Nasıl olmalı?........... Nasıl bir öğretmen? Sorgulayan, soru sorduran, düşündüren, tartıştıran, yönlendiren, öğrenmeyi öğreten.. Öğretmenin Bilgisi = Alan Bilgisi + Alanı Öğretme Bilgisi + Genel kültür Alanı Öğretme Bilgisi (pedagogical content knowledge) a- Öğreteceği müfredatı tanıma b-Öğrenciyi tanıma, b- Öğretimi planlama, c- Materyal geliştirme, d- Öğretimi tasarlama, e- Öğretimi yönetme, f- Tasarımı ölçme ve değerlendirme Bu alt bileşenler her bir alan için çok özel olmalıdır.
Öğretmenin Sahip Olması Gereken Bilgi Matematik Öğretmeni için Özelleştirelim Alan Bilgisi Alanı Öğretme Bilgisi Öğreteceği müfredatı bilme Müfredatın öğrenme alanlarını bilme ve ilişkilendirme Alt öğrenme alanlarının kazanımlarını bilme Öğrencinin nasıl anladığını bilme Konuya özgü öğrencinin mevcut işlemsel ve kavramsal bilgisini bilme Konuya özgü özel öğretim yöntemlerini bilme Konuya özgü materyal tasarlayabilme Konuya özgü öğrenme etkinliklerini düzenleyebilme Öğrencinin öğrenmelerini ölçme ve değerlendirme Genel Kültür
Bilmek ve öğretmek ile bilen öğretir çok farklı şeylerdir!..... Öğretme alan bilgisini öğrenciye kazandırma sürecidir bu süreçte didaktik üçgenin başarılı bir şekilde tamamlanması gerekir. Öğretmen Öğrenci Matematik Didaktik Üçgen
Matematiği Öğretme Bilgisi Matematikte düzenli öğretilen konuların öğrenci için kavranabilir anlaşılabilir hale getirilmesi bilgisi Alan bilgisinin öğrenciye kazandırılması sürecinde didaktik üçgenin başarılı bir şekilde tamamlanması doğrudan öğretmenlik bilgisinin niteliğine bağlıdır. Matematik Bilgisi Öğrenci Matematiği Öğretme Bilgisi Öğrencinin mevcut matematik bilgisi ön bilgisi .anlaması .inancı .kavram yanılgısı Konunun sunuluşu örnekler gösterimler analojiler açıklamalar Özel öğretim yöntem ve stratejileri Konunun matematik müfredatındaki yeri ve diğer konularla ilişkisi Planlama ve Değerlendirme Konuyu öğrenciler niçin öğrenmeli? Hangi kazanımlar kazanıldı? Eksikler ve bir sonraki adımda yapılacaklar Matematiği öğretme için gerekli olan bu donanım 2 yarıyılda verilebilir mi?
Nasıl olmalı……. School-based training 1998’in en önemli yeniliği okul-fakülte işbirliği idi. Çağdaş öğretmen yetiştirme yaklaşımlarının benimsediği gibi öğretmen adayı en az 36 hafta okulda gerçek sınıf ortamlarında deneyim kazanmaktaydı. Alan Bilgisi Alanı Öğretme Bilgisi Öğrenci Öğretmen Eğitiminde Didaktik Üçgen