KALİTE YÖNETİMİ (EĞİTİMDE).

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
TOPLAM KALİTE YÖNETİMİNDE TEMEL FAKTÖRLER
Advertisements

EFQM MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI EĞTİMDE MÜKEMMELLİK MODELİ
TS EN ISO 9001:2008 KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ
Kalite Kavramı.
MODÜL 4 Organizasyon.
AKREDİTASYON SİSTEMİNDE BALIKESİR SANAYİ ODASININ KALİTE UYGULAMALARI Konya.
OKUL YÖNETİMİNDE PERSONEL EĞİTİM VE İŞLETMECİLİKLE İLGİLİ İŞLER
EFQM MÜKEMMELLİK MODELİ
ÜNİVERSİTELERDE İŞ MÜKEMMELLİĞİ MODELİ 2 MART 2003.
ZEYNEP ALPTEKİN GÖLCÜK ASKER HASTANESİ
KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ
TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ
KALİTE NEDİR? Şüphesiz bu tanımın tek bir karşılığı yoktur.Toplumun dinamik yapısı sayesinde sürekli değişmektedir.Kalitenin tanımları,onu tanımlayan.
Prof. Dr. M. Erdal GÜZELDEMİR
İSTANBUL ÜNİVERSİTESİ VATAN YAZILIMEVİ
24 Kalite yönetimi.
AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ ÜST DÜZEY YÖNETİCİ SEMİNERİ 1-2 MART 2003 ANTALYA.
ISO 9001:2008 KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ & İÇ TETKİKÇİ EĞİTİMİ
AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ İİBF TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ DERS NOTLARI
MODERN YÖNETİM VE ORGANİZASYON
1 T.C. HİTİT ÜNİVERSİTESİ MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİ GIDA MÜHENDİSLİĞİ BÖLÜMÜ KALİTE YÖNETİM PRENSİPLERİ Yrd. Doç. Dr. FATİH ÖZBEY 2007.
Kalite Temsilcisi Handan KUZPINARI
KALİTE POLİTİKASI Müşteri memnuniyetini en üst seviyede tutarak, kendi sahamızda kaliteden ödün vermeksizin eğitilmiş personelimizle birlikte yükümlülüğümüz.
Kalite Kültürüne Dönüşüm Stratejileri
MÜŞTERİ İLİŞKİLERİ YÖNETİMİ
TÜSİAD - KalDer KALİTE ÖDÜLÜ’nün AMACI ve ULUSAL KALİTE HAREKETİ İLE İLİŞKİSİ Kalite bilincini ve Toplam Kalite Yönetimi anlayışını ülke çapında yaymak.
İŞ KALİTESİ ve MALİYET İLİŞKİLERİ
Kalite Yönetim Prensipleri (Devam)
Kalite Nedir? Furkan LEVENTOĞLU.
Ö.Yavuz KARAGÖZ Mevlüt BALTA Hasan AKKOÇ
Performans ölçme ve değerlendirme güz
Kalite Yönetim Sistemlerinin Tarihsel Gelişimi, ISO 9000 Standartlar Ailesi, Kalite Yönetim Prensipleri 2. Hafta.
TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ NEDİR?
TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ
PERFORMANS KAVRAMI PERFORMANSIN BOYUTLARI
KalDer ve Mühendislik Eğitiminden Beklentiler Dr. Aydın Kosova, 20 MAYIS 2004 KalDer : Centrum İş Merkezi, Aydınevler San. Cad. No: 3 Küçükyalı İstanbul.
T.C. SAĞLIK BAKANLIĞI ERZURUM NUMUNE HASTANESİ TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ
AYDIN ÇEVRE VE ŞEHİRCİLİK İL MÜDÜRLÜĞÜ
Süreç Yönetimi.
E ğ itimde Kalite nedir? *Kalite, ko ş ullara uygunluktur. *Kalite, ko ş ullara uygunluktur. *Kalite, ögrencilerin ihtiyaçlarıdır. *Kalite, amaçlara uygunluktur.
Kalite Yönetimi Genel Tanımlar.
Bölümün Amacı Bu bölüm, kurumsal kültür ve etik değerler ile bunların örgütlerden nasıl etkilendiğine dair görüşleri incelemektedir.
Kalite Nedir? Kalite, kullanıma uygunluktur
KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ
Konu: Kritik Süreçlerin Belirlenmesi
YENİKENT AHMET ÇİÇEK TEKNİK VE ENDÜSTRİ MESLEK LİSESİ TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ ÜST DÜZEY YÖNETİCİ SEMİNERİ 2010 ANKARA Nihat BÜLBÜL.
Toplam Kalite Yönetimi
HİZMET KALİTESİ.
DAVRANIŞ BİLİMLERİNİN ETKİLENDİĞİ ÇAĞDAŞ YAKLAŞIMLAR
Kalite nedir? Kalite nedir? Kalite “ bir mal veya hizmetin müşteri beklenti ve gereksinimlerini karşılayabilme yeteneğidir” diye de tarif edilebilir. Tüketicilerin.
TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ
 Kalite en basit tanımıyla, müşteri isteklerine cevap verebilmektir.
MODERN YÖNET İ M VE ORGA İ ZASYON - KAL İ TEL İ YÖNET İ M S İ STEM İ.STRAT İ J İ k YÖNET İ M.SÜREÇ YÖNET İ M İ.PROJE YÖNET İ M.B İ REYSEL FAAL İ YET YÖNET.
Dr. Adil AKINCI Bankacılık ve Finans Bölümü
Dr. Adil AKINCI Bankacılık ve Finans Bölümü
TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ
KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ
YALIN UYGULAMALARI 2020 Stratejik Planı Mart 2017.
İnsan davranışlarının değişimi
5. YÖNETİM KALİTESİ ve STANDARTLARI
TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ
ISO 9001:2015 standardı – Maddelerinin Tanıtımı
Kalite Yönetim Prensipleri (Devam)
Matriks Organizasyon Yapısı
SELÇUK ÜNİVERSİTESİ REKTÖRLÜK VE BAĞLI BİRİMLERİN KALİTE YOLCULUĞU
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
PERFORMANS KAVRAMI PERFORMANSIN BOYUTLARI
KALİTE GÜVENCESİ VE STANDARTLARI
Süreç Yönetimi Smith iş bölümü kavramının üç yararından bahsetmektedir.
Eurocert European Academy
Sunum transkripti:

KALİTE YÖNETİMİ (EĞİTİMDE)

KALİTE NEDİR? Kalite, bir mal ya da hizmetin belirlenen veya olabilecek ihtiyaçları karşılama kabiliyetine dayanan özelliklerin toplamıdır.(ISO 8402) Kalite, bir mal ya da hizmetin belirli bir gerekliliği karşılayabilme yeteneklerini ortaya koyan karakteristiklerin tümüdür. (Amerikan Kalite Kontrol Derneği)

KALİTE NEDİR? Kalite, bir malın ya da hizmetin tüketicinin isteklerine uygunluk derecesidir. (Avrupa Kalite Kontrol Organizasyonu) Kalite, bir ürünün istenen özelliklere uygunluk derecesidir.(P. Crosby) Kalite, kullanıma uygunluktur.(J.M. Juran)

KALİTE YÖNETİMİ NEDİR? Bir kurum ya da kuruluşun tüm faaliyetlerini ve tüm kaynaklarını (finans, malzeme, bilgi, teknoloji, insan) çalışanlarının, müşterilerinin mevcut ve gelecekteki beklentilerini tatmin edecek, iş sonuçlarında mükemmelliği sağlayacak ve topluma olumlu katkılarda bulunacak biçimde yönlendirmesidir.

KALİTE YÖNETİMİ NEDİR? Bir kuruluş içinde kaliteyi odak alan, kuruluşun bütün üyelerinin katılımına dayanan, müşteri memnuniyeti yoluyla uzun vadeli başarıyı amaçlayan, kuruluşun bütün üyelerine ve topluma yarar sağlayan yönetim yaklaşımıdır.

KLASİK YÖNETİM ANLAYIŞI TKY YÖNETİM ANLAYIŞI Organizasyon için iyi olan insan için de iyidir. İnsan için iyi olan organizasyon için de iyidir. Dikey iş akışı. Yatay iş akışı. Başarı kural ve standartlara uymadır. Başarı verim ve kalitedir. İnsanlar araçtır. İnsanlar amaçtır. Kalite denetimleri artırarak sağlanmaya çalışılır. Kalite süreçleri geliştirerek sağlanır. Kalite pahalıdır. Kalite ucuzdur. Ürün odaklıdır. Müşteri odaklıdır. Verim azdır. Verim fazladır.

