“YAZARLAR OKULLARDA’’ PROJESİ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
NESİLLER BULUŞUYOR PROJESİ
Advertisements

“YAZARLAR OKULLARDA’’ PROJESİ MART
KAYSERİ İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
Bakanlık Düzeyinde Rehberlik Örgütü (Milli Eğitim Bakanı)
“YAZARLAR OKULLARDA’’ PROJESİ
“YAZARLAR OKULLARDA’’ PROJESİ
“YAZARLAR OKULLARDA’’ PROJESİ NİSAN MUSTAFA AKGÜN.
ETKİLEDİK, ETKİLENDİK AMA NASIL?
VII. Geleneksel TED İ stanbul Koleji Kitap Haftası Ocak 2014.
ÜST DÜZEY DÜŞÜNME BECERİLERİNE GÖRE TÜRKÇE DERSİ
“YAZARLAR OKULLARDA’’ PROJESİ
Sayın kaymakamım. Sayın İlçe Milli Eğitim müdürüm ve Şube Müdürlerim
STRESE GİRENİN İMANINDAN ŞÜPHE EDERİM!
BİYOGRAFİ- OTOBİYOGRAFİ Doruk Dİlek Serhan Yüce
1.CÜMLELERDE YAKIN ANLAMLILIK CÜMLELER ARASINDAKİ ANLAM İLİŞKİLERİ
Hazırlayanlar; Mehmet KÖK Ümit YAMAN
Bilimsel Araştırma Yapıyorum
“ YAZARLAR OKULLARDA’’ PROJESİ MART VEDAT SAĞLAM.
OCAK 2014 OCAK T.C. GÜLYALI KAYMAKAMLIĞI T.C. İLÇE MİLLİ E Ğ İTİM MÜDÜRLÜĞÜ.
HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ GENÇLİK ARAŞTIRMALARI VE UYGULAMA MERKEZİ FAALİYET SUNUMU Merkez Müdürü / Prof. Dr. AYLİN GÖRGÜN BARAN.
“ YAZARLAR OKULLARDA’’ PROJESİ 20 ŞUBAT 2014 FATMA BARBAROSOĞLU.
‘’YAZARLAR OKULLARDA’’ PROJESİ 20 ARALIK 2013 Halit ERTUĞRUL.
9. Sınıf Türk Edebiyatı MART Manzum Hikaye.
MİLLİ EDEBİYAT DÖNEMİNDE ÖĞRETİCİ METİNLER
“ YAZARLAR OKULLARDA’’ PROJESİ 20 ŞUBAT 2014 NAZİFE ŞİŞMAN.
MÜLAKAT (GÖRÜŞME) Ünlü kişileri çeşitli yönleriyle tanıtmak veya toplumu ilgilendiren önemli bir konuyu aydınlatmak için ünlü kişi yahut uzmanlarla.
Aruz Vezni Ben Arap edebiyatından geldim. Divan şiiri örneklerinde hep bana rastlarsınız.Türklerin çok kullandığı bir vezinim. Ben Arap edebiyatından geldim.
SEÇMELİ YÖNETİM BİLİMİ DERSİ
CUMHURİYET DÖNEMİ TÜRK EDEBİYATI
OKUMAK ÜZERİNE Hüdayi Can Çankırı, 2014.
HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ TAHKİM UYGULAMA VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
PARAGRAFTA ANLAM.
Eğitim Gençlik Programları Merkezi Başkanlığı
2014 YILI KUTLU DOĞUM HAFTASI KAPSAMINDA -SAKARYA İL MÜFTÜLÜĞÜ VE – SAKARYA İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ İŞBİRLİĞİ İLE ORTAOKUL, İMAM HATİP ORTAOKULU, LİSE.
Sunu ve sunudaki bana ait olan fotoğrafların benden izinsiz kullanımı telif hakları gereğince yasaktır. © Fotoğraflar : Cem Yurtsev.
Program İçeriği Program Baslangici Saygi Durusu ve İstiklal Marsi
OTUZ BEŞ YAŞ ŞAİRİ ( ).
İmza: Kızın Babamıza söylemek isteyip de söyleyemediklerimiz... İmza : Kızın.
CEBELER ANADOLU LİSESİ
MURATLI OKUYOR ŞUBAT – “MURATLI OKUYOR PROJESİ” KAPSAMINDA ŞUBAT AYI İÇİNDE İLÇEMİZ GENELİNDE YAPILAN ÇALIŞMALAR Koordinatör okul olarak aylık çalışma.
TEŞEKKÜR EDERİM Cem Yurtsev
SİLİFKE GAZİ ANADOLU LİSESİ
Yunus Emre:  Yunus Emre (d Sarayköy, Mihalıçcık, Eskişehir - ö. 1321), Anadolu'da Türkçe şiirin öncüsü mutasavvıf ve filozof, Anadolu'da yaşamış.
DİLBİLGİSİ BAKIMINDAN ANLATIM BOZUKLUKLARI-2
KAHRAMANMARAŞ BİLGİYLE BULUŞUYOR
BU ATÖLYE SENİN ESERİN KAMPANYASI TANITIM TOPLANTISI.
MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI TEFENNİ İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ 2015 – 2016
1 BRİFİNG “” Mustafa Kemal Atatürk “En büyük sava ş, cahilli ğ e kar ş ı yapılan sava ş tır.” Mustafa Kemal Atatürk Dursunbey İlçe Milli Eğitim.
T.C. MERZİFON KAYMAKAMLIĞI ŞEHİT POLİS MUZAFFER ÖZTAŞ İLKOKULU MÜDÜRLÜĞÜ KİTAP OKUMA PROJELERİ
PARÇADA ANLAM Parçada anlam şiir ve paragraftan oluşur.
Okula neden devam ediyorsunuz? “Eğitim görmek için.”… Okul bizi hayata hazırlamada laboratuvar görevi görür. Sorunlara uygun çözüm yolları geliştirmemize.
1980 Sonrası Şiir - Bu dönem de şiir ideoloji ve düşünceyi yayma aracı olmaktan çıkmıştır. - Şiir araç değil amaç olmuş ve esas konusunun birey olduğuna.
Mehmet ÖZ / Türk Dili ve Edebiyatı Öğreetmeni
Düşünceye Dayalı Ve Konusunu Yaşamdan Alan Yazı Türleri
Düşünceyi Geliştirme Yolları
NOKTALAMA İŞARETLERİNİ TANIYALIM
17. yüzyılın önemli yeniçeri şairlerindendir. Şiirlerinde çağının önemli tarihsel olaylarını yansıtmıştır. Kahramanca şiirleriyle tanınmıştır. “Genç Osman”
ENVER AYSEVER ‘’Yazarlık sabır, beceri ve süreklilik gerektiren bir işçilikse eğer, bunun yineleneceği ortamın nasıl olduğunun pek önemi yoktur. Çalışkan.
YAKUP KADRİ KARAOSMANOĞLU ( )
ALİ CANİP YÖNTEM ( ).
Aruzu ustaca kullandığı , ulusal duyguları ön plana çıkardığı vatan millet konuları şiirleri ile ün yapmıştır. Milli Edebiyat akımının ilkelerini benimseyen.
ADNAN BALİ Türkiye İş Bankası A.Ş. Genel Müdürü
Düşünceyi Geliştirme Yolları
CUMHURİYET DÖNEMİNDE ÖĞRETİCİ METİNLER DENEME. GENEL ÖZELLİKLER 1.Öğretici metinle bakımından Cumhuriyet döneminde büyük ilerlemeler kaydedilmiştir 2.Cumhuriyet.
   Halk edebiyatı -Halk edebiyatı adı üzerinde halkın yaşayışı,hayata bakışı,edebi zevkini yansıtan bir edebiyattır.
Hazırlayan:Ayşe Ulusoy
 Divan edebiyatı, Türklerin İslamiyet’i kabulünden sonra meydana gelen yazılı edebiyattır. Arap ve Fars edebiyatı etkisi altında gelişmiştir. Bu etki,
Neden kitap okuyoruz.
1980 SONRASI MİSTİK DUYARLILIK ŞİİRİ
Sunum transkripti:

“YAZARLAR OKULLARDA’’ PROJESİ 10 OCAK 2014 ŞAİR-YAZAR HAYDAR ERGÜLEN

Müstakil Sanayici ve İşadamları Derneği (MÜSİAD) Kayseri Şubesi ve Kayseri İl Milli Eğitim Müdürlüğü arasında yapılan ‘Yazarlar Okulları İle Buluşuyor’ protokolü dahilinde gerçekleşen etkinlikte Şair Haydar ERGÜLEN genç okurlarla Kadir Has Anadolu Lisesinde buluştu.

Açılış konuşmasını yapan MÜSİAD Kayseri Eğitim ve Kültür Komisyon Başkanı Mehmet KÜTAHNECİ; Gençlerin kitap ile olan bağlarını kuvvetlendirmek amacıyla yürütülen bu projeye her anlamda katkı koymaktan, emek sarf etmekten memnuniyet duyduklarını söyledi.

İl Milli Eğitim Müdür Yardımcısı Bahamettin KARAKÖSE, gelişmiş ülkelerin sadece ekonomisi, teknolojisi, iş olanaklarıyla değil sanatıyla, sanatçısıyla, okuruyla gelişmişlik seviyesine ulaştığını vurguladı.

Günün anısına, İl Milli Eğitim Şube Müdürü Aslan KUŞ tarafından plaket verildi.

Genç okurlarla buluşmanın kendisini heyecanlandırdığını ifade ederek konuşmasına başlayan Şair Haydar ERGÜLEN, öğrenciler yazarların kitaplarını okuyor, tanışıyor bu coşku veren bir etkinlik diyerek, proje için Milli Eğitim ve MÜSİAD Kayseri Şubesine teşekkür etti.

Şair Haydar ERGÜLEN, konuşmasına şu şekilde devam etti: Şiir sadece yazılan değil, söylenen şeylerdir, derin meseleleri, duyguları ifade eder. Şiir, edebiyat, insanın doğal halidir, biz onu yazmasak da, okumasak da onun içindeyiz. Güzel bir roman okuduğumuzda şiir gibi roman, şiir gibi film, şiir gibi karşılaşma dersiniz. Çünkü şiirde her şey yerini bulur.

Şairlerin yüce kişiler olduğunu düşünürüm Şairlerin yüce kişiler olduğunu düşünürüm. Mevlana, Yunus Emre, Fuzuli doğudan ve batıdan şairlerin bugün ki hayata dair çok şey söylediği görülür. Şiiri bir ahlak olarak almışlardır. Şiir hayatla ilgili şeyler söylemişse, birkaç yüzyıl sonrada okunuyorsa ancak o zaman yazana şair denilebilir, as olan budur

Ergülen, gelen bir soruyu; deneme şiir yazanlara sorarım, kimleri okuduğunu, etkilenmemek için okumuyorum derler. Şiir etkileme ve etkilenme yöntemidir. Aranızda şiir yazmak isteyen varsa şiiri çok okuyun. Şiir yazmada iddialı değil, ısrarcı olun diye cevapladı

Kitaplarını imzaladı

Kadir Has Anadolu Lisesi öğrencilerine 500 adet yazarın ücretsiz kitabı dağıtıldı.

ŞAİR-YAZAR HAYDAR ERGÜLEN BASINDA ÇIKAN YAZILAR

KAYSERİ (AA) - Müstakil Sanayici ve İşadamları Derneği (MÜSİAD) Kayseri Şubesi ve Kayseri İl Milli Eğitim Müdürlüğü işbirliğinde başlatılan "Yazarlar Okulları İle Buluşuyor Projesi" devam ediyor. Proje kapsamında, Kadir Has Anadolu Lisesi'nde şair Haydar Ergülen genç okurlarla buluştu

Proje kapsamında şair Haydar Ergülen genç okurlarla buluştu Proje kapsamında şair Haydar Ergülen genç okurlarla buluştu. Genç okurlarla buluşmanın kendisini heyecanlandırdığını ifade ederek konuşmasına başlayan Şair Haydar Ergülen de proje için İl Milli Eğitim Müdürlüğü ve MÜSİAD Kayseri Şubesi'ne teşekkür etti. Ergülen, şiirin etkileme ve etkilenme yöntemi olduğunu belirterek, şiir yazmak isteyenlerin bu alandaki kitapları sıkça okuması gerektiğini vurguladı.

Şair Haydar Ergülen de proje için İl Milli Eğitim Müdürlüğü ve MÜSİAD Kayseri Şubesi'ne teşekkür etti "Şairlerin yüce kişiler olduğunu düşünürüm. Mevlana, Yunus Emre, Fuzuli doğudan ve batıdan şairlerin bugün ki hayata dair çok şey söylediği görülür. Şiiri bir ahlak olarak almışlardır. Şiir hayatla ilgili şeyler söylemişse, birkaç yüzyıl sonra da okunuyorsa ancak o zaman yazana şair denilebilir. Şairler yazdıkları şiirleri beğenmezler, başka şairlere özenirler. Ben de başka şairleri okuduğum zaman keşke böyle güzel şiir yazabilsem derim. Kıskançlıktan değil, bilakis edebiyat kıskançlık duygusunu azaltmak, insanı terbiye etmek için vardır. Benimkisi özenmektir.“dedi