Görsel / Uzaysal Zeka.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Uzaktan eğitim için çalışma rehberleri hazırlanması
Advertisements

MATERYAL VE ETKİNLİK HAZIRLAMA
Öğretim Tasarımı (Instructional Design)
Resimlerin Kullanımı.
EĞİTİM SETİ TANITIMI.
ÜST DÜZEY DÜŞÜNME BECERİLERİNE GÖRE TÜRKÇE DERSİ
ZiHiNSEL ÖZELLiKLER.
ÖĞRETİM ARAÇLARI VE ETKİLİ KULLANIMI
Eğitim Öğretimde Planlama
ÖĞRETİM MODELLERİ S.59-74; 1-Carroll’in Okullarda Öğrenme Modeli 2-Bloom’un Tam Öğrenme Modeli 3-Gardner’in Öğretimde Çoklu Zeka Kuramı Kaynak;Öğretimi.
ÖĞRETİMİ TASARLAMA: STRATEJİLER
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı Görsel Materyalleri Tasarlama Süreci 4.Görsel Tasarımın Unsurları: Görsel Unsurlar.
Öğretim Materyallerinin Tasarlanması, Hazırlanması ve Seçimi
GÖRSEL OKUMA GÖRSEL SUNU
MERHABA.
AKILLI TAHTA’NIN PEDAGOJİK OLARAK KULLANIMI
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı Öğretimde Görsel-İşitsel Araçlar Görsel Materyallerin Katkıları Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU Hacettepe Üniversitesi,
TÜRKÇE ÖĞRETİMİNDE KULLANILAN STRATEJİ, YÖNTEM VE TEKNİKLER
Bilgisayar Destekli Öğretim
OKULÖNCESİNDE BİR GÜNLÜK EĞİTİM PROĞRAMI UYGULAMALARI
Öğretim Teknolojileri ve İletişim Süreci
3.Ünite Öğrenme,Bellek,Düşünme DÜŞÜNMENİN YAPITAŞLARI
UZAKTAN EĞİTİMDE YAZILI-BASILI ORTAMLAR
Araçları Sınıflandırma İşlemi
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı Görsel Materyalleri Tasarlama Süreci Görsel Tasarımın Unsurları: Görsel Unsurlar Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU.
Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi
PEDAGOJİK ALAN BİLGİSİ
ÖĞRETİM MATERYALLERİNİN TASARLANMASI, HAZIRLANMASI VE SEÇİMİ
Çoklu ortam mesajları hazırlanırken “zihin nasıl çalışır?” kavramı neden önemlidir ?
KAVRAM HARİTALARI NEDİR?
Okulöncesi dönemde okuma yazmaya hazırlık çalışmaları
ÖĞRETİMDE GÖRSEL-İŞİTSEL ARAÇLAR
GÖRSEL OKUMA GÖRSEL SUNU Yrd. Doç Dr. Özcan PALAVAN
Dr. Yener ATASEVEN Ankara Üniversitesi Ziraat Fakültesi
Ders Kitabında Görsel Düzen
SİLVAN REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ AZİZE KILIÇ PSİKOLOJİK DANIŞMAN
Bloom’un (bilişsel) Taksonomisi
14 - KAVRAM HARİTALARI KAVRAM HARİTALARI.
Öğretim Materyalleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
PSİKO-MOTOR (DEVİNİŞSEL) ALAN
HAYAT BİLGİSİ VE SOSYAL BİLGİLERDE BECERİ EĞİTİMİ
GELİŞİM VE ÖĞRENME GELİŞİM PSİKOLOJİSİ Ders 4 BİLİŞSEL GELİŞİM
Eğİtİcİ Oyuncaklar Öğr. Gör. Özlem BAĞCI.
PSİKO-MOTOR (DEVİNİŞSEL) ALAN
GÖRSEL TASARIM.
BRUNER’İN BİLİŞSEL GELİŞİM DÖNEMLERİ
Bebeklik ve İlk Çocukluk Dönemi Çocuklarında Gelişim ve Kitap Seçimi
, Eğitici Drama Nedir? Önceden belirlenmiş açık ve net eğitim amaçları olan, tüm çocukların kendi öğretmenleri ile birlikte, daha çok büyük motor hareketlerle.
Prof. Dr. Ahmet Arıkan (Hilal Gülkılık’tan alınmıştır)
Fiziksel tepkilerBilişsel tepkilerDuygusal tepkilerDavranışsal tepkiler Midede boşluk hissiİnanamama ve İnkarŞaşkınlık ve şokAğlama Nefes alamamaKonfüzyon.
BÖLÜM 2 ÖĞRETİM TEKNOLOJİSİ VE İLETİŞİM. BÖLÜM 2 ÖĞRETİM TEKNOLOJİSİ VE İLETİŞİM.
EĞİTİCİ OYUNCAKLAR.
Bilgi üretme, aktarma ve anlamlandırma süreci İki yönlü bilgi akışı
Bölüm IV Öğretimde Görsel İşitsel Araçlar
SOSYAL BİLGİLERDE BECERİ EĞİTİMİ
ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ VE MATERYAL TASARIMI
Ders 13 Okuma-yazmaya hazırlık becerileri
VE İŞTE DİĞER 6 BECERİ.
Materyal Geliştirme Aracı Olarak Bilgisayarlar
Proje Oluşturma ve Yönetimi
Çoklu Zeka Modeline Genel Bakış
ÇOKLU ZEKA Hazırlayan Figen BERBER.
Eğitimde Teknoloji Kullanımı
Öğretim Tasarımı Analiz.
Öğretimde Araç-Gereçlerin Yeri ve Önemi
Sunum Teknikleri - Prof.Dr. Durmuş Dündar Arş.Gör. Nurten Çalışkan
Sağlık Bilimleri Fakültesi
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
Zihin Haritalama Tekniği. 1.Kavramı merkeze yerleştirin.
ERKEN ÇOCUKLUK DÖNEMİ (3-6)
Sunum transkripti:

