ADNAN MENDERES ÜNİVERSİTESİ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
ÇOMÜ BOLOGNA ÇALIŞMALARI DEĞERLENDİRME TOPLANTISI
Advertisements

DE NASIL VERİLİR ? DİPLOMA EKİ ÇALIŞTAYI
ECTS/AKTS Değerlendirme
BOLOGNA SÜRECİ UYUM ÇALIŞMALARI Prof. Dr. Süheyda ATALAY 5-6 Mayıs 2010 İzmir.
1 T.C. Yükseköğretim Kurulu Projenin ülkemizdeki; • Akademik Organizasyonu için Yükseköğretim Kurulu’na, • Finansal Destekleri için Avrupa Komisyonu’na.
T.C. Yükseköğretim Kurulu
Konu Başlıkları Müfredat Oluşturulurken Dikkat Edilmesi Gereken Hususlar Çalışmalardaki Olumsuz Örnekler ve İstatistiksel Bilgiler Anket Çalışmaları Teknik.
Avrupa Kredi Transfer Sistemi (AKTS)
Bilgi Paketi Çalışmaları
SAKARYA ÜNİVERSİTESİ’NDE
Öğrenim Anlaşması -- Learning Agreement -- Nasıl Hazırlanır?
ADNAN MENDERES ÜNİVERSİTESİ
AVRUPA BİRLİĞİ EĞİTİM ve GENÇLİK PROGRAMLARI MERKEZİ Şubat 2007.
ABANT İZZET BAYSAL ÜNİVERSİTESİ KURUMSAL ZİYARET VE
BOLOGNA UZMANLARI TOPLANTISI 07 Temmuz KAPSAM  Akademik Tanıma  Tanıma Araçları  Hayatboyu Öğrenme  Sorunlar  Yapılması Önerilenler.
İstanbul Teknik Üniversitesi
Nevşehir Üniversitesi Bologna Süreci DERS PLANLARINDASIKLIKLA YAPILAN HATALAR Funda NALBANTOĞLU YILMAZ Eğitim Öğretim Planlamacısı Nevşehir,
LEARNING AGREEMENT NASIL HAZIRLANIR?
Dış İlişkiler ve AB Koordinasyon Birimi Kırıkkale Üniversitesi.
ERASMUS GÜZ TOPLANTISI Diploma Eki Çalıştayı Prof. Dr. Süheyda Atalay 5 Kasım 2010 ERZURUM.
Dış İ lişkiler ve AB Koordinasyon Birimi Kırıkkale Üniversitesi.
ADNAN MENDERES ÜNİVERSİTESİ BOLOGNA SÜRECİ DEĞERLENDİRME TOPLANTISI 14 KASIM 2012.
Avrupa Kredi Transfer Sistemi (AKTS)
AKTS (ECTS): Avrupa Kredi Transfer Sistemi
AVRUPA KREDİ TRANSFER VE TOPLAMA SİSTEMİ (AKTS)
HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ ECTS /DS ÇALIŞMALARI 2006 – 2007 ÖĞRETİM YILI.
Erasmus Hareketliliği
ERASMUS ÖĞRENİM&STAJ HAREKETLİLİĞİ “TANINMA” DEĞERLENDİRME TOPLANTISI Uluslararası İlişkiler ve AB Birimi Tuba Alkanat Akman 9 Haziran 2010.
NASIL ERASMUS ÖĞRENCİSİ OLURUM … Bölüm 1 Dış İlişkiler Koordinatörlüğü
U LUSLARARASI Ö ĞRENCI DEĞIŞIM VE UYGULAMALI SEKTÖR EĞİTİMİ P ROGRAMLAR I.
BOLOGNA (BOLONYA) SÜRECİ ve KIRKLARELİ ÜNİVERSİTESİ Neler yaptık ? Neler yapacağız ? KASIM, 2013 Kırklareli Kırklareli Üniversitesi Bologna Koordinatörlüğü.
ERASMUS TANINMA TOPLANTISI Okt.Tuba A. AKMAN Okt.Ceyda POLATEL Okt.Fatma DEMİRCİ.
DÖNEMİ ERASMUS YOĞUN DİL KURSLARI (EYDK) ERASMUS INTENSIVE LANGUAGE COURSES (EILC) Seval BOZ Uluslararası İlişkiler ve AB Birimi
Çiğdem EROL HAYATBOYU ÖĞRENME ERASMUS WEB SİTESİ 13 Mart 2008 Tanışma Toplantısı.
AB Erasmus Eğitim Programı Öğrenci-Öğretim Üyesi Değişimi
Diploma Eki (DE) Diploma Supplement (DS)
AKTS/DE ve TANINMA ÇALIŞTAYI -HEDEFLENEN ÖĞRENME ÇIKTILARI- Naci CANGÜL Çalıştaylara katılanlar; Program çıktıları, ders amaç ve hedefleri, öğrenme çıktıları,
1 T.C. Yükseköğretim Kurulu Projenin ülkemizdeki; Akademik Organizasyonu için Yükseköğretim Kurulu’na, Finansal Destekleri için Avrupa Komisyonu’na Finansal.
1 T.C. Yükseköğretim Kurulu DİPLOMA EKİ PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI (KAZANIMLARI) DİPLOMA EKİ EĞİTİM SEMİNERİ Dönemi Bologna Sürecinin Türkiye’de.
BARTIN ÜNİVERSİTESİ’NDE BOLOGNA SÜRECİ
AVRUPA KALİTE GÜVENCESİ REFERANS ÇERÇEVESİ VE KULLANILAN ARAÇLAR
BOLOGNA UZMANLARI 5.DÖNEM ULUSAL TAKIM PROJESİ 1 EKİM 2009,NEVŞEHİR SULTAN GÜROL BOLOGNA ULUSAL TAKIMI ÖĞRENCİ TEMSİLCİSİ
BOLOGNA SÜRECİ BİRİNCİ PAYLAŞIM TOPLANTISI 26 Haziran 2013, Kültür Merkezi Yeşil Salon HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ ÖĞRENCİ TEMSİLCİLER.
AKTS ve DE Etiketleri Müracaatları için Program Bazında Yapılacak Çalışmalar Hazırlayanlar:Dr. Ali Osman KURT Dr. Nesrin KENAR Uluslararası İlişkiler Koordinatörlüğü.
Tanınma. Erasmus Öğrencisinin gitmeden önce yapması gerekenler – “Öğrenim sözleşmesi/anlaşması” (Learning Agreement) DİKKAT: Öğrenim Sözleşmesi karşı.
DERS BİLGİ PAKETİ dbp.erciyes.edu.tr.
BOLOGNA SÜRECİ 01 Temmuz 2011 – Giresun. BOLOGNA SÜRECİ - TARİHÇE  25 Mayıs 1998: Sarbonne Ortak Deklerasyonu  19 Haziran 1999: Bologna Deklarasyonu.
DERS PLANLARI OLUŞTURULURKEN DİKKAT EDİLMESİ GEREKEN HUSUSLAR KIRKLARELİ ÜNİVERSİTESİ BOLOGNA EŞGÜDÜM KOORDİNATÖRLÜĞÜ.
Sunum : Uzm. Hanifi POLAT. Öğrenciler aşağıdaki belgeleri hazırlar : Öğrenci Başvuru Formu (2 Adet) Öğrenci Başvuru Formu Öğrenim Protokolü (3 Adet) Öğrenim.
Bologna Sürecinde Marmara Üniversitesi
05 Kasım 2010, Muş BOLOGNA SÜRECİ ve MUŞ ALPARSLAN ÜNİVERSİTESİ DENEYİMİ.
Kalite Güvencesi ve ECTS G.Ü.ADEK Eğitim Komisyonu.
HAZIRLANMASI GEREKEN BELGELER BİRİNCİ BÖLÜM.
AKTS KOORDİNATÖRLERİ BİLGİLENDİRME TOPLANTISI 13 Mayıs 2014.
BAHAR DÖNEMİ ERASMUS+ ÖĞRENCİ ÖĞRENİM HAREKETLİLİĞİ
MİMARLIK BÖLÜMÜNE HOŞGELDİNİZ
ERASMUS HAZIRLIK VE DESTEK PROGRAMI MART 2017
LEARNING AGREEMENT – GENEL BAKIŞ
ERASMUS BÖLÜM KOORDİNATÖRLERİ TOPLANTISI
-RECOGNITION OUTCOMES–
BOLOGNA VE EĞİTİM BİLGİ SİSTEMİ
ÖĞRENME ÇIKTILARI HAZIRLAMA VE ÖĞRENCi İŞ YÜKÜ HESABI
“TANINMA , DİPLOMA EKİ-AKTS, UYGULAMALARI”
MEHMET AKİF ERSOY ÜNİVERSİTESİ ULUSLARARASI İLİŞKİLER KOORDİNATÖRLÜĞÜ
ERASMUS KOORDİNATÖRLER TOPLANTISI
Application Form (Başvuru Formu):
BOLOGNA UZMANLARI 5.DÖNEM ULUSAL TAKIM PROJESİ 1 EKİM 2009,NEVŞEHİR
ERASMUS STAJI (TRAINEESHIP) NEDİR?
Erasmus+ Değişim Programı 2018 Projesi Öğrenci Tanıtımı Mart 2019
Sunum transkripti:

ADNAN MENDERES ÜNİVERSİTESİ AKTS BİLGİ PAKETİ VE DERS KATALOGU DEĞERLENDİRME TOPLANTISI TEMMUZ 2013

AKTS BİLGİ PAKETİNDEKİ TEMEL EKSİKLİKLER I GENEL HATA ! İNGİLİZCE VERİLERİN ARASINDA TÜRKÇE İBARELER MEVCUT GENERAL INFORMATION Eksik Sadece “Unit Managers” verilmiş UNIT MANAGERS Yönetici unvanları belli değil UNIT COORDINATORS Staj koordinatörü gibi diğer koordinatörler yazılmamış

AKTS BİLGİ PAKETİNDEKİ TEMEL EKSİKLİKLER II ACADEMIC INFORMATION TERMS OF EXCHANGE AND TRANSITION PROGRAMMES Erasmus gibi değişim imkanlarından söz edilmemiş İlgisi olmayan bir şekilde yüksek lisansa geçiş bilgileri verilmiş SPECIFIC ARRANGEMENTS FOR RECOGNITION OF PRIOR LEARNING Bazı birimler yönetmeliğe atıf yapmış; ancak İngilizce yönetmeliğe ‘link’ yok Yatay ve dikey geçişlerden bahsederken standart yok DGS gibi kısaltmaların İngilizcesi verilmemiş PROFILE OF THE PROGRAMME Program profilinden çok amaçları sıralanmış

AKTS BİLGİ PAKETİNDEKİ TEMEL EKSİKLİKLER III ACADEMIC INFORMATION ACCESS TO FURTHER STUDIES Master ve Doktora’dan “second cycle” ve “third cycle” olarak bahsedilmeli EXAMINATION REGULATIONS, ASSESSMENT AND GRADING * * * Ya Türkçe ya da boş GRADUATION REQUIREMENTS Burada 240-120 AKTS elde edilmesi gerektiğinden bahsedilmemiş Yerel kredilere yer verilmiş 141-157 gibi WORK PLACEMENT Boş bırakılmamalı, varsa açıklama girilmeli, yoksa N/A yazılabilir

AKTS BİLGİ PAKETİNDEKİ TEMEL EKSİKLİKLER IV KEY LEARNING OUTCOMES Çoğu programda doldurulmamış Öğrenme kazanımlarının tümü verilmiş – temel Yanlış anlaşılmış, bölüm, program profili ile karıştırılmamalı Program amaçları ile karıştırılmamalı CONTACT INFORMATION Eksik Bölüm başkanının emaili girilmiş – Kurumsal email adresi girilmeli Adreslerde standart yok – posta kodu mutlaka olmalı ve TURKEY yazılmalı Telefon ve faksı +90 ile vermek faydalı olabilir Verilen web adresleri Türkçe – İngilizce web sayfaları revize edilmeli

AKTS BİLGİ PAKETİNDEKİ TEMEL EKSİKLİKLER V COURSE STRUCTURE DIAGRAM WITH CREDITS DIAGRAM Diyagram çoğu programda hazırlanmamış Mevcut diyagramlarda eksiklikler söz konusu: Ders adları girilmemiş Dönemlik AKTS Kredisi 30AKTS’nin altında ya da üzerinde Sadece birkaç dönem (semester) işlenmiş 8 dönem de girildikten sonra fazladan girilen veriler var Seçmeli dersler ayrı bir yerde gösterilmemiş

AKTS BİLGİ PAKETİNDEKİ TEMEL EKSİKLİKLER VI COURSE STRUCTURE DIAGRAM WITH CREDITS INDIVIDUAL COURSE UNITS Öğrenim Kazanımları eksik Öğrenim Kazanımlarını sadece 2 adet olarak belirtenler var 3-5 Bilgi, Beceri, Yetkinlik Haftalık program eksik, kullanılan materyal hakkında bilgi verilmeli Prerequisite kısmı boş, yok ise N/A olmalı varsa yazılmalı Mathematics I ve Mathematics II gibi Workload Calculation kısmına dikkat! Matrikste hatalı girişler var, (-) çekilmemeli sayı verilmeli

EKSİKSİZ HAZIRLANMASI GEREKEN ALANLAR I GENEL ECTS CREDIT ALLOCATION LIST OF PROGRAMMES QUALIFICATION AWARDED LEVEL OF QUALIFICATION PROGRAMME PROFILE KEY LEARNING OUTCOMES COURSE STRUCTURE DIAGRAM*

EKSİKSİZ HAZIRLANMASI GEREKEN ALANLAR II INDIVIDUAL COURSE UNITS COURSE UNIT CODE TYPE OF COURSE LEVEL OF COURSE UNIT NUMBER OF ECTS LEARNING OUTCOMES COURSE CONTENT LANGUAGE OF INSTRUCTION

ULUSAL DEĞERLENDİRİCİ ÖNERİLERİ I TÜRKİYE BOLOGNA UZMANLARI TAKIMI ‘PROFILE OF THE PROGRAMME’ KISMI PEK ÇOK BİRİMDE EKSİK İÇERİKLER HATALI GİRİLMİŞ ‘COURSE STRUCTURE AND DIAGRAM’ EKSİK AKADEMİK BİRİMLERLE İLGİLİ BİLGİLER YETERSİZ GENEL PROBLEM “EXAMINATION REGULATIONS . . .” KISMI HEP TÜRKÇE DERS DÖKÜMLERİ EKSİK, 8 DÖNEM TAMAMLANMAMIŞ BAZI BİRİMLERDE DIYAGRAMA DERS ADI GİRİLMEMİŞ

ULUSAL DEĞERLENDİRİCİ ÖNERİLERİ II TÜRKİYE BOLOGNA UZMANLARI TAKIMI YIL VE SÖMESTR DOLAYLI OLARAK VAR, BİLGİ PAKETİNDE YOK DERS ÖĞRENME ÇIKTILARI SAYI OLARAK YETERSİZ, 1-2 * * 3-5 MIN. ‘MODE OF DELIVERY’ GİRİLMEMİŞ BAŞLIKLAR KAPSAMLI BİLGİYLE DOLDURULSA DA EK BİLGİYE İHTİYAÇ VAR YÜKSEK LİSANS PROGRAMLARINDA İÇERİK EKSİKLİĞİ VAR İSTENİLEN BİLGİLERDE DETAYDAN KAÇINILARAK ÖZET HALİNDE VERİLMİŞ

ULUSAL DEĞERLENDİRİCİ ÖNERİLERİ III TÜRKİYE BOLOGNA UZMANLARI TAKIMI ÖĞRENİM ÇIKTILARINA DİKKAT EDİLMESİ Öğrenci dersle ilgili ne bilmesi gerektiğini bilir . . . ? İNGİLİZCE DİL BİLGİSİ KURALLARINA DİKKAT EDİLMESİ İNGİLİZ İNGİLİZCESİ KULLANILMASI (UK DİL KODU – UK SPELL CHECK) TÜRKÇE VE İNGİLİZCE VERİLERDE ANLAMSIZ İFADELERDEN KAÇINILMASI TOTOLOJİDEN UZAK DURULMASI BİLGİ YOKSA N/A KONULMASI (-, Aaaa. . .vs. ile doldurmaktan kaçınılması) İNGİLİZCE SAYFALARDA UNUTULAN TÜRKÇE İBARELERE DİKKAT

DİPLOMA EKİ * 3.2. OFFICIAL LENGTH 14+2=16 HAFTA 4.2. PROGRAMME REQUIREMENTS TRANSKRIPTLERE DİKKAT – 120-240 AKTS ALTI MEZUN OLAMAZ 6.1. ADDITIONAL INFORMATION

BOLOGNA SÜRECİ ÇEKİRDEK KURULU TEŞEKKÜRLER DIŞ İLİŞKİLER OFİSİ BOLOGNA SÜRECİ ÇEKİRDEK KURULU