Teknoloji, Kültür ve 21. YY pedagojisi

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
ÖĞRETİM TASARIMI VE TEKNOLOJİLERİNİN TEMELLERİ
Advertisements

Derslere Etkin Teknoloji Entegrasyonu
Gözün kısımlarını yerleştirme oyunu
ÜNİTE PLANI ÖZETİ Öğrencilerin, Denizli ve çevresindeki tarihi yerleri, coğrafi özelliklerini ve bugünkü durumlarını öğrenerek; tarihi ve doğal çevrelere.
YAYA TEMASI.
UZAKTAN ÖĞRETİM & İNTERNET TABANLI ÖĞRENME (İTÖ)
Günlük Plan Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
Gökhan YÜKSELER – Eylem EROĞLU Fen ve Teknoloji Öğretmeni
ÖĞRETİM PROGRAMLARINDA ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Proje Tabanlı Öğrenme Modeli ve Bilgisayar Destekli Eğitim
HAZIRLAYAN EMEL DOKUR MERMERDAŞ
İlköğretim Fen Bilimleri Dersi Öğretim Programı
1 Okul Kültüründe Değişim. 2 Küresel Ekonominin Gerçekleri Problemler ve sistemler karmaşıktır. Problemler ve sistemler karmaşıktır.  Büyük resmi kavramsallaştırabilme;
Açık ve Uzaktan Öğretimde Öğrenme Kuramları ve Nasıl Öğretmeliyiz?
EĞİTİMDE YENİ YAKLAŞIMLAR VE KÖY ENSTİTÜLERİ ÖRNEĞİNDE TÜRK MİLLİ EĞİTİM SİSTEMİ VE 21. YÜZYIL BECERİLERİ.
PROJE TABANLI ÖĞRENME.
SORGULAMAYA DAYALI ÖĞRENME
Ünite Ürün Dosyası Sunumu
Sinan KESKİN Murat ERGEN 1 Gazi ÜNİVERSİTESİ 2008.
Tömük Yeşilyurt İlköğretim Okulu 6.Sınıf Leyla YILMAZ
Reggio Emilia Yaklaşımı
21. Yüzyıl Öğreneni.
TÜRKÇE ÖĞRETİMİNDE KULLANILAN STRATEJİ, YÖNTEM VE TEKNİKLER
MEB HİZMET İÇİ EĞİTİM SEMİNERİ
Sosyal Ağların Eğitim Amaçlı Kullanımı
Öğrenme Öğretim sürecinde kullanılan stratejiler genel olarak üç grupta toplanabilir: Pasif öğretim (öğretmen merkezli) Etkileşimli öğretim Aktif öğrenme.
ÖĞRETİM TASARIMI VE TEKNOLOJİLERİNİN TEMELLERİ
1.DÜNYA SAVAŞI. Ünite Özeti  Bir çok dünya devletinin biraraya gelerek yaptığı 1.dünya savaşının nedenleri,savaşın ortaya çıkardığı sonuçlar incelenecek.
Ünite Portfolyö Sunumu
YANSITICI DÜŞÜNME.
Öğrenme Kuramları ve Nasıl Öğretmeliyiz?
Telif Hakkı  2008 Intel Firması. Tüm hakları saklıdır. Intel, Intel logosu (the Intel Logo), Intel Eğitim Girişimi (Intel Education Initiative) ve Intel.
Paradigmalar. Paradigmaları m ız Değişmiyor mu? 21. Yüzyıl Öğreneni.
Programs of the Intel Education Initiative are funded by the Intel Foundation and Intel Corporation. Copyright © 2007 Intel Corporation. All rights reserved.
Yrd Doç. Dr. Cenk Akbıyık Öğretim İlke ve Yöntemleri
Atatürk ilke ve İnkılapları Ünite Tanıtım Sunusu
KLASİK DÖNEM BESTECİLERİ
SAYILAR NUMBERS. SAYILAR 77 55 66 99 11 33 88.
Kültürel amaçlı teknoloji kullanımı : çevrimiçi öğrenen toplulukları oluşturma.
HAVA DURUMU VE MEVSİMLER
Avrupa okulları içi a ğ eTwinning Türkiye Ulusal Destek Servisi.
Öğrenme Düzeyi Araştırması 3:
EKONOMİK MUCİZENİN ÜLKESİ JAPONYA
Öğretmenin öğrenme üzerindeki etkisi Pek çok deneysel çalışma, öğretmenin öğrenci başarısı üzerinde büyük bir etkiye sahip olduğunu göstermektedir.(Bkz.
“21.Y.Y. Araştırmalarını, bilgi, iletişim ve teknoloji ile bütünleştiren, stratejik hedeflerini halkına benimsetebilmiş ve bunları ciddiyetle uygulamaya.
GÜNÜMÜZDE ÖLÇME ve DEĞERLENDİRME
Probleme Dayalı Öğrenme
Prof. Dr. Fersun PAYKOÇ ODTÜ Eğitim Fakültesi Emekli Öğretim Üyesi.
Probleme Dayalı Öğrenme
Probleme Dayalı Öğrenme
ÖĞRETİMİN YÖNETİMİ Ahmet ATAÇ Cihan ÇAKMAK Gülenaz SELÇUK
KISIM I Matematik Öğretme: Temeller ve Perspektifler
SERCAN ERTÜRK GÜNÜMÜZDE ÖLÇME ve DEĞERLENDİRME. Ölçme ve Değerlendirmenin İlkeleri Amaçlar ilkesi Devamlılık ilkesi Genişlik – kapsamlılık ilkesi Kendi.
Ders Yazılımlarının Geliştirilmesi ve Bilgisayar Destekli Öğretim Programları.
4 .BÖLÜM Öğretim Teknolojileri Ve Materyal Geliştirmede Öğretmen Nitelikleri Ve Öğretmen Yetiştirme Ahmet ATAÇ- Cihan ÇAKMAK – Gülenaz SELÇUK – İhsan.
2 .BÖLÜM ÖĞRENME KURAMLARI VE YENİ MEB PROGRAMI Hazırlayanlar: Ahmet Ataç Gülenaz Selçuk Cihan Çakmak İhsan Yılmaz.
KÜÇÜK GRUP EĞİTİMİ Tıp Eğitimi Anabilim Dalı Seminerleri / 151.
Özel Gereksinimli Öğrenciler ve Fen Öğretimi
Prof Dr Süheyla ÜNAL. Hedefler Bu sunumun sonunda katılımcılar yakın geleceğin gerektirdiği öğrenme ortamı ve koşulları konusunda değişimin gerekliliğini.
Eğitim Psikolojisi Yrd Doç. Dr. Cenk Akbıyık
YANSITICI DÜŞÜNME Dewey yansıtıcı düşünmeyi herhangi bir düşünce ya da bilgiyi ve onun amaçladığı sonuçlara ulaşmayı destekleyen bir bilgi yapısını etkin,
Yapılandırmacılık (Oluşturmacılık / Constructivism)
7th International Congress of Research in Education
Eğitimde Teknoloji Kullanımı
Fen Öğretiminin Genel Amaçları Prof. Dr. Fitnat KAPTAN Arş. Gör. Dr
EĞİTİM BİLİMİNE GİRİŞ.
Programdan Sorular.
STEM NEDİR? SUNU rehberlikservisim.com.
Sunum transkripti:

Teknoloji, Kültür ve 21. YY pedagojisi Kayhan Karlı

Teknolojik olmayan sorunlarımızı teknoloji ile çözmeye çalışıyoruz… 19. yy binalarında 20. yy programıyla 21. yy çocuklarını eğitmeye çalışıyoruz… Teknolojik olmayan sorunlarımızı teknoloji ile çözmeye çalışıyoruz… Ziya Selçuk, Prof.Dr.

1930´lar John Dewey, okul hayatın ta kendisidir… 1960´lar ve sonrası Problem ve Proje temelli öğrenme 1980´ler Farklılaştırılmış Öğrenme ve Öğretme, C.A. Tomlinson 1990´lar Biçimlendirici, süreç değerlendirme, D.William 2000´ler İleri besleyen Geribildirim, J.Hattie

Öğretmek keşfetmeye yardımcı olma sanatıdır… Araştırmalar gösteriyor ki proje temelli öğrenme öğrenenlerin içerikten sıkılmalarını önlüyor ve ilgilerini artırıyor…

Geribildirim düşünmeye sebep olmalıdır… Öğretmenler kendi öğretimlerinin öğrenenleri ve öğrenciler kendi öğretmenleri olduğunda en etkili öğrenme oluşur…

Öğrenme Yoldaşı Öğretmenler Sınıfta… Izin verirler işbirliğine Hataya ve sorgulamaya Zaman ayırırırlar Yansıtmaya ve paylaşmaya Üretmeye ve denemeye Destek verirler Proje ve problem temelli öğrenmeye Yeni fikirler ve meraka Takdir eder ve değerlendirirler Deneme, esneklik, bütünlük ve azim için Gelişimi ve eleştirel düşünmeyi

Öğrenme Yoldaşı Öğretmenler Kalıcı Öğrenme için 4 Adım planlarlar… %10 Doğrudan Öğretim Her dersin %20-25 %20-25 Akran Etkileşimi, iletişimi Beyinde öğrenmeyi