SALDIRI VE TACİZ DURUMUNDA GÜVENLİĞİN SAĞLANMASI

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
ULUSAL RENKLİ KODLAR MART 2014 Powerpoint Templates.
Advertisements

ÇALIŞAN HAKLARI VE GÜVENLİĞİ
Psk.Mevlüt ÜLGEN İzmir Tepecik Eğitim ve Araştırma Hastanesi
ÇALIŞAN HAKLARI ve GÜVENLİĞİ
HASTA VE ÇALIŞAN GÜVENLİĞİ
ÇALIŞAN HAKLARI VE GÜVENLİĞİ BİRİM İŞLEYİŞİ
HASTA VE ÇALIŞAN GÜVENLİĞİ
KİMLİK DOĞRULAMA İŞLEMİNDE FOTOĞRAF UYGULAMASI
ERZURUM BÖLGE EĞİTİM ARAŞTIRMA HASTANESİ
PEMBE KOD ..
HASTA KABUL VE TABURCULUK SÜRECİ
Hastane İçi Şiddetin Önlenmesine Yönelik Tedbirler
ERGANİ DEVLET HASTANESİ EĞİTİM BİRİMİ
HKS KAPSAMINDA KURULAN KOMİTE VE EKİPLER KOMİTELER 1-HASTA GÜVENLİĞİ KOMİTESİ2-ÇALIŞAN GÜVENLİĞİ KOMİTESİ3-EĞİTİM KOMİTESİ KOMİTESİ4-TESİS GÜVENLİĞİ KOMİTESİ5-ENFEKSİYON.
SAĞLIK PERSONELİNİN ÇALIŞMAKTAN KAÇINMA HAKKI
Güvenlik Raporlama Sistemi (GRS)
ŞAHİNBEY ARAŞTIRMA VE UYGULAMA HASTANESİ
RENKLİ KODLAR.
Eğitim ve Araştırma Hastanesi
ÇALIŞAN HAKLARI ve GÜVENLİĞİ
GÜVENLİK RAPORLAMA SİSTEMİ
11 Üniversite hastanelerinin organizasyonu
Hasta ve Çalışan Güvenliği
GÜVENLİK RAPORLAMA SİSTEMİ
NİĞDE 112 İL AMBULANS SERVİSİ BAŞHEKİMLİĞİ
Çalışan Hakları ve Güvenliği Birimi
E.Ü.T.F Çalışan Sağlığı, Güvenliği ve Hakları Birimi
AMAÇ Çalışanların birimine özel sağlık taramasının periyodik olarak yapılması, Sonuçların hekim tarafından değerlendirilmesi ve çalışana sonuçlar hakkında.
HKS KAPSAMINDA KURULAN KOMİTE VE EKİPLER KOMİTELER 1-HASTA GÜVENLİĞİ KOMİTESİ2-ÇALIŞAN GÜVENLİĞİ KOMİTESİ3-EĞİTİM KOMİTESİ KOMİTESİ4-TESİS GÜVENLİĞİ KOMİTESİ5-ENFEKSİYON.
HASTA HAKLARI VE SORUMLULUKLARI
DÖNEM DEĞERLENDİRME TOPLANTISI ORDU İLİ
RUH SAĞLIĞI HASTANE VE KLİNİKLERİNDE GÜVENLİK Prof. Dr. Medaim Yanık.
Hastane acİl kod sİstemlerİ
HASTA KİMLİĞİNİN DOĞRULANMASI
ÇALIŞAN HAKLARI VE GÜVENLİĞİ
Kütahya Halk Sağlığı Müdürlüğü
ANTALYA HALK SAĞLIĞI MÜDÜRLÜĞÜ
BİLGİ GÜVENLİĞİ.
Raporlama ve İzlem Vildan MEVSİM.
KOMİTELER VE TOPLANTI KAYITLARI
Mahmut AĞIRAĞAÇ Kalite Yönetim Birimi
1) İşveren veya vekili (okul/kurum müdürü)
Ecz. Sema ÖREN Uygulama Adı: İlaç Bilgilendirme Notları
OKUL HEMŞİRESİNİN GÖREV YETKİ SORUMLULUKLARI
Çalışan Hakları ve Güvenliği
5. Oturum Olası güçlükler ve çözüm yolları
Sağlık Bakım Hizmetleri Müdürü
Çocuk İzlem Merkezinin tanıtımı ve işleyişi
ERZURUM BÖLGE EĞİTİM VE ARAŞTIRMA HASTANESİ
Çocuk Koruma ve İzlem Merkezinin
5. Oturum Olası güçlükler ve çözüm yolları
SAĞLIK HİZMETİ KALİTESİNİN GELİŞTİRİLMESİ VE DEĞERLENDİRİLMESİNE YÖNETMELİK GEREĞİNCE HASTANEMİZDE OLUŞTURULAN KOMİTELER SELENDİ DEVLET HASTANESİ.
6331 sayılı İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ KANUNU BİLGİLENDİRME SUNUSU
Kamu Hastaneleri Birliği
Kenan ALTAY Tıbbi teknolog ERZURUM BÖLGE EĞİTİM VE ARAŞTIRMA HASTANESİ Sağlıkta Ulusal Renkli kodlar ve çalışan hakları ÇALIŞAN HAKLARI VE GÜVENLİĞİ BİRİMİ.
SAĞLIKTA ŞİDDET AV. EBRU ÖZBAY.
Hazırlayan Göknil KONGURTAY
ÇOKLU VAKALARDA HASTANE YÖNETİMİ
Türkiye’de Cinsel İstismar Bildirimi Nasıl Yapılmalı?
ÇALIŞAN HAKLARI VE GÜVENLİĞİ BİRİMİ & BEYAZ KOD Ahmet DEMİR Çalışan Hakları ve Güvenliği Birim Sorumlusu Sosyal Hizmet Uzmanı.
OLAY BİLDİRİM ALGORİTMASI
SAĞLIK ENFORMASYON YÖNETİMİ 1 DERSİ 5
ŞAHİNBEY ARAŞTIRMA VE UYGULAMA HASTANESİ Uyum Eğitimi Hazırlayan Eğitim Komitesi Kontrol Funda BATMAZOĞLU Kalite Koordinatörü Onaylayanlar Doç.Dr. Murat.
SDÜ ARA Ş TIRMA VE UYGULAMA HASTANES İ HEM Şİ REL İ K H İ ZMETLER İ MÜDÜRLÜ Ğ Ü E Ğİ T İ M HEM Şİ RES İ 2018 ÖĞRENCİ UYUM EĞİTİMİ.
Hasta ve Çalışan Güvenliği. HASTA GÜVENLİĞİ Hasta güvenliği; sağlık hizmeti sunumu sırasında bu hizmetlerden dolayı oluşabilecek zararları önleme eylemleridir.
2017 YILI MAVİ BAYRAK ETKİNLİK DOSYASI.
ÇALIŞAN GÜVENLİĞİ KOMİTESİ
HASTA KİMLİK BİLGİLERİNİN TANIMLANMASI VE DOĞRULANMASI FATİH KARAYİĞİT EĞİTİM HEMŞİRESİ.
 MAVİ KOD UYGULAMA TALİMATI  1. AMAÇ: Kardiyopulmoner arrest durumundaki bir hastanın hızlı ve güvenli biçimde, eğitimli ve deneyimli personel tarafından,
Sunum transkripti:

SALDIRI VE TACİZ DURUMUNDA GÜVENLİĞİN SAĞLANMASI BEYAZ KOD UYGULAMASI SALDIRI VE TACİZ DURUMUNDA GÜVENLİĞİN SAĞLANMASI

Hastanede hasta , hasta yakını ve çalışanların başına gelebilecek hırsızlık, fiziksel saldırı ve cinsel taciz durumlarında güvenlik personelinin en hızlı biçimde durumdan haberdar edilmesi ve olay yerine yönlendirilmesini sağlamaktır.

BEYAZ KOD; Hastane personeli, hastalar, hasta yakınları ve ziyaretçileri kapsar.

BEYAZ KOD UYGULAMASINDAN Güvenlikten Sorumlu Başhekim Yardımcısı, Hemşirelik Hizmetleri Müdürü, Hastane Müdürü, Psikolog, Güvenlik Amiri sorumludur.

Üst yönetim taciz, her türlü saldırı, sabotaj ve hırsızlık risklerine karşı gerekli tüm önlemleri alır, güvenlik personeli bu risklerin oluşması durumunda gerekli müdahaleyi yapar.

Hırsızlık ve sabotaj durumuna karşı hastanenin tüm birimleri düzenli olarak dolaşılarak güvenlik sağlanır.

Olayın Gerçekleşmesi Herhangi bir saldırı durumunda,

Mesai saatleri içinde ve dışında hastane içerisinde ve çevresinde oluşabilecek olası bir saldırı, çatışma, kavga ya da taciz olaylarında, olayın muhatabı veya görgü tanığı 1111 no’lu acil durum telefonundan arayarak ‘Beyaz Kod …… poliklinik/servis/kat ‘ cümlesini 2 kez tekrarlar

Telefonu kapatmaz karşı tarafın kodu teyit etmesini bekler Telefonu kapatmaz karşı tarafın kodu teyit etmesini bekler. Telefonu cevaplayan güvenlik görevlisi de karşılığında ‘Beyaz Kod ‘…… poliklinik/servis/kat cümlesini 2 kez tekrarlar ve telefonu kapatır. Daha sonra beyaz kodu alan güvenlik görevlisi ilgili beyaz güvenlik ekibini olay yerine yönlendirir.

Ekip üyeleri ve güvenlik görevlisi olay yerine en geç 3 dakika içerisinde intikal etmelidir.

Olay yerine ulaşan ekip üyeleri, sağlık personelinin ve ortamın güvenliğini sağladıktan sonra ilgili kişinin eylemine son verir.

Ekip üyeleri yönetim kademesini acilen bilgilendirir Ekip üyeleri yönetim kademesini acilen bilgilendirir. Olay yerini ve delilleri muhafaza eder, genel kolluk kuvvetlerine bilgi verir (155 polis imdat) ve destek ister. Olay yeri kamera kayıtları gerektiğinde veya adli mercilerin talep etmesi durumunda vermek üzere yedeklenir

Güvenlik personeli olay mahallindeki suç aletlerini dokunulmadan muhafaza eder, gerekli ise bölgeyi güvenlik şeridi ile çembere alır ve oradaki güvenliği artırarak en iyi şekilde koruma sağlar.

Güvenlik personeli ve ekip üyeleri genel kolluk kuvvetleri bölgeye intikal ettikten sonra kolluk kuvvetlerine yardımcı olur, olayları ilgili kişilere gördüğü kadarıyla aktarır, gerekirse savcılıkta ifade verir ve şahitlik yapar.

Yaşanan olumsuzluğun gelişimine göre Pembe Kod veya Mavi Kod çağrısı da yapılabilir Bu durumlarda hangi kod uygulanacaksa o kodun prosedürüne göre hareket edilir.

Hastaneye ait tüm çıkışlar güvenlik görevlileri tarafından kontrol edilir ve gerekli durumlarda giriş ve çıkışlar kapatılır.

Olaydan haberdar edilen Beyaz Kod Ekibi, olaya maruz kalan personele gerekli bilgilendirmeleri yapar ve psikolojik destek sağlar.

Raporlama

Beyaz koda maruz kalan hasta/ hasta yakını/personel için beyaz kod ekibi tarafından Beyaz Kod Kayıt Formu doldurulur Olayın olduğu tarih ve saat, olayın olduğu yer, olay anında yapılan iş, olayın başlama nedeni, olayın oluş şekli, olayda varsa kullanılan nesne, olayda çevrede oluşan olumsuzluklar, olaya karışanların yaş, cinsiyetleri, varsa kişisel bilgileri, olayı görenlerin kişisel ve iletişim bilgilerini kapsayan Beyaz Kod Kayıt Formu İcra Kurulu Direktörü’nün onayından sonra kalite yönetim birimine gönderilir.

Kalite Yönetim Direktörü Beyaz Kod Kayıt Formu’nu değerlendirdikten sonra, ilgili komiteye olayı sevk eder, komite kök neden analizi yaptıktan sonra gerekirse düzeltici önleyici faaliyet başlatır. Hastane Müdürü tarafından veya güvenlik ihaleline maruz kalan kişi tarafından Sağlık Bakanlığına ait 113 numaralı telefon aranarak durum rapor edilir. Aynı zamanda www.beyazkod.saglik.gov.tr adresindeki formlar hastane müdürü tarafından (veya olay mesai saatleri dışında olduysa Gece İdaresi Amiri tarafından) doldurulur.

Olay adli makamlara hastane yönetimi tarafından intikal ettirilir Olay adli makamlara hastane yönetimi tarafından intikal ettirilir. Bu durum, güvenlik ihlaline maruz kalan kişinin şikayetçi olmasını gerektirmemektedir

Sağlık çalışanları, sağlık hizmeti sunumu esnasında şiddete uğraması halinde, acil verilmesi gereken hizmetler dışında hizmetten çekilme talebinde bulunabilir Bu süreç sırasında hastanın tedavisinin aksatılmamasına itina edilecektir.

Tüm çalışanlarına periyodik olarak Beyaz Kod ile ilgili eğitimler verilir. Tatbikat beyaz kod ekip başkanı tarafından planlanır. Tatbikat sonrasında Beyaz Kod Tatbikat Formu hazırlanır ve tatbikat esnasında uygunsuzluk tespit edilirse bununla ilgili düzeltici önleyici faaliyetler başlatılır. Beyaz Kod Tatbikat Formu kalite yönetim birimine teslim edilir.