Görsel / Uzaysal Zeka

Görsel/uzaysal zekânın, resimler ve imgeler zekâsı ya da görsel dünyayı doğru olarak algılama ve kişinin kendi görsel yaşantılarını yeniden yaratma kapasitesi olarak tanımlanabilir. Görsel/uzaysal zekânın şekil, renk, biçim ve dokunuşu zihin gözü ile görme ve bunları resim olarak somut temsillerine dönüştürme yeteneğini içerir.

Bireyin olası her şeyi gözünde canlandırıp hayal kurabilmesi, hayalindeki yerlere sanal yolculuklar yapabilmesi ve daha önce hiç yapmadığı şeyleri yaratabilmesi ve buluş yeteneği, bu zekâ türünün özellikleri olarak gösterilmektedir

Görsel/uzaysal zekânın özündeki kapasiteler şunlardır: Aktif bir hayal gücü Zihinsel oyunlar oynamak Farklı açılardan objeler arasındaki benzerlik ve farklılıkları tanımak

Şekil, zemin ve renklere karşı duyarlılık Resim, çizim, kroki, karikatür, heykel, maket vb. modeller yaratma becerisi Grafik, çizelge, harita ve diyagramları çözümleme becerisi Materyalde kelimelerden çok resim ve çizimlere odaklaşma becerisi Görsel imgeleri çok iyi ve net hatırlama becerisi

Görsel öğeler; başta görsel zekâsı olan öğrenciler olmak üzere çoğu öğrencinin dikkatini çekerek onları güdüler, dikkatlerini canlı tutar, duygusal tepkiler vermelerini sağlar, kavramları somutlaştırır, anlaşılması zor olan kavramları basitleştirir, şekiller yoluyla bilginin düzenlenmesini ve anlaşılmasını kolaylaştırır. Ancak çalıştığınız konuların görselleştirilmesine siz de katkıda bulunabilirsiniz.

Görsel/Uzaysal Zekâ için Çoklu Zekâ Stratejileri

Önemli Cümleleri ve Kavramları Renkli Kalemle İşaretleme Konuları Tablo Haline Getirme Konuyla İlgili Yap-Boz Hazırlama Konuları Karikatürle Özetleme Çalışılan Konuyu Resimle İfade Etme

İnternet, Gazete ve Dergilerden Konuya Dair Resimler Bulma Kavramsal Harita Yapma Konudaki Olayları Sıralayan Zaman Çizelgesi Hazırlama Grafikleri Çizme Harita, Tablo ve Şekilleri Özel Olarak İnceleme

Konuyla İlgili Belgeseller İzleme Önemli Kavramları Farklı Renkteki Kartlara Yazarak Çalışma Çevrenizde, İşlediğiniz Konulardaki Kavramlarla İlişkili Bir Eşya Bir Durum Bulma Slayt Gösterisi Hazırlama Her Dersle İlgili Temel Kavramlara İlişkin Resimli Sözlük Hazırlama