EĞİTİM İÇERİĞİ Süreç Nedir? Neden Süreç Yönetimi?

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
MODÜL 4 Organizasyon.
Advertisements

AKREDİTASYON SİSTEMİNDE BALIKESİR SANAYİ ODASININ KALİTE UYGULAMALARI Konya.
PERSONEL GELISTIRME Butun ulkelerde personel gelistirme gorevi ulkelerin egitim sistemi ve sistemde gorev yapan insan kaynaklari bolumune baglidir. Insan.
PAZARLAMA KARMA ELEMANLARI: SÜREÇLER
BÖLÜM VI ÜRETİM YÖNETİMİ.
SÜREÇ YÖNETİMİ Dr. Selami ERARSLAN İstanbul 2011.
HASTA ODAKLI KALİTE YÖNETİM STANDARTLARI VE HİZMET KALİTE STANDARTLARI İLİŞKİSİ Yrd. Doç. Dr. Ufuk Cebeci İTÜ Sağlık İşletmeleri Sertifika Program Koordinatörü.
SÜREÇ YÖNETİMİ İLE HIZLI BÜYÜMEYİ YÖNETMEK
REHBERLİK HİZMETLERİNİN ÖRGÜTLENMESİ VE DEĞERLENDİRİLMESİ
Takımlar Neden Bu Kadar Popüler Oldu? Onlarca yıl önce W. L. Gore, Volvo ve General Foods gibi firmalar, üretim aşamalarına takımları da dâhil.
7.1 GENEL Kuruluş, güvenli ürünler gerçekleştirmek için ihtiyaç duyulan süreçleri planlamalı ve geliştirmelidir.
KADINLARIN VE KADIN SİVİL TOPLUM KURULUŞLARININ GÜÇLENDİRİLMESİ HİBE PROGRAMI GÜÇLÜ KADIN GÜÇLÜ TOPLUM PROJESİ STRONG WOMEN STRONG SOCIETY PROJECT TR2009/ /69.
Sistem Geliştirme Sistemin tanımı. Sistemin Temel özellikleri
PAZAR YÖNLÜLÜK.
KALİTE YÖNETİMİ (EĞİTİMDE).
İSTANBUL ÜNİVERSİTESİ VATAN YAZILIMEVİ
Bölüm 10 İşlevsel Stratejiler (Fonksiyonel/Bölümsel Stratejiler)
TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ
AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ ÜST DÜZEY YÖNETİCİ SEMİNERİ 1-2 MART 2003 ANTALYA.
T.C. OKAN ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ SAĞLIK YÖNETİMİ YÜKSEKLİSANS 1.PROGRAM SAĞLIK HUKUKU ÖDEVİ-II HAZIRLAYAN Dr Beytullah ŞAHİN AKADEMİK DANIŞMAN.
1.2.7 Kurum ve Süreç Performans Yönetimi günler
Yedinci Bölüm İşletme YÖNETİMİNİN FONKSİYONLARI.
BEP HAZIRLAYACAK EKİBİN OLUŞTURULMASI
OKUL GELİŞİMİ YÖNETİM EKİBİ (OGYE) TOPLANTISI
ETKİLEŞİMİ VE İYİLEŞTİRME TEKNİKLERİ
İÇ KONTROL UYUM EYLEM PLANI VE YOL HARİTASI. İÇ KONTROL İç kontrol genel olarak idarenin amaçlarına, belirlenmiş politikalara ve mevzuata uygun olarak;
“Değişimi reddeden çürümenin mimarıdır,
“SÜREÇ YÖNETİMİ” SATIR BAŞLARI
27 TEDAVİ PLANLARI.
KURUM KÜLTÜRÜ VE SÜREÇ YÖNETİMİ EĞİTİMİ
Kalite Yönetim Prensipleri (Devam)
SÜREÇ YÖNETİMİ H. Ömer GÜLSEREN
Süreç Yönetimi Doç.Dr. Özlem İpekgil Doğan Araş Gör. Mert Topoyan.
TRABZON MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ HİZMET İÇİ EĞİTİM FAALİYETLERİ
PERFORMANS KAVRAMI PERFORMANSIN BOYUTLARI
Erdemir Grubu İç Denetim Sistemi 9 Mayıs 2015.
STRATEJİK PLANI Silivri İlçe MEM Stratejik Planı
Süreç Yönetimi.
ISO 9001:2015 KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ ŞARTLAR
1 Süreç Yönetimi. 2 Süreç nedir? Kısa bir tanım Süreç bir işletmede bir işin nasıl yapılacağını tanımlar Sözlük tanımları (i)Devam eden doğal aktivite.
Çalışmayı Yapanlar Bu aşamada süreç yöneticisinden çalışmaya katılan en düşük rütbeli çalışana kadar herkesin ismi kıdem sırasına göre yazılacaktır. Görev.
BBY373 İnsan Kaynakları Yönetimi
Bilimsel Araştırma ve Proje Yönetimi
KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ
Bölümün Amacı Bu bölümün amacı, örgütlerin peşinde koştukları hedeflerin türlerini ve yöneticilerin bu hedeflere ulaşmak için kullandıkları rekabetçi.
Bölümün Amacı Bu bölüm, bilişim teknolojisinin evrimini incelemektedir. Bölüm, örgütsel işlemlere uygulanan bilişim teknolojisi sistemlerine göz atarak.
YENİKENT AHMET ÇİÇEK TEKNİK VE ENDÜSTRİ MESLEK LİSESİ TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ ÜST DÜZEY YÖNETİCİ SEMİNERİ 2010 ANKARA Nihat BÜLBÜL.
Proje Yönetim Döngüsü: -Aşamaları -Rol ve Sorumluluklar
YÖNETİM SÜRECİ VE ÖZELLİKLERİ
KAYNAŞTIRMA/BÜTÜNLEŞTİRME UYGULAMALARI VE BEP SEMİNERİ
Faaliyet Planlamasının Yapılması
1 Uluslararası Mühendislik Danışmanlık Eğitim Hizmetleri ve Dış Tic. Ltd. Şti.
YENİ TÜRK TİCARET KANUNU SÜRECİNDE YOL HARİTASI Hazırlayan: Recep Aşır Temmuz 2012.
Nihat BÜLBÜL Nihat BÜLBÜL Yönetimde kalite; Sonuçlara odaklı denetimlerle değil, süreçlerin sürekli sorgulanarak geliştirilmesiyle.
KAMU YÖNETİMİNDE İÇ KONTROL SİSTEMİ ve İÇ KONTROL EYLEM PLANININ UYGULANMASI KAMU YÖNETİMİNDE İÇ KONTROL SİSTEMİ ve İÇ KONTROL EYLEM PLANININ UYGULANMASI.
ADDIE. ADDIE MODEL İ (JENER İ K MODELLEME) 2 Analiz (Analysis) Tasarım (Design) Geliştirme (Development) Uygulama (Implementation) De ğ erlendirme (Evaluation)
YONT 409 PROJE YÖNETİMİ.
YÖNETİM SORUMLULUĞU. Yönetim Kalite politikasını oluşturmuştur. Yönetim kalite politikasında belirlenen değerlere sadık kalmayı taahhüt etmiş ve politikasını.
Proje İnsan Kaynakları Yönetimi
SÜREÇ YÖNETİMİ VE İŞ AKIŞ ŞEMALARI Prof. Dr. Güven MURAT
ISO 9001:2015 standardı – 8. Maddenin Tanıtımı
Süreç Yönetimi.
İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİ
Kalite Yönetim Prensipleri (Devam)
SÜREÇ YÖNETİMİ.
Focus Performans ve Proje Yönetim Sistemi
Süreç Hiyerarşisi.
PERFORMANS KAVRAMI PERFORMANSIN BOYUTLARI
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Süreç Yönetimi Smith iş bölümü kavramının üç yararından bahsetmektedir.
Sunum transkripti:

EĞİTİM İÇERİĞİ Süreç Nedir? Neden Süreç Yönetimi? Okulun Süreçlerinin Tanımlanması Okulun Temel Süreçleri Alt Süreçleri Detay Süreçleri Okulun Süreçlerinin; Amacı Sınırları Sürecin Başlangıç Etkinliği Sürecin Bitiş Etkinliği Akış Şeması Girdisi Çıktısı Tedarikçisi/Tedarikçileri Sürecin Müşterisi/Müşterileri Sürecin Performansı Göstergeleri ve hedefleri

Yönetimde kalite Sonuçlara odaklı denetimlerle değil, süreçlerin sürekli sorgulanarak geliştirilmesiyle oluşur.

Sadece sonuca odaklanan, sonunda... yıkılır

Süreç Nedir? ÖLÇME S Ü R E Ç GİRDİ ÇIKTI F F F F S Ü R E Ç AMAÇLANAN BİR ÇIKTIYI ELDE ETME FAALİYETLERİ (İŞLEMLERİ)

Süreç Nedir? Süreçlerde yapılan faaliyetler (işlemler) sonucu girdiler çıktılara dönüşür. Fiziksel Dönüşüm Konumsal Dönüşüm Değersel Dönüşüm Bilgisel Dönüşüm

5-Katma değer oluşturan Süreç Özellikleri 1-Tanımlanabilen 2-Ölçülebilen 3-Yinelenebilen 4-Kontrol edilebilen 5-Katma değer oluşturan

1-Tanımlanabilirlik Sürecin temel unsurlarının belirlenebilmesi özelliğidir. Bunlar; Tedarikçiler, Girdiler(Bilgi, Metot, Hizmet Alanının Talebi), Çıktılar(Rapor, Bilgi, Hizmet), Hizmet Alanlar, Süreç performans ölçümleri(Hizmet Alanların sesi), Süreci oluşturan faaliyetler, olarak tanımlanabilir ve belgelenebilir olmalıdır.

3-Yinelenebilirlik Süreci harekete geçiren girdilerin işlenmesi sonucu oluşan çıktının Hizmet alanların ihtiyaç/beklentilerini devamlı karşılayabilmesi özelliğidir. (Ayrıca, bir sürecin yinelenebilir olması için; faaliyetler açıkça tanımlanmalı, uygulayıcılar tarafından tam olarak öğrenilmelidir)

4-Kontrol edilebilirlik Süreç sorumlularının süreç performansından her zaman bilgi sahibi olabilmesi ve gerektiğinde düzeltici faaliyetleri yerine getirebilmesi özelliğidir.

5-Katma Değer Oluşturabilirlik Kaliteli çıktı, Hizmet alanların memnuniyetinde olumlu etki, oluşturma özelliğidir

Sürecin Temel Unsurları 1-Tedarikçiler:Sürecin girdilerinin birini veya birkaçını temin eden kişi veya kuruluşlardır 2-Girdiler:Sermaye, İşgücü, Zaman, Ekipman,vb.Süreç girdileridir. 3-Çıktılar:Girdilerin, süreç içinde hizmet alanların ihtiyaç ve beklentilerini karşılayacak şekilde katma değer oluşturmasını sağlayan dönüşümün sonucudur. 4- Hizmet alanlar:Sürecin çıktılarını kullanan kurum içinden veya dışından gerçek veya tüzel kişiliklerdir

EĞİTİMDE BİLGİSEL DÖNÜŞÜM Beceri Davranış Tutum Değer S Ü R E Ç Hizmet alanlar GİRDİ ÇIKTI F F F F TEDARİKÇİLER

SÜREÇ YÖNETİMİ-Deming Çarkı Planla Önlem al Uygula Kontrol et

Eğitimde Süreç Yönetimi İnsan Kaynağının seçimi ve eğitimi, Eğitim ortamının hazırlanması, Ders araç ve gereçleri, Eğitim Programları, Eğitim öğretim faaliyetleri, Rehberlik hizmetleri, Ölçme ve değerlendirme …

Yönetim ve Organizasyon GİRDİLER İŞLEMLER SONUÇLAR Süreçler 1) Yönetsel 2) İşlevsel süreçler Öğrenci İşleri Personel İşleri Öğretim İşleri Eğitim İşleri İşletmecilik 3) Detay Öğrenci ile ilgili sonuçlar Finansal Sonuçlar ve Temel Performans Sonuçları Planlama Çalışanlarla ilgili sonuçlar İnsan Kaynakları Yönetimi Yönetim ve Organizasyon Veli ile ilgili sonuçlar Maddi Kaynakların ve Bilgi Birikiminin Yöntimi YENİLİKÇİLİK ve ÖĞRENME

Fonksiyonel Yönetim “Süreçlerle Yönetim” Dikey, Fonksiyonel Yönetim Süreçlerle çakışan Fonksiyonel Yönetim Fonksiyonlarla çakışan Süreçlerle Yönetim Yatay, Süreçlerle Yönetim

FONKSİYONEL YÖNETİM Fonksiyonel yönetim, iş bölümü ve hiyerarşiye dayanır. İş, istenen sonuçları elde etmek için birbirini takip eden faaliyetlerdir. Hiyerarşi ve fonksiyonel bölünme işin doğal akışını engeller.

NEDEN SÜREÇ YÖNETİMİ Önceliklere Hizmet alanlara Odaklanabilmek Ben yerine biz Kaynakların etkili kullanımı Hızlı karar Sorumlulukların netleşmesi

4.SINIF S.BİL. 5.SINIF S.BİL. ÖĞRETİM SÜRECİ TÜRKÇE RESİM-İŞ MATEMATİK

GİRDİ GİRDİ GİRDİ GİRDİ İŞLEM ÇIKTI TÜRKÇE RESİM-İŞ MATEMATİK 5.SINIF S.BİL. ÖĞRETİM SÜRECİ TEDARİKCİ TÜRKÇE RESİM-İŞ MATEMATİK 4.SINIF S.BİL. Oran ve orantı Türkçe’yi Doğru kullanma 4.Sınıf Sosyal Bilgiler Dersleri ve Öğretmenleri Türkçe, Matematik, Resim-İş, Renkleri tanıma HARİTA ÜZERİNDE VERİLEN BİR UZUNLUĞUN GERÇEK UZUNLĞUNU ÖLÇME BECERİSİ ÖĞRENME ÖĞRETME FAALİYETİ Uzunluk Ölçüleri Bilgi Beceri Davranış GİRDİ GİRDİ GİRDİ GİRDİ İŞLEM ÇIKTI

Süreç yönetimi çalışmasına başlamadan önce yapılması gerekenler Süreç hakkında bilgi topla Önem sırasını sapta Süreç Haritası çıkar

Süreçlerin Belirlenmesi TEMEL SÜREÇLER ALT SÜREÇLER DETAY SÜREÇLER

Süreç Hiyerarşisi Ana Süreç, bir çok bölümü kapsayan ve içerisinde birden çok sürecin bulunduğu süreçlerdir. Ana sürecin içerisinde yer alan süreçlere ise “alt süreç” adı verilir. Alt sürecin altında da süreçler bulunabilir. Bu süreçlere “alt alt süreç” veya “detay süreç” adı verilir. Sonunda bir çıktısı olmayan ve tek başına bir anlam ifade etmeyen işlemler ise aktivite olarak tanımlanır.

Süreç Hiyerarşisi TEMEL SÜREÇLER ALT SÜREÇLER DETAY SÜREÇLER

Süreç Haritası Süreç haritası tüm süreçlerin birbirleri ile olan ilişkilerini şekillerle gösterme biçimidir. Bu çalışmayı yapabilmek için öncelikle süreçlerin hiyararşik olarak analizi ve tanımlanması gerekir. Süreçler hiyerarşik olarak tasnif edildiğinde; ana, alt, detay (veya alt alt) ve aktiviteler şeklinde süreçleri tasnif etmek gerekir.

5. Kriter: SÜREÇLER Bir okulda süreçler; yönetimsel ve işlevsel olmak üzere iki başlıkta ele alınabilir. Yönetimsel Süreçler Karar verme Planlama Organize etme İletişimi sağlama Etkileme Koordinasyon sağlama Değerlendirme B. İşlevsel Süreçler Öğrenci işleri Personel işleri Öğretim işleri Eğitim işleri İşletmecilik

Örnek Süreç Hiyerarşisi ANA SÜREÇLER ALT SÜREÇLER DETAY SÜREÇLER Öğrenci kayıt kabul Hizmet Alan Süreçlerinin Yönetilmesi İlişkilerin başlatılması ve sonuçlanması Süreci Nakil isteme ve gönderme İlişkilerin Yürütülmesi Süreci Hizmet alan Memnuniyeti Ölçme Süreci Öğrenci belgeleri düzenleme Çalışanların yönetilmesi ve geliştirilmesi Çalışanların eğitilmesi ve geliştirilmesi süreci Okul-Aile birliği Veli toplantıları Personel özlük işleri süreci Devam takip … Rehberlik Hzm. …

Süreç haritasında tasnif üç veya dört adımda tamamlanmalıdır Süreç haritasında tasnif üç veya dört adımda tamamlanmalıdır. Sonraki bölümler aktivite olarak tanımlanmalıdır. Süreçlerin hiyararşik tanımlaması yapıldıktan sonra her bir sürecin ayrıntılı tanımının yapılması ve süreç tanıtım kartlarına işlenmesi gerekir. Bu aşamada sürecin girdileri, işlemleri, çıktıları, standartları, sahibi, bir önceki süreç ve bir sonraki süreç gibi bilgi başlıklarına açıklama getirilmelidir.

Süreçler nasıl Tanımlanır Amacı Hangi etkinlikle başlayıp Hangi etkinlikle bittiği Girdileri Tedarikçileri Çıktıları Müşterileri Alt Süreçleri/ Detay süreçleri Sahibi/Sorumlusu Uygulayıcıları Performans Göstergeleri ve Hedefleri .. ilgili herkes tarafından açıkça anlaşılacak, tutarlı ve sürekli olarak yinelenebilecek şekilde tanımlanmalıdır.

Sürecin Unsurları SÜREÇ GİRDİLER ÇIKTILAR İSTENİLEN İSTENMEYEN FİZİKSEL EKONOMİK İSTENİLEN İNSAN İSTENMEYEN KONTROL ORTAMSAL Çevreye zararlı) (Kusurlu, Uyumsuz,

Girdiler Fiziksel, İnsan, Ekonomik, Ortamsal (istenmeyen yan girdiler)

Her sürecin sahibi olmalıdır! Bu kişiler: Kalite sorunlarını kendi sorunları gibi benimsemeli, Kendiliklerinden çözüm yolu getirebilmeli, Yaptıklarının sorumluluğunu üstlenmelidir.