Halkla ilişkiler sürecinin aşamalarını genel kabul gören ve dört adım olarak isimlendiren adımları da şöyle sıralaya biliriz.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
YÖNETİM VE ORGANİZASYON
Advertisements

PROJE HAZIRLARKEN DİKKAT EDİLECEK ADIMLAR
Proje Döngüsü ve Proje Yönetimi
Proje BaşlaNGICI Doç.Dr. Şirin Karadeniz.
Stratejik planlama sürecinde dikkat edilecek hususlar
KADEB İ B MAHALLİ İDARELER MUHASEBE YETKİLİLERİ TOPLANTISI TARİH: SAAT: 14:00.
DEVLET PLANLAMA TEŞKİLATI MÜSTEŞARLIĞI
BİLİM, SANAYİ VE TEKNOLOJİ BAKANLIĞI «TEKNOGİRİŞİM SERMAYESİ DESTEĞİ»
Milli Emlak Genel Müdürlüğü Performans Sözleşmesi
Defterdarlıklar İç Kontrol Eğitimi 10 Mart-27 Nisan 2013
Kamu Personeli Verimlilik Projesi
İŞ ANALİZİ RAQİF QASIMOV.
BÖLÜM X HALKLA İLİŞKİLER.
KAMUDA İÇ KONTROL SİSTEMLERİ VE DEĞERLENDİRİLMESİ
Stratejik Analiz (SWOT Analizi)
Fatih Tuncer HATUNOĞLU İletişim Yazılım Genel Müdürü Mart, 2013 BURSA
Proje Dosyanızda Yer Alacak Belgeler
K alkınma Planlarının Uygulanması ve İzlenmesi Devlet Planlama Teşkilatı Çalışma Grubu
Risk Yönetimi Toplantımıza
İNSAN KAYNAKLARI PLANLAMASI
Bölüm 6 Örgütsel Yönlendirme
ERK İSG&İK – –
PERFORMANS BÜTÇE HAZIRLIK SÜRECİ
5018 Kapsamında Stratejik Planlama
Sistem Geliştirme Sistemin tanımı. Sistemin Temel özellikleri
T.C. MALİYE BAKANLIĞI STRATEJİ GELİŞTİRME BAŞKANLIĞI
ARTVİN İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
“Genel DEA Eğitimi” EuropeAid/125317/D/SER/TR Oturum 4 Politika Sürecinde DEA Organize Edilmesi: Kurumsal Stratejiler.
KONTROL FAALİYETLERİ Defterdarlık İç Kontrol Eğitimi 10 Mart-27 Nisan 2013 Strateji Geliştirme Başkanlığı.
BÜTÇE HAKKI KAVRAMI VE TARİHSEL GELİŞİMİ
İL DÜZEYİNDE KAMU KURUM VE KURULUŞLARININ YÜRÜTTÜKLERİ FAALİYETLERİN STRATEJİK PLAN VE PERFORMANS PROGRAMLARINA UYGUNLUĞUNA İLİŞKİN DEĞERLENDİRME RAPORU.
Bölüm 10 İşlevsel Stratejiler (Fonksiyonel/Bölümsel Stratejiler)
İç Kontrol Nedir? İdarenin amaçlarına, belirlenmiş politikalara ve mevzuata uygun olarak faaliyetlerin; - etkili, ekonomik ve verimli bir şekilde yürütülmesini,
ÜÇÜNCÜ BÖLÜM İÇ DENETİM VE İÇ KONTROL SİSTEMİ
15 Ekim 2012 Afyonkarahisar ENGELLİLERİN HAKLARINA İLİŞKİN SÖZLEŞMENİN UYGULANMASININ TEŞVİK EDİLMESİ VE İZLENMESİNE İLİŞKİN ULUSLARARASI VE ULUSAL MEKANİZMALAR.
KÜTÜPHANELERDE BÜTÇE YÖNETİMİ
2. Pazarlama Planının Hazırlanması
Yedinci Bölüm İşletme YÖNETİMİNİN FONKSİYONLARI.
PERFORMANS PROGRAMI HAZIRLIK SÜRECİ Nisan, Yeni Kamu Yönetimi Anlayışı Üzerine Genel Bir Değerlendirme Ana Hatlarıyla Performans Programı Performans.
ARTVİN İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ STRATEJİK PLANLAMA.
BÜTÇELERİN KONTROLÜ.
Strateji Geliştirme Başkanlığı PERFORMANS PROGRAMI HAZIRLIKLARI VE İZLEME SÜRECİ 25 Kasım 2014 Antalya Coşkun KARAKOÇ İl Planlama Uzmanı.
Tetkik Aşamaları Vildan MEVSİM.
T.C. MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI PROJELER KOORDİNASYON MERKEZİ BAŞKANLIĞI T.C. MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI Projeler Koordinasyon Merkezi Başkanlığı.
Strateji Geliştirme Başkanlığı
İnsan Kaynakları Yönetiminin
İşletmeyi neden kurarız ?
Erdemir Grubu İç Denetim Sistemi 9 Mayıs 2015.
İŞLETME BİLİMİNE GİRİŞ
Sistem Analizi Sistem Analisti
MALİYE BAKANLIĞI BÜTÜNLEŞİK PORTAL PROJESİ T.C. Maliye Bakanlığı Strateji Geliştirme Başkanlığı.
FAALİYET RAPORLARI ve HAZIRLAMA ESASLARI
İZLEME ve DEĞERLENDİRME
Faaliyet Planlamasının Yapılması
YATIRIM PROJE TEKLİFİ NASIL HAZIRLACAK?
KAMU YÖNETİMİNDE İÇ KONTROL SİSTEMİ ve İÇ KONTROL EYLEM PLANININ UYGULANMASI KAMU YÖNETİMİNDE İÇ KONTROL SİSTEMİ ve İÇ KONTROL EYLEM PLANININ UYGULANMASI.
 Bir projeyi yönetmek üzere görevlendirilen ve projeyi, mümkün olan en yüksek üretkenlik, en düşük belirsizlik ve risk ile yürütmekten sorumlu kişidir.
BÖLÜM 11 DEĞERLENDİRME. BÖLÜM 11 DEĞERLENDİRME.
GENEL İŞLETME İŞLETMENİN AMAÇLARI
YÖNETİM FONKSİYONLARI
İnceleme Dairesi Başkanlığı
Okul Yöneticilerinin Denetim ve Değerlendirme Rolü
FİNANSAL YÖNETİM.
SİCİL PERFORMANS.
Bölüm 12. İşletmecilik İşletme, ürün piyasalarındaki ekonomik birim olup, üretim faaliyeti için üretim faktörleri bir araya getirilir. İşletmelerde örgütsel.
Faaliyet Raporları Demet ARSLANTAŞ
Uzm. Dr. Kenan TAŞTAN YÖNETİMDE BAŞARI Uzm. Dr. Kenan TAŞTAN
Eşgüdümleme ve Kontrol
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Sunum transkripti:

Halkla ilişkiler sürecinin aşamalarını genel kabul gören ve dört adım olarak isimlendiren adımları da şöyle sıralaya biliriz

İşletmenin ana amaç ve hedeflerini tespit et Üs yönetiminin düşünce ve sınırlamasını tespit et H.İ. Faaliyetlerinin amacını ve hedefini tespit et Amaca yönelik gerekli temel görevleri tespit et Taslak çalışma programını hazırla Durum değerlendirmesi yap ve karar ver Araştır, bilgi topla ve kıymetlendir Planı tamamla Uygula koordine et ve denetle Değerlendir ve geri besleme yap HALKLA İLİŞKİLER SÜRECİ

A.İşletmenin ana amaç ve hedeflerinin tespiti ve incelenmesi Mal veya hizmet üreten kamu yada özel sektörde herhangi bir işletmede görevli hakla ilişkiler biriminin ilk yapacağı işlem işletme hakkında tam bilgiye sahip olmaktır. Bu kapsamda işletmenin ana amacı ve hedeflerini bilmesi ve incelenmesi gerekmektedir. Zira çalışmaları bu zemin üzerine oturacaktır.

B.Üst yönetimin halkla ilişkiler Faaliyetlerine ilişkin tasavvurunun ve sınırlamalarının açıklığa kavuşturulması Halkla ilişkiler birimi temel faaliyetlere başlamadan faaliyetlerle ilişki olarak üst yönetimin konusuyla ilgili ana fikrini temel kaygılarını varsa finansal ve personel sıkıntıları gibi sınırlamalarını alır. Zira bu ana fıkır, temel kaygı ve sınırlamalar halkla ilişkiler faaliyetlerinde de yönlendirici ve sınırlayıcı olacaktır

C. İşletmede uygulanacak halkla ilişkiler faaliyetlerinin amacının tespit edilmesi İşletmenin genel amacı ve bu amaca yönelik olarak belirlenmiş hedef veya hedefler işletmenin tamamını ilgilendirir ve bütününü bağlar bununla birlikte bölümlerin izleyecekleri politikalar belirleyecekleri hedef ve amaçların da birbiri ile aynı olması olanağı yoktur ancak işletmeyi oluşturan tüm bölümlerin izleyecek politikalar, usul ve esaslar işletme tarafından belirlenen bu genel hedeflere uygun tespit edilir ve ana amaca ve hedeflere muhalif olamaz

D. İşletme amacını gerçekleşmesi için gerekli temel görevlerin listelenmesi ve çalışma programı  Halkla ilişkiler birimleri ilk bilgiler ışığında yapılacak temel görevleri listelemeli ve taslak çalışma programı hazırlamalıdır bu programda temel görevleri zamanlanması sorumlu ve yetkili birimleri belirtilmemi gerekmektedir bu kapsamda bir örnek verilecek olursa

 Tasa çalışma programının yapılması  Hedef kitlelerin tanımlanması  Araştırma ve bilgi toplama  İletişim araçlarının seçilmesi  Durumun değerlendirilmesi

1. Çevreyi izleme amaçlama araştırma Kurum üzerinde etkili olabilecek sosyal olaylar ve kurumun çevresini oluşturan kamuoyundaki eğilimler gözlemek amacıyla yapılan araştırmalardır.

2. imaj araştırması İmaj araştırmaları iç ve dış çevrelerin kurumla ilgili düşüncelerini kurumun halkla ilişkiler faaliyetleri konusunda ne düşündüklerini ortaya koymak böylelikle gelecekte neler yapılması gerektiğine ilişkin ip uçları elde edebilmek amacıyla yapılmaktadır

3. İletişim araştırmaları İletişim araştırmaları kurumun iç ve dış iletişim amacıyla kullandığı araçların etkinliğini tespit etmek amacıyla yapılan araştırmalardır. Bu araştırmada genellikle üç yönteme başvurulur.

3.1. okuyucu araştırması  Kurum gazetesi bülteni veya yıllık raporlar gibi belirli yayınların kaç kişi tarafından okunduğunu veya verilen mesajların kaç kişi tarından okunduğunu veya verilen mesajların kaç kişi tarafından hatırlandığını tespit etmeye yönelik araştırmalardır.

3.2. içerik çözümlemesi  Kitle iletişim araçları kurumla ilgili haberlere ne kadar ve hangi içerikle yer verdiklerini ortaya koyar

3.3. okunabilirlik araştırması Kurum yayınlarının kolay okunabilirliğini ortaya koymak için yapılan araştırmalardır

F.Durum değerlendirmesinin yapılması Durum değerlendirmeleri yapılacak işlerin ve amaçların tam olarak belirlenmesini müteakip örgüt içi çalışmanın en uzun ve en kritik ve en zor kısmıdır

Toplanan bilgiler ışığında durumun açık olarak ortaya konması ve çözüm yollarına etki eden hususların tespiti Çözüm yolları strateji,politikanın bulunması Çözüm yollarının birbirleriyle karşılaştırılması Çözüm yollarının birisinin karar olarak kabul edilmesi DURUM DEGERLENDİRMESİ

1.Mevcut bilgiler ışığında durum acık olarak ortaya konması ve çözüme tesir eden eden hususların tespiti Şu ana kadar bir takım görevler alınmış bu görevlere ilişkin bir takım bilgiler toplanmış ve değerlendirilmiştir ne amaçla neler yapılacağı tespit edilmiştir. Bu tespit edilenler ışığında örgütün sahip olduğu personel, malzeme, para, teknoloji moral gibi üretimi etkileyebilecek tüm faktörler,yapılacak görevler ve gerçekleştirecek amaç ile aynı tablo içine konur.

2. Çözüm yolları strateji,politika’nın bulunması Yapılacak iş amaç araçlar ve çözüme tesir eden hususlar olmak üzere bu noktaya kadar zaten var olan yapı taşlarını hepsini bir arada toplanarak kullanılmaya hazır hale getirilmiştir  Hedefe ulaştığında örgütün amacı gerçekleşmiş olmalıdır  Hedef somut olmalı görüle bilmeli  Eldeki imkanları ele geçirilebilmelidir

3.Çözüm yollarının birbirleri ile karşılaştırılması Üretilen her çözüm yolu için uygulanmaları halinde örgüte sağlayacakları faydalar ve örgüte olumsuz etkileri olmak üzere ayrı ayrı çözüm tarzlarının fayda ve mahzurları tespit edilir

4.Çözüm yollarından birisinin karar olarak kabul edilmesi Yapılan çalışmalar ışığında işletme için en uygun olarak değerlendirilen çözüm yolu en iyi çözüm yolu olarak seçilir. Bu çözüm yolu yönetimin kararı olur. Bu karar, örgütün izleyeceği stratejinin politikanın taktiğin genel çerçevesidir. Bundan sonra kaleme alınıp yayımlanacak olan ana plan bu değerlendirme ve karara dayanarak hazırlanacaktır.

G. Planın tamamlanması Planın yazılması için gerekli tüm veriler şu ana kadar açıklığa kavuşmuştur. Görevler amaçlar, hedefler, zaman, strateji, politika gibi bilinmeyen tüm hususlar durum değerlendirme sonucunda ortaya çıkmış ve en uygun çözüm yolu bulunmuştur

 Durum (işletmenin ana amacı ve hedefi, çevre, finansal imkanlar gibi.)  Görevler ( Halkla ilişkiler birimi için tespit edilen görevler)  Uygulamanın nasıl yapılacağı Takip edilecek ana strateji/politika Alt birime verilecek görevler Koordinasyonun nasıl yapılacağı Kaynakların kullanımı İletişim, yetki devri ve denetimle ilgili hususlar.

H. Uygulama koordinasyon ve denetim  Planın yayımladıktan sonra kurumun planlanan hedeflere gidip gitmediğini veya sapmalar olup olmadığını takip etmek gerekmektedir. Zira sapma varsa bu sapmaları düzeltmek tekrar gücü hedefe yöneltmek gerekmektedir.  Etkin bir monitör sistemi,  Sağlıklı bir ölçme ve değerlendirme sistemi  Hızlı bir rapor ve geri besleme sistemi kurulmalıdır.

İ. Değerlendirme ve geri besleme Bu safha sürekli dönen halkla ilişkiler çarkının son aşamasıdır ancak dönen çarkın hızını seyrini değiştirecek bir misyonu vardır. Zira bu aşamada uygulamadan kaynaklanan sonuçlar elimizdedir artık. Başlangıçta belirlenen amaç ve hedefler ile sonuçları karşılaştırma ve öz eleştiri yapmanın sırasıdır