Öğretim Tasarımı Hasan Çalışkan Doçent Doktor Anadolu Üniversitesi

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
ÖĞRETİM TASARIMI VE TEKNOLOJİLERİNİN TEMELLERİ
Advertisements

Derslere Etkin Teknoloji Entegrasyonu
ÖĞRETİM MATERYALLERİNİN SEÇİMİ ve GELİŞTİRİLMESİ
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı Temel Kavramlar
ASSURE MODELİ Öğrenenlerin Analizi A Grup Üyeleri Gökhan Kerim Güler
/ 191 EğitimYöntemleri Mevlana Üniversitesi Tıp Fakültesi Eğitici Eğitimi Kursu 27 – 31 Mayıs 2013.
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı Öğretim Materyallerinin Tasarlanması, Hazırlanması ve Seçimi Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU Hacettepe Üniversitesi,
Öğretim Tasarımı (Instructional Design)
ISTE Standartları Uluslararası Eğitim Teknolojileri (Derneği) Birliği (The International Society for Technology in Education-ISTE) Teknolojinin eğitimde.
Proje Tabanlı Öğrenme Modeli ve Bilgisayar Destekli Eğitim
Öğretim Tasarımı (Instructional Design)
Eğitim Öğretimde Planlama
HAZIRLAYAN EMEL DOKUR MERMERDAŞ
Öğretim Araç Gereç ve Materyalleri
Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi
Teknoloji Nedir?.
Temel Kavramlar Ar. Gör. Onur Dönmez.
ASSURE Modeli Hayrettin Binzet.
Company name UZAKTAN E Ğİ T İ M. İ Ç İ NDEK İ LER Uzaktan Eğitimde Öğretmen Rolleri Uzaktan Eğitimin Kullanım Alanları? Uzaktan Eğitim Nasıl Yapılır?
AÇIK UÇLU ÖĞRENME ORTAMLARI
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı 1.Temel Kavramlar
ÖĞRETİM TASARIMI MODELLERİ
Öğretimde Kullanılan Yaklaşımlar (Stratejiler)
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı Görsel Materyalleri Tasarlama Süreci Görsel Tasarımın Unsurları: Destekleyici Unsurlar Dr. Süleyman Sadi.
EĞİTİM TEKNOLOJİSİ.
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı Öğretimde Görsel-İşitsel Araçlar Görsel Materyallerin Katkıları Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU Hacettepe Üniversitesi,
Yapılandırmacı yaklaşımın dayandığı ilkeler
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı Öğretimde Görsel-İşitsel Araçlar Görsel Araçlar: Kitaplar, Tahtalar Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU Hacettepe.
Sosyal Ağların Eğitim Amaçlı Kullanımı
ÖĞRETİM TASARIMI VE TEKNOLOJİLERİNİN TEMELLERİ
Uzaktan Eğitimde Öğretmen ve Öğrenci Rolleri
Öğrenme Kuramları ve Nasıl Öğretmeliyiz?
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı Görsel Materyalleri Tasarlama Süreci Görsel Tasarımın Unsurları: Görsel Unsurlar Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU.
Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi
AYŞEGÜL KAYA.  Çekirdek Modeller (addie, gagne, briggs,wagner mod.)  Doğrusal Modeller (dick and carrey)  Esnek Modeller (assure, morrison, ros mod)
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı Öğretimde Görsel-İşitsel Araçlar Gerçek Eşyalar ve Modeller Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU Hacettepe Üniversitesi,
ZİHİNSEL YETERSİZLİĞİ OLAN VE İLKÖĞRETİM OKULLARINDA ÖZEL EĞİTİM ALAN ÖĞRENCİLERE BASİT DÜZEYDE ÖZ BAKIM VE GÜNLÜK YAŞAM BECERİLERİ KAZANDIRMAK İÇİN ÇOKLU.
ÖĞRETİM ETKİNLİKLERİ MODELİ
Durumlu Öğrenme (Situated Learning)
Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi
Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi
Eğitimde Hedefler Hedeflerin İşlevleri ve Analizi
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı
Internet’te uzaktan eğitim dersi tasarımı nesnelci ve oluşturmacı (objectivist and constructivist) öğrenim paradigmalarının karması bir gelişim modeli.
PROGRAM GELİŞTİRME VE ÖĞRETİM
BİLGİSAYAR DESTEKLİ EĞİTİM UYGULAMALARI
Prof. Dr. Fersun PAYKOÇ ODTÜ Eğitim Fakültesi Emekli Öğretim Üyesi.
KISIM 3 Bilişsel Gelişimi Arttırma
Eğitim Sisteminde Öğretmenin Rolü
Programlı Öğretim Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
EĞİTİM TEKNOLOJİLERİ VE ÖĞRETİM TASARIMI
ARCS Modeli.
ADDIE. ADDIE MODEL İ (JENER İ K MODELLEME) 2 Analiz (Analysis) Tasarım (Design) Geliştirme (Development) Uygulama (Implementation) De ğ erlendirme (Evaluation)
2 .BÖLÜM ÖĞRENME KURAMLARI VE YENİ MEB PROGRAMI Hazırlayanlar: Ahmet Ataç Gülenaz Selçuk Cihan Çakmak İhsan Yılmaz.
TIP EĞİTİMİNDE YENİLİKLER Tıp Eğitimi Anabilim Dalı Seminerleri / 231.
Öğretim Tasarımı ve Teknolojileri
Eğitim Psikolojisi Yrd Doç. Dr. Cenk Akbıyık
ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ
SOSYAL BİLGİLER DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMI
ASSURE Modeli.
Teknoloji Nedir?.
YAPILANDIRMACI YAKLAŞIM
Öğrenme ve Öğretme Stratejilerini Tasarlama
Öğretim Tasarımı Analiz.
Sağlık Bilimleri Fakültesi
AÇIK UÇLU ÖĞRENME ORTAMLARI
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
3 .BÖLÜM ÖĞRETİM TASARIMI VE TEKNOLOJİSİ SİSTEMİ ASSURE MODELİ
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı Temel Kavramlar
Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi
Sunum transkripti:

Öğretim Tasarımı Hasan Çalışkan Doçent Doktor Anadolu Üniversitesi İletişim Bilimleri Fakültesi hcaliska@anadolu.edu.tr

Temel Kavramlar Öğrenme Eğitim Öğretim Öğretme Yetiştirme

Öğretimi Tasarımlamak Kimi nereye götüreceğiz? Ulaştıklarını nasıl anlayacağız? Nasıl ulaştıracağız?

Öğretim Tasarımı-Süreç Öğretim sürecinin etkililiğini, verimliliğini ve çekiciliğini (kalitesini) sağlamak üzere, öğrenme ve öğretme kuramlarını işe koşarak öğretim standartlarının sistematik geliştirilmesi süreci...

Öğretim Tasarımı-Disiplin Etkili öğretim stratejileri ve bu stratejilerin geliştirilmesi ve uygulanmasına yönelik süreçler konusundaki araştırma ve kuramlarla ilgilenen bir disiplin...

Öğretim Tasarımı-Bilim Tüm düzeylerde, mikro veya makro ölçeklerde gerçekleşen öğrenme yaşantılarının kolaylaştırılması için işe koşulan; geliştirme, uygulama, değerlendirme ve sürdürme faaliyetlerine yönelik çeşitli standartların oluşturulması için var olan bir bilim dalı...

Öğretim Tasarımcısı Konu uzmanı olmayan Farklı alanlarda ortaya konan kuramları kullanan Öğrenme-öğretme İletişim Sistem Yönetim Öğrenmeye ilişkin sorunları çözen

Eğitim İletişimi Süreci İleri Besleme Kaynak K o d l a m İleti Kanal ç Geri Bildirim Alıcı Tasarım

Öğrenme Kuramları… Davranışçı Yaklaşım Süreç Öğretmen Rolü Teknoloji Rolü Öğrenci Rolü Bir davranışın ortaya çıkma olasılığındaki değişim EtkiTepki(davranış)Sonuç Çevre koşullarını düzenlemek: amaçların ifadesi, ipuçları ile rehberlik sağlama, anında geribildirim ile davranışların pekiştirilmesi için koşulların düzenlenmesi Farklı materyalleri (metin, ses, vidyo) ve etkinlikleri bir öğrenme sistemi içinde düzenlemek Verilen yönlendirme ve ipuçlarına tepki göstermek

Öğrenme Kuramları… Bilişsel Yaklaşım Süreç Öğretmen Rolü Teknoloji Rolü Öğrenci Rolü Zihinde saklanan bilginin miktarındaki değişim DikkatKodlamaBilginin zihinden geri çağırılması Zihinsel süreçleri destekleyecek durumların/koşulların düzenlenmesi: yeni bilginin düzenlenmesi, yeni bilginin var olanla ilişkilendirilmesi,farklı dikkat kodlama ve geri çağırma ipuçlarının kullanılması Yeni bilginin yeniden düzenlenmesi, var olanla ilişkilendirilmesi ve zihinde kodlanması için öğrenenlere yardımcı olmak Bilgiyi etkin olarak sentezlemek

