ÖĞRETMENİN DEĞİŞEN ROLÜ I. ARALIK 2014

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Mutluköy İlköğretim Okulu
Advertisements

YENİ BİYOLOJİ ÖĞRETİM PROGRAMININ TEMEL ÖZELLİKLERİ
Gözün kısımlarını yerleştirme oyunu
DENİZLİ YAŞAR SANİYE GEMİCİ ANADOLU LİSESİ
REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMA SERVİSİ ETKİNLİKLERİ
ÖĞRETİM PROGRAMLARINDA ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Proje Tabanlı Öğrenme Modeli ve Bilgisayar Destekli Eğitim
1. EĞİTİM SİSTEMİNİN ÜÇ TEMEL ÖGESİ
Newton’un Hareket Kanunları
Yaşam Boyu Öğrenme Prof. Dr. Ali ŞEN.
PROGRAM TASARIMI YAKLAŞIM VE MODELLERİ
HAZIRLAYAN EMEL DOKUR MERMERDAŞ
ÖĞRENCİ MERKEZLİ EĞİTİM
T.C. MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI TALİM VE TERBİYE KURULU BAŞKANLIĞI
“Çocuğunuzun Yaşam Kalitesini Yükseltin”
ÜNİTE TANITIM SUNUSU HALİL TAŞEL GÖKHAN ÖZENÇ YASİN KAYIŞ TURAN ACAR
İlköğretim Fen Bilimleri Dersi Öğretim Programı
Problem Çözme Süreci.
BİLGİSAYAR VE ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ EĞİTİMİ ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ
21. Yüzyıl becerileri.
Sinan KESKİN Murat ERGEN 1 Gazi ÜNİVERSİTESİ 2008.
MATEMATİK EĞİTİMİ FELSEFESİ
PROGRAM GELİŞTİRME VE ÖĞRETİM
Oguzhanhoca.com /oguzhanhocam /oguzhan_hoca.
Yapılandırmacı yaklaşımın dayandığı ilkeler
İSLAMDA YORUM FARKLILIKLARI
Öğrenme Öğretim sürecinde kullanılan stratejiler genel olarak üç grupta toplanabilir: Pasif öğretim (öğretmen merkezli) Etkileşimli öğretim Aktif öğrenme.
Öğretim Durumlarını Planlama
Ünite Portfolyö Sunumu
ÖDEV VERME VE DEĞERLENDİRME Meral KOCABAY
MERHABA.
PROGRAM GELİŞTİRME MODELLERİ
PROBLEME DAYALI ÖĞRENME
Bilgisayar Destekli Eğitim
MERHABA.
KOÜ TIP FAKÜLTESİ ÇOCUK CERRAHİSİ ANABİLİM DALI STRATEJİK PLAN TASLAĞI
Okul Temelli Mesleki Gelişim Kılavuzu
Öğrenme Düzeyi Araştırması 3:
Rehberlik Servisi Tanıtımı
GÜNÜMÜZDE ÖLÇME ve DEĞERLENDİRME
Probleme Dayalı Öğrenme
Prof. Dr. Fersun PAYKOÇ ODTÜ Eğitim Fakültesi Emekli Öğretim Üyesi.
Bu derste, Sınıfta istenmeyen davranışların önlenmesi
Probleme Dayalı Öğrenme
ÖĞRETİM STRATEJİSİ, YÖNTEM ve TEKNİKLER
Bilimsel düşünme becerileri
İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü
YENİLENEN SOSYAL BİLGİLER PROGRAMINDA TARİH ÖĞRETİMİ
Kişisel Rehberlik.
SINIF YÖNETİMİ.
AMAÇ, İÇERİK VE AKADEMİK YAKLAŞIM UYGULAMA SÜRECİ BEKLENEN SONUÇLAR.
BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ DERS KİTAPLARI
 Öğrencisiyle birlikte öğrenen ve ve  Öğrenmeyi kolaylaştırıcı rehberlik  Öğretmenin Yeni Rolü ©edam.
Sınıfta Zaman Yönetimi
21. YÜZYIL BECERİLERİ VE ‘Z KUŞAĞI’NIN EĞİTİMİ
Program Geliştirmenin Felsefi Temelleri
Yapılandırmacılık (Oluşturmacılık / Constructivism)
Yapılandırmacı Öğrenme
ZAMAN YÖNETİMİ.
Eğitimde Teknoloji Kullanımı
Doç. Dr. Berna Aslan ÖĞRETİM İLKELERİ Doç. Dr. Berna Aslan
SOSYAL BİLGİLER AMACINA ULAŞMAK İÇİN NELER YAPMIŞTIR
EĞİTİM BİLİMİNE GİRİŞ.
Programdan Sorular.
ARGÜMANTASYON.
21. YY BECERİLERİ.
ORTAÖĞRETİM GENEL MÜDÜRLÜĞÜ ORTAÖĞRETİM ALMANCA DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMI TANITIM SEMİNERİ
Sunum transkripti:

ÖĞRETMENİN DEĞİŞEN ROLÜ I. ARALIK 2014

ÖĞRETMENİN VİZYONU VİZYON: 2025 İÇİN BARIŞCIL DÜNYA DÜZENİNİN GÜVENCESİ OLAN BİREYLERİ YETİŞTİRMEK. BİLGİ OKUR YAZARI VE ELEŞTİREL DÜŞÜNME DEĞERLERİNİ BENİMSEMİŞ, GELECEĞE UYUM SAĞLAYACAK, GELECEĞİ TASARLAYACAK BİREY HAZIRLAMA 21.YY BECERİLERİ BİLGİ OKURYAZARLIĞI ELEŞTİREL DÜŞÜNCE PROBLEM ÇÖZÜMÜ VE YARATICILIK DÜNYA VATANDAŞLIĞI ETİK EVRENSEL DEĞERLER YABANCI DİL

ÖĞRENCİLER GELECEĞE AİTTİR. BİREYSEL FARKLILIKLAR ZENGİNLİKTİR. ÖĞRENCİLER GELECEĞE AİTTİR. ONLARI BUGÜNÜN ÖLÇÜTLERİ İLE DEĞERLENDİRİYORUZ. SORUNLARIN ÇÖZÜMÜNDE OLUMLU KABUL VE ESNEKLİK

NASIL? ÖĞRENCİ KATILIMINA UYGUN ÖĞRENME ORTAMI DÜZENLEME –Y VE Z KUŞAĞININ ÖZELLİKLERİ… BİLGİ OKUR YAZARLIĞI BECERİLERİ İLE YAŞAMBOYU ÖĞRENMEYE HAZIRLAMAK BİLGİNİN EN ÖNEMLİ GÜÇ OLDUĞUNA FARKINDALIK BARIŞCIL DÜNYA DÜZENİNİN VE DEMOKRATİK HAKLARIN SÜRDÜRÜLEBİLİRLİĞİNİN GÜVENCİSİ OLDUĞUNA FARKINDALIK BİLGİ OKUR-YAZARLIĞI GEÇERLİ BİLGİYE ERİŞME, BİLGİNİN NETLİĞİNİ, GENİŞLİĞİNİ, DERİNLİĞİNİ, ETİKLİĞİNİ, OBJEKTİFLİĞİNİ, GEÇERLİLİĞİNİ, SINIRLARINI DEĞERLEME AMACA UYGUN BİLGİNİN AYRIMINA VARMA, KALIP BİLGİ İLE YETİNMEME BİLGİYİ ÖZÜMSEME BİLGİYİ 5 N 1 K İLE AYRIŞTIRMA BİLGİYİ İLİŞKİLENDİRME, YENİDEN DÜZENLEYEREK BÜTÜNLEŞTİRME

Düşünce Yapılarını Geliştirmek Dersin son 10 dakikasını öğrenci sorularına ayırma: Sorular öğrenciyi öğrenmeye hazırlar. Öğrenilenlerin analiz edilerek uzun süre hatırlanmasına imkan verir. İşbirlikçi Proje Çalışmaları: İşbirliği ve iletişim, problem çözme, yaratıcılık 21.yy becerisi olarak da önemini koruyor. Münazaralar: Öğrenciler münazaralarda demokratik yaşam simulasyonunda aktif rol alır; karşılıklı sosyal etkileşime girer;görüşlerini sinerjik etkiyle zenginleştirir, empati ve karşı tarafın gözüyle meseleye bakabilme yetisi kazanır; saygıyla ikna etmeyi yaşayarak öğrenir; bilginin gücünü tadar; eleştirel düşünce değerlerini ve standartlarını içselleştirir. Öğretimde tümevarım tekniğini kullanma: Öğrencilere 5 N bir K tabloları yaptırmak. Benzerlikler ve farklılıkları şemalaştırmak, Kavram haritaları (yapılandırmacı yaklaşım), Özet Çıkarma

SINIFTA ZAMAN YÖNETİMİ 1. Amacın  Belirlenmesi: 2.    Zamanın Düzenlenmesi A = çok önemli B = önemli C = önemsiz 3. Zamanın  Programlanması:

SINIFTA ZAMAN YÖNETİMİ NEDEN ÖNEMLİDİR ? KONTROLÜ KAYBETMEMEK STRESİ YÖNETMEK MÜFREDATI ZAMANA ETKİN YAYMAK SINAVDAN BİR HAFTA ÖNCE KONULARI BİTİRMEK. ÖĞRENCİNİN DİKKATİNİ UYANIK TUTMAK (MONOTONLUĞU KIRMAK, GERÇEK OLABİLMEK.. ) SINIF RUTİNİ/DÜZEN

1.    Amacın  Belirlenmesi: Zamanın etkili bir şekilde yönetilmesi için öncelikle amaçların belirlenmesi gerekir. Bu çerçevede öğretmen bir dersi işlerken kendisinin, dersin ve konunun amaçlarını ve hedeflerini belirlemeli ve ortaya koymalıdır. Haftalık planlar bu nedenle yolgöstericidir. Bu amaçlar hayata, derse, üniteye ve konuya yönelik; yani uzun ve kısa vadeli olarak da belirlenebilir. Kazanımların nasıl verilebileceği planlanmalıdır.

2. Zamanın Düzenlenmesi A = çok önemli B = önemli C = önemsiz 3.    Zamanın  Programlanması: Programa önce A önem derecesine sahip olan maddeler ve ne kadar  zaman alacağı yazılır. Daha sonra  B önem derecesine sahip maddeler yerleştirilir. Eğer programda zaman kalırsa C önem derecesine sahip olan maddeler de programa konur. Bütün A’ların programa sığmaması durumunda amaçlara göre A’lar arasında seçim yapılır.

Sınıfta Öncelikli Zaman Zamanın çoğunun amaca uygun rehberlik, yöneltme, öğrenme ve öğretme etkinliklerine ayrılması gerekir.

Sınıfta Öncelikli Zaman Ne zaman susacaklar yahu..Of ! Of! Sınıfta Öncelikli Zaman Oysa Araştırmalara göre öğretmenler, sınıfta geçen zamanın önemli kısmını genelde düzenin sağlanmasına harcanmaktadır.

SINIFTA OLUMLU DİSİPLİN Ders akışını planla, Boşluklara yer verme Derse başlangıç, başka konuya geçiş ve ders sonunda olası boşlukları etkin kullanın. Sınıf kurallarını belirlerken öğrencinin katılımını al. Öğrenci lehine çözüm odaklı ol. Kural ve yönergeleri davranış göstergeleri ile net ifade et. Kuralları görselleştir. Sınıf önünde yüksek sesle tepkiden kaçınmak, Uzun öğütler vermemek Öğrenciyi değil davranışı eleştir Öğrenciyi dur-düşün-söyle, dur-düşün-yap davranış düzenleme sistemini kullanmaya yönelt.

SINIFTA OLUMLU DİSİPLİN Öğrenciye dürtü kontrolü ve öfke yönetimini öğretmek üzere rehberlik yapmak, okul psikolojik danışmanlarına yönlendir. Sorunu genelleyici, öğrenciyi etiketleyici olma. Uyarı sırasında sadece davranışa dikkat çek, genelleme yapma Düşünme odası uygulaması, Özdeğerlendirme yapmasına fırsat vermek. Öğrencinin davranışlarının başkaları üzerindeki etkisini görmesini sağlamak. Okul yönetimi ve okul psikolojik danışmanı desteği almak. Dikkat Dağınıklığı ve Hiperaktivite sorunu olan öğrencilerin dürtüselliğini saygısızlık, şımarıklık olarak görmemek. Bu öğrencilerin davranış sorunlarını engelleyememeyi başarısızlığınız olarak algılamamak.

DİSİPLİN SÜRECİ Sorun yoksa, Sorun varsa, küçük çabaları, olumlu davranışları yakala ve olumlu pekiştireçleri kullan, Sorun varsa, öğrenciye sınıf önünde itibar kaybettirme Sorunun şiddetini 1-10 arası derecelendir, uygun ölçüde tepki ver. 10 alaycılık, küçük görme ve ötekileştirme, itme, vurma, izinsiz alma…. Önyargı ve genellemeden kaçın. İntikamcı olmaktan kaçın. Uyarıdan sonra, davranış düzelmesi için zaman ver, küçük sorunları görmezden gel, Sorun devam ederse, sınıf dışında yeniden uyar, Sorun devam ederse yaptırım uygula, Yaptırım sonrası yeniden bağ kur, Küçük de olsa düzelmeyi öv,

Sunum Sonu