İLETİŞİM ÇEŞİTLERİ.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Şiirlerde yolculuk Hazırlayan: NÜZHET AKGİRAY.
Advertisements

MUSTAFA YEŞİLADA
İLETİŞİM VE BEDEN DİLİ Kenan DALARDIÇ.
EKİP ÇALIŞMASI.
 1 Ekim 2010 ile 1 Kasım 2010 tarihleri arasında İ stanbul Haydarpa ş a Numune E ğ itim ve Ara ş tırma Hastanesi Acil Servisine ba ş vuran toplam 985.
Atatürk’ün Çocukluk Anıları
JOHARİ PENCERESİ HAZIRLAYAN: BEDİİ DURMUŞ
ORHAN YÜCEL MESLEKİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ
İNSAN-MAKİNA SİSTEMLERİNDE PERFORMANSI ETKİLEYEN SOSYAL FAKTÖRLER
İşletim Sistemi Temel Bilgiler
ÇATIŞMA ve UZLAŞABİLMEK
Olumlu Disiplin Yöntemleri
İNSAN DAVRANIŞLARININ MOTİVASYONU
PARÇADA ANLAM.
GENEL ve TEKNİK İLETİŞİM
Bilgisayar ? BİL 110 Bilgisayara Giriş Öğrt. Gör. Dr. Ahmet Cengizhan Dirican Bilgisayar Müh. Böl.
OKUL DENEYİMİ -I- Dr. Muhammed TURHAN.
BU YA Ş AMDA ÜÇ TÜR İ NSAN VAR B İ R İ SADECE GÖRÜR B İ R İ SADECE DUYAR B İ R İ HEM DUYAR HEM GÖRÜR.
Uzaktan Eğitim Kuramları
0-6 Yaş Arası Çocukların Temel Gelişimsel Özellikleri
Liderlik ve Motivasyon
ANA BABA TUTUMLARI. Tuncay DEMİRTAŞ.
SAĞLIK YÜKEKOKULU HEMŞİRELİK BÖLÜMÜ 1/B NERMİN ATEŞ
İNTERNET GÜVENLİĞİ İÇİN İNTERNET GÜVENLİK SEMİNERİ
YAPI(PLAN).
Internet, birçok bilgisayar sisteminin birbirine ba ğ lı oldu ğ u, dünya çapında yaygın olan ve sürekli büyüyen bir ileti ş im a ğ ıdır. Internet, insanların.
6-7 YAŞ GELİŞİM ÖZELLİKLERİ 1.sınıf velilerine tavsiyeler
Günü Sevgiyle Başlat.
4.ÜNİTE C.ETKİLİ İLETİŞİM.
TOP SEKTİRME UYGULAMASI-2
DRAMA.
Erciyes Üniversitesi Eğitim Fakültesi Türkçe Öğretmenliği-2
Sözlükte "iletişim" ne demek?
Medya Araçlarının Yararları Ve Zararları
AİLE VE İLETİŞİM AİLE VE İLETİŞİM.
ŞSG Y.B.O Rehberlik Servisi
YALIN KILIÇ TÜREL Kasım-BOTE-4-ELAZI Ğ Gizlilik ve Doğruluk Ders: bilişim etiği.
Brifing ve Sunum Hazırlama Teknikleri
“Öfke”.
Hayat Bir Tangodur.. Başlamak için tıklayın Saat 12:01.
ÖĞRETMEN VE ÖĞRENCİ İLETİŞİMİ
SINIF DIŞI ÖĞRETİM TEKNİKLERİ
BETÜL GÜTLEK TÜRKÇE Ö Ğ RETMENL İĞİ 2. SINIF WEB 2.0.
TABAKALAŞMA VE SINIF.
1 İLETİŞİM Öğr. Grv. MEHMET ALİ ZENGİN. 2 BEDEN DİLİ “Ya olduğun gibi görün, ya göründüğün gibi ol.” MEVLANA “Ya olduğun gibi görün, ya göründüğün gibi.
PARAGRAFIN BÖLÜMLERİ. Paragrafın Bölümleri Hikâye, deneme gibi yazıların giri ş, geli ş me, sonuç bölümleri oldu ğ u gibi paragrafın da vardır. a. Paragrafın.
Giri ş imcilik Fikrinin Geli ş mesi. Giri ş imcilik zorlu ve dikenli bir yol. Mutlak ba ş arı için; çok iyi bir planlamacı, detaycı bir ara ş tırmacı,
İLETİŞİM VE BEDEN DİLİ
Ki ş inin ya ş amı boyunca edindi ğ i i ş e yönelik deneyim ve faaliyetlerle ilgili algıladı ğ ı tutum ve davranı ş lar dizisidir.
Viran ş ehir Rehberlik ve Ara ş tırma Merkezi STRESLE BAŞA ÇIKMA YÖNTEMLERİ.
İŞ SAĞLIĞI ve İŞ GÜVENLİĞİ KURSU
/ 501 İLETİŞİM Duygu, düşünce yada bilgilerin akla gelebilecek her türlü yolla başkalarına aktarılmasıdır.
DONANIM VE YAZILIM.
EQUIZSHOW.
Yrd. Doç. Dr. Ş ule Aydın Turan POSTMODERN EKOL: Temel Yetenek, DKK, Şebeke Örgütler.
TOPLUMSAL HAREKETLİLİK
Kelimenin ek almamı ş hali KKÖ LER Çokluk bildiren eklerden biri.
İletişim: duygu, düşünce veya bilgilerin akla gelebilecek her yolla başkalarına aktarılmasıdır. Bu sürecin amacı ; “anlaşılmaktır”.
SEMİNER ÇALIŞMASI 23 Haziran 2017
İLETİŞİM Duygu, düşünce yada bilgilerin akla gelebilecek her türlü yolla başkalarına aktarılmasıdır / 50.
Kişilerarası İletişimin Öğeleri
PSİKOLOJİK DANIŞMA İLE İLGİLİ ÖNYARGILAR
RENK KULLANIMI Basitlik ve tutarlılık esastır. Slaytlardaki ifadeler, her mesafeden okunabilmeli. Zemin rengi, ancak anlatılan konuya açıklık getirmek.
İLETİŞİMİN ÖNÜNDEKİ ENGELLER
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
B) EFEKTİF alan (Duyuşsal Alan)
HAZIRLAYAN : HEL İ NNAZ ÜLGE N DERS Ö Ğ RETMEN İ : NECM İ YE GÜNGÖR.
NERG İ S ALTIN\MEL İ KE ACIBUCA.  İ nsan beyninin fonksiyonlarını yerine getirmesi için su tüketimi önemlidir.  Su vücut sıcaklı ğ ı seviyesini düzenleyen.
Sunum transkripti:

İLETİŞİM ÇEŞİTLERİ

KİŞİLERARASI İLETİŞİM KİŞİ İÇİ İLETİŞİM KİŞİLERARASI İLETİŞİM Sözlü İletişim Sözsüz iletişim ÖRGÜT İÇİ İLETİŞİM Yukarıdan Aşağıya Doğru İletişim Aşağıdan Yukarı Doğru İletişim Yatay İletişim Çapraz İletişim KİTLE İLETİŞİM

A)Kişi İçi İletişim İçsel İletişim olarak ifade edilmektedir. Bireyin kendi içinde gerçekleşen iletişim,

Bireyin kendi iç dünyasını gözlemlemesi, İhtiyaçlarının farkına varması, Üzülmesi veya sevinmesi… Kendi içinde bir takım mesajlar üreterek bunları yorumlaması suretiyle gerçekleşmektedir.

B) Kişilerarası İletişim Hem kaynak hem de hedef kitle “insan” En az iki kişi arasında sözlü veya sözsüz olarak gerçekleşmektedir. İletişimin sağlıklı bir şekilde sürdürebilmesi için; kaynağın ve hedef kitlenin ortak kodlar kullanması gerekmektedir.

Kişilerarası iletişim olması için; Mekansal birlik, fiziki yakınlık, yüz yüze olma şartlarını yerine getirmesi gerekmektedir. Tek yönlü değil, çift yönlü ve karşılıklı bir mesaj alışverişi olması gerekmektedir. Mesajın sözlü veya sözsüz olarak iletilmesi…

Sözlü İletişim Sözcüklerle gerçekleştirilen iletişim türüdür. Hem kaynak hem de hedef kitle “insan”dır. Bireyler arasında gerçekleşen her türlü karşılıklı konuşma ve yazışmalar sözlü iletişim kapsamı içerisine girmektedir.

2. Sözsüz İletişim Hareket ve davranışlarla gerçekleşen bir iletişim türüdür. Sözlü iletişimi pekiştirmek amacıyla kullanılmaktadır. Yüz, beden yardımıyla akıcılığı pekiştirir. Karşı tarafında hal ve hareketlerinden aktarılmak istenilen mesajın doğru alınıp alınmadığını anlamaya yarar. Sözsüz iletişim; yüz, beden ifadeleri, jestler, kişilerarası mesafe, giysiler vs. den oluşmaktadır.

C) Örgüt İçi İletişim Çevreleriyle etkileşim halinde bulunan örgütlerde, hiyerarşik bir düzen söz konusudur. Örgüt içi iletişim; dikey iletişim (yukarıdan aşağıya iletişim, aşağıdan yukarıya iletişim), çapraz ve yatay iletişim olmak üzere üç şekilde sağlanmaktadır.

1. Dikey İletişim ‘Dikey iletişim’, örgütsel amaçlara ulaşılabilmesi için üst ve alt basamaklar arasında emir ve bilgi akışını sağlayan iletişim türüdür. Hiyerarşik basamaklar uyarınca işleyen ve yukarıdan aşağıya ya da aşağıdan yukarıya doğru ilerleyen bir niteliğe sahiptir.

İletişim Çeşitleri

2. Yatay İletişim Örgütte aynı statüde bulunan birimler arasında gerçekleşen iletişimdir. Çalışanlar arasında koordinasyon sağlama ve problem çözme amaçlarına hizmet etmektedir.

3. Çapraz İletişim Üst düzey yöneticilerin, örgütün hiyerarşik basamaklarını izlemeden değişik çapraz kademelerdeki kişiler ya da birimlere doğrudan doğruya haberleşmede bulunmasıdır. Acil durumlarda istisnai olarak kullanılmalıdır.

D) Kitle İletişimi Çeşitli türdeki iletilerin kitle iletişim araçları (gazete, radyo, televizyon, dergi vs.) vasıtasıyla kitlelere aktarılmasıdır.

KİŞİLERARASI İLETİŞİM KİTLE İLETİŞİMİ Aynı fiziksel mekanı paylaşırlar Farklı İletişime girenlerin sayısı sınırlıdır. Daha fazladır. Mekanik araçlar yardımı olmadan gerçekleşir. Mekanik araçlarla gerçekleşir. Geri Besleme anında alınır. Çoğu kez gerçekleşmez. Kaynakla alıcı yer değiştirebilmektedir. Değiştirmez. Tutum ve davranış değiştirmede etkilidir. Daha az etkilemektedir.

RENGİNİZ NEDİR?

Her sorudaki şıklardan iki tanesini işaretleyiniz. Bu şıklardan kendinize en yakın olana 2 puan ondan sonrakine 1 puan yazınız. ÖRNEK: Size en yakın olan şık A ve ondan sonra yakın olan şık C ise yazınız; - Soru 1: A=2 Puan B=0 Puan C=1 Puan D=0 Puan gibi…

Soru 1: Aşağıdaki Beyitlerden Hangisi sizi daha İyi anlatır Soru 1: Aşağıdaki Beyitlerden Hangisi sizi daha İyi anlatır? A) -Güçlü, kararlı, girişken ve liderim. -Düşer kalkar, yoluma devam ederim. B) -Hayata Anlamlı renkler katar eğlenceyi severim. -Ömür boyu herkesin mutlu ve neşeli olmasını dilerim. C) -Her anımı huzurlu ve sakin geçirmek isterim. -Kavga gürültü sevmem işlerimde en kolay yolu seçerim. D) -Her şeyin mükemmel,düzgün,kusursuz olmasını isterim. -İlişkilerimde saygılı ve mesafeli olmayı severim.

Soru 2: Bulunduğunuz gruplarda hangi konumlarda başarılı olursunuz? A-) Olaylara yön veren ve otoriteyi kullanan. B-) İnsanları motive eden ve neşelendiren. C-) Uzlaştırıcı ve grup içindeki uyumu sağlayan. D-) Bilgi sağlayıcı, Araştırıcı ve olayları takip eden.

Soru 3: Çalışma tarzınız hangisine uygundur? A-) Yoğun ve hızlıyımdır.Aynı anda birkaç işi yapabilirim. B-) Özgür bir ortamda çalışırım. C-) Ön planda olmayan ama gruba her türlü desteği veren bir yapım var. D-) Ayrıntıları önemserim ve tek bir konuya odaklanarak çalışırım.

TESTİN DEĞERLENDİRİLMESİ

A şıkkındaki puanlarınız ağırlıklı ise siz güçlü kararlı yapıya sahip kırmızı karakterli bir kişisiniz

B şıkkındaki puanlarınız çok ise siz popüler neşeli sarı karakteri ağır basan bir kişisiniz.

C şıkkındaki puanlarınız çok ise siz barışçıl sevecen yeşil karakterli bir kişisiniz.

D şıkkındaki puanlarınız çok ise siz tertipli düzenli yapıya sahip mavi karakterli bir kişisiniz.

SARI KAREKTERLİ KİŞİLER Doğuştan hareketli kıpır kıpır koşarlar, Herkesi eğlendirir, güldürür, coşarlar, Konuşmayı çok severler, muziptirler, uçarlar, Dağınıklık zayıf yanı, hep döküp saçarlar Özellikleri: Çılgın bir kişiliğe sahiptir.Neşeyi ve hareketi simgeler.Popüler neşeli ve kabına sığamayan kişilerdir.

MAVİ KAREKTERLİ KİŞİLER Mükemmeliyetçi, düzenli, planlı, programlıdır. Ayrıntı düşkünü, dosyalar bile numaralıdır. Onlar için her şey zamanında titizce olmalıdır. Duygularını saklar mantık ağırlıklıdır. Özellikleri: Asaleti ve ciddiyeti simgeleyen bir renktir.Tertipli, düzenli, kuralcı ve disiplini seven insanlar bu gruba girer.

YEŞİL KAREKTERLİ KİŞİLER Hali selim, sessiz uyumlu sabırlıdır, İşten güçten yorulmaz soğukkanlıdır, Ara bulucu, sevecen arkadaş canlısıdır, Çok az konuşur, yumuşak başlıdır. Özellikleri: Rahatlatıcı ve huzur verici bir renktir. Sessizliği ve uyumu simgeler.Barışçıl, uyumlu ve sevecen bir kişiliğe sahiptirler.

KIRMIZI KAREKTERLİ KİŞİLER Güçlü kararlıdır, sadece kendisiyle yarışır, Benim dediğim gibi der herkese karışır, Kaybetmeye dayanamaz, çalışması sıklaşır, Tutkuludur, tüm engellerle savaşır. Özellikleri:Canlı ve dikkat çekici bir renktir.Gücü, kararlılığı ve sahiplenmeyi simgeler.Güçlü, kararlı ve yönetme eğilimli kişiler bu gruba girer.