Nasıl olmalı? Nasıl bir öğretmen?

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Derslere Etkin Teknoloji Entegrasyonu
Advertisements

FESKOM AKADEMİ CANLI ONLINE EĞİTİM
Bütünleşik Müfredat ve “Bilgisayar” Dersi
Mustafa Kemal Üniversitesi
3D DEFTER VE SES.
ISTE Standartları Uluslararası Eğitim Teknolojileri (Derneği) Birliği (The International Society for Technology in Education-ISTE) Teknolojinin eğitimde.
Doç.Dr. Bülent ÇAVAŞ Fen Bilgisi Eğitimi ABD.
A) Öğrenci Seçimi b) Öğretmen Yeterlikleri, programlar, akademik yeterlikler ve akreditasyon c) Fakülte sayıları ve kontenjanlar d) Fakülte-okul iş birilği.
EĞİTİM SİSTEMİNİN ÖZELLİKLERİ VE SİSTEM İÇİNDE ÖĞRETMENİN YERİ Eğitim sistemi, açık sosyal bir sistemdir. Eğitim Sisteminin Ögeleri: Girdi: Bilgi, insan,
ORTAÖĞRETİM MATEMATİK ÖĞRETMENLİĞİ
PROJE TABANLI ÖĞRENME Konu Adı: Dünyamızın İklim Zenginliği.
Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
Özel Öğretim Yöntemleri
Öğretimde Kullanılan Yaklaşımlar (Stratejiler)
ÖĞRENME Yrd. Doç. Dr. Mukaddes Erdem H.Ü. Eğitim Fakültesi
BOLOGNA SÜRECİNDE ÖĞRENME ÇIKTILARINA DAYALI EĞİTİM
İLKÖĞRETİMDE EĞİTİM PROGRAMLARI
Oguzhanhoca.com /oguzhanhocam /oguzhan_hoca.
OKUL TEMELLİ MESLEKİ GELİŞİM
Yapılandırmacı yaklaşımın dayandığı ilkeler
Bilişim Teknolojileri Okuryazarlığı
GELECEK ODTÜ’DEN BAŞLAR Haziran
Uzaktan Eğitimde Öğretmen ve Öğrenci Rolleri
Eğitimde Program Geliştirme Temel Kavramlar
Hazırlayanlar: Mustafa Safa Horpan Özlem Çetin Sibel Temizel
Karabük Üniversitesi Edebiyat Fakültesi
PEDAGOJİK ALAN BİLGİSİ
Gelişimi FarklI Olan Çocuklar
Öğretmen Yeterlikleri
GİRİŞ Program İyileştirme Çalışmaları Kapsamında Gerçekleştirilen İşlemler Fakülte / Bölüm Amaçlarının Belirlenmesi Bölüm / Program Yeterliklerinin Belirlenmesi.
ÖĞRENCİ MERKEZLİ EĞİTİM
ÖĞRETİM HEDEFLERİ ve ÖLÇME ARAÇLARINI GELİŞTİRME
Okul Temelli Mesleki Gelişim Kılavuzu
Sınıfta Etkili Araç Gereç Kullanımımı
EDS462 Okul Deneyimi Dersi
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı
KISIM I Matematik Öğretme: Temeller ve Perspektifler
GİRİŞ Hayat bilgisi dersinde eğitim-öğretim sürecinin başarılı bir biçimde gerçekleşmesi ve kazanımların öğrencilere kazandırılması için önemli.
Eğitim Sisteminde Öğretmenin Rolü
ARCS Modeli.
Bilimsel düşünme becerileri
ÖĞRETMEN EĞİTİMİNDE GELİŞMELER VE UYGULAMALAR
Yapılandırmacı kuramın özelliklerini tanıyabilme, Hayat bilgisi dersinde öğretme-öğrenme sürecinin özelliklerini kavrayabilme, Yapılandırmacı kuramın.
KISIM I Matematik Öğretme: Temeller ve Perspektifler
BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ DERS KİTAPLARI
4 .BÖLÜM Öğretim Teknolojileri Ve Materyal Geliştirmede Öğretmen Nitelikleri Ve Öğretmen Yetiştirme Ahmet ATAÇ- Cihan ÇAKMAK – Gülenaz SELÇUK – İhsan.
Özel Gereksinimli Öğrenciler ve Fen Öğretimi
DİLEK DİKEÇ Matematik Öğretmeni
ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ
Pedagojİk formasyon sertİfİka programI ÖğreTİM İLKE VE YÖNTEMLERİ Hafta I Prof.Dr.Bülent ÇAVAŞ.
GÖRSEL SANATLAR DERSİ.
BÜTÜNLEŞİK ÖĞRETİM MARETYAL TASARIMI
Pedagojİk formasyon sertİfİka programI ÖğreTİM TEKNOLOJİLERİ VE MATERYAL TASARIMI Hafta I Prof.Dr.Bülent ÇAVAŞ.
Eğitim Sisteminde Öğretmenin Görevleri, Rolleri ve Yeterlikleri
EDS462/OMB504 Okul Deneyimi Dersi
Dr. Faruk ŞENYAYLA Milli Eğitim Uzmanı
Eğitim Sisteminde Öğretmenin Görevleri, Rolleri ve Yeterlikleri
Dr. Faruk ŞENYAYLA Milli Eğitim Uzmanı
Dr. Faruk ŞENYAYLA Milli Eğitim Uzmanı
Karabük Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Eğitim Bilimleri Bölümü
MBT-303 özel öğretim yöntemleri-ı
GÜNÜMÜZDE ÖĞRETMENİN DEĞİŞEN ROLLERİ.
Eğitim programında ders kitabının yeri. Planlı, programlı olmayan hiçbir öğrenme etkinliği eğitim programının kapsam alanına giremez. Planlı, programlı.
EĞİTİMDE BİLGİSAYAR KULLANIMI
ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ TEMEL KAVRAMLAR
Programdan Sorular.
Öğretim Teknolojisi ve Öğretim Tasarımı
Ortaöğretim Matematik Konularındaki Güçlük Düzeylerinin Belirlenmesi
Prof. Dr. Rıfat Miser YETİŞKİN EĞİTİMİ.
Çağdaş Gelişmeler Işığında Ana Dili Öğretimi
Sunum transkripti:

Nasıl olmalı?........... Nasıl bir öğretmen? Sorgulayan, soru sorduran, düşündüren, tartıştıran, yönlendiren, öğrenmeyi öğreten.. Öğretmenin Bilgisi = Alan Bilgisi + Alanı Öğretme Bilgisi + Genel kültür Alanı Öğretme Bilgisi (pedagogical content knowledge) a- Öğreteceği müfredatı tanıma b-Öğrenciyi tanıma, b- Öğretimi planlama, c- Materyal geliştirme, d- Öğretimi tasarlama, e- Öğretimi yönetme, f- Tasarımı ölçme ve değerlendirme Bu alt bileşenler her bir alan için çok özel olmalıdır.

Öğretmenin Sahip Olması Gereken Bilgi Matematik Öğretmeni için Özelleştirelim Alan Bilgisi Alanı Öğretme Bilgisi Öğreteceği müfredatı bilme Müfredatın öğrenme alanlarını bilme ve ilişkilendirme Alt öğrenme alanlarının kazanımlarını bilme Öğrencinin nasıl anladığını bilme Konuya özgü öğrencinin mevcut işlemsel ve kavramsal bilgisini bilme Konuya özgü özel öğretim yöntemlerini bilme Konuya özgü materyal tasarlayabilme Konuya özgü öğrenme etkinliklerini düzenleyebilme Öğrencinin öğrenmelerini ölçme ve değerlendirme Genel Kültür

Bilmek ve öğretmek ile bilen öğretir çok farklı şeylerdir!..... Öğretme alan bilgisini öğrenciye kazandırma sürecidir bu süreçte didaktik üçgenin başarılı bir şekilde tamamlanması gerekir. Öğretmen Öğrenci Matematik Didaktik Üçgen

Matematiği Öğretme Bilgisi Matematikte düzenli öğretilen konuların öğrenci için kavranabilir anlaşılabilir hale getirilmesi bilgisi Alan bilgisinin öğrenciye kazandırılması sürecinde didaktik üçgenin başarılı bir şekilde tamamlanması doğrudan öğretmenlik bilgisinin niteliğine bağlıdır. Matematik Bilgisi Öğrenci Matematiği Öğretme Bilgisi Öğrencinin mevcut matematik bilgisi ön bilgisi .anlaması .inancı .kavram yanılgısı Konunun sunuluşu örnekler gösterimler analojiler açıklamalar Özel öğretim yöntem ve stratejileri Konunun matematik müfredatındaki yeri ve diğer konularla ilişkisi Planlama ve Değerlendirme Konuyu öğrenciler niçin öğrenmeli? Hangi kazanımlar kazanıldı? Eksikler ve bir sonraki adımda yapılacaklar Matematiği öğretme için gerekli olan bu donanım 2 yarıyılda verilebilir mi?

Nasıl olmalı……. School-based training 1998’in en önemli yeniliği okul-fakülte işbirliği idi. Çağdaş öğretmen yetiştirme yaklaşımlarının benimsediği gibi öğretmen adayı en az 36 hafta okulda gerçek sınıf ortamlarında deneyim kazanmaktaydı. Alan Bilgisi Alanı Öğretme Bilgisi Öğrenci Öğretmen Eğitiminde Didaktik Üçgen