EĞİTİM BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Gözün kısımlarını yerleştirme oyunu
Advertisements

DRAMA 1.HAFTA EĞİTİMDE DRAMA Hazırlayan: Dr. Uğur Altay MEMİŞ.
4.ULUSLARARASI BİLİM ŞENLİĞİ
ALAN SEÇİMİ SUNUSU KIRŞEHİR ANADOLU ÖĞRETMEN LİSESİ REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMA SERVİSİ
BİLİMSEL BİLGİNİN ÖZELLİKLERİ VE FEN - TEKNOLOJİ OKURYAZARLIĞI
EĞİTSEL YAZILIMLARIN DEĞERLENDİRİLMESİ VE SEÇİMİ
Yaşam Boyu Öğrenme Prof. Dr. Ali ŞEN.
BAŞARILI OLMAK İÇİN NELER YAPILMALI?
PROJEYE DAYALI FEN DERSİ Proje tabanlı öğrenme yöntemi, öğrencilere problem çözmeyi, karar vermeyi ve araştırmayı öğretir. Ayrıca öğrencilere belirlenen.
Similasyon (Benzetim)Tekniği
Eğitim Öğretimde Planlama
Zihinsel Engellilerde Disiplin Alanlarının Öğretimi
TÜBİTAK BİLİM PROJELERİ
HAZIRLAYAN EMEL DOKUR MERMERDAŞ
‘VERİMLİ ÇALIŞMA’.
PROJE TABANLI ÖĞRENME.
Genel Öğretim Yöntemleri [Öğretim Sistemleri]
PROJE TABANLI ÖĞRENME.
PROJE TABANLI ÖĞRENME.
PROJE NEDİR? Önceden belirlenmiş bir süre içerisinde;
Sinan KESKİN Murat ERGEN 1 Gazi ÜNİVERSİTESİ 2008.
REHBERLİK.
Proje Tabanlı Öğretim (Proje Temelli Öğretim)
Öğretimde Kullanılan Yaklaşımlar (Stratejiler)
İLKÖĞRETİMDE EĞİTİM PROGRAMLARI
ABKO ve KDE ile ilgili genel bilgiler
Oguzhanhoca.com /oguzhanhocam /oguzhan_hoca.
Öğrenme Öğretim sürecinde kullanılan stratejiler genel olarak üç grupta toplanabilir: Pasif öğretim (öğretmen merkezli) Etkileşimli öğretim Aktif öğrenme.
ÖDEV VERME VE DEĞERLENDİRME Meral KOCABAY
MUSTAFA ABAK ÖZEL EĞİTİM ÖĞRETMENİ
SLAYTI MUTLAKA SESLİ İZLEYİNİZ… İYİ SEYİRLER…
Neden Proje Yönetimi - PROBLEMLERİN KARMAŞIKLIĞI - TEK BİR KİŞİNİN ÇÖZÜME ULAŞMA GÜÇLÜĞÜ - DİSİPLİNLER ARASI İLİŞKİLERİN SAĞLANMASI - MADDE VE İNSAN KAYNAKLARININ.
Evrim Suna ARIKAN Özlem YAŞAR UĞURLU
Bilgisayar Destekli Eğitim
PROJE TABANLI ÖĞRENME. Proje tabanlı öğrenme, öğrenci merkezli bir öğretim modelidir.
TÜBİTAK ‘’ Bilim Fuarları ‘’ öğrencilere kendi ilgileri doğrultusunda belirledikleri bir konu üzerine bilimsel araştırma projeleri yaparak sonuçlarını.
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
Neden Proje Yönetimi - PROBLEMLERİN KARMAŞIKLIĞI
Probleme Dayalı Öğrenme (Problem Based Learning)
Melek YILMAZ.   Bilgi ve teknoloji çağını yaşadığımız günümüzde öğrencilerin bilgiye ulaşma ve problem çözme becerilerini kazanmaları önemlidir.  Bunun.
Örnek Olay Yöntemi (Örnek Olay İncelemesi)
Yapılandırmacılığa Dayalı Öğrenme Modelleri
ÖDEV-BAŞARI Sevgili Öğrenciler;Ödevin eğitim hayatınızda çok önemlidir. Ödevin amaçları şunlardır Derse hazırlıklı gelmek Derste öğrenilen konuları pekiştirmek.
HANGİ ALAN-HANGİ MESLEK?
Ders seçimi veli, “öğrenci” tarafından yapılır.
Çocuklarda zeka gelişiminin en yoğun olduğu dönem 3–11 yaş aralığı olup bu dönemlerde beyin gelişimine çok dikkat edilmelidir..
SANAT EĞİTİMİ.
REHBERLİK SERVİSİ Haftalık ders çizelgelerinde ortak dersler, alan/dal dersleri (mesleki ve teknik ortaöğretim okulları) ve seçmeli dersler bölümleri.
BİLSEM EĞİTİM PROGRAMLARI
HAFTALIK DERS DAĞILIMINIZ
BİLSEM EĞİTİM PROGRAMLARI
BASAMAKLI ÖĞRETİM MODELİ
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
Okula neden devam ediyorsunuz? “Eğitim görmek için.”… Okul bizi hayata hazırlamada laboratuvar görevi görür. Sorunlara uygun çözüm yolları geliştirmemize.
Özel Gereksinimli Öğrenciler ve Fen Öğretimi
ULUDAĞ ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ.
BİLSEM EĞİTİM PROGRAMLARI
Yapılandırmacılık (Oluşturmacılık / Constructivism)
7th International Congress of Research in Education
ALAN – DERS SEÇİMİ.
ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ
Bir Öneri… 5E Modeli 1. Girme 2. Keşfetme 3. Açıklama 4. Derinleştirme
FEN BİLİMLERİ DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMI
Araştırma-Sorgulamaya Dayalı Öğrenme Yaklaşımı
Fen Öğretiminin Genel Amaçları Prof. Dr. Fitnat KAPTAN Arş. Gör. Dr
Sağlık Bilimleri Fakültesi
2018 – 2019 EĞİTİM VE ÖĞRETİM YILI
PROBLEM ÇÖZME YÖNTEMİ Problem çözme yöntemiyle öğrenme yaklaşımı, bilimsel araştırma yöntemini temel almaktadır. Bu yaklaşımın özü John dewey’ in genel.
Sunum transkripti:

