T. C. KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ İLKOĞRETİM OKULLARINDA OLUSTURULAN OKUL KULTURU İLE OKULLARIN ETKiLİLİĞİ ARASINDAKİ İLİSKİ (Erzurum.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
EĞİTİM YÖNETİMİNE KATILIM
Advertisements

Test Geliştirme ve Madde Analizi
İLKÖĞRETİM OKULU MÜDÜRLERİNİN VİZYONER LİDERLİK ÖZELLİKLERİNE SAHİP OLMALARI İLE ÖĞRETMENLERİN ÖRGÜTSEL ADANMALARI ARASINDAKİ İLİŞKİ Fatma BABİL Eskişehir.
BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ
Elif AKYOL & Halil BİLİR
Öznur TOPER Hacettepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü
İLKÖĞRETİMDE ÖĞRETMENLERİN TEKNOLOJİYE YÖNLENDİRMEDEKİ BAKIŞ AÇILARI
Barış Sezer, Doç. Dr. Deniz Deryakulu
K. K. T. C MİLLİ EĞİTİM, GENÇLİK VE SPOR BAKANLIĞI EYLÜL 2010.
ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ EGIT215
*Semra MUTLU **Yasemin AKBAL ERGÜN
EĞİTİM VE ÖĞRETİM FAALİYETLERİNDE TEKNOLOJİ KULLANIMI
Eyvah Öğrenciler Küçüldü: Üniversite Öğrencilerinin Çok-Kullanıcılı Sanal Bir Bilgisayar Ortamında Bilgisayar Okuryazarlığı Eğitimi Alması Araş. Gör. Gonca.
OKUL MÜDÜRLERİNİN TEKNOLOJİ LİDERLİĞİ YETERLİLİKLERİ VE TEKNOLOJİ KOORDİNATÖRLÜĞÜ KÖKSAL BANOĞLU.
YÜKSEK ÖĞRETİM KURUMUNA BAĞLI SAĞLIK ÇALIŞANLARININ İDARİ VE YÖNETİCİ PERSONELİNİN ATAMA VE TERFİ KRİTERLERİ HAKKINDAKİ GÖRÜŞLERİNİN İNCELENMESİ (MERSİN.
Makalenin Yazarları: Vehbi Aytekin SANALAN Esra TELLİ Yavuz SELİM
Okul Müdürlerinin Öğretim Liderliği Davranışları ile Öğretmen Öz Yeterliliği ve Kolektif Öğretmen Yeterliliği Arasındaki İlişkilerin İncelenmesi Temel.
ÖĞRETMENLERİN STRES DÜZEYLERİNİN ÖLÇÜLMESİ
OKUL TEMELLİ MESLEKİ GELİŞİM
Hazırlayan : Ali ARSLAN ELETRONİK SOSYAL BİLİMLER DERGİSİ / 2008
  İLKÖĞRETİM BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMININ DEĞERLENDİRİLMESİ Hasan KARAL a*; İlknur REİSOĞLU b; Ebru GÜNAYDIN a a Karadeniz Teknik Üniversitesi,
ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ KADIN SORUNLARI UYGULAMA VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
Dr. İpek Gönüllü Ankara Üniversitesi Tıp Fakültesi
Neden İki Faktörlü Anova Yapıyoruz?
PROJE TABANLI ÖĞRENME. Proje tabanlı öğrenme, öğrenci merkezli bir öğretim modelidir.
ARAŞTIRMA TÜRLERİ Araştırma Nedir? Araştırma Türleri
Sefa BARIŞ U Eşref TİRYAKİ U Taha AKKOL U
ÖLÇME ARAÇLARININ NİTELİKLERİ
ORTAK SINAVLAR ÖĞRENCİ ANKETİ DEĞERLENDİRME RAPORU SINAV YÖNETİMİ, MORAL MOTİVASYON VE REHBERLİK DAİRE BAŞKANLIĞI OCAK 2015.
Yrd. Doç. Dr. Cemalettin DEMİRELİ
ÖĞRENME AMAÇLARI İki değişken arasındaki “ilişki” ile neyin kastedildiğini öğrenmek Farklı yapıdaki ilişkileri incelemek Ki-kare analizinin uygulandığı.
Bilimsel Araştırmalarda Yöntem/Metod
EĞİTİMDE ARAŞTIRMA TEKNİKLERİ
Akademik Becerilerin İzlenmesi ve DEğerlendirilmesi
MELİKŞAH ÜNİVERSİTESİ ÖĞRENCİLERİNİN OKUDUKLARI KİTAP MİKTARI İLE KİTAP TÜRÜNÜN AKADEMİK BAŞARI ÜSTÜNE ETKİSİ NUTELLA ESRA SİVAS HABİBE NUR AMARATLICAN.
Grup Adı: ZAMBAK Sümeyra Nur Beştepe Merve Okandan
Araştırma Başlığı: İlköğretim öğrencilerinde matematik kaygısı ile matematik başarısı arasında bir ilişki olup olmadığının incelenmesi Grup Adı: M&M’S.
POLATLILILAR FER İ YA NUR TA Ş KAYA-EZG İ M İ HR İ BAN TARHAN.
Grup 101 Berat Duman Salih Yartunç.   Bu çalışmanın temel amacı Melikşah Üniversitesi öğrencilerinin sosyal kaygı düzeyleri, kaygı duyarlılıkları ve.
GRUP ADI LAST SEEN.
ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN SOSYAL AĞ KULLANIM DÜZEYİYLE YALNIZLIK DÜZEYİ ARASINDAKİİLİŞKİ MİNYONLAR MERVE ÜÇOK SELMA DURU.
KafaDark Özge Eymur Aşkın Mezgitli
MOR FETHİYE ALATAŞ MAHAMAT MAHAMAT MOUSTAPHA. ÜNİRVESİTE ÖĞRENCİLERİNİN STRESLE BAŞA ÇIKMA STİLLERİ İLE POZİTİF VE NEGATİF DUYGU ARASINDAKİ İLİŞKİ.
Araştırmanın Başlığı Kayseri Melikşah Üniversitesi psikoloji bölüm öğrencileri ile diğer bölüm öğrencilerinin empati yapma eğilimlerinin incelenmesi.
Öğrencilerin Utangaçlık Düzeylerinin Benlik Saygılarına Etkisi
YURTTA KALAN ÖĞRENCİLERİN KAYGI DÜZEYİNİN DEPRESYONA ETKİSİ NEDİR ?
Grup adı : Şizoid grup üyeleri : Barış POLATTAĞ, Emine serap YILMAZ problem cümlesi: Melikşah Üniversitesi öğrencilerinin bağlanma stillerinin bazı değişkenlere.
AMAÇ, İÇERİK VE AKADEMİK YAKLAŞIM UYGULAMA SÜRECİ BEKLENEN SONUÇLAR.
Dr. Mustafa Ayral: Altındağ Rehberlik ve Araştırma Merkezi Müdürü Erol Bozkurt : Altındağ İlçe Milli Eğitim Müdürü Vural Çakır : Altındağ İlçe Milli Eğitim.
DİLEK DİKEÇ Matematik Öğretmeni
Bilimsel Araştırma Yöntemleri Verilerin Toplanması ANKET
Araş. Gör. Meryem Berrin BULUT ve Doç. Dr. Nuri BALOĞLU
GÜNEŞTEN KORUNMA DAVRANIŞ ÖLÇEĞİNİN TÜRK ADÖLESAN TOPLUMUNDA GEÇERLİLİK VE GÜVENİRLİLİĞİ Özcan Aygün1, Ayşe Ergün2 1 Sakarya İl Sağlık Müdürlüğü, Adapazarı-SAKARYA.
VERİLERİN TOPLANMASI Doç. Dr. Ender DURUALP.
CUMHURİYET ÜNİVERSİTESİ
PANSİYONLU OKULLARDA ÇALIŞAN BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR ÖĞRETMENLERİNİN KARAR VERMEDE ÖZ SAYGI ve KARAR VERME STİLLERİ Yasin DEMİRCAN, Vedat AYAN Tekışık Anadolu.
İSTATİSTİĞE GİRİŞ.
Aquatic Baby Tüketicisi Ebeveynlerin Kullandıkları Tesislere Yönelik Tatmin Düzeylerin İncelenmesi ” Aquatic Baby ” Tüketicisi Ebeveynlerin Kullandıkları.
Ezel Nur KORUR1 Erman ÖNCÜ2
Araştırma Problemlere güvenilir çözümler bulmak amacı ile planlı ve sistematik olarak, verilerin toplanması, çözümlenmesi, değerlendirilmesi ve raporlaştırılması.
TIMSS (Uluslararası Matematik ve Fen Eğilimleri Araştırması)
OKUL ÖNCESİ EĞİTİM ÖĞRETMENLERİNİN İLETİŞİM BECERİ DÜZEYLERİNİN İNCELENMESİ Emine Ayça CEYLAN Didem KILIÇ MOCAN.
URAL, A. ve KELEŞ, Y. (2011). Türkiye’deki Üniversitelerde Çalışan Öğretim Elemanlarının Akademik Özgürlüklerine İlişkin Görüşleri. V. Lisansüstü Eğitim.
Yrd. Doç. Dr. H. Deniz Gülleroğlu
DAVRANIŞ BİLİMLERİNDE İLERİ İSTATİSTİK DOKTORA
ÖDE5024 DAVRANIŞ BİLİMLERİNDE İSTATİSTİK Yüksek Lisans
DAVRANIŞ BİLİMLERİNDE İLERİ İSTATİSTİK DOKTORA
1.Hafta Haftalık Çizelge Temel Kavramlar SPSS’ e giriş
Bilimsel Araştırmada Kullanılan Temel Kavramlar
Sunum transkripti:

T. C. KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ İLKOĞRETİM OKULLARINDA OLUSTURULAN OKUL KULTURU İLE OKULLARIN ETKiLİLİĞİ ARASINDAKİ İLİSKİ (Erzurum İli Orneği) DOKTORA TEZİ AHMET AYIK TEZ YONETİCİSİ Y. Doc. Dr. Mehmet KOK ERZURUM 2007      

PROBLEM İlkoğretim okullarında olusturulan okul kulturu ile okulların etkililik duzeyleri arasında iliski var mıdır?

ALT AMAÇ Gorev yaptıkları okullar bağlamında yonetici ve oğretmen goruslerine gore; 1. a. İlkoğretim okullarında gorev yapan oğretmen ve yoneticiler okullarındaki kulturu ne duzeyde algılamaktadırlar? b. İlkoğretim okullarında gorev yapan oğretmen ve yoneticiler okullarının etkililik durumunu ne duzeyde algılamaktadırlar?

ALT AMAÇ 2. a. İlkoğretim okullarında gorev yapan oğretmen ve yoneticilerin okul kulturunu algılama duzeyleri; 1. Cinsiyet, 2. Eğitim duzeyi, 3. Gorev turu (yonetici, oğretmen), 4. Mesleki kıdem, 5. Okuldaki gorev suresi, 6. Oğretmenlik branslarına gore (sınıf oğretmeni, Turkce, sosyal bilimler,matematik ve fen bilimleri, yabancı diller, guzel sanatlar, diğer branslar) farklılık gostermekte midir?

ALT AMAÇ b. İlkoğretim okullarında gorev yapan oğretmen ve yoneticilerin okullarının etkililik duzeyini algılamaları; 1. Cinsiyet, 2. Eğitim duzeyi, 3. Gorev turu (yonetici, oğretmen) , 4. Mesleki kıdem, 5. Okuldaki gorev suresi, 6. Oğretmenlik branslarına gore (sınıf oğretmeni, Turkce, sosyal bilimler,matematik ve fen bilimleri, yabancı diller, guzel sanatlar, diğer branslar) farklılık gostermekte midir?

ALT AMAÇ 3. İlkoğretim okullarında gorev yapan oğretmen ve yoneticilerin okul kulturunu algılama duzeyleri ile okullarının etkililik duzeylerini algılamaları arasında iliski var mıdır?

ÖNEM Okul kulturu, okul personelinin davranıslarını yonlendiren normlar, davranıslar,değerler, inanclar ve alıskanlıklar sistemi olarak ifade edilmektedir. Etkili okul ise,oğrencilerin bilissel, duyussal, psikomotor, sosyal ve estetik gelisimlerinin en uygun bicimde desteklendiği, optimum bir oğrenme cevresinin olusturulduğu okul olarak tanımlanmaktadır. Guclu okul kulturunun, okul uyelerinin moral, motivasyon, verimlilik ve sonucta okulun etkililiğine olumlu katkıları soz konusu olabilir.

ÖNEM Bu arastırma, Erzurum il merkezinde bulunan ilkoğretim okullarında olusturulan okul kulturu ile okulların etkililik duzeyine yonelik yonetici ve oğretmen algı duzeylerini ortaya koyarak, okul kulturu ile etkililik arasındaki iliskinin tespit edilmesi acısından onemlidir. Arastırmanın ilkoğretim okullarında gorev yapan yonetici ve oğretmenlerin okul kulturunun olusturulması, gelistirilmesi ve okullarının etkililiğine katkısı konusunda yardımcı olacağı dusunulmektedir.

SINIRLILIKLAR 1. Arastırma, 2007-2008 eğitim oğretim yılı Erzurum il merkezindeki devlet ilkoğretim okullarında gorevli yonetici ve oğretmen gorusleri ile sınırlıdır. Koy ilkoğretim okulları ve ozel ilkoğretim okulları kapsam dısı bırakılmıstır. 2. Arastırmada elde edilen veriler, arastırmada kullanılan veri toplama aracı ile sınırlıdır. 3. Yonetici ve oğretmen gorusleri, okul kulturunun “isbirliğine dayalı liderlik”, “oğretmen isbirliği”, “mesleki gelisme”, “ortak amaclar”, “meslektas desteği”, “birlikte oğrenme” boyutları ile sınırlı tutulmustur. 4. Yonetici ve oğretmen gorusleri, etkili okulun “okul yoneticisi”, “oğretmen”, “oğrenci”, “okul ortamı ve eğitim oğretim sureci”, ile “veli” boyutları ile sınırlı tutulmustur.

VARSAYIM (SAYILTI) 1. Bu arastırmada kullanılacak olan olceğin olcmek istenilen niteliği saptadığı varsayılmıstır. 2. Bu arastırmada secilen orneklemin evreni temsil ettiği varsayılmıstır. 3. Arastırmaya katılan okul yoneticisi ve oğretmenlerin, anket formlarını yanıtlarken goruslerini objektif olarak yansıtmıs oldukları kabul edilmistir.

TANIMLAR Orgut Kulturu: Bir orgutte yasama gecirilmis bilincli ya da bilincsiz ya da yarı bilincli, sekilde uygulanan bir dizi sayıtlı, inanc ve değerler butunudur. (Balcı,2001: 177). Okul Kulturu: Okul orgutunde ortak olarak bulunan ve personelin davranıslarını yonlendiren değerler, normlar, semboller, sayıtlılar, uygulamalar ve geleneklerdir (Yıldırım, 2001: 8).

TANIMLAR Orgutsel Etkililik: Orgutun amaclarını gerceklestirme duzeyi (Hoy ve Miskel,1987; Karslı, 2004: 15) Etkili Okul: Lezotte’ye (1991) gore etkili okul, okula devam eden butun oğrencilerin verilen programlardan en iyi sekilde yararlanması, baska bir deyisle hazırlanan programın arzu edilen hedefe ulasmasıdır (Akt. Simsek, 2002: 27).

YÖNTEM Bu bolumde arastırmada izlenen yontem: ”arastırma modeli” ”arastırma evreni” ”orneklem” ”veri toplama aracının Turkceye uyarlanması” ”veri toplama aracının gecerlik ve guvenirlik calısmasının yapılması ve uygulanması” ”verilerin cozumlenmesi” ve “veri toplama aracının uygulanması” alt baslıkları altında acıklanmıstır.

ARAŞTIRMA MODELİ Arastırma, korelasyon turu iliskisel tarama modelindedir. Tarama modelleri gecmiste ya da halen var olan bir durumu var olduğu sekliyle betimlemeyi amaclayan arastırma yaklasımlarıdır.

EVREN VE ÖRNEKLEM Arastırmanın evrenini, 2007-2008 eğitim-oğretim yılı guz doneminde Erzurum il merkezindeki 8 eğitim bolgesinde bulunan 72 devlet ilkoğretim okulunda gorev yapan 1911 yonetici ve oğretmen olusturmaktadır. Bu arastırmada “basit tesadufi ornekleme” yontemi kullanılmıstır.

VERİLERİN TOPLANMASI Bu arastırmada, oğretmen ve yonetici goruslerine gore ilkoğretim okullarında olusturulan okul kulturunu belirlemek icin veri toplama aracı olarak, Steve Gruenert ve Jerry Valentine (1998) tarafından gelistirilmis olan “okul kulturu envanteri” Jerry Valentine’ den izin alınıp Turkce’ye uyarlanarak kullanılmıstır.Steve Gruenert ve Jerry Valentine’e gore okul kulturu olceği okuldaki davranısların ozellikleri ve iliskileri, paylasılan değerler ve inanclar hakkında ongoru sağlar.

VERİLERİN TOPLANMASI Olcekte bulunan her bir faktor okulun ortak kulturunun bir yonunu olcer. Okul kulturu olceği: isbirliğine dayalı liderlik, oğretmen isbirliği, mesleki gelisme, ortak amaclar, meslektas desteği ve birlikte oğrenme boyutları ile 35 sorudan olusmaktadır.

VERİLERİN ÇÖZÜMÜ VE YORUMLANMASI Çözumlemede basit doğrusal korelasyon tekniklerinden sosyal bilimlerde sıklıkla kullanılan Pearson Momentler Carpımı Korelasyon Katsayısı Tekniği kullanılmıstır (Buyukozturk, 2002: 31). Arastırmada kullanılan istatistiksel cozumlemelerde anlamlılık duzeyi t testi icin 0.05, Pearson Momentler Carpımı Korelasyon Katsayısı icin .01 olarak kabul edilmistir. Arastırma verilerinin istatistiksel cozumlemeleri “Microsoft Office paket programının Microsoft Excel 2002 ve SPSS 11.0 for Windows” programları kullanılarak gerceklestirilmistir.

BULGULAR VE YORUM C:\Users\Casper\Desktop\Adsız.jpg

BULGULAR VE YORUM

BULGULAR VE YORUM

BULGULAR VE YORUM

ÖNERİLER

ÖNERİLER 1- Okul kulturu ile etkili okul arasındaki iliskiye yonelik arastırma kapsamına veli ve oğrenciler de dahil edilerek daha genis perspektif kazandırılabilir. 2- Benzer arastırmalar ozel ilkoğretim ve ortaoğretim kurumları ile devlet orta oğretim kurumlarında da arastırmalar yapılabilir. 3- Benzer konular nitel arastırma yontemleriyle ele alınıp farklı bakıs acıları kazandırılabilir.

ÖZET