EĞİTİM YÖNTEMLERİ Yard. Doç. Dr. Samiye METE

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Yaşam Boyu Öğrenme S Kaynak II; Eğitimde Program Geliştirme Yazar;Ö.DEMİREL Hazırlayan; Cemil YAYLAR Ders Sor.; Doç. Dr. Nasip DEMİRKUŞ.
Advertisements

SORU-CEVAP YÖNTEMİ Tuba Koç Gülpınar Gökşen.
Eğitim İçeriğinin Sunumu
Gösterip Yaptırma Yöntemi
MATERYAL VE ETKİNLİK HAZIRLAMA
Öğretim Tasarımı (Instructional Design)
Eleştirel Düşünme Tahir BENEK S
Yetişkin Eğitimi ve İletişim
DRAMA 1.HAFTA EĞİTİMDE DRAMA Hazırlayan: Dr. Uğur Altay MEMİŞ.
Açık ve Uzaktan Öğretim Modelleri
Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Öğretmenliği
İnteraktif eğitim anlayış bakış yöntem değişikliğidir.
ÖRNEK OLAY.
Eğitim Öğretimde Planlama
GRUPLA TARTIŞMA TEKNİKLERİ ELİF ŞİRİNGÜL EPO TEZSİZ YÜKSEK LİSANS ÇAĞDAŞ ÖĞRENME YAKLAŞIMLARI Yard. Doç. Dr. GÜZİDE ÖNER.
ÖĞRETİM MODELLERİ S.59-74; 1-Carroll’in Okullarda Öğrenme Modeli 2-Bloom’un Tam Öğrenme Modeli 3-Gardner’in Öğretimde Çoklu Zeka Kuramı Kaynak;Öğretimi.
ROL OYNAMA.
HASTA EĞİTİMİ (SAĞLIK EĞİTİMİ)
TARTIŞMA YÖNTEMİ.
Liderin Kendini İfade Etme Becerisi. Grup Lideri; Kabul edici olmalı Kendi ihtiyaç ve duygularının farkında olmalı ve diğerlerinin ihtiyaçlarından ayırt.
Klinik Yetiştiricilik
Sunum Araçlarının Kullanımı
Buluş Yoluyla Öğretim Stratejisi
Simülasyonların Kullanımı
‘Eğiticilerin Eğitimi’ Teknikler 1. Gün 3. Oturum Nisan 2010 AB Eşleştirme Projesi TR 07-FI-02.
BİLGİSAYAR VE ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ EĞİTİMİ ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ
Yard.Doç.Dr. Gülbeyaz Can İ.Ü. Florence Nihtingale HYO İstanbul
ÖĞRETİCİ PROGRAMLAR.
TÜRKÇE ÖĞRETİMİNDE KULLANILAN STRATEJİ, YÖNTEM VE TEKNİKLER
Konuşma Becerisini Geliştirici Yöntem ve Teknikler
ÖĞRETMEN-ÖĞRENCİ İLİŞKİLERİ NASIL YÖNETİLEBİLİR?
Öğretim Durumlarını Planlama
YANSITICI DÜŞÜNME.
Evrim Suna ARIKAN Özlem YAŞAR UĞURLU
-İLETİŞİM- SUNUSU.
KONUŞMA HALKASI.
ÜNİTE 2 : İBADET KONUSUNDA BİLGİLENELİM KAZANIM: İbadetlerin davranışlar üzerindeki etkisini fark eder. TARTIŞMA YÖNTEMİ.
Öğrenme Öğretme Süreci
SINIF DIŞI ÖĞRETİM TEKNİKLERİ
YETİŞKİN EĞİTİMİ Yard. Doç. Dr. Samiye METE
SINIF YÖNETİMİ.
HAYAT BİLGİSİ VE SOSYAL BİLGİLERDE BECERİ EĞİTİMİ
Öğretim Yöntemleri Anlatım, Tartışma, Örnek Olay İncelemesi, Problem Çözme, Proje Temelli Öğretim, İşbirliğine Dayalı Öğretim, Gösterip Yaptırma..
YAKIN DOĞU ÜNİVERSİTESİ ATATÜRK EĞİTİM FAKÜLTESİ
YETİŞKİN EĞİTİMİ VE İLETİŞİM BECERİLERİ
CREATIVITY &PROBLEM SOLVING Brainstorming, Questions, Hats
Probleme Dayalı Öğrenme
ÖĞRENMEYİ ETKİLEYEN FAKTÖRLER
MÜZE BİLİNCİ VE MÜZELERLE EĞİTİM
KIZ KARDEŞİM MOMMO.
Eğiticilerin Sınıf Yönetimi Yeterliklerinin Geliştirilmesi Doç.Dr. Ali E. Şahin Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi.
4 .BÖLÜM Öğretim Teknolojileri Ve Materyal Geliştirmede Öğretmen Nitelikleri Ve Öğretmen Yetiştirme Ahmet ATAÇ- Cihan ÇAKMAK – Gülenaz SELÇUK – İhsan.
KÜÇÜK GRUP EĞİTİMİ Tıp Eğitimi Anabilim Dalı Seminerleri / 151.
EĞİTİCİ DRAMANIN TANIMI Drama konusunda, farklı uzmanlar çeşitli tanımlar yapmışlardır. Lindvaag ve Moen'in (1980), genel tanımlarına göre, eğitim amaçlı.
Özel Gereksinimli Öğrenciler ve Fen Öğretimi
OKUL ÖNCESİNDE EĞİTİCİ DRAMA
EĞİTİMDE YARATICI DRAMA
YANSITICI DÜŞÜNME Dewey yansıtıcı düşünmeyi herhangi bir düşünce ya da bilgiyi ve onun amaçladığı sonuçlara ulaşmayı destekleyen bir bilgi yapısını etkin,
SOSYAL BİLGİLERDE BECERİ EĞİTİMİ
Erken çocukluk dönemi fen ve matematik eğitimi için ortam hazırlama
Eğitim Bilimleri Fakültesi
GÖSTERİ (DEMONSTRASYON) YÖNTEMİ
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Okul Deneyimi Dersi Eser Çeker (Uz.).
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Öğretim Yöntemleri Prof. Dr. Recai Doğan.
ARGÜMANTASYON.
GÖRSEL-İŞİTSEL ARAÇLAR.
1 EĞİTİMDE YARATICI DRAMA EĞİTİMDE YARATICI DRAMA.
Sunum transkripti:

EĞİTİM YÖNTEMLERİ Yard. Doç. Dr. Samiye METE Dokuz Eylül Üniversitesi Hemşirelik Yüksekokulu Öğretim Üyesi S.B. Tarama Hizmetleri Eğitimi 19-21 Eylül 2005 Yalova

ÖĞRENME ŞEKİLLERİ GÖRSEL ÖĞRENME İŞİTSEL ÖĞRENME KİNESTETİK ÖĞRENME

GÖRSEL ÖĞRENME Resim, model, video, slayt, yazılı materyaller ile olur ve göz teması önemlidir

İŞİTSEL ÖĞRENME Tartışma, diğer insanların deneyimlerini dinleme gibi işitmeye odaklıdır. (Bebek kalp seslerini , bebeklerin ağlama ve gülme kasetlerini dinlemek)

KİNESTETİK ÖĞRENME Rol – play, egzersizler, kurum ziyaretleri gibi aktiviteleri içerir.

Öğrenme Üçgeni % 10 Dinleme % 20 Görme % 30 Görme ve duyma % 50 Okuma % 10 Dinleme % 20 Görme % 30 Görme ve duyma % 50 Göstererek ve söyleyerek % 70 Uygulayarak % 90

Eğitimden sonra ne kadarını hatırlıyoruz? Eğitim 3 st sonra 3 gün sonra Yöntemi hatırlama hatırlama____ Sunum % 25 % 10 Okuma %70 %10 İnteraktif Yöntemler %90 %70______

EĞİTİM YÖNTEMLERİ 1.Bireysel ve Küçük Grup Eğitimleri Eğitim Yöntemleri * Anlatım-Sunum * Göstererek yaptırma (Demostrasyon) * Soru-cevap

EĞİTİM YÖNTEMLERİ 2.Grup eğitim yöntemleri * Beyin Fırtınası * Rol yapma * Fısıltı grupları * Atlı Karınca * Vaka İncelemesi * Balık Kavanozu * Çember * Kartopu * Tartışma

SUNUM Bir durum, görüş ya da sentez aktarılırken. Büyük gruplara ulaşmak gerektiğinde.  AVANTAJLAR Kısa zamanda fazla materyal aktarılabilir. Kalabalık gruba ulaşılır. Her tür öğrenciye uyarlanabilir. Eğiticinin en fazla kontrolünde olan yöntemdir

SUNUM Eğitimcinin etkili bir sunu yapma becerisi olmalıdır. Beceri kazanma ya da davranış değiştirme için uygun değildir.

SUNUM Uygulamalı yöntemlerle desteklenmediğinde kalıcılık fazla değildir.   Önemli noktalar özetlenmeli, Katılımcıların soru sorması istenmelidir

SUNUM PLANI Tanışma Isınma Giriş Ana bölüm Bitiş ve Özet

SUNUM MATERYALİ HAZIRLAMA Power Point Hazırlarken dikkat edilecekler *Az yazı kullanılmalı (6-8 satır) *Çok fazla animasyon,resim kullanılmamalı *Yazı büyüklüğü 28-32 punto arasında olmalı *Arka plan açık renk tercih edilmeli *Yazılar çerçeve içine alınırsa daha iyi olur.

Göstererek Yapma - Demostrasyon Psikomotor bir becerinin bir maket yada gerçek ortamda uygulanarak öğretilmesidir.

Göstererek Yapma - Demostrasyon Eğitim sırasında beceri listeleri kullanılabilir. Katılımcıların beceriyi deneme ortamı sağlanmalı. Katılımcının beceriyi eksiksiz yapana kadar tekrarlaması istenmeli.

SORU-CEVAP KULLANIM Dersten önce öğrenicilerin bildiklerini tazeleme Daha önceden öğrenilenleri gözden geçirmede Öğrencilerin olayları ilişkilendirerek analiz edebilme yeteneklerini değerlendirmede. Öğrenilenleri kontrol etme Katılımı sağlamak

SORU-CEVAP AVANTAJLARI Eğiticiye öğrenicilerin bilgi ve uygulamalarını kolayca değerlendirme olanağı verir. İlgiyi uyandırır, düşünme sürecini harekete geçirir. Kendini açıklama fırsatı sağlar. Doğru verilmiş yanıtlar ile şüpheleri uzaklaştırır. Düşüncelerin yorumlanması ve şekillenmesine olanak sağlar.  

SORU-CEVAP Yöntemin Başarısı, eğticinin; Hızlı, net düşünme yeteneği ve kullandığı dile hakim olmasına, Anlaşılamayan soruları yeni sözcüklerle tekrarlayabilmesine, Öğrenicilerin soru ve cevaplarını değerlendirebilmesine, İlgiyi canlı tutmak ve tekrardan kaçınmak için farklı soru sorma tekniklerini kullanabilmesine bağlıdır.

SORU-CEVAP EĞİTİCİ; Hangi sorunun, ne zaman / nasıl sorulacağına özen gösterilmeli, Her soruda bir durum sorulmalı, Soru katılımcılardan birine sorulmalı, cevap için yeterli zaman bırakılmalı, Katılımcının verdiği yanıt: doğruysa desteklenmeli/ödüllendirilmeli,

SORU-CEVAP Kısmen doğruysa doğru bölüm onaylanmalı, yanlış bölüm düzeltilmeli, tamamen hatalı ise eleştirel bir tavır almadan doğru yanıta ulaşmaları sağlanmalıdır. Geçerli bir neden varsa öğrencilere cevabın doğruluğuna katılmama hakkı tanınmalı.

BEYİN FIRTINASI "... durumunda neler yapılabilir?" ya da "... size neyi çağrıştırıyor?" gibi soruları kullanabilirsiniz. Her bir beyin fırtınasında sadece tek bir soru sorulmalı,

BEYİN FIRTINASI Beyin fırtınasının temel kuralları gruba açıklanmalı: Herkes aklına gelen her şeyi söyleyebilir, bütün fikirler kabul edilecek. Söylenenlerin hepsi tahtaya/kağıda yazılacak, Hiç bir fikir/öneri beyin fırtınası sırasında eleştirilmeyecek, tartışılmayacak Beyin fırtınası belli bir tempo içinde yapılacak, Öneriler listesi bitirildikten sonra başa dönüp hepsi teker teker tartışılacak. Kısa bir özetle (bir-iki cümlelik) konu toparlanmalı.

ROL YAPMA Bir konuyu oyunlaştırarak tartışmadır. AMAÇ: * Empati yoluyla oyundaki kişilerin duygu ve düşüncelerini anlama * Eylemlerin başkaları üzerindeki etkilerini ve tepkilerini izleme

ROL YAPMA AVANTAJLARI : Uyarıcı ve eğlendiricidir. Grubun dikkatini toplar. Gerçek yaşama benzer. Problem çözümü becerisi kazandırır.

ROL YAPMA AVANTAJLARI devam Katılımcıların birbirlerinden öğrenmelerini sağlar. Öğrenme sürecinde katılımcılara sorumluluk verir. Ekip çalışmasını destekler. Kişisel değerleri açığa çıkarır.

Başarı için oyuncunun rolünü iyice anlaması gerekir. ROL YAPMA Başarı için oyuncunun rolünü iyice anlaması gerekir.    

ROL YAPMA UYGULAMA: İyi bir hazırlık yapılmalı, Ortam oluşturulmalı, Oyun izlenmeli, Oyunculara teşekkür edilmeli ve oyunda neler hissettikleri sorulmalı, Gözlemcilerin gözlem ve tepkileri paylaşılmalı, Farklı olan tepkiler tartışılmalı, Gösteriden ne öğrendikleri sorulmalı, Durumun kendi yaşantılarıyla ne kadar ilgili olduğu tartışılmalı, Özet yapılmalıdır.

KÜÇÜK GRUP TARTIŞMASI /FISILTI GRUPLARI AVANTAJLARI Öğrenicilerin öğrenmelerini kontrol etmelerini sağlar. Paylaşmayı destekler. Tartışma ile alınan dersin netleşmesini ve güçlenmesini sağlar.

KÜÇÜK GRUP TARTIŞMASI UYGULAMAYA KARAR VERMEDEN ÖNCE DÜŞÜNÜN Gruptan istenen iş net olmalı, zaman sınırı verilmelidir. Katılımcılar aynı fikirde olmasalar da birbirlerini dinlemelidirler. Grup tartışması yalnızca bir ya da iki kişi tarafından yönlendirilmemelidir. Sorular tartışmanın yönetimine yardımcı olur. Herkes katılım için cesaretlendirilmelidir.

KÜÇÜK GRUP TARTIŞMASI UYGULAMA: Ne tartışılacağı açıklanmalı Grup yönetici, sekrete ve sunucu belirlenmeli, Grubun işini anladığından emin olunmalı, Gruplara tartışma için zaman verilmeli, Grubun sonuçları sunucu tarafından büyük gruba sunulmalı, Grubun sunusundan çıkan temel noktalar belirlenmeli, Bu çalışmadan ne öğrendikleri sorulmalı, Öğrendiklerini nasıl uygulayabilecekeleri tartışılmalı

TEŞEKKÜR EDERİM KARTOPU Samiye Mete