Öğrenme Kuramları… Yapıcı Yaklaşım Süreç Öğretmen Rolü Teknoloji Rolü Öğrenci Rolü Deneyimlerle yapılandırılan anlamlardaki değişim (Gruplarda) Sürekli deneyim kazanarak bunları yansıtmak Model olma ve rehberlik etme: kazanılan deneyimlerin yansıtılması için gerçek ve anlamlı problemler sunmak, ekiple öğrenme fırsatları sağlamak, karşılıklı problem çözme bağlamı içinde bilginin yapılandırılması süreci için model olmak ve rehberlik sağlamak Öğrenenler, öğretmenler ve diğer uzmanlar arasındaki işbirliğine dayalı iletişimleri sağlamak, farklı karmaşık, gerçekçi problem çözme çevreleri yaratmak Bir bilim insanı rolüne bürünerek araştırmak ve keşfetmek

ASSURE Heinich, Molenda, Russell & Smaldino Now, Smaldino, Lowther, Russell (2008) Classroom orientation Note the selection of materials instead of development Image from http://vig-fp.prenhall.com/bigcovers/0137132395.jpg

S — State standards & objectives A — Analyze learners S — State standards & objectives S — Select strategies, technology, media & materials U — Utilize technology, media & materials R — Require learner participation E — Evaluate & revise Images from http://www.performancexpress.org/0205/images/JimRussell2.JPG, http://www.intime.uni.edu/Photo_album/new/management_individuals.htm & http://www.memphis.edu/releases/may09/firsttnprofessors.htm

Morrison, Ross & Kemp Classroom orientation It has been modified over time Images from http://www.borders.com.au/book/designing-effective-instruction/337124/

Images from http://www. odu. edu/~gmorriso/, http://www. edvantia

Smith & Ragan Patricia Smith & Tim Ragan Systems orientation Emphasis on cognitive psychology and instructional strategies Image from http://i5.ebayimg.com/01/c/02/d1/cb/80_8.JPG

Analyzing the learning context Analyzing the learners Analyzing the learning task Assessing learner performance Develop instructional strategies Produce instruction Conduct evaluations Revise instruction Image © Tillman Ragan at http://www.flickr.com/photos/tandpragan/25103076/sizes/l/ & http://www.flickr.com/photos/tandpragan/25102775/sizes/m/

Dick & Carey Now, (Walt) Dick, (Lou) Carey & (James) Carey Systems orientation Widespread use in corporate & military Image from http://vig-fp.pearsoned.co.uk/bigcovers/0205585566.jpg

Images from http://insys. fsu. edu/assets/faculty_pics/dick

ADDIE Been around a long time Model or framework? Image from http://img.amazon.ca/images/I/31zEaGNTdpL._SL500_AA240_.jpg

Image from http://technoscribe. files. wordpress. com/2009/08/addie

Öğretim Tasarımı Süreci Çözümleme Tasarımlama Geliştirme Uygulama Değerlendirme İhtiyaçlar Sorun Hedef Kitle Olanaklar Raporlama Amaçlar Ölçütler Ölçme Araçları İçerik Stratejiler Yöntemler Teknikler Teknolojiler Süreçler Ders Planı Eğitici Klavuzu Katılımcı Kitapçığı Görsel-İşitsel Yardımcılar Eğitici Eğitimi Zaman Çizelgesi Maliyet Hesabı Ortam Düzeni Ara Değerlendirme Düzeltmeler Son Değerlendirme Kestirimler Tanıma Kararlar Alma Üretme Sınırlılıklar Düzeltme

Öğretim Tasarımı Süreci Çözümleme 2 Ölçüte Dayalı (Normative) ÖSYS’dan 110 aldım Karşılaştırmalı (Comparative) Bizim sınıfın ortalaması 60 Diğer sınıfınki 80 Duyulan (Felt) İngilizce öğrenmeliyim Açıklanan (Expressed) Bu derste başarılı olmak için İngilizce metinleri okumayabilmelisiniz Geleceğe İlişkin (Future) Genişletilmiş gerçeklik uygulamaları yaygınlaşıyor, öğrenmeliyim. Yaşamsal (Critical Incident) Depremle yaşamayı öğrenmeliyiz

Öğretim Tasarımı Süreci Çözümleme 3 Genel Özellikler Eğitsel Özellikler Öğrenim Durumları İlgi Alanları Yaş ve cinsiyetleri Güdülenme Düzeyleri Toplumsal Nitelikleri Yetenekleri Beklenti ve Tutumları Öğrenme Biçimleri

Öğretim Tasarımı Süreci Çözümleme 4 Potansiyel Gizil güçler Performans Ulaşılmak istenen Kapasite İş yapabilme Gücü - becerisi

TL Öğretim Tasarımı Süreci Çözümleme 5 Olanaklar Zaman İnsan Gücü Finansman TL Altyapı

Öğretim Tasarımı Süreci Tasarımlama 4 Stratejiler Uzaktan Yüzyüze Bireysel Takımla Sunuş Buluş