EĞİTİM BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ T.C. GAZİ ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ FİZİK ÖĞRETMENLİĞİ KONU: PROJE TABANLI ÖĞRENME HAZIRLAYAN: HAYATİ TARHAN DANIŞMAN: PROF. DR. ZEKİ KAYA ANKARA 2003

PROJE TABANLI EĞİTİM PROJE NEDİR? PROJE TABANLI EĞİTİM NEDİR? PROJE TABANLI EĞİTİMİN ÖNEMİ HANGİ ÖĞRENCİ PROJE ÜZERİNDE ÇALIŞIR? PROJE ÜRETECEK ÖĞRENCİNİN KEŞFİ ÖĞRENCİ HANGİ ALANDA PROJE ÇALIŞMASI YAPACAK PROJE EĞİTİMİ YAPACAK ÖĞRETMENİN ÖZELLİKLERİ PROJE EĞİTİMİNDEN ÖNCE NELER YAPILMALI? PROJE TABANLI EĞİTİM NASIL YAPILIR? PROJE TABANLI EĞİTİM NİÇİN YAPILIR? PROJE TABANLI EĞİTİMİN FAYDALARI PROJE TABANLI EĞİTİM YAPAN KURUMLAR

PROJE NEDİR? Bir tasarı, bir buluş, yapılacak etkinliğin tasarlanmasına proje denir. Bilimsel Proje : Bilimsel proje, bilimsel yöntem kullanarak bir deneyin, araştırmanın, koleksiyonun ya da bir buluşun sunuşudur. Bir öğrencinin, ilgilendiği bir konu hakkında araştırma yapmasını, araştırma sonuçlarını bir raporla düzenlemesini ve en sonunda tüm bulgularını sınıfta yada bir yarışmada sunmasını içerir

PROJE TABANLI EĞİTİM NEDİR? Gelişen teknolojiyle birlikte eğitimde de yeni gelişmeler olmaktadır. Üretimin ve gelişimin temelinde de iyi bir eğitim yatmaktadır. Her öğrencinin kendi ilgi alanında başarılı olması için o alana yönelmesi ve o alanda çalışmalar yapması gerekmektedir. Bu çalışmalar basitten karmaşığa doğru olmalı ve aşama aşama, basamak basamak olmalıdır. İşte bu üretkenliğe dayalı eğitime proje tabanlı eğitim diyoruz.

