 Sempozyum sonrası gelişmeler  Mail grubu  İstanbul grubunun oluşumu  Ve biz…

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
5. Hendese Grup Toplantısı
Advertisements

Faaliyetin Süresi: 24 ay ( )
Anadolu Üniversitesi Kadın Çalışmaları Uygulama ve Araştırma Merkezi.
TÜRKİYE’DE ÇAĞCIL DEMOKRASİ, DEMOKRATİK KÜLTÜR VE OLGUNLUK
KADIN ÇALIŞMA GURUBU KADIN ÇALIŞMA GURUBU. Odamız Kadın Çalışma Gurubu dönemi Gerçekleştirdiği Faaliyetler.
ÇOCUK İSTİSMARINA BÜTÜNCÜL YAKLAŞIM
TÜRK TORAKS DERNEĞİ 1.
30 Ekim-2 Kasım 2014 ANTALYA, TÜRKIYE
AVRUPA BİRLİĞİ BAKANLIĞI Valiliklerde AB İşleri İçin Kapasite Oluşturulması Projesi Tanıtım Toplantısı Antalya 22 Ocak 2013.
Etik Kültürün ve Şeffaflığın Geliştirilmesinde SİVİL TOPLUMUN Katılımı Ufuk Batum Şeffaflık Derneği Yönetim Kurulu Üyesi 25 Mayıs, 2011 Ankara.
TTB-UDEK Çalışma Grupları Dr. Raşit Tükel TTB-Uzmanlık Dernekleri Eşgüdüm Kurulu 30 Kasım 2007 / İstanbul.
Rehberliğin Amacı ve Eğitimdeki Yeri
SİVİL TOPLUM KURULUŞLARINDA ETKİLİ YÖNETİM
YENİLEME PAZARI GELİŞTİRME DERNEĞİ 10 Nisan 2014 YENİLEME PAZARI GELİŞTİRME DERNEĞİ 10 Nisan 2014 Ortak Beklentiler Yurt dışı dernekleri ile etkileşiminin.
TÜRKİYE’DE STRATEJİK ARAŞTIRMA MERKEZLERİ: BİLGESAM ÖRNEĞİ Doç. Dr. Atilla SANDIKLI BİLGESAM Başkanı.
Yaşam Boyu Öğrenme Prof. Dr. Ali ŞEN.
Support to Local Administration Reform 1 Birlik için stratejik yönün tanımlanması.
İÇ ANADOLU BÖLGESİ KADIN ÖRGÜTLERİ ARASINDA TOPLUMSAL DÖNÜŞÜM İÇİN GÜÇ BİRLİĞİ ÇALIŞTAYI ESKİŞEHİR 2014.
Bilimsel Araştırma Yapıyorum
Yeni alınan deneyimsiz personelin yetiştirilmesi veya
İSİG Politikası ve Güvenlik Kültürü
İşyerlerinde Psikolojik Taciz (MOBBİNG)
UNICEF Türkiye Ülke Programı
Kültür.
TÜRK EĞİTİM SİSTEMİ VE OKUL YÖNETİMİ Ders Notları Eser ÇEKER (M.Sc.)
GEG Gençlik Eylem Grubu Ağustos tarihlerinde Samsun 19 Mayıs Gençlik Merkezinde toplam 25 gönüllüyle gençlerin katılımı atölyesini gerçekleştirdik.
15 Ekim 2012 Afyonkarahisar ENGELLİLERİN HAKLARINA İLİŞKİN SÖZLEŞMENİN UYGULANMASININ TEŞVİK EDİLMESİ VE İZLENMESİNE İLİŞKİN ULUSLARARASI VE ULUSAL MEKANİZMALAR.
Gençlik Sektöründe Yerelleşme ve Yeniden Yapılandırma
Kaliteli EÇE uygulamalarında hakkaniyet odağı: Toplum temelli yaklaşımlar yoluyla eşitsizliklerin ele alınması MOINHO DA JUVENTUDE.
T. C. ÇEVRE VE ORMAN BAKANLIĞI ÇED VE PLANLAMA GENEL MÜDÜRLÜĞÜ Y
Stratejik Planlama. Stratejik Planlama-1 A: İşi doğru yapma B: Doğru işi yapma A: Etkinlik B: Etkililik.
TAHSİN YENTUR İLKOKULU
TOPLUM SAĞLIĞINI GELİŞTİRME ÇALIŞMA GRUBU
Sunuş Sıralaması Tezin Konusu, Amacı, Hipotezleri ve Yöntemi
STRATEJİK PLANLAMA.
Türkiye Psikoloji Öğrencileri Çalışma Grubu
Prof. Dr. Aysen Müezzinoğlu Dokuz Eylül Üniversitesi
HANGİ ANA BAŞLIKLARI İŞLEYECEĞİZ :
Bölümün Amacı Bu bölümün amacı, örgütlerin peşinde koştukları hedeflerin türlerini ve yöneticilerin bu hedeflere ulaşmak için kullandıkları rekabetçi.
KADIN ERKEK FIRSAT EŞİTLİĞİ KOMİSYONU
Türk Eğitim Sisteminin Yapısı ve Yönetimi
ÜYELİK GELİŞTİRME KOMİTESİ
Kamuda Memur Disiplini ve Ahlakı
BEN OLMADAN BENİM ADIMA HİÇ BİR ŞEY! Bağımsız Yaşam hareketinin merkezinde “engelli bireyler” in kendileri vardır. Engelli bireyler, kendi hayatlarına.
EĞİTİMİN POLİTİK TEMELLERİ
GENEL ÖNERİLER. ŞİDDETİN ÖNLENMESİNDE NE TÜR PROGRAMLAR/ MÜDAHALELER ETKİLİ? BİREYSEL DÜZEYDE MÜDAHALELER: Bu kategorideki programlardan/müdahalelerden.
Dr. Adil AKINCI Bankacılık ve Finans Bölümü
ETKİLEŞİM ve İŞBİRLİĞİ
Mevcut sistem hastalık üretiyor, Hastalıklarımızı ve emeğimizi istismar EDİYOR! Türk Tabipleri Birliği – İstanbul Tabip Odası ‘Sağlığımıza Yatırım Yapmayanlar.
TOPLUMSAL CİNSİYET EŞİTLİĞİ Hazırlayan = Büşra Kocaman
HUKUK KLİNİĞİ DERSİ NASIL HAZIRLANIR VE BİR ÖRNEK
HAKLARIMI ÖĞRENİYORUM
Kurumsal Kültür Yapılandırma Projesi
Örgüt Nedir? Neden Vardır?
Temel Bilgi Teknolojileri
VE İŞTE DİĞER 6 BECERİ.
Sosyal Hizmet Etiği Doç.Dr. Elif Gökçearslan Çifci
MEDYA VE ÇOCUK
İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİ
DEMOKRATİK OKUL KÜLTÜRÜ YETERLİKLER ÇERÇEVESİ
TOPLUMSAL CİNSİYET EŞİTLİĞİ
YETERSİZLİĞİ OLAN BİREYLERE İLİŞKİN ULUSLARARASI YASAL DÜZENLEMELER
Ondokuz mayıs üniversitesi Havza meslek yüksek okulu
Yrd.Doç.Dr. Çağdaş Erkan AKYÜREK
Deneyim Paylaşımı: Temiz Hava Hakkı Platformu
ANTROPOLOJİ Kelime anlamı olarak antropoloji; “insanla ilgili düzenli bilgi” anlamındadır. Antropoloji, biyolojik yapısıyla insanı ve insan davranışlarını.
TARIMDA ÖRGÜTLENME VE KOOPERATİFÇİLİK DERS NOTLARI
Tüm kültürlerde ve ülkelerde, yaş, cinsiyet, kıdem ve hiyerarşik konum olmadan çalışanların karşılaşması muhtemel bir işyeri sorunu olan işyerlerinde.
TEST 1.
Ahmetcan Beyin Tümörü İle Mücadele Derneği
Sunum transkripti:

 Sempozyum sonrası gelişmeler  Mail grubu  İstanbul grubunun oluşumu  Ve biz…

 Eleps, psikolojinin politik ve tarihsel olduğunu savunur.  Her türlü ayrımcılığa karşıdır.  Psikoloji pratiğinden doğan problemleri ve meslek sahiplerinin problemleri üzerinde durur.  İnsan haklarını destekler.  Psikolojinin toplumsal eşitsizlikleri görünmez kıldığını savunur ve bunu ifşa etmeye çalışır.

 Toplantı düzenimiz,  Gündem belirleme,  Sorumluluklarımız,  Toplantı yeri,

 Söyleşiler,  Özel eğitim söyleşileri  Psiko-politik açıdan Türkiyeli psikologlar  23 Nisan neyin bayramıdır?  Polis şiddeti basın açıklaması  18 Ekim mitingi  ÖSS kaldırılsın  Sokak çocukları  Bireysel silahsızlanma  Sağlığın ticarileşmesi

 Eleştirel Psikoloji Bülteni  PPKB bildirisi  İstanbul metni  İlkelerin oluşturulma  Çalışanların sorunlarını tespit etme  Nasıl bir psikoloji- kavramlarla yeniden üretme  Öğrenci söyleşileri  Karaburun bilim kongresi  Homofobi karşıtı buluşma

 TPD ile ilişkiler  17 Ekim eylemi  Psikoloji kongrelerine katılım  Eleştirel psikolojiye dair teorik tartışmaların taze tutulması  İhtiyaca yönelik çalışma  Mamak  23 Nisan etkinliği  Transeksüeller  Yörsan basın açıklaması

 psikologların yeri ve iş tanımlarının incelenmesi ve doğru belirlemelerin yapılması için neler yapılabilir?  Yapılacak işler ve uzmanların ve bizlerin kullandığı dillerin niteliği  Homofobi ve transfobiye karşı önyargılar nasıl yıkılabilir? Etkin ve popüler kaynakları- meydayı kullanmak… etkileşim grupları  Her konuda yazmak- çalışmaları farklılaştırmak

 Psikolojinin sistemin sürekliliğindeki rolü nedir incelenmesi- tarihsel olarak kavramların dönüşümü  Psikoloji sokağa grubu  Ayrımcılığı psikoloji nasıl ele alabilir- nasıl eyleme geçer bu anlamda  Psikolojinin elitist yapısından kurtularak daha işlevsel ve sokağa yönelik çalışmalar  Psikolojinin diğer alanlardan nasıl ve ne ölçüde beslendiğinin belirlenmesi ve bu beslenmenin güçlendirilmesi

 Cinsel istismara karşı biz nasıl bir konum alabiliriz?- psikolojinin hayata katılımı  Namus, suç,anormal, hastalık, mutluluk, uyum kavramlarının dönüştürülmesi  Biz! Normale de karşı, anormale de karşı  Toplumsal cinsiyete karşı gelişim psk.  Hiyararşi istemiyoruz!  Suçun tanımlanması- !!  Milliyetçilik psikolojiyle yıkılabilir mi?  Herkes için psikoloji

 Ezilen azınlık için psikolojiyi kurgulamak  Yabancılaşmayı kırmak ve özneleştirmeyi sağlamada psikoloji-bizim öngördüğümüz psikoloji neler yapabilir?- doğaya uyum

 Yapılan işlerin grubun sürekliliği  Tutulmayan sözler  Anlaşılamamak, kendi içimizde; dışarıdan  Karar alma mekanizmalarının nasıl işleyeceği  Örgütlenme modeli- dernek?  Çok söz, az iş; eylem  Psikolojiye bakışımızla dışarıda problemli görünmek ve ötekileşmek  Devamlılık  Sorumluluk almak ve bunları yerine getirememek

 Grup içinde yanlış anlaşılmak- dışarıdan gelen bir eleştiriyi dile getirmek  Örgüt olamamaktan, örgütlülük kültürünün yaratılma sürecindeki zorluklarla başa çıkamamak  Grup içerisinde etiketlenmek-etiketlemek  İstediğimiz şeyleri gerçekleştirememekten, bir duruş olarak bunu taşıyamamaktan  Okulda sorun yaşamak  Susmaktan  Örgütün bireyi sindirmesi- kişisel duruşun korunabilmesi

 Vakit ayıramamaktan  İktidar düşkünlüğü  Tuvalete gidememek

 Sizler…  Çocuk tutukevlerine gidilerek çocuklarla çalışılabilir…suç-ceza; çocuk hakları; suça yönelten politikalar- keçiören tutukevi bağlantımız var- uzmanlarla bir araya gelmek- Türkiye çocuklara yeniden özgürlük vakfı  Çocuklara adalet girişimi bir şekilde iletişime geçmek.- çocuklarla bir şeyler yapmak, hangi çocuklar; ailelerle çalışma yapılabilir. Araştırma ve ya hizmet üretme

 Burayla sınırlı kalmamak, psikoloji öğrencilerinin haberdar olmasını sağlamak, dikkatlerini çekmek- yayılma politikası+ söyleşiler  Anadilde eğitimle ilgili sunumlar hazırlayarak insanlara bilgiyi ulaştırmak  Madde kullanımları konusunda farkındalık sağlamak  Görünürlüğü sağlamaya destek olmak  Sosyal hizmetlerin işleyişi??-yetiştirme yurtları, yaşlılar??

 Ders kitaplarının incelenmesi  Mustafa kemalin incelenmesi,  PPKBye devam etmek.  Bir araya gelmek, daha geniş kitleye ulaşmak için sempozyum düzenlenebilir mi? Daha bilimsel teorik??- içerisine çalıştaylar eklenen, bizim neler yaptığımız…  Yapılan çalışmalarla birlikte söylemin oluşturulması ve zenginleştirilmesi  Yöntemin belirlenmesi

 Dezavantajlı gruplarla ayrımcılık  Kürt sorunuyla ilgili düzenli bir çalışma alanı yaratmak- uyum! onlar ne istiyor? Gündelik hayata etkisi- birlikte iş yapılabilir… orda nasıl bir hayat var?- yerinden edilmişler  Seks işçileri- kırmızı şemsiye inisiyatifi; haklar üzerinden bir mücadele var- nasıl destek olunabilir?  Kişiyi nasıl etkiliyor bu ötekileştirme- herkes düşman olgusu?  Sağlığın ticarileştirilmesine karşı destek verme

 İşleyişin nasıl süreceği?  Düzenli toplantılar,  E- mail yoluyla iletişime hızlı bir biçimde geçmek önemli  Toplantılara katılım önemli-  karar alma süreçleri…  Devamsızlık durumunda ne yapılıyor?  Kimi durumlarda grubun benimseyeceğini düşündüğümüz işler için tek başına inisiyatif almak gerekebilir.

 Hesap verebilirlik, eleştiri- özeleştiri  İş bölümü olabilir- kısa vadeli, uzun vadeli küçük gruplarla birlikte yürütmek faydalı olabilir.  Çok radikal yapmak istediğimiz şeylerde grupta herkesin bu konuya katılması gerekir mi?- çalışılmaz mı demek gerekir?  Oylama yapılması?  İlkeler yeterli olmadığında?-  Yapılan her işin birikmesi ve bilgi üretimi dağarcığının arttırılması, bilgi paylaşımı

 Bir grubun düzenli olarak medya takibi yapması önerilir…  Biz nasıl bir örgüt olacağız?  Önerilerin daha ayrıntılandırılması  En baştan çalışmanın engellenmemesi  Son aşamada tekrar değerlendirmek  Yapıcı yaptırım- araştırma, sorumluluk verme  Özeleştiri isteyebiliriz…

 Rotasyonla haber takibi-  Bütçe tartışması  Ekin: önceliğim Cuma ve Cumartesi akşamları katılamayacak. Çocuklar, üniversitelerdeki çalışmalarda…  Gülşah: Pazartesi akşamı katılamayacak. Dönemsel olarak birkaç çalışmada yer alamayacak. Üniversitelerde, iş alanında çalışanlarla, arşiv- yazı…  Kıvılcım: azınlıklar, kürtler, transfobi- homofobi,bifobi, toplumsal cinsiyet, anadil

 Selinay: Proje bazında yer almak istiyor. Vaat edebileceği bir şey yok.  Sedat: önceliği değilmiş Kürtler, medya takip, çocuk hakları, PPKB  Özgen: PPKB, toplantılara gelecekmiş, metin yazımı  Gülden: PPKB, medya takibi, gelirim derim  Zeynep çok şey vaat ediyor…, PPKB  Yasemin: homofobi, transseksüel, PPKB, ders kitapları  Nazan: çocuk hakları, anadil, Kürtler  Baran: Diyerbekir, dernek...