ECTS/DS ETİKETİ BAŞVURULARI ve DEĞERLENDİRME Yrd. Doç. Dr

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
BOLOGNA SÜRECİ - DİPLOMA EKİ- DE ATILIM ÜNİVERSİTESİ.
Advertisements

BOLOGNA (BOLONYA) SÜRECİ
1 T.C. Yükseköğretim Kurulu BOLOGNA SÜRECİ’NE GENEL BİR BAKIŞ.
Hazırlayanlar Prof. Dr. Fevziye AKÖZ (YTÜ)
T.C. Yükseköğretim Kurulu
Konu Başlıkları Müfredat Oluşturulurken Dikkat Edilmesi Gereken Hususlar Çalışmalardaki Olumsuz Örnekler ve İstatistiksel Bilgiler Anket Çalışmaları Teknik.
Avrupa Kredi Transfer Sistemi (AKTS)
Bilgi Paketi Çalışmaları
BOLOGNA SÜRECİ BİRİNCİ PAYLAŞIM TOPLANTISI
SAKARYA ÜNİVERSİTESİ’NDE
Avrupa Kredi Toplama ve Transfer Sistemi (AKTS)
Avrupa Yükseköğretim Alanı’nın Faaliyetleri Kapsamında Türk Yükseköğretim Sistemi’nin Değerlendirilmesi Yeterlilikler / Öğrenme Kazanımları Prof. Dr.
27 Haziran 2008, Prof. Dr. A.S.GÖKALP BOLOGNA SÜRECİ VE KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ Prof. Dr. Ayşe Sevim Gökalp Prof. Dr. Ayşe Sevim Gökalp.
Avrupa Birliği Eğitim ve Gençlik Programları Merkezi Başkanlığı Erasmus AB Yüksek Öğretim Programı Avrupa Birliği Eğitim ve Gençlik Programları Merkezi.
BOLOGNA SÜRECİ BİLGİLENDİRMESİ ( ) MUŞ ALPARSLAN ÜNİVERSİTESİ.
T.C. Yükseköğretim Kurulu Prof. Dr. Hasan MANDAL Bologna Uzmanı AVRUPA YÜKSEK ÖĞRETİM ALANININ FAALİYETLERİ KAPSAMINDA TÜRK YÜKSEK ÖĞRETİM SİSTEMİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ.
Bozok Üniversitesi Kütüphane Binası
Mustafa Kemal Üniversitesi
European Credit Transfer System (ECTS)
İstanbul Teknik Üniversitesi
TC Ahi Evran Üniversitesi Yabancı Diller Yüksekokulu Zorunlu Hazırlık Eğitimi Bilgilendirme Toplantısı
Nevşehir Üniversitesi Bologna Süreci DERS PLANLARINDASIKLIKLA YAPILAN HATALAR Funda NALBANTOĞLU YILMAZ Eğitim Öğretim Planlamacısı Nevşehir,
LLP / Erasmus Bilgi Paylaşım Toplantısı Meslek Yüksek Okulu Yrd.Doç.Dr. Çetin GENÇER AB Uluslararası İlişkiler ve Erasmus Kurumsal Koordinatörü.
EUROPEAN UNIVERSITIES ASSOCIATION (EUA) AVRUPA ÜNİVERSİTELER BİRLİĞİ 10 Ekim 2007.
Dış İlişkiler ve AB Koordinasyon Birimi Kırıkkale Üniversitesi.
ERASMUS GÜZ TOPLANTISI Diploma Eki Çalıştayı Prof. Dr. Süheyda Atalay 5 Kasım 2010 ERZURUM.
Erasmus Bölüm Koordinatörleri Toplantısı
T.C. Yükseköğretim Kurulu Prof. Dr. Hasan MANDAL Bologna Uzmanı BOLOGNA SÜRECİ 2014 ve SONRASI DÖNEMİ (YAYILIM, UYGULAMA, SÜRDÜRÜLEBİLİRLİK, TANINMA) 22.
MERSİN ÜNİVERSİTESİ DENİZCİLİK MESLEK YÜKSEKOKULU AKADEMİK DEĞERLENDİRME ve KALİTE GELİŞTİRME TOPLANTISI NİSAN 2010.
Dış İ lişkiler ve AB Koordinasyon Birimi Kırıkkale Üniversitesi.
ADNAN MENDERES ÜNİVERSİTESİ BOLOGNA SÜRECİ DEĞERLENDİRME TOPLANTISI 14 KASIM 2012.
ADNAN MENDERES ÜNİVERSİTESİ
AKTS (ECTS): Avrupa Kredi Transfer Sistemi
BEK Raporlarının İşlevi Yrd. Doç. Dr. Armağan Erdoğan Namık Kemal Üniversitesi 28 Mayıs 2010.
Bulut bilişim için Üniversitelerimizde bilişim personeli yeterlikleri 18 Aralık 2013 – Aksaray Üniversitesi Bilişim Teknik Personeli Yeterlik Ölçeği Toplantısı.
MERSİN ÜNİVERSİTESİ. Yaz Dönemi Öğretiminin Tanımı ve Amacı MADDE 5-(1) Yaz Dönemi Öğretimi, bir eğitim öğretim yılının güz ve bahar yarıyıllarının dışında,
Erasmus Staj Hareketliliği Programı Akademik Yılı Verileri Akademik Yılı Programı Uygulanışı.
BOLOGNA SÜRECİNDE ÖĞRENME ÇIKTILARINA DAYALI EĞİTİM
T.C. Yükseköğretim Kurulu Türkiye’de Bologna Süreci Uygulamaları Projesi Dönemi Ömer AÇIKGÖZ Gönül AKÇAMETE Miraç AKÇAY Burak ARIKAN Süheyda.
AB Erasmus Eğitim Programı Öğrenci-Öğretim Üyesi Değişimi
Diploma Eki (DE) Diploma Supplement (DS)
AKTS/DE ve TANINMA ÇALIŞTAYI -HEDEFLENEN ÖĞRENME ÇIKTILARI- Naci CANGÜL Çalıştaylara katılanlar; Program çıktıları, ders amaç ve hedefleri, öğrenme çıktıları,
AKADEMİK YILI HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ’NDE AVRUPA BİRLİĞİ HAYATBOYU ÖĞRENME VE GENÇLİK PROGRAMLARI FAALİYETLERİ.
Hazırlayanlar: Mustafa Safa Horpan Özlem Çetin Sibel Temizel
1 T.C. Yükseköğretim Kurulu DİPLOMA EKİ PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI (KAZANIMLARI) DİPLOMA EKİ EĞİTİM SEMİNERİ Dönemi Bologna Sürecinin Türkiye’de.
Bologna Eşgüdüm Komisyonu Başkanları Toplantısı Turgut Özal Üniversitesi 20 Mayıs Mayıs 2011 A. Bülent Özgüler Bilkent Üniversitesi Mezunları ile.
Koordinatörler Toplantısı - 29 Kasım 2007 Yerleştirme (Staj) Hareketliliği Yrd.Doç.Dr.Sevinç HATİPOĞLU Erasmus Öğrenci Sorumlusu
GİRİŞ Program İyileştirme Çalışmaları Kapsamında Gerçekleştirilen İşlemler Fakülte / Bölüm Amaçlarının Belirlenmesi Bölüm / Program Yeterliklerinin Belirlenmesi.
AKTS ve DE Etiketleri Müracaatları için Program Bazında Yapılacak Çalışmalar Hazırlayanlar:Dr. Ali Osman KURT Dr. Nesrin KENAR Uluslararası İlişkiler Koordinatörlüğü.
Tanınma. Erasmus Öğrencisinin gitmeden önce yapması gerekenler – “Öğrenim sözleşmesi/anlaşması” (Learning Agreement) DİKKAT: Öğrenim Sözleşmesi karşı.
DEÜ ÇEVRE MÜHENDİSLİĞİ BÖLÜMÜ MÜDEK BAŞVURUSU Bilgilendirme Sunuşu 2004.
BİLGİ İŞLEM DAİRESİ BAŞKANLIĞI Bilgi İşlem Şube Müdürlüğü
Öğrenci İş Yüküne Dayalı AKTS Kredisi Hesaplama. Giriş Üniversitemiz senatosunun 3 Mayıs 2013 tarihinde aldığı karar gereği eğitim öğretim yılından.
BOLOGNA SÜRECİ 01 Temmuz 2011 – Giresun. BOLOGNA SÜRECİ - TARİHÇE  25 Mayıs 1998: Sarbonne Ortak Deklerasyonu  19 Haziran 1999: Bologna Deklarasyonu.
Türk Yükseköğretiminde Bologna Süreci Uygulamaları ve Geleceğe Bakış “Bologna Süreci ve Program Akreditasyonu” u Prof. Dr. Süheyda Atalay Ege Üniversitesi.
Öğrenme Çıktılarına Dayalı Program Geliştirme Süreci Yrd.Doç.Dr.Ömer Açıkgöz Muş Alparslan Üniversitesi Bologna Uzmanı.
05 Kasım 2010, Muş BOLOGNA SÜRECİ ve MUŞ ALPARSLAN ÜNİVERSİTESİ DENEYİMİ.
AKTS KOORDİNATÖRLERİ BİLGİLENDİRME TOPLANTISI 13 Mayıs 2014.
Öğrenim Hareketliliği -Giden Öğrenciler -Gelen Öğrenciler
FEN EDEBİYAT FAKÜLTESİNE HOŞGELDİNİZ
ERASMUS HAZIRLIK VE DESTEK PROGRAMI MART 2017
ERASMUS BÖLÜM KOORDİNATÖRLERİ TOPLANTISI
AKTS Hesaplaması.
MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİNE HOŞGELDİNİZ
FEN EDEBİYAT FAKÜLTESİNE HOŞGELDİNİZ
Erasmus Koordinatörleri Bilgilendirme Toplantısı
ÖĞRENME ÇIKTILARI HAZIRLAMA VE ÖĞRENCi İŞ YÜKÜ HESABI
FEN EDEBİYAT FAKÜLTESİNE HOŞGELDİNİZ
Oryantasyon Eğitimi Prof. Dr. Mete TAYANÇ
IŞIK Üniversitesi & Bologna Süreci
Sunum transkripti:

ECTS/DS ETİKETİ BAŞVURULARI ve DEĞERLENDİRME Yrd. Doç. Dr ECTS/DS ETİKETİ BAŞVURULARI ve DEĞERLENDİRME Yrd. Doç. Dr. Mustafa Cinoğlu

KURUMLARIN ECTS ve DS ETİKETİ İÇİN TEPKİLERİ Niçin ihtiyaç var? Faydası nedir? Kurum ECTS Etiketi almış? Bu kararı veren değerlendiriciler kim? Bizim üniversite bunu yapmak için çok büyük! Biz zaten çok iyiyiz ve çok iyi tanınıyoruz! Kalite güvence kuruluşlarının çok umurunda değil. Bütün bu kapsamlı ve yorucu iş için ayrıca bir para verilmiyor… gibi…..

ECTS ve DS ETİKETİ SAHİBİ OLMANIN FAYDASI NE? Kurumumuz küresel düşünmeye ve uluslararası eğilimleri ve talepleri karşılamaya ve rekabet edebilmeye hazırlıklı mı? Kurumumuz küreselleşme sürecinde daha iyi bir görüntüye ihtiyaç duyuyor mu? Etiket buna ne şekilde katkı sağlar? Şeffaflık etiketlerle sağlanabilir mi? Etiket öğrencilerimiz, ortaklarımız ve bizim için ne anlam ifade ediyor?

ECTS/DS ETİKETİ SAHİBİ OLMANIN FAYDASI NE? Etiketler; Şeffaflığı tanınabilir bir formatta anlatır, Öğrenci merkezli/iş yükü temelli yaklaşımı gündeme getirir, Üst yönetimi idari standartları düşünmeye sevkeder / idari mükemmelliyeti garanti eder, Öğrencilere ve ortaklara verilecek bilginin niteliğini garanti eder, Hareketliliğin kalitesini arttırır/ ortak dereceler için daha fazla olanaklar yaratır, Yurtiçinde ve yurtdışında kurumun tanınmasına yardımcı olur, Yurt dışındaki öğrenme sürelerinin ve yeterliklerin tanınmasına yardımcı olur, ECTS ve DS in kurum tarafından doğru bir şekilde kullanıldığını göstererek kurumun prestij ve kalitesini arttırır.

BAŞVURU SÜRECİ VE TAKVİMİ İki Aşamalı Değerlendirme Prosedürü Avrupa Komisyonu Türk Ulusal Ajansı Hazırlık Süreci Ekim-Kasım-Aralık 2008 Başvuru 15 Ocak 2009 Ön Seçim29 Ocak- Başvuruların Gönderilmesi Mart 2009 Son Seçim Nisan 2009 Sonuçların Açıklanması Mayıs 2009 DEĞERLENDİRME Uluslararası Uzmanlardan oluşan bir jüri DESTEK ECTS/DS Danışmanları ve Bologna Uzmanları DEĞERLENDİRME ECTS/DS Danışmanları ve Bologna Uzmanları

DS ETİKETİ NASIL BAŞVURULUYOR? DS Etiketi Başvuru Formu, Standart veya Extended üniversite beyannamesine sahip olan kurumlar başvurabilir, Tasdiklenmiş Diploma Eki Kopyaları, 2007 veya 2008 yılları için 2 Lisans (farklı disiplinler) 2 Yüksek Lisans (farklı disiplinler), Diploma Eki ile ilgili açıklamanın ve diploma eki örneğinin bulunduğu web adresinin belirtilmesi.

DS ETİKETİ NASIL BAŞVURULUYOR? Bütün Lisans ve Yüksek Lisans mezunlarına ücretsiz , otomatik olarak ve en çok konuşulan bir Avrupa dilinde veriliyor olması, Avrupa komisyonu, Avrupa Konseyi ve UNESCO/CEPES tarafından geliştirilmiş modelin kullanılması, Üniversitenin belirteceği bir web adresinde genel bir açıklamanın bulunması, Üniversitenin belirttiği web adresinde doldurulmuş örnek bir diploma eki örneğinin bulunması.

NELERE DİKKAT ETMELİYİZ??? DS ETİKETİ NELERE DİKKAT ETMELİYİZ??? İlk Değerlendirme Ulusal Ajans tarafından yapılıyor. Örnek sayısının eksik olması Lisans ve Y. Lisans gruplarından yeterince örnek olmaması, Örneklerin farklı disiplinlerden olmaması, Örneklerin 2007 veya 2008 yılına ait olmaması.

NELERE NELERE DİKKAT ETMELİYİZ? DS ETİKETİ NELERE NELERE DİKKAT ETMELİYİZ? Uzmanlar Tarafından yapılan değerlendirme Diploma Ekinin verildiği tarih? Diploma tarihi ile aynı olmalı? Tasdik edilmiş kopya ? completed, signed and certified DS Diploma Eki ile ilgili açıklama, -web adresinde başka bir üniversitenin web adresine yönlendirme -verilen web adresinde açıklama yok - açıklamaya birçok tıklamadan sonra ulaşılılıyor -açıklama yeterli değil Bütün mezunlara otomatik olarak, ücretsiz ve en çok konuşulan Avrupa dillerinden birisinde hazırlanmış olması Diploma Supplement is being issued in a widely spoken European language, given automatically and free of charge to every student upon graduation Örnek dolu değil, sadece şablon, Kopyalar yerine gerçek DS örneklerinin gönderilmesi, Önerilen resmi formata uymaması ve olması gereken bilgilerin eksik olması (8 Bölüm).

NELERE GÖRÜLEN EKSİKLİKLER DS BAŞVURUSU NELERE GÖRÜLEN EKSİKLİKLER Başvuru formundaki kutucuklar tick’lenmemiş! Genel Açıklama : “This Diploma Supplement follows the model by the European Comission, Council of Europe and UNESCO/CEPES. ……….” “This Diploma follows ……. 2.1 Name of the qualification and (if applicable) title conferred İngilizce? Türkçe? 4.2 Programme requirements: Genel bir açıklama yapılmış, o programa özgü değil! 4.3 Programme details (e.g., modules or units studied), and the individual grades/marks/credits obtained Listedeki derslerin bazılarının ECTS kredileri yok Yüksek Lisans derslerinin hepsi zorunlu!

NELERE GÖRÜLEN EKSİKLİKLER DS BAŞVURUSU NELERE GÖRÜLEN EKSİKLİKLER ECTS toplamı 240 (YLisansta 120) değil Yıllara göre 60 ECTS değil 4.4 Grading scheme and, if available, grade distribution guidance: 4.5 Overall classification of the qualification (in original language) Listede yer alan bazı derslerin notlarının not listesinde yazılan notlar bölümünde ne anlama geldiği belli değil. Bazı notlar 4.4 teki açıklamaya göre başarısız notlar ama öğrenci mezun olmuş 4.4 te açıklama yapılmadan 4.5 te bir açıklama konmuş (pekiyi!) 7. Certification of the supplement 7.1 Date: 7.2 Signature: 7.3 Capacity: 7.4 Official stamp or seal: İsmi geçen ve imzalayan kişinin kapasitesi belli değil.

ECTS ETİKETİ NASIL BAŞVURULUYOR? Bilgi Paketi/Ders Kataloğu(Information Package/Course Catalog), IP/CC İngilizce (zorunlu) Türkçe (isteğe bağlı) Üniversiteki bütün Lisans ve Yüksek Lisans Programları ve bütünleşik Programlar için Kurumda Uygulanan Akademik Tanınma Prosedürü Kredilerin Tanımlanması ECTS araçlarının (LA,ToR) doğru kullanılması

ECTS ETİKETİ NASIL BAŞVURULUYOR? ECTS Etiketi Başvuru Formu Sadece standart veya Extended üniversite beyannamesine sahip olan kurumlar başvurabilir Öğrenci Dosyaları 2006/2007 veya 2007/2008 için 3 giden (farklı disiplinden ve farklı ülkeye) ToR, LA, ToR, PoR 3 gelen (farklı disipline ve farklı üç ülkeden) LA, ToR

NASIL DEĞERLENDİRİLİYOR? ECTS ETİKETİ NASIL DEĞERLENDİRİLİYOR? İlk değerlendirme: Ulusal Ajans Tarafından yapılıyor. Dosya Sayısı Dosya Nitelikleri (3 farklı ülke, 3 farklı disiplin) 2007 ve 2008 yıllarına ait dosyalar Dosyalardaki belgeler (ToR, LA, PoR) imzalı ve tasdikli (orijinal değil) kopya?

NASIL DEĞERLENDİRİLİYOR? ECTS ETİKETİ NASIL DEĞERLENDİRİLİYOR? Ulusal Uzmanlar tarafından yapılan değerlendirme Gözlenen Eksiklikler Başvuru formunda verilen verilen adreslere ulaşma Adresler doğru değil! information on the institution information for students information on degree programs verilen adreslere gittiğinizde bir veya birkaç tıklama ile bilgiye ulaşmanız gerekir , bu mümkün olmuyor kataloğun pdf şekli Bazı bilgiler katalogda, bazıları ECTS/DS linkinde

NASIL DEĞERLENDİRİLİYOR? ECTS ETİKETİ NASIL DEĞERLENDİRİLİYOR? Ulusal Uzmanlar tarafından yapılan değerlendirme Gözlenen Eksiklikler Bilgiler çok dağınık Programların listesi yok (Liste fakültenin altında) İngilizce başlayıp Türkçe bir linke bağlanarak devam ediyor

NASIL DEĞERLENDİRİLİYOR? ECTS ETİKETİ NASIL DEĞERLENDİRİLİYOR? Ulusal Uzmanlar tarafından yapılan değerlendirme Gözlenen Eksiklikler ECTS bölüm koordinatörü yok, Eğitim planında ECTS kredileri yok, ECTS bütün lisans ve yüksek lisans programlarına doğru bir şekilde uygulanmıyor, 60 ECTS/Yıl sağlanmıyor , ECTS çeşitli bölümlerde uygulanıyor fakat hepsinde değil, Ders ECTS tanımları eksik (15 Özellik yok) Genellikle eksik olanlar: Recommended reading Teaching methods Assessment methods

NASIL DEĞERLENDİRİLİYOR? ECTS ETİKETİ NASIL DEĞERLENDİRİLİYOR? Ulusal Uzmanlar tarafından yapılan değerlendirme Gözlenen Eksiklikler Yüksek Lisans programlarının yapısı ve kredilendirmesi belirli değil Ne kadar ECTS dersler için Ne kadar ECTS tez için Ne kadar ECTS seminer için Ne kadar ECTS tez uzmanlık konuları dersi için Yüksek Lisansta bütün derslerin zorunlu olması! Lisans ve Yüksek Lisans programlarında yeralan zorunlu derslere seçmeli ders havuzundan alınan ders kredileri yerleştirilirse 60 ECTS hiçbir zaman sağlanamıyor ya 60 ECTS den büyük ya da küçük bir değer oluyor. Seçmeli dersler için yeterli seçenek yok, hepsi zorunlu! ECTS çeşitli bölümlerde uygulanıyor fakat hepsinde değil ECTS bütün gelen ve giden öğrencilere uygulanmıyor Dersin eğitim planındaki kredisi ile dersin kendi sayfasındaki kredisi birbirinden farklı Dersin tanımı ECTS kurallarına göre değil Dersin altı boş veya dersi tanımlayan hususlar yok

NASIL DEĞERLENDİRİLİYOR? ECTS ETİKETİ NASIL DEĞERLENDİRİLİYOR? Ulusal Uzmanlar tarafından yapılan değerlendirme Gözlenen Eksiklikler ToR (giden öğrenci) Değişimden önce Değişimden önceki tarihte hazırlanmamış olması İmzasız ve mühürsüz olması Yerel Not sistemini açıklayan bir bilgi olmaması Değişimden sonra Ders kodlarının olmayışı ECTS notlarının olmayışı ToR (gelen öğrenci) Gelen öğrenci için hazırlanan ToR da yerel not sistemi ile ilgili açıklama olmaması, Öğrencilerin sınavlarda başarılı olmadıkları halde bile ECTS kredisi ile ödüllendirilmesi, Ders kodu, yerel notlar, ECTS notları ve/veya kredilerinin unutulması

NASIL DEĞERLENDİRİLİYOR? ECTS ETİKETİ NASIL DEĞERLENDİRİLİYOR? Ulusal Uzmanlar tarafından yapılan değerlendirme Gözlenen Eksiklikler LA Tarih ve Öğrenci ve/veya koordinatörlerin imzalarının eksik olması, LA, ToR ve PoR birbiri ile uyumsuzluğu( ders sayısı, ders isimleri ve kredileri farklı) LA nın değişimden önceki tarihte imzalanmaması,ve değişikliklerin de hareketliliğin başlangıcından önce hazırlanmammış olması LA nın resmi modele uymaması ve olması gereken bilgileri (krediler gibi) içermemesi. PoR Belgede tanınma prosedürünün yeterince açık olmaması Değişimden gelen öğrencilerin dersleri transcripte T diye işlenip ağırlıklı not ortalamasında dikkate alınmıyor Sadece etiket başvurusu için yapılmış hissi vermesi Türkçe hazırlanmamış olması

GÖZLENEN ÇARPICI EKSİKLİKLER ECTS ETİKETİ GÖZLENEN ÇARPICI EKSİKLİKLER Bir yarıyıldaki ECTS =0 Tıp Fakültesinden Bachelor Degree ile mezun oluyor Tarihler olmadan akademik takvim ToR gelmeden PoR hazırlanması (yaklaşık 1 yıl önce) Derslerin İspanyolca tanımlanması

ETİKETİN GETİRDİĞİ SORUMLULUK Etiket sadece prestij için değil, aynı zamanda sahip olan kuruma sorumluluk yükler: kurumun etiketin gerektirdiği standartlara göre hareket etmesi, Kurumun kendisini partnerlerinin merceği altında olduğunun farkında olması.

Avrupa Kredi Transfer Sistemi (AKTS) ve Akademik Tanınma Ana Menü

BÖLÜMLERİN YAPMASI GEREKENLER 1. Bölümüzden mezun olanların sahip olması beklenen yeterliliklerin (program çıktılarının) ulusal ve sektörel yeterliliklerinde gözönüne alınarak belirlenmesi. Nasıl bir mezun? Bunun için şu kesimlerden görüş alınması uygun olur: Dış Paydaş Görüşleri Mezunlar, işverenler, Meslek Odası Temsilcileri, Danışma Kurulu İç Paydaş Görüşleri Öğretim Üye/Elemanları, Bölüm Personeli, Öğrenciler

BÖLÜMLERİN YAPMASI GEREKENLER Örnek: A Üniversitesi B Mühendisliği Bölümü Program Çıktıları PÇ1. Matematik, fen ve mühendislik bilgilerini B mühendisliği problemlerine uygulama becerisi PÇ2. B mühendisliği ve ilgili alanlarda mühendislik problemlerini tanımlama,modelleme ve çözme becerisi PÇ3. Tanımlanmış bir hedef doğrultusunda bir süreci çözümleme ve tasarlama becerisi PÇ4. Küresel ve toplumsal çerçevede mühendislik çözümlerinin özellikle sağlık, güvenlik ve çevre konularına etkilerinin göz önünde tutularak kapsamlı bir eğitim verilmesi PÇ5. Verilerin çözümlenmesi, deney yapma ve tasarlama, sonuçları yorumlama becerisi PÇ6. Mühendislik uygulamaları için gerekli çağdaş teknikleri ve hesaplama araçlarını kullanabilme becerisi PÇ7. Disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapabilme becerisi PÇ8. Bağımsız davranma, inisiyatif kullanma ve yaratıcılık becerisi PÇ9. Yaşam boyu öğrenme davranışını kazanma PÇ10. Sözlü ve yazılı iletişim becerileri

BÖLÜMLERİN YAPMASI GEREKENLER 2. Ders Planı’nın Oluşturulması: Program çıktılarını sağlayacak ders planı yapılması Derslerin 4 yıla (8 yarıyıla) yerleştirilmesi 30 AKTS/yarıyıl 60 AKTS/yıl Toplam 240 AKTS

BÖLÜMLERİN YAPMASI GEREKENLER Örnek: A Mühendisliği Bölümü Ders Planı 2. Yarıyıl 1. Yarıyıl AKTS ? Toplam 30 AKTS ? Toplam 30 Calculus I Engineering Mechanics Chemistry I Computer (Basic Skills in Computer) Orientation to Chem.Eng. Strategies in Problem Solving Atatürk İlk. ve İnkılap T. Türk Dili Calculus II Physics Chemistry II Computer Programming Chemistry Laboratory Technical Communication Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi Türk Dili 1.Yıl 1. Yarıyıl AKTS ? Toplam 30 2. Yarıyıl AKTS ? Toplam 30 Numerical Analysis Fluid Mechanics Physical Chemistry Chemical Engineering Thermodynamics Materials Science Conceptual Design I Practical Training Differential Equations Chemical Process Calculations Organic Chemistry Molecular Transport Thermodynamic Engineering Graphics Practical Training 2.Yıl

BÖLÜMLERİN YAPMASI GEREKENLER Örnek: A Mühendisliği Bölümü Ders Planı 2. Yarıyıl 1. Yarıyıl AKTS ? Toplam 30 AKTS ? Toplam 30 Transfer Processes II Transfer Processes III Chemical Engineering Thermodynamics Instrumental Analysis Operational Research Economics Practical Training Transfer Processes IV Chemical Engineering Economics Process Safety and Hazards Prevention Reaction Engineering Chemical Engineering Laboratory I Electrical Machinery Elective I Nontechnical Elective Practical Training 3.Yıl 2. Yarıyıl 1. Yarıyıl AKTS ? Toplam 30 AKTS ? Toplam 30 Diploma Project Chemical Engineering Design Process Control Organic Technology Elective IV Elective V Nontechnical Elective Diploma Project Chemical Engineering Design Chemical Engineering Laboratory III Organic Technology Modelling and Simulation Elective II Elective III Nontechnical Elective 4.Yıl

BÖLÜMLERİN YAPMASI GEREKENLER 3.

BÖLÜMLERİN YAPMASI GEREKENLER

BÖLÜMLERİN YAPMASI GEREKENLER 4. Ders Amaç ve Hedefler

BÖLÜMLERİN YAPMASI GEREKENLER Öğrenci İş Yükü (Student Work Load) 5. AKTS Kredilerinin Belirlenmesi Öğrenci İş Yükü (Student Work Load) Bir dersin başarı ile tamamlanması için gerekli olan tüm eğitim faaliyetlerini (derse katılım, uygulamalara katılım, seminer, proje hazırlama, sınav, tüm bireysel çalışmalar, staj) için gerekli zamanı kapsar. AKTS Kredisi Derste hedeflenen öğrenim çıktılarını edinebilmek için öğrenenin harcadığı zamanı (iş yükünü) temel alarak belirlenen kredi Kısıtlayıcalar Akademik Takvim Uzunluğu 30 AKTS/yarıyıl 60 AKTS/yıl Optimizasyon

BÖLÜMLERİN YAPMASI GEREKENLER İş Yükü Tahmini Anket: Öğretim Üyeleri Dersinizde hangi yetkinlikleri kazandırmayı düşünüyorsunuz? Dersinizin öğrenim çıktıları nelerdir? Dersinizde hangi eğitim aktiviteleri mevcut? Öğrenim çıktılarını nasıl ölçüp değerlendiriyorsunuz? Bu öğrenim çıktılarını kazandırabilmek için tahmin edilen çalışma süresi nedir?

BÖLÜMLERİN YAPMASI GEREKENLER Tahmin Edilen İş Yükü (saat/yarıyıl) Akademik Yıl: 34-40 hafta Haftalık Saat: 40-42 saat Yıllık Çalışma Saati:1360-1680 saat/yıl Ortalama Yıllık Çalışma Saati:(1360+1680)/2= 1520 saat/yıl AKTS kredisi başına düşen iş yükü: saat/AKTS 26 25 60AKTS/y ı0 ıl 1520saat/y - = Örnek 2.Yıl, 2.Yarıyıl Ders Saat/hafta Tahmin Edilen İş Yükü (saat/yarıyıl) AKTS Kredisi A 5 200 7 B 4 175 6 C 150 D 3 120 E 52 F 2 100 Toplam 20 795 30 1 dönem = 30 AKTS 1 AKTS = 25-30 saat

1. Diploma Eki Vermek (2005-2006’dan itibaren)

İlginiz için teşekkürler.