KLASİK YÖNETİM ANLAYIŞI TKY YÖNETİM ANLAYIŞI Yöneticiler kural ve standartları belirler. Yöneticiler sistemi kurar. Çalışanların gelişime katkısı yoktur. Çalışanlar sistemi geliştirirler. Standartlara uymak. Tarafların doyumu ve başarısı. Çalışanların kontrolu. Kendi kendini kontrol. Kurallar kaliteyi belirler. Müşteri kaliteyi belirler. Sıçramalarla gelişme. Sürekli gelişme. Maliyete dayalı. Sonuca dayalı. Problem varsa kötüdür. Problem varsa iyidir. Değişim pahalıdır. Değişim kârlıdır. Maliyet unsuru olarak eğitim. Üretim unsuru olarak eğitim.

Eğitimde Toplam Kalite hareketi oldukça yeni tarihlidir . Eğitim kurumları, Toplam Kalite Yönetimi (TKY) felsefesinin en kolay ve hızlı uygulanabileceği kurumlar olarak algılanmaktadır.

EĞİTİMDE TOPLAM KALİTE İLKELERİ Bir amaç sürekliliği yaratmak, Yeni bir felsefe benimsemek, İyileştirme, sürekli bir süreç, hiç bitmeyen bir P (planla) Y (yap) Ç (çalış) U (uygula) çevirimi olarak algılanmalıdır. 3. Karşılaştırmalı ve yarışmalı sınavlardan vazgeçmek, Kalitenin kontrol edilmesi değil onun süreçlerde, üründe yaratılmasının amaç olarak benimsenmesi gerekir.

Kaynaklarla birlikte çalışmak, Girdilerin kalitesinin sürekli iyileştirilmesi için bu girdileri sağlayan kaynaklarla birlikte çalışmak. Eğitim ve hizmet sistemini sürekli olarak iyileştirmek, Eğitimin kalitesi diğer alanlarda olduğu gibi, eğitimin kendisiyle birlikte oluşturulmalıdır. O bir ürün değil, ürünün kendisidir. İşbaşı (hizmet içi) eğitimi kurumlaştırmak, Kalite eğitimle başlar, eğitimle biter. Çalışanların güncelleşmesine yardım eden, uzmanlık dallarındaki bilgilerini pekiştiren kurs ve seminerlerin yanı sıra onların öğretme, danışmanlık, yöneticilik ve liderlik becerilerini iyileştirmeye yönelik çalışmalar da sık sık yapılmalıdır.

Liderliği kurumsallaştırmak, Kurumda otoriteyi temsil eden herkes (her düzeydeki yönetici, müdür, yardımcıları, deneyimli öğretmenler) eğitimde mükemmellik vizyonunu oluşturmak ve yaymak durumundadırlar. Korkuyu ortadan kaldırarak kurumda herkesin etkili çalışabilmesine ortam yaratmak , Bölümler arasındaki duvarları kaldırmak, Kurumda hizmet veren ve hizmet alanları kategorize etmemek ve sayısal kotaları ortadan kaldırmak.

Hizmet veren çalışanları ve hizmet alan müşterileri, başardıklarıyla gurur duymalarından alıkoyan engelleri ortadan kaldırmak, Kuruluşta çalışan herkes için güçlü bir sürekli eğitim ve kendini geliştirme programını kurumsallaştırmak, Değişimi başarmak üzere gereğini yapmak ve bu çabaya kurumda görevli herkesin katılımını sağlamak, Buraya kadar sıralanan 13 maddeyi sahiplenecek bir yönetim yapısı ve kültürü oluşturmak.

Kalite Yönetimi mükemmeli yakalamak demek değil, iyinin daha iyisini bulmaya çalışmak demektir. Kalite Yönetimi daha iyiyi arama, düşünme ve uygulama sürecidir. Bu süreçte bilginin toplanması, analizi, sunulması ile ilgili her türlü akılcı ve işlevsel yöntemlerden yararlanılır.

SONUÇ: “Kalite asla bir tesadüf değildir.” Kalite Üstün bir amacı benimsemenin, İçtenlikle çaba göstermenin, Akıllıca bir yön tutmanın Becerikli bir uygulamanın sonucudur.