PROJE TABANLI EĞİTİMİN ÖNEMİ Proje tabanlı eğitim; Yaratıcılığı uyandırır Yaratıcı düşünmeye özendirir Kişiliği ve mantıksal düşünmeyi geliştirir Problem çözme ve iletişim yeteneğini geliştirir Bilimsel yöntemle gerçek yaşamı ilişkilendirmeyi öğretir Toplumdaki buluşçu ruhu ateşler. KISACA PROJE TABANLI EĞİTİM ÜLKEMİZİN İHTİYACI OLAN BİLİM ADAMLARININ YETİŞMESİNİ SAĞLAR

HANGİ ÖĞRENCİ PROJE ÜZERİNDE ÇALIŞIR? Eğitimde her öğrencinin yapısına uygun olan bir model vardır. Proje çalışması yapacak öğrencilerde de belli özellikler olmalıdır. Proje üzerinde çalışacak öğrencilerin özellikleri Doğuştan gelen özellikler Sonradan kazanılan özellikler

DOĞUŞTAN GELEN YETENEKLER Mucitlik yeteneği Farklı düşünme yeteneği Olaylara farklı bakma yeteneği Gördüğü bir şeyi çabuk kavrama Öğrendiğini geliştirme yeteneği Yaşıtlarından farklı davranışlar gösterme

SONRADAN KAZANILAN YETENEKLER Bu özellikler planlı bir eğitimle kazandırılır Bilimsel çalışma yöntemleri Bilgiye ulaşma İletişim becerileri Bilgiyi bulma Araştırma yöntemler Bilgiyi sunma Grupla çalışma teknikleri Yabancı dil Sosyal etkinlikler Bilgisayar Öğrenme yöntemleri Dil becerisi

PROJE ÜRETECEK ÖĞRENCİNİN KEŞFİ Derslerde yapılacak küçük çaplı çalışmalar bütün öğrencilerle yapılmalı. İleri proje çalışmaları, ilgisi olan öğrencilerle yapılmalı Proje üretimi özellikle Fen Bilimleri derslerinde olmaktadır. Deney ve ders sırasında öğrencide gözlenen özellikler. Bazen dersi dinlemiyor gibi görünür. Aslında dinliyordur. Anlatılan konuyu çabuk kavrar. Aynı konu fazla tekrarlanırsa sıkılır. Konu anlatılırken birden sözü keser ve soru sorar. Bu sorular bazen konuyla ilgisizde olabilir

Deney ve ders sırasında öğrencide gözlenen özellikler. Sorduğu sorular sıra dışıdır Soruları ve fikirleri ayrıntılar üzerindedir Sorulara verdiği cevaplar enteresan ve yaşıtlarınınkinden farklıdır Meraklıdırlar, çok soru sorarlar. Bazen sorduğu soruyu kimse anlamaz Dersleri deney yaparak işlemekten hoşlanırlar.

PROJE ÇALIŞMASI YAPACAK ÖĞRENCİ HANGİ ALANDA PROJE ÇALIŞMASI YAPACAK Proje çalışması yapacak öğrenci keşfedildikten sonra öğrencinin hangi alanda proje çalışması yapacağı tespit edilmelidir. Bu çalışmalar çok dikkatli yapılmadır. Çünkü hangi öğrencinin proje çalışması yapması gerektiği kadar, öğrencinin hangi alanda çalışma yapacağı da önemlidir.

Öncelikle öğrencinin ilgi alanı keşfedilir. Tabloda belirtildiği gibi 3 ana grup vardır. Daha sonra ana gruplardan kendine uygun olan alt gruplara ayrılır.

P R O J E K O N U S U Alt gruplara inildikçe proje konusuna yaklaşılır. Alanlardan hangisi seçildiyse öğrenci o alanda proje çalışmasına başlar.

