN ÜRETTİKLERİ KALİTELİ İŞLER VE BÖLÜMLERİN KALİTE İÇİN YAPACAKLARI TAKIM ÇALIŞMASIYLA DESTEKLENECEK ŞEKİLDE ORGANİZE EDİLMELİDİR.”