HİZMET KALİTE STANDARTLARI

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
AKILCI İLAÇ KULLANIMI OTURUMLARI İÇİN ÖRNEK SUNUM
Advertisements

AKILCI İLAÇ KULLANIMI sssssssss.
Ordu Üniversitesi Eğitim Ve Araştırma Hastanesi Ordu/Türkiye
Zehra KORUK Türkiye Yüksek İhtisas Eğitim ve Araştırma Hastanesi
Meslek Yüksekokulu, 25 kasım 2010
İLKNUR ERDEM HEMŞİRE TSK ETİMESGUT ASKER HASTANESİ
HASTANE HİZMET KALİTE STANDARTLARI; AKILCI İLAÇ KULLANIMI
Stratejik planlama sürecinde dikkat edilecek hususlar
KİMLİK DOĞRULAMA İŞLEMİNDE FOTOĞRAF UYGULAMASI
TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ VE SAĞLIK HİZMETLERİNDE KALİTE
İl Performans ve Kalİte Koordİnatörlüğü
Yataklı Tedavi Kurumları Enfeksiyon Kontrol Yönetmeliği
AKREDİTASYON SİSTEMİNDE BALIKESİR SANAYİ ODASININ KALİTE UYGULAMALARI Konya.
İNDİKATÖR YÖNETİMİ ORDU İLİ KAMU HASTANELER BİRLİĞİ GENEL SEKRETERLİĞİ
HKS KAPSAMINDA KURULAN KOMİTE VE EKİPLER KOMİTELER 1-HASTA GÜVENLİĞİ KOMİTESİ2-ÇALIŞAN GÜVENLİĞİ KOMİTESİ3-EĞİTİM KOMİTESİ KOMİTESİ4-TESİS GÜVENLİĞİ KOMİTESİ5-ENFEKSİYON.
T.C. İÇİŞLERİ BAKANLIĞI STRATEJİ GELİŞTİRME BAŞKANLIĞI İÇ KONTROL SİSTEMİ VE KAMU İÇ KONTROL STANDARTLARI.
663 Sayılı KHK 663 sayılı “Sağlık Bakanlığı ve Bağlı kuruluşların Teşkilat ve Görevleri Hakkında Kanun Hükmünde Kararname”11/10/2011.
T.C. KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ İç Denetim Birimi Başkanlığı
T.C. BURSA VALİLİĞİ İL SAĞLIK MÜDÜRLÜĞÜ
İÇ KONTROL SİSTEMİ ve KAMU İÇ KONTROL STANDARTLARI
ZEYNEP ALPTEKİN GÖLCÜK ASKER HASTANESİ
Güvenlik Raporlama Sistemi (GRS)
MEMNUNİYET ANKETLERİ Yük.Hemş. Betül BOZACI Kalite Birimi
KALİTE Hizmetin sunum standartlarının belirlenmesi, ve hizmete insanlar tarafından duyulan inanç, güven ve memnuniyetinartırılmasıdır.
HASTA ODAKLI KALİTE YÖNETİM STANDARTLARI VE HİZMET KALİTE STANDARTLARI İLİŞKİSİ Yrd. Doç. Dr. Ufuk Cebeci İTÜ Sağlık İşletmeleri Sertifika Program Koordinatörü.
Eğitim ve Araştırma Hastanesi
GÜVENLİK RAPORLAMA SİSTEMİ
“İYİ YÖNETİŞİM SİSTEMİ” GIDA TARIM VE HAYVANCILIK BAKANLIĞI ÖRNEĞİ
PERFORMANS BÜTÇE HAZIRLIK SÜRECİ
SALDIRI VE TACİZ DURUMUNDA GÜVENLİĞİN SAĞLANMASI
Valilikler koordinasyonunda illerde yapılan çalışmaların Türkiye’nin Yeni AB Stratejisi ve AB İletişim Stratejisi’ne katkı sağlaması İçişleri Bakanlığı.
BAŞHEKİMLERİN GÖREV, YETKİ VE SORUMLULUKLARI
GÜVENLİK RAPORLAMA SİSTEMİ
İç Kontrol Nedir? İdarenin amaçlarına, belirlenmiş politikalara ve mevzuata uygun olarak faaliyetlerin; - etkili, ekonomik ve verimli bir şekilde yürütülmesini,
AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ ÜST DÜZEY YÖNETİCİ SEMİNERİ 1-2 MART 2003 ANTALYA.
T.C. OKAN ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ SAĞLIK YÖNETİMİ YÜKSEKLİSANS 1.PROGRAM SAĞLIK HUKUKU ÖDEVİ-II HAZIRLAYAN Dr Beytullah ŞAHİN AKADEMİK DANIŞMAN.
HKS KAPSAMINDA KURULAN KOMİTE VE EKİPLER KOMİTELER 1-HASTA GÜVENLİĞİ KOMİTESİ2-ÇALIŞAN GÜVENLİĞİ KOMİTESİ3-EĞİTİM KOMİTESİ KOMİTESİ4-TESİS GÜVENLİĞİ KOMİTESİ5-ENFEKSİYON.
DÖNEM DEĞERLENDİRME TOPLANTISI ORDU İLİ
BİR ÖZEL HASTANEDE ÇALIŞAN HEMŞİRELERİN
 KALİTE YÖNETİM BİRİMİ  Mart ayında düzenlenen dış denetim sonucu Müdürlüğümüz çalışmalarının ISO Kalite Standartlarına uygunluğu bir kez daha.
8. Tıp hizmetleri organizasyonu
ISO- 9001:2008 Standardı - 8. Maddenin Tanıtımı ve Yorumlanması, Kalite İyileştirme Araçlarına Bakış 7. Hafta.
İÇ KONTROL UYUM EYLEM PLANI VE YOL HARİTASI. İÇ KONTROL İç kontrol genel olarak idarenin amaçlarına, belirlenmiş politikalara ve mevzuata uygun olarak;
İç Kontrol: İç kontrol, idarenin amaçlarına, belirlenmiş politikalara ve mevzuata uygun olarak faaliyetlerin etkili, ekonomik ve verimli bir şekilde yürütülmesini,
KOMİTELER VE TOPLANTI KAYITLARI
SAĞLIK BİLİMLERİ FAKÜLTESİ GELİŞMELER VE FAALİYETLER ( SONRASI) Prof Dr Halit Tanju Besler ( ) Sağlık Bilimleri Fakültesi Dekanı
SAĞLIKTA PERFORMANS YÖNETİMİNİN DÜNÜ BUGÜNÜ YARINI Haziran 2007 Ankara Dr. Mehmet DEMİR.
DESTEK EĞİTİM ODASI Kaynaştırma eğitimine tabi olanlara sunulan bir hizmet Kaynaştırma uygulamalarının bir parçası ve tamamlayıcısı.
TEMEL EĞİTİM GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
T.C. SAĞLIK BAKANLIĞI ERZURUM NUMUNE HASTANESİ TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ
İŞ GÜVENLİĞİ UYGULAMALARINDA YÖNETİM SİSTEMLERİNİN ENTEGRASYONU
BALIKESİR ÜNİVERSİTESİ BİRİMLERİ KAMU İÇ KONTROL STANDARTLARINA UYUM EYLEM PLANININ HAZIRLANMASI BALIKESİR ÜNİVERSİTESİ BİRİMLERİ KAMU İÇ KONTROL STANDARTLARINA.
YÖNETİMİN ALT İŞLEVLERİ
BİRİNCİ BÖLÜM Sağlıkta Kalite Akreditasyon Daire Başkanlığı
Türkiye Kamu Hastaneleri Kurumu Strateji Geliştirme Daire Başkanlığı
KAMU YÖNETİMİNDE İÇ KONTROL SİSTEMİ ve İÇ KONTROL EYLEM PLANININ UYGULANMASI KAMU YÖNETİMİNDE İÇ KONTROL SİSTEMİ ve İÇ KONTROL EYLEM PLANININ UYGULANMASI.
 Bir projeyi yönetmek üzere görevlendirilen ve projeyi, mümkün olan en yüksek üretkenlik, en düşük belirsizlik ve risk ile yürütmekten sorumlu kişidir.
YÖNETİM SORUMLULUĞU. Yönetim Kalite politikasını oluşturmuştur. Yönetim kalite politikasında belirlenen değerlere sadık kalmayı taahhüt etmiş ve politikasını.
Çankaya Üniversitesi Personel Daire Başkanlığı
KURUMSAL DIŞ DEĞERLENDİRME SORULARI
Paydaş Memnuniyeti ve Bildirim Yönetimi Ölçme Analiz ve İyileştirme
TKY UYGULAMASI.
SAĞLIK ENFORMASYON YÖNETİMİ 1 DERSİ 5
Meslek Yüksekokulu, 25 kasım 2010
Matriks Organizasyon Yapısı
HASTA GÜVENLİĞİ KOMİTESİ
Yükseköğretim Kalite Kurulu DIŞ DEĞERLENDİRME SÜRECİ
Company LOGO 1 T.C. SAĞLIK BAKANLIĞI TÜRKİYE KAMU HASTANELERİ KURUMU Çanakkale İli Kamu Hastaneleri Birliği Genel Sekreterliği TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ.
SÜREÇLERİN BELİRLENMESİ VE TANIMLANMASI
Sunum transkripti:

HİZMET KALİTE STANDARTLARI Uzm. Dr. Dursun ÇADIRCI Şanlıurfa Kadın Hastalıkları ve Doğum Hastanesi

HİZMET KALİTE STANDARTLARI SAĞLIK VE KALİTE HASTANE KALİTE YAPILANMASI KALİTE GÖREV DAĞILIMI KOMİTE FAALİYET DÖNGÜSÜ İNDİKATÖRLER MERKEZİ DEĞERLENDİRME MERKEZİ DEĞERLENDİRME

SAĞLIK VE KALİTE Dünyada sağlık hizmetleri konusundaki hassasiyet her geçen gün artmakta birçok ülke sağlık alanında ciddi çalışmalar yürütmektedir. Sağlık hizmetlerinin düzeyi, ülkelerin gelişmişlik düzeyinin bir göstergesi olarak kabul edilmektedir.

SAĞLIK VE KALİTE Sağlık kurumlarında ve hizmetlerinde kalite, birçok kuruma göre çok daha hayati ve öncelikli bir öneme sahiptir. Sağlık hizmeti sunumu, kişilerin yaşam kalitesini ve mutluluğunu doğrudan etkileyen bir alan olarak görülmektedir.

SAĞLIK VE KALİTE Dünya Sağlık Örgütü; 1990 yılında tüm üye ülkelerin hasta bakım kalitesini güvence altına almak için etkili mekanizmalar oluşturulmasını önermiştir.

KALİTE ??? Kalite; kişisel değerlerden, inançlardan, tutum ve davranışlardan dolayı farklı kişilere göre farklı anlamlar taşıyabilen subjektif bir kavram olup tanımlanması zordur.

KALİTE KALİTE, kısaca, beklentileri aşmak demektir. Bu tanımıyla da insanlığın, sürekli gelişmenin bir ifadesini içerir. Dinamik bir kavramdır. İnsanların beklentileri her karşılandığında yükselme eğilimi gösterir.

SAĞLIK VE KALİTE Günümüzde modern bir hastanenin yönetimi son derece karmaşık bir fonksiyon haline dönüşmüştür. Hastane bir kurum olarak farklı bir yapılanmaya ve uzmanlık derecelerine sahiptir. Hastaneler sağlık işletmeciliği yanında otelcilik işletmeciliğini de başarı ile sürdürmek durumundadır. Hastanenin özel kurum olması halinde fonksiyonel işletmecilik özel bir önem taşır.

SAĞLIK VE KALİTE Ülkemizde sağlık hizmetleri ile ilgili her platformda kalite ve verimlilik sorunları dile getirilmektedir. Sağlıkta kalite; kalite yönetimi anlayışı ile gerçekleştirilebilecek bir hedef olarak değerlendirilmektedir.

Sağlık Hizmetlerinden Beklentiler SAĞLIK VE KALİTE Sağlık Hizmetlerinden Beklentiler Hasta hakları Etik Sağlık hizmetlerinin planlanarak uygulanması Çalışanların motivasyonu Hizmet alanların ve paydaşların tam memnuniyetinin izlenmesi ve ölçülmesi Sonuçların dikkate alınması ve Sunulan hizmetlerin değerlendirilmesi kalite yönetimi anlayışı ile mümkün olabilecek beklentiler olarak ön plana çıkmaktadır

HASTANE KALİTE YAPILANMASI BAŞHEKİM EKK KOMİTELER KALİTE YÖNETİM DİREKTÖRÜ KALİTE YÖNETİM BİRİMİ BÖLÜM KALİTE SORUMLULARI

Her ne kadar hastane başhekimi ve kalite yönetim direktörü hastane içindeki yapılanmada piramidin tepesinde yer alsa da aslında sistemin tüm çalışanları kapsadığını görmemiz mümkün. Burada komiteler ile bölüm kalite sorumlularının rolleri ve etkinlikleri de büyük önem taşımaktadır

Üst Yönetimin HKS Sürecine Katılması HKS’nin kurumsal performansı, yönetici performansını etkiliyor olması, “Hasta ve Çalışan Güvenliğinin Sağlanmasına Dair Yönetmelik” ve “Kurumsal Performans ve Kalite Yönergesi” gereği bağlayıcı olması, vicdani ve profesyonel sorumluluk ve hesap verebilirlik açısından büyük önem taşıması nedeniyle sağlık yöneticileri ve çalışanları tarafından sahiplenilmesini zorunlu kılmıştır.

Kurumsal Performans Katsayısının Etkisi Hastane Gelirleri HAZİNE, SHÇEK, MERKEZ PAYI %20 KURUMSAL İHTİYAÇLAR %40-80 PERSONELE DAĞITILABİLECEK EK ÖDEME MİKTARI %0-40 X KURUMSAL PERFORMANS KATSAYISI

KPK ETKİSİ DAĞITILABİLECEK TUTAR=50.000 DAĞITILABİLECEK TUTAR=50.000 KARAR ALINABİLECEK TUTAR= 45.000 DAĞITILABİLECEK TUTAR=50.000 KPK=0.80 KARAR ALINABİLECEK TUTAR= 40.000

KURUMSAL PERFORMANS ÖLÇÜMÜ HİZMET KALİTE STANDARTLARI KPK 0-1 HASTA MEMNUNİYETİ İNDİKATÖR TAKİBİ

KURUMSAL PERFORMANS ÖLÇÜMÜ

Kalite Yönetim Direktörü Kalite Yönetim Sistemi içinde kilit role sahiptir. Başhekimin belirlediği bir çalışan valiliğin teklifi bakanlığın onayı ile kalite yönetim direktörü olarak görevlendirilir. Kalite Yönetim Direktörü, kalite yönetim biriminden ve kurumdaki tüm süreçlerden sorumludur. HKS uygulamalarını yürütmek Kurum kalite hedeflerini gerçekleştirebilmek ve gerekli koordinasyon görevini

Kalite Yönetim Birimi Bölüm Kalite Sorumlularının çalışmalarının koordinasyonu Anket sonuçlarının değerlendirilmesi, Döküman yönetimi, Bölüm hedeflerine yönelik analiz sonuçlarının değerlendirilmesi, Hizmet sunumuna yönelik istatistiki bilgilerin değerlendirilmesi, Öz değerlendirme sürecinin yönetimi ve düzeltici önleyici faaliyet sürecinin yönetimi, kalite yönetim biriminin sorumluluğundadır.

Bölüm Kalite Sorumluları Bölümler; hizmetin verildiği ve hizmet kalite standartlarının uygulanacağı uygulama alanlarıdır. Hizmetin verildiği bölümlerde hizmet kalite standartlarının uygulanmasından sorumlu kişiler de bölüm kalite sorumlularıdır. Mutlaka yardımcıları olmalı ve görevlendirilmeleri başhekim tarafından yapılmalıdır.

Bölüm Kalite Sorumlularının Görevleri Bölümleriyle İlgili HKS Uygulamak Eğitim İhtiyaçlarını KYB’ne Bildirmek Bölüm Hedeflerinin Belirlenmesi İçin Yapılan Çalışmalara Katılmak Bölüm Hedeflerine İlişkin Analizleri KYB’ne Bildirmek Bölüm Kalite Sorumlularının Görevleri

Komite Faaliyet Döngüsü Komiteler; HKS kapsamında belirlenen çalışanların (EKK Hariç) Kalite yönetim direktörü tarafından başhekimliğe teklifi ve başhekimin onayıyla kurulur Olay bildirimine ilişkin analiz sonuçları faaliyetler kalite yönetim birimine gönderilir Görev alanlarıyla ilgili faaliyetler KYB tarafından komiteye iletilir Komite, görev alanındaki faaliyetleri ilgili bir plan hazırlar Gerektiğinde düzeltici – önleyici faaliyetleri başlatır Faaliyetlerin gözden geçirilmesi amacıyla belirli aralıklarla toplantılar düzenler

Bina Turları Kalite yönetim faaliyetlerinin başarıya ulaşması, bina turlarının başarılı bir şekilde yapılması ile büyük ölçüde ilişkilidir. Hastanedeki fiziksel durum ve işleyiş ile ilgili aksaklıkları tespit etmek amacıyla üçer aylık periyotlarda yapılan

Bina Turları tıbbi, idari ve hemşirelik hizmetleri yöneticilerinden birer temsilci, kalite yönetim direktörü ve teknik işler sorumlusunun yer aldığı bir ekip tarafından yapılır. Bina turlarında görev alacak olan ekip üyelerinin sorumluluklarını yerine getirebilecekleri şekilde yetkileri de kullanabilecek olan çalışanlar arasından seçilmesi de büyük önem taşımaktadır.

İndikatör Takibi Veri izleme indikatörleri seti içinde yer alan her bir indikatörün belirlenen esaslar çerçevesinde katsayısı hesaplanır. Kurumların veri izleme katsayıları Başkanlık tarafından ilan edilir.

MERKEZİ DEĞERLENDİRME SÜRECİ Değerlendirilen hastane ve değerlendiricilerin birlikte oldukları bir süreçtir. Daha güvenli ve daha kaliteli hizmet sunumunun sağlanmasında bir araçtır.

DEĞERLENDİRMENİN AMACI Hizmet Kalitesini Değerlendirmek Sürekli Gelişime Katkı Sağlamak Hasta Güvenliğini Sağlamak Çalışan Güvenliğini Sağlamak Kaynakların Etkin Kullanımını Sağlamak

HASTANE PARAMETRELERİ DEĞERLENDİRMEYİ YAPAN HİZMET KALİTE STANDARTLARI  UYGULAMA PERYODU SONUÇ (KATSAYI) HİZMET KALİTE STANDARTLARI İL PERFORMANS VE KALİTE KOORDİNATÖRLÜKLERİ BAKANLIK DEĞERLENDİRİCİLERİ 6 AYDA 1 0.65-1 MEMNUNİYET ÖLÇÜMÜ HASTANE HER AY 0-1 İNDİKATÖR TAKİBİ BAKANLIK

DEĞERLENDİRME SONUÇLARI PUAN HASTANE SAYISI 90 ve üstü 63 80-89 89 70-79 60-69 34

DEĞERLENDİRME SONUÇLARI PUAN HASTANE SAYISI 90 ve üstü 63 80-89 89 70-79 60-69 34 0,81

STANDARTLARIN KARŞILANMA DURUMU 7.7 Doktor hastaların sonuçlarını poliklinikten görebilmelidir. %100 1.1 Hasta kayıt birimi, kolaylıkla görülebilecek ve ulaşılabilecek bir yerde bulunmalıdır. 7.8 Hastaların yazılı olarak laboratuar sonuçlarına ulaşabilmelerine yönelik düzenleme yapılmalıdır. %99 7.9 Poliklinik odaları doktor ile hastanın karşılıklı olarak oturabileceği bir düzenlemeye sahip olmalıdır. 3.9 Hastane sunduğu hizmetler, çalışma saatleri ve nasıl hizmet alınabileceği konusunda etkili bir bilgilendirme yapmalıdır (web sitesi, broşür, tanıtım filmleri, panolar, basın yayın yoluyla bilgilendirme gibi).

SON 5 STANDARTLAR 35.8 Tedavi planı; ilaç adı, dozu, zamanı ve uygulama şeklini içerecek şekilde, okunaklı olarak her bir hasta tabelasına hastanın kendi doktoru tarafından yazılmalıdır. %64 67.3 Hastanın hastalığına ve tedavisine yönelik bilgilendirme ve onay formu doldurulmalıdır. %56 13.11 Ameliyathanede kullanılan tüm ilaçların ve anestezik ajanların kritik stok seviyeleri ve miad takipleri otomasyon sistemi üzerinden yapılmalıdır. %46 27.21 Müşahade odalarında hasta kalış sürelerine ilişkin kayıtlar tutularak gerekli düzeltici ve önleyici faaliyetler yapılmalıdır. %43 36.3 Cerrahi güvenlik kontrol listesine göre doğrulama yapılmalıdır. %40

SONUÇ Değerlendirmeler kurumun aynasıdır. Değerlendirme sürecinden elde edilen veriler hastanelerin daha kaliteli hizmet sunumu için kullanılmalıdır.

www.performans.saglik.gov.tr hksdanisma@gmail.com TEŞEKKÜRLER! www.performans.saglik.gov.tr hksdanisma@gmail.com

www.performans.saglik.gov.tr hksdanisma@gmail.com Add Your Text Text Add Your Text Text Add Your Text Text Add Your Text Text Add Your Text Text