Hazırlayan: HÜLYA KÜÇÜK

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Mutluköy İlköğretim Okulu
Advertisements

Gözün kısımlarını yerleştirme oyunu
=>PARAGRAFTA ANLAM<=
Etkin ve İşbirliğine Dayalı Öğrenme S
Eleştirel Düşünme Tahir BENEK S
DİNLEYİN ! GRUP ÜYELERİNİN BİRBİRLERİNİ DİNLEMELERİNİ TEŞVİK EDİN ! DİNLEMELERİNİ TEŞVİK EDİN !
A-BİLİŞSEL GELİŞİM İlk İki Yılda Görülen Bilişsel Gelişim : Bebek doğumunun ilk gününden itibaren çevresini keşfetme çabasına başlar. Keşif çabasında.
Gökhan YÜKSELER – Eylem EROĞLU Fen ve Teknoloji Öğretmeni
Öğrenci Merkezli Eğitim
HAZIRLAYAN EMEL DOKUR MERMERDAŞ
PARÇADA ANLAM Paragrafın Yapı Yönü
1 Okul Kültüründe Değişim. 2 Küresel Ekonominin Gerçekleri Problemler ve sistemler karmaşıktır. Problemler ve sistemler karmaşıktır.  Büyük resmi kavramsallaştırabilme;
Elektrik Akımı Hazırlayan: Mustafa Arbay.
PROJE TABANLI ÖĞRENME.
EĞİTİMDE DEĞİŞİM HAREKETİ 3.YENİ NESİL EĞİTİM KONFERANSI
T.C. Erciyes Üniversitesi Ziya Eren Eğitim Fakültesi
Ünite Ürün Dosyası Sunumu
ÖĞRENME YÖNTEMLERİ.
Probleme Dayalı Öğrenme Modeli
PARMAK OYUNLARI.
Tömük Yeşilyurt İlköğretim Okulu 6.Sınıf Leyla YILMAZ
Örnek Olay Öğretim Yöntemi
TÜRKÇE / Parçada Anlam PARÇADA ANLAM Ana Düşünce Yardımcı Düşünce.
Öğrenme Öğretim sürecinde kullanılan stratejiler genel olarak üç grupta toplanabilir: Pasif öğretim (öğretmen merkezli) Etkileşimli öğretim Aktif öğrenme.
Ünite Portfolyö Sunumu
Yrd Doç. Dr. Cenk Akbıyık Öğretim İlke ve Yöntemleri
SLAYTI MUTLAKA SESLİ İZLEYİNİZ… İYİ SEYİRLER…
PEER SUPPORT TEAM.
KLASİK DÖNEM BESTECİLERİ
İLETİŞİM - DİL VE KÜLTÜR İLİŞKİSİ
Probleme Dayalı Öğrenme (Problem Based Learning)
Yrd. Doç. Dr. Özcan PALAVAN
Yrd. Doç. Dr. Özcan PALAVAN
14 - KAVRAM HARİTALARI KAVRAM HARİTALARI.
BİLGİSAYAR DESTEKLİ EĞİTİM UYGULAMALARI
WEB 2.0 NEDİR? BİRNUR EKİZ TÜRKÇE ÖĞRETMENLİĞİ ÖRGÜN ÖĞRETİM 2. SINIF.
BEŞ PARMAK RESİM SERGİSİ
EKONOMİK MUCİZENİN ÜLKESİ JAPONYA
1. KUŞAK DÜZEN.
Pozitif psikoloji İletişim becerileri.
PROBLEM ÇÖZME YAPILANDIRILMIŞ GRUP PROGRAMI Genel Hedef : Problem çözme becerisini kazanabilme. Düzey : İlköğretim ikinci kademe Üye sayısı : 12 Süre.
Probleme Dayalı Öğrenme
ÜNİTE TANITIM SUNUSU HAZIRLAYAN SEDEN HACISÜLEYMAN.
KISIM 4 Sınıfta Biliş. KISIM 4 Sınıfta Biliş BÖLÜM 11 Okumayı Öğrenme.
Bilimsel düşünme becerileri
MÜZE BİLİNCİ VE MÜZELERLE EĞİTİM
Kişisel Rehberlik.
Yönetim Nedir? Yönetim, toplumsal gereksinmelerin bir bölümünü karşılamak üzere kurulan bir örgütte, örgütün varlık nedeni olan amaçlarını gerçekleştirecek.
Prof. Dr. Ahmet Arıkan (Hilal Gülkılık’tan alınmıştır)
KIZ KARDEŞİM MOMMO.
Özel Gereksinimli Öğrenciler ve Fen Öğretimi
Eğitim Psikolojisi Yrd Doç. Dr. Cenk Akbıyık
OKUL ÖNCESİ DÖNEMDE GELİŞİM
SOSYAL BİLGİLERDE BECERİ EĞİTİMİ
HOŞ GELDİNİZ MEHMET ATA KURT.
Erken çocukluk döneminde fen eğitimi
Teknoloji ve tasarım dersi
Mutluköy İlköğretim Okulu
Yapılandırmacı Öğrenme
Deney Bilimsel bir gerçeği kanıtlamak için yapılan deneyler, bilimsel olayların çocuklar tarafından somut bir şekilde yapılmasını sağlamakta ve çocukların.
Öğretim Programı Tasarım Soruları
Eğitimde Teknoloji Kullanımı
Kavramların Özellikleri Matematiksel Kavramların Gelişimi
Ünite Portfolyo Sunumu Penny Archer
Bir Öneri… 5E Modeli 1. Girme 2. Keşfetme 3. Açıklama 4. Derinleştirme
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Kavramların Özellikleri Matematiksel Kavramların Gelişimi
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Erken Çocukluk Döneminde Sağlık Bilimleri Fakültesi
Sunum transkripti:

Hazırlayan: HÜLYA KÜÇÜK Düşünme Rutinleri Hazırlayan: HÜLYA KÜÇÜK

AMACI Kafamızda meydana gelen düşünceleri; konuşarak, yazarak, çizerek veya başka yollarla dışa vurarak onları yönlendirip geliştirerek düşünceyi görünür kılmaktır.

DÜŞÜNME RUTİNLERİ Öğrenenlerin, birbirleriyle etkileşmeleri sonucunda fikirleri derinlemesine ele alarak, kendi düşüncelerini keşfetmesine olanak tanır. Pek çok becerinin kazandırılmasının yanı sıra merak duygusunu teşvik eder. Hep birlikte iyi düşünmeyi oluşturur. «Düşünme Rutinleri» başlangıçta derin ve karmaşık düşünceyi içermiyor gibi görünse de öğrencileri düşünmeye zorlayarak onlardaki düşünceleri görünür kılar.

HEDEFLER Düşünme becerilerini geliştirme Kişiler arasında etkileşimi sağlama Öğrenmeyi derinleştirme Derslere aktif katılma Öğrencilerde düşünme stratejilerini geliştirme Fikirlere değer verme

Düşünme rutinleri

Bir paragraf çalışması Arkeolojik kazılarda ele geçen çömlekler geçmiş yaşama ilişkin ipuçları verir. Çömleğin yapılış yöntemi onun yapım yılını ve yerini anlamamızı sağlar. Çömleğin kimliği, hangi kültüre ait olduğunu da gösterir. Çömlekler sayesinde yapıldıkları dönemde yaşamın nasıl olduğunu, teknolojik gelişmelerin düzeyini anlayabiliriz.

Etkinlik Akışı Sınıflarda bireyler arasında etkileşim vardır. Öğrenciler ikili gruplar halinde çalışır. (Biri usta okuyucu diğeri yavaş okuyan ) Gruplara bir olay paragrafı ya da bilgilendirici paragraf dağıtılır Gruplar bu paragrafı okur Gruplar paragrafı özetler

«3 -2-1 bağlantısı» rutini Sana enteresan gelen 3 kelime İki ibare Merak ettiğin şey

«Bak- düşün- bağlantı kur» rutini Metni keşfetmek için 3 soru sorulur 1.Ne anlatıyor? 2. Bunun hakkında sen ne düşünüyorsun? 3. Nasıl bağlantı kurarsın?

«Bağlantı kur-geliştir-zorla» rutini Verilen bilgiler, sizin bildiklerinizle nasıl bağlantılı? Hangi fikirler sizde yeni düşünceler uyanmasına sebep oldu? Kafanızı karıştıran şeyler nelerdir?

Bu etkinlikler; Paragrafın içeriğine uygun olan etkinlik seçilir, Öğrencilerden gelen farklı soru kalıpları ile zenginleştirilebilir

Düşünmenin sonucu öğrenmedir. Öğrenenlerin, grup çalışması yaparak konular hakkında anlamaları ve hatırlanmaları artar.

SINIF ORTAMINDAN UYGULAMA ÖRNEKLERİ

Yararlandığım kaynaklar IB PYP Çalıştay İzlenimleri