DİKKAT: ÖĞRENCİYLE PROJE KONUSU ÇOK UYUMLU OLMALIDIR. ÇÜNKÜ DOĞRU ÖĞRENCİYLE DOĞRU ALAN DAHA BAŞARILI BİR PROJE DEMEKTİR. ÖĞRENCİ İLGİ ALANINDA BİR PROJE HAZIRLAMALI. ÖĞR. İSTEK YETENEK SONUÇ VAR VAR BAŞARILI YOK YOK BAŞARISIZ VAR YOK YARI BAŞARI YOK VAR BAŞARISIZ

PROJE EĞİTİMİ YAPACAK ÖĞRETMENİN ÖZELLİKLERİ Proje çalışmasa yapacak öğretmende belli özellikleri olmalı. Bu özellikler öğrencidekilerle aynı olmayabilir. Çünkü bir özelliğe sahip olmakla o özelliğin eğitimciliğini yapmak farklı şeylerdir.

Proje çalışması yapacak bir öğretmende olması gereken özellikler Geniş düşünebilmeli. Öğrenciden gelen her türlü fikre açık olmalı İyi bir rehberlik bilgisine sahip olmalı İletişimi iyi olmalı. İyi bir gözlemci olmalı. Teknoloji imkanlarını iyi kullanabilmeli ve bunların kullanımını öğrencilere öğretmelidir. Gelişmeleri iyi takip etmeli öğrencilere gerekli durumlarda bilgi aktarmalıdır

PROJE EĞİTİMİNDEN ÖNCE NELER YAPILMALI? BAŞARILI BİR PROJE ÇALIŞMASI İÇİN GEREKENLER BİLGİ MALZEME ÖĞRETMENDE ÖĞRENCİDE

ÖĞRENCİDE OLMASI GEREKEN BİLGİLER Bilimsel çalışma yöntemleri Araştırma yöntemler İletişim becerileri Bilgisayar Bilgiye ulaşma Biliyi sunma

PROJE TABANLI EĞİTİM NASIL YAPILIR? Dersler normal şekilde işlenir. Ders işlenirken proje çalışması yapacak öğrenciler tespit edilir. Proje çalışmaları dersin dışında yapılır. Çalışmayı öğrenci yapar öğretmen yol gösterici olur. Öğrenci beynindeki bilgileri yorumlar ve yeni bir ürün ortaya koyar.

ÖĞRENCİ BEYNİNDE BİLGİLERİN YORUMLANIP YENİ BİLGİ ÜRETİLMESİ BİLGİ 1 BİLGİ 2 BİLGİ 3 BİLGİ 4 BİLGİ 5 BİLGİ 6 1 1 5 8 6 Yapılması gereken öğrenciye bilgi yorumlamasını öğretmek

PROJE ÜRETİMİ ARININ BAL YAPMASINA BENZER PAPATYA GÜL DİKEN AYÇİÇEĞİ

PROJE TABANLI EĞİTİM NİÇİN YAPILIR? Eğitim ve öğretime hayatilik kazandırdığı Öğrencilere kendi göç ve kabiliyetlerini tanıma fırsatı vererek mantıki yolla düşünmelerini sağladığı Birlikte iş yapmayı ve iş bitirme alışkanlığı kazandırdığı Öğrencilerin kendine güven ve sorumluluk duygusunu geliştirdiği

PROJE TABANLI EĞİTİM NİÇİN YAPILIR? Öğrenci merkezli olduğu için öğretmenlerin işini kolaylaştığı Her öğrenci kendisinden sonra gelecek öğrencilere bir ışık tutarak onlarında proje çalışmaları yapmasını sağladığı Genç beyinler ülkeye kazandırdığı Toplumda üretken bireylerin sayısı arttırdığı için yapılır

PROJE TABANLI EĞİTİM YAPAN KURUMLAR Proje tabanlı eğitim yapmak için Milli Eğitim Bakanlığı Tarafından Bilim ve Sanat Merkezleri kurulmaya başlanmıştır. Bilim ve Sanat Merkezlerinde öğrenciler kendi ilgi alanlarında proje üretecek şekilde eğitim görmekteler. Sayıları ülkemizde 20 civarındadır.

BİLİM VE SANAT MERKEZLERİNDE EĞİTİM Öğrenciler Bilim ve Sanat Merkezlerinde öğrenciler kendi ilgi alanları doğrultusunda eğitim görmekteler.

ÖĞRENCİ BİLİM SANAT FEN SOSYAL BİLİMLERİ RESİM MÜZİK BİLİMLER MATEMATİK EDEBİYAT FİZİK TARİH KİMYA COĞRAFYA BİYOLOJİ

SUNUM SONA ERDİ KATILDIĞINIZ İÇİN TEŞEKKÜRLER