Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ"— Sunum transkripti:

1 TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ
TKY ÖNCÜLERİ

2 TKY ÖNCÜLERİ TKY müşteri beklentilerini kalitenin açık, seçik ve somut göstergeleri olarak ilkeleştirmesiyle diğer örgüt kuramlarından ayrılır. TKY 1980’lere dayanır. Çünkü Krize giren endüstriyel kapitalizmin çıkış yollarından birisidir. TKY’nin yeniden keşfedilmesinin nedeni, klasik örgüt ve işletme kuramlarının artık varolan işletme sorunlarını çözemez hala gelmesi yıllarına rastlar. yıllarında, aklı ön planda tutan, insan davranışının pozitif bilimin yöntemleri kullanılarak değiştirilebileceğine inanan, işletmeyi doğrusal ve hesap kitaba dayalı teknik bir iş olarak gören, örgüt içi davranışı Pavlov’cu tarzda etki-tepki ilişkisine indirgeyen pozitivist işletme anlayışı yetmez hale gelmiştir. Ve 1980’lerde tekrar TKY ele alınmıştır.

3 TKY ÖNCÜLERİ TKY anlayışının ortaya çıkması ve gelişmesinde genellikle şu isimler öne çıkar. Walter A. Shewhart W. Edwards Deming Koseph M. Juran Kaoru İshikawa Philip B Crosby Armand V. Feigenbaum

4 Walter A. Shewhart TKY için en temel katkı, istatistik ölçme yöntemlerini üretim süreçlerine uyarlamasıdır. Üretim süreçlerinde kalite kontrolüne yaptığı katkı önemli düzeyde kabul görmüştür Değişkenliğin anlaşılması ve kontrol altına alınması konularında örneklem ve olasılık analizi gibi istatistiki yöntemleri işletmelere uyarlamıştır. MALİYET KONTROLÜ ESAS Başarısızlık veya uygunsuzluk maliyetleri Değerlendirme maliyetleri Önleme maliyetleri

5 W. Edwards Deming ( ) İstatistiki kontrol yöntemlerini üretim süreçlerine yansıttı. Ve 14 maddelik ilkelerden ilkini ortaya koydu; Kalite öncelikle yönetimin görev ve sorumluluğundadır. Bir işletmede ortaya çıkan sorunların % 80’i çalışanlardan değil sistemden kaynaklanır, sistemde yönetenlerin sorumluluğundadır.

6 W. Edwards Deming (1900-1993) Deming’in katkısı
İstatistiki süreç kontrol çizelgesi (SPC) Değişkenliğin özel ve genel nedenleri Planla yap denetle uygula (PDCA) basamaklarına dayalı kalite planlama modeli Toplam kalitenin 14 ilkesi

7 W. Edwards Deming ( ) Deming’in eleştirdiği geleneksel işletme anlayışa eleştirileri (işletmelerin 5 ölümcül hastalığı); Amaç ve süreklilik yoksunluğu Kısa vadeli kara odaklanma Performans, liyakat ve yıllık değerlendirmelerin yanlış veya eksik araçlarla yapılması veya hiç yapılmaması Yönetimin sık sık değişmesi Yönetimin karar verme süreçlerinde aşırı şekilde nicel sayısal verilere odaklanması

8 Deming’in 14 İlkesi Sürekli iyileştirme ve geliştirme temel amaç olmalıdır. Yeni kalite felsefesi benimsenmelidir. Üretim sonu kalite kontrole son verilmelidir. Tedarikçilerin sadece fiyata/maliyete dayalı olarak seçilmesine son verilmelidir. Problemler tanımlanmalı ve sistemin sürekli olarak iyileştirilmesine çalışılmalıdır. Çağdaş iş içinde veya işbaşı eğitim yöntemleri benimsenmelidir.

9 Deming’in 14 İlkesi Öncelik sayıdan kaliteye çevrilmelidir.
Korkuya son verilmelidir. Bölümler, birimler arasındaki duvar ve sınırlar kaldırılmalıdır. Nasıl yapılacağına ilişkin destek sağlanmadan üretkenliğin arttırılmasını talep etmekten vazgeçilmelidir. Sayısal kotalar bağlanmış iş standartları terk edilmelidir.

10 Deming’in 14 İlkesi Çalışanların yaptıkları işle övünmelerinin ve kendilerini işlerine adamalarının önündeki engeller kaldırılmalıdır. Eğitim ve kendini geliştirme anlayışı kurumsallaştırılmalıdır. Üst yönetim bundan önce sayılan 13 madde de dile getirilen alanlardaki dönüşümü gerçekleştirebilecek bir yönetim anlayışını benimsemelidir.

11 Joseph M. Juran Kalitenin temel sorumlusu olarak üst yönetimi görür.
Kalite problemini işçilerin dikkatsiz ve özensiz çalışmaları ve işlerini sahiplenmemelerinden kaynaklandığını ve yönetimin asıl görevinin bu durumu düzeltmek olduğunu ileri sürer. JURAN ÜÇLÜSÜNÜ geliştirmiştir. Kalite planlaması Kalite kontrol Kalite iyileştirme

12 Juran Üçlüsüne İlişkin
Kalite Planlamasının 5 aşaması; Kalite amaçlarını belirle Bu amaçlara ulaştırabilecek planları yap Amaçlara ulaşmak için gerekli kaynakları belirle Amaçları kaliteye dönüştür Bu yukardaki basamakları bir kalite planı halinde özetle

13 Juran Üçlüsüne İlişkin
Kalite Kontrolün 5 Aşaması Performansı değerlendir Performansı önceden belirlenmiş hedefler ile karşılaştır Farklı gidermek için yeni uygulamalar geliştir.

14 Juran Üçlüsüne İlişkin
Kaliteyi İyileştirmenin Aşamaları; İsrafı azalt Ürün veya hizmetin sunumunu iyileştir Çalışanların memnuniyet düzeyini artır. Karlılığı önemse Müşteri memnuniyetine özen göster. JURAN AYRICA DEMİNG’İN İLKESİNİ ELE ALARAK, 10 İLKELİK KALİTE ANLAYIŞINI ÖZETLEMİŞTİR. SONUÇ ; KALİTE SORUNUNUN TEMEL SORUMLUSU YÖNETİMDİR.

15 KAORU İSHİKAWA Amerikan örgütlerindeki uygulamaların, Japonya’ya uymadığından bahsetmiştir. Kalite Çemberlerinin babası olarak bilinir. İshikawa, problem çözme yöntem ve tekniklerini her bilgi ve beceri düzeyindeki çalışanların anlayabileceği ve kullanabileceği tarzda iş ortamlarına uyarlamıştır. Bunlar (sonra ele alınacak); Neden sonuç diyagramı Pareto analizi Histogram Süreç akış şemaları Çeteleler

16 Philip B. Crosby Sıfır hata İlk defa yaparken doğru yap
Beklentilere uygunluk

17 Philip B. Crosby Crosby’nin kalite köklerine ilişkin ilkeler;
Kalite önceden belirlemiş ürün standartlarına uygunluk olarak tanımlanır. Kalite problemi diye bir şey yoktur. İlk defa yaparken doğru yapmak daima daha ucuzdur. Tek performans ölçümü kalitenin maliyeti olmalıdır. Tek performans standardı ‘sıfır hata’ olmalıdır.

18 Philip B. Crosby Crosby’nin 14 ilkesi; Yönetimin destek ve inancı
Kalite iyileştirme ekibi Kalite ölçümlemesi Kalitenin maliyeti Kalite bilinci ve farkındalığı Düzeltici eylem ve girişim Sıfır hata planlaması

19 Philip B. Crosby Birim ve ekip yöneticilerinin eğitimi Sıfır hata günü
Amaç/hedef belirleme Hata kaynaklarının yok edilmesi Takdir Kalite kurulları Tekrara baştan başla

20 Armand V. Feigenbaum Kalite sadece üretim veya kalite kontrol birimlerinin görevi değildir. Kalite çalışanların ortak sorumluluğudur. Kalite bir ürünün kavram olarak ortaya çıkmasından başlar; tasarımı, üretimi ve pazara yani müşteriye sunulması ile devam eder. Tedarikçiler kalite için önemli birer unsurdur. Müşteri memnuniyeti en önemli kalite göstergesidir.

21 Genichi Taguchi Güçlü tasarım üzerinde durmuştur.
Ürünler geniş çevre koşulları altında işlevlerini yerin getirebilecek şekilde tasarlanmalıdır. Çevre koşullarının değişimi karşısında ürün standardı korunmalıdır.

22 Shigeo Shingo Hatanın kaynağına inerek kalıcı düzeltme ve iyileştirme fikri önemli.. Hata olduğunda süreci durdur + hatanın kaynağını belirle + tekrar etmesini önleyici kalıcı iyileştirme veya değişiklikler yap..

23


"TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ" indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları