4. Grup Öğretmenlik Mesleği Kariyer Basamakları. 4c Kariyer basmaklarının atama, yerleştirme, terfi ve fırsatlarla ilişkilendirilmesi Öncelik / Tedbir.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
EĞİTİM YÖNETİMİNE KATILIM
Advertisements

AYDIN İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
MODÜL 4 Organizasyon.
Bireyselleştirilmiş Eğitim Programı (BEP) Nedir?
ULUSAL İSTİHDAM STRATEJİSİ EYLEM PLANLARI ( ) Eğitim İstihdam İlişkisinin Güçlendirilmesi 24 Aralık 2014.
ULUSAL İSTİHDAM STRATEJİSİ EYLEM PLANLARI ( ) Turizm Sektörü Raporu 24 Aralık 2014.
T. C. MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI Personel Genel Müdürlüğü SAYI :B. 08. PGM
ULUSAL İSTİHDAM STRATEJİSİ EYLEM PLANLARI ( ) İnşaat Sektörü 24 Aralık 2014.
PERFORMANS DEĞERLENDİRME
OKUL TEMELLİ MESLEKİ GELİŞİM
2009 Eğitim Yılı Çalıştayı Dönem 4 ve 5 Raporu. Başlıklar  Stajlar  Teorik dersler  Pratik eğitimi  Sınavlar  Yardımcı eğitim alanları  Öğretim.
Comenius Programı Onur AYDEMİR
ANKARA İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ KASIM 2013 MERKEZÎ ORTAK SINAVLAR TAŞRA TEŞKİLATI GÖREVLERİ SINAVDAN ÖNCE YAPILACAKLAR İl ve ilçelerde de sınav.
BİR MESLEK OLARAK ÖĞRETMENLİK VE ETİĞİ
Sunum Planı İçerik Değişikliği Öngörülen Tedbirler
MESLEKİ VE TEKNİK EĞİTİME ÖĞRETMEN YETİŞTİRME
Yöntem, Proje Ekibi, Araştırma Olanakları, Yaygın Etki/Katma Değer
GİRİŞ Program İyileştirme Çalışmaları Kapsamında Gerçekleştirilen İşlemler Fakülte / Bölüm Amaçlarının Belirlenmesi Bölüm / Program Yeterliklerinin Belirlenmesi.
TÜRK-İŞ HBÖ YAKLAŞIMI Hayat Boyu Öğrenme Nedir? Hayat Boyu Öğrenme bireyin tüm yaşamı boyunca kişisel ve toplumsal gelişimine imkan sağlayan, şeffaf,
İL ZÜMRE TOPLANTISINDA ALINAN KARARLAR
AKREDİTASYON VE EĞİTİM STANDARTLARI NURCAY KURU EĞİTİM BİLİMLERİ.
28 – 29 Kasım 2013 Merkezi Ortak Sınavlar Taşra Teşkilatı Görevleri.
İKS İLKÖĞRETİM KURUMLARI STANDARTI
Türkiye İşveren Sendikaları Konfederasyonu TİSK - HBÖ Çalışma Grubu
REHBERLİK HAZIRLAYAN Uzm. Psk. Dan. Elif ÇORUHLU
MEB tarafından açıklanan YENİ SINAV SİSTEMİ Eğitim-öğretim yılında,  8.Sınıf öğrencilerine Kasım ve Nisan ayının sonunda, 6 dersten Merkezi.
Bayram AKBAŞ MYK Başkanı MÜSİAD Mesleki Eğitimde Yeni Açılımlar Çalıştayı, Şubat 2011/İstanbul MESLEKİ EĞİTİME İLİŞKİN ANAHTAR KAVRAMLAR 1.
Performans Değerlendirme
SINIF REHBER ÖĞRETMENİYİM
PERFORMANS DEĞERLENDİRMESİ
İŞ GÜVENLİĞİ UYGULAMALARINDA YÖNETİM SİSTEMLERİNİN ENTEGRASYONU
Öğrenci İş Yüküne Dayalı AKTS Kredisi Hesaplama. Giriş Üniversitemiz senatosunun 3 Mayıs 2013 tarihinde aldığı karar gereği eğitim öğretim yılından.
Hayat Boyu Öğrenmenin Geliştirilmesi Teknik Destek Projesi
Mesleki ve Teknik Eğitimi Tanıtım ve Yöneltme Bilgilendirme Semineri
KURUM YAZIŞMALARI II Öğr. Gör. Hakan YILDIZ.
6331 sayılı İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ KANUNU BİLGİLENDİRME SUNUSU
BALIKESİR ÜNİVERSİTESİ BİRİMLERİ KAMU İÇ KONTROL STANDARTLARINA UYUM EYLEM PLANININ HAZIRLANMASI BALIKESİR ÜNİVERSİTESİ BİRİMLERİ KAMU İÇ KONTROL STANDARTLARINA.
ÖNCELİK 6 : HAYAT BOYU ÖĞRENME İZLEME ve DEĞERLENDİRME SİSTEMİNİN GELİŞTİRİLMESİ
BBY373 İnsan Kaynakları Yönetimi
“KAMU PERSONELİ” Kimdir?
Fatih Projesi Bazı Öneriler Fatih Zirvesi akgul.web.tr/yazilar/sunum/
EĞİTİMDE ARAŞTIRMA TEKNİKLERİ
Türk Kamu Personel Rejiminin Özellikleri ve İstihdam Biçimleri
NASIL VERGİ MÜFETTİŞİ OLUNUR ? VERGİ DENETİM KURULU BAŞKANLIĞI.
Kamu Hizmetine Giriş. Bu hafta neler var...  Kamu Hizmetine Girişte Anayasal İlkeler  Hizmete Girişte Aranan Genel ve Özel Şartlar  Hizmete Alma Politikası.
Kariyer Yönetimi Araçları
Hedef Analizi Strateji Analizi Paydaş Analizi
PERFORMANS GÖRÜŞMELERİ
OKULLARDA İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ İŞ VE İŞLEM BASAMAKLARI
Öğretmenlik Mesleğinin Özellikleri
Kamuda İnsan Kaynakları Yönetimine Egemen Olan İlkeler: 1
MESLEKİ YETERLİLİK MEB ÖZEL EĞİTİM REHBERLİK VE DANIŞMA HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ.
HİZMET İÇİ EĞİTİM VE YÜKSEK YÖNETİCİLERİN YETİŞTİRİLMESİ.
T.C. ÇALIŞMA VE SOSYAL GÜVENLİK BAKANLIĞI İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ 6331 SAYILI İŞ SAĞLIĞI ve GÜVENLİĞİ KANUNU.
ÖĞRETMEN ATAMA VE YER DEĞİŞTİRME YÖNETMELİĞİ
TAKIMA DAYALI PERFORMANS DEĞERLENDİRME
MYK NEDİR ?? Meslek standartlarını temel alarak,teknik ve mesleki alanlarda,ulusal yeterliliklerin esaslarını belirlemek; denetim,ölçme ve değerlendirme,belgelendirme.
Dr. Mustafa Ayral: Altındağ Rehberlik ve Araştırma Merkezi Müdürü Erol Bozkurt : Altındağ İlçe Milli Eğitim Müdürü Vural Çakır : Altındağ İlçe Milli Eğitim.
50.Yıl T.C. BAŞBAKANLIK DEVLET PERSONEL BAŞKANLIĞI
“KAMU PERSONELİ” Kimdir?
T.C. BAŞBAKANLIK DEVLET PERSONEL BAŞKANLIĞI EĞİTİM DAİRESİ BAŞKANI
3. ÜNİTE TÜRKİYE’DE ÖZEL GEREKSİNİMLİ ÇOCUKLARIN EĞİTİMİ İLE İLGİLİ ÖRGÜTLENME VE MEVZUAT.
SOSYAL BİLGİLER DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMI
OKULDA PERSONEL HİZMETLERİ
TÜRK EĞİTİM SİSTEMİ YASAL TEMELLERİ VE SORUNLARI
KARİYER SİSTEMİ.
MERİTOKRASİ
PROGRAMA SÜREKLİLİK KAZANDIRILMASI.
Yükseköğretim Kalite Kurulu DIŞ DEĞERLENDİRME SÜRECİ
MYK Mesleki Yeterlilik Belgesi ve TEŞVİK
Sunum transkripti:

4. Grup Öğretmenlik Mesleği Kariyer Basamakları

4c Kariyer basmaklarının atama, yerleştirme, terfi ve fırsatlarla ilişkilendirilmesi Öncelik / Tedbir Sorumlu / İşbirliği Yapılacak Kuruluşlar Süre Yapılacak İşlem ve Açıklama SORUN: 657 Sayılı Kanunun getirdiği memurluk rejimi çalışanların aralarındaki farklılaşmayı ve girişim, atılım, inovasyon gücünü engellemektedir. Öğretmenliğin dinamizmini artıracak, mesleğe uygun yeni bir personel yasası çıkarılmalıdır. MEB, Sendikalar, DPB, Maliye B., STK’lar 1 yılÖğretmenlik mesleğinin kapsamına, sorumluluk alanının duyarlılığına ve çalışma koşullarına uygun, mesleğin gelişimine elverişli yeni bir personel kanunu çıkarılmalıdır. Yeni yasa müfettiş ve okul idarecilerini de kapsamalıdır. Öğretmenlerin mesleki gelişiminde, proje yapma, fikir üretme, sosyal gelişme, yenilik ve girişimcilik konularına özel önem verilmelidir.

4c Kariyer basmaklarının atama, yerleştirme, terfi ve fırsatlarla ilişkilendirilmesi Öncelik / Tedbir Sorumlu / İşbirliği Yapılacak Kuruluşlar Süre Yapılacak İşlem ve Açıklama SORUN: Sistem etkili ve etkisiz öğretmeni yeterince ayırt etme özelliğine sahip değildir. Öğretmen etkililiğine ilişkin somut ölçütler getirilmelidir. Öğretmenlik mesleğinde başarı ölçütleri objektif olarak belirlenmelidir. Kariyer yükselmesi sadece sınava dayalı olmamalıdır. Bakanlığın belirlediği genel ve özel alan yeterlilikleri mevcut sisteme entegre edilerek kullanılmalıdır. Mevcut sistemdeki uzman, başöğretmen unvanlarını kazanmış öğretmenlerin müktesepleri korunarak, yeni oluşturulacak basamakları kazanmış öğretmenlerin, istihdam, yetki ve sorumlulukları ile çalışma alanları ve koşulları mevcut yasalar çerçevesinde düzenlenmelidir. Yürürlükteki aday öğretmenlik sisteminin koşullar zorlanarak, uygulanması genişletilmelidir. Etkili etkisiz öğretmeni ayırt etme organları olan eğitim denetmenlerinin, okul yöneticilerinin ve eğitim yöneticilerinin insan kaynağının yönetimi, geliştirilmesi konularında yetiştirilmesi sağlanmalıdır. Değerlendirme yapacak uzmanların çok iyi yetiştirilmesi gereklidir.

4c Kariyer basmaklarının atama, yerleştirme, terfi ve fırsatlarla ilişkilendirilmesi Öncelik / Tedbir Sorumlu / İşbirliği Yapılacak Kuruluşlar Süre Yapılacak İşlem ve Açıklama SORUN: Sistem etkili ve etkisiz öğretmeni yeterince ayırt etme özelliğine sahip değildir. Öğretmen etkililiğine ilişkin somut ölçütler getirilmelidir. Öğretmenlik mesleğinde başarı ölçütleri objektif olarak belirlenmelidir. Kariyer yükselmesi sadece sınava dayalı olmamalıdır. Bakanlığın belirlediği genel ve özel alan yeterlilikleri mevcut sisteme entegre edilerek kullanılmalıdır. Mevcut sistemdeki uzman, başöğretmen unvanlarını kazanmış öğretmenlerin müktesepleri korunarak, yeni oluşturulacak basamakları kazanmış öğretmenlerin, istihdam, yetki ve sorumlulukları ile çalışma alanları ve koşulları mevcut yasalar çerçevesinde düzenlenmelidir. Yürürlükteki aday öğretmenlik sisteminin koşullar zorlanarak, uygulanması genişletilmelidir. Etkili etkisiz öğretmeni ayırt etme organları olan eğitim denetmenlerinin, okul yöneticilerinin ve eğitim yöneticilerinin insan kaynağının yönetimi, geliştirilmesi konularında yetiştirilmesi sağlanmalıdır. Değerlendirme yapacak uzmanların çok iyi yetiştirilmesi gereklidir.

4c Kariyer basmaklarının atama, yerleştirme, terfi ve fırsatlarla ilişkilendirilmesi Öncelik / Tedbir Sorumlu / İşbirliği Yapılacak Kuruluşlar Süre Yapılacak İşlem ve Açıklama SORUN: Sistem etkili ve etkisiz öğretmeni yeterince ayırt etme özelliğine sahip değildir. Öğretmen etkililiğine ilişkin somut ölçütler getirilmelidir. Öğretmenlik mesleğinde başarı ölçütleri objektif olarak belirlenmelidir. Kariyer yükselmesi sadece sınava dayalı olmamalıdır. Bakanlığın belirlediği genel ve özel alan yeterlilikleri mevcut sisteme entegre edilerek kullanılmalıdır. Mevcut sistemdeki uzman, başöğretmen unvanlarını kazanmış öğretmenlerin müktesepleri korunarak, yeni oluşturulacak basamakları kazanmış öğretmenlerin, istihdam, yetki ve sorumlulukları ile çalışma alanları ve koşulları mevcut yasalar çerçevesinde düzenlenmelidir. Yürürlükteki aday öğretmenlik sisteminin koşullar zorlanarak, uygulanması genişletilmelidir. Etkili etkisiz öğretmeni ayırt etme organları olan eğitim denetmenlerinin, okul yöneticilerinin ve eğitim yöneticilerinin insan kaynağının yönetimi, geliştirilmesi konularında yetiştirilmesi sağlanmalıdır. Değerlendirme yapacak uzmanların çok iyi yetiştirilmesi gereklidir.

4c Kariyer basmaklarının atama, yerleştirme, terfi ve fırsatlarla ilişkilendirilmesi Öncelik / Tedbir Sorumlu / İşbirliği Yapılacak Kuruluşlar Süre Yapılacak İşlem ve Açıklama SORUN: Kariyer basamakları sistemi öğretmenlerin kişisel ve mesleki gelişimlerini yeterince sağlamıyor. Öğretmenlerin mesleki ve profesyonel gelişimi zorunlu, öngörülebilir ve periyodik olmalıdır. Okul yönetimi öğretmenlerin profesyonel gelişimini sağlamak için tüm imkânları sağlayacak şekilde donatılmalıdır. Eğitim çalışanlarına yaz tatillerinde belirli sürelerle üniversitelerde öğrenim hakkı verilmelidir.

4c Kariyer basmaklarının atama, yerleştirme, terfi ve fırsatlarla ilişkilendirilmesi Öncelik / Tedbir Sorumlu / İşbirliği Yapılacak Kuruluşlar Süre Yapılacak İşlem ve Açıklama SORUN: Kariyer basamakları sistemi, öğretmenlerin sosyal statüsünde olumlu etkiler yapacak şekilde düzenlenmemiştir. Kariyer basamakları ile oluşturulacak yapı içerisinde ücretler belirgin ve teşvik edici şekilde yeniden belirlenmelidir. Kariyer basamakları ile yetki ve sorumluluklar artırılmalıdır. Yeni başlayan öğretmenlere mentorluk/lalalık sistemi uygulanabilir. Veli, öğrenci, eğitim yöneticisi ve mesleğe yeni başlayan öğretmenlere kariyer basamakları net bir şekilde anlatılmalıdır. Öğretmenlerin kariyer evreleri konusundaki literatür dikkate alınarak kariyer basamakları netleştirilmeli ve gelişim ihtiyaçları evrelerdeki güçlü ve zayıf yönler dikkate alınarak tespit edilmeli ve önlem alınmalıdır. Öğretmenlik mesleğine yönelik sosyal ve etik değerler sistemi oluşturulmalı, karakter eğitimi ön plana çıkarılmalıdır.

Grup 4b KARİYER BASAMAKLARINDA İLERLEMENİN KRİTERLERİ VE HER BİR KARİYER BASAMAĞININ GÖREV TANIMI

4c Kariyer basmaklarının atama, yerleştirme, terfi ve fırsatlarla ilişkilendirilmesi Öncelik / Tedbir Sorumlu / İşbirliği Yapılacak Kuruluşlar Süre Yapılacak İşlem ve Açıklama SORUN: Kontenjan Sınırlılığının Olması Kontenjan sınırlılığı kaldırılmalıMEB Maliye Bakanlığı Kısa1739 Sayılı Kanunun 43. maddesinde değişiklik

4c Kariyer basmaklarının atama, yerleştirme, terfi ve fırsatlarla ilişkilendirilmesi Öncelik / Tedbir Sorumlu / İşbirliği Yapılacak Kuruluşlar Süre Yapılacak İşlem ve Açıklama SORUN: Kariyer Sisteminin Öngörülebilir Olmaması Kariyer sisteminin amacı, kapsamı, süreçleri yeniden belirlenerek bir metin haline getirilmeli MEBKısa1739 Sayılı Kanunun 43. maddesi ve Kariyer Basamakları Yükselme Yönetmeliği ve eklerinde değişiklik Her bir öğretmenin kariyerde ilerlemesine ilişkin eşit olanaklar sunulmalı MEBKısa1739 Sayılı Kanunun 43. maddesi ve Kariyer Basamakları Yükselme Yönetmeliği ve eklerinde değişiklik Öğretmenleri tam, doğru ve anlaşılır bilgi ile zamanında bilgilendirmeye ilişkin kılavuz hazırlanması Sınav ve diğer değerlendirme yöntemleri periyodik aralıklarla uygulanmalı MEBKısa1739 Sayılı Kanunun 43. maddesi ve Kariyer Basamakları Yükselme Yönetmeliğinde değişiklik

4c Kariyer basmaklarının atama, yerleştirme, terfi ve fırsatlarla ilişkilendirilmesi Öncelik / Tedbir Sorumlu / İşbirliği Yapılacak Kuruluşlar Süre Yapılacak İşlem ve Açıklama SORUN: Kariyer Basamaklarının Nitelik Tanımlarının Yapılmamış Olması Bireyin kişisel gelişiminde seminer, konferans, kongre vb. katılımı ile yüksek lisans doktora gibi değişkenler ve bunların uygulama alanında kullanılıp kullanılmadığı ve kariyer basamaklarında değerinin olup olmadığı netleştirilmeli MEBKısa Her bir kariyer basamağının gerektirdiği bilgi, beceri ve yetkinlikler ile bu basamakların görev tanımları yeterlikler temelinde geliştirilerek ilgili mevzuata yansıtılmalı MEBKısa

4c Kariyer basmaklarının atama, yerleştirme, terfi ve fırsatlarla ilişkilendirilmesi Öncelik / Tedbir Sorumlu / İşbirliği Yapılacak Kuruluşlar Süre Yapılacak İşlem ve Açıklama SORUN: Periyodik Değerlendirmenin Yapılmaması ve Değerlendirme Kriterlerinin Olmaması Her basamakta bulunan öğretmenler için periyodik olarak 360 derece çoklu değerlendirme yapılmalı, öğretmenin durumu ortaya çıkarılmalı ve kendini yenilemesine olanak verilmeli MEBKısa Değerlendirme için Anayasa Mahkemesi ve Danıştay’ın kararları göz önünde bulundurularak objektif ölçütler yeniden oluşturulmalı MEBKısa

4c Kariyer basmaklarının atama, yerleştirme, terfi ve fırsatlarla ilişkilendirilmesi Öncelik / Tedbir Sorumlu / İşbirliği Yapılacak Kuruluşlar Süre Yapılacak İşlem ve Açıklama SORUN: Herkesin Aynı Sınava Tabi Olması Öğretmenlerin kariyer basamaklarına göre genel kültür ve öğretmenlik meslek bilgisi yanında alan bilgilerinin de ölçüleceği bir değerlendirme sistemi oluşturulmalı MEBKısa

4c Kariyer basmaklarının atama, yerleştirme, terfi ve fırsatlarla ilişkilendirilmesi Öncelik / Tedbir Sorumlu / İşbirliği Yapılacak Kuruluşlar Süre Yapılacak İşlem ve Açıklama SORUN: Kariyer Basamaklarının Kademelendirilmesinin Azlığı Kariyer basamakları artırılarak her bir basamağın tanım ifadesi (uzman öğretmen, başöğretmen yerine başka ifadeler kullanılması) yeniden düzenlenmeli MEBKısa

Teşekkür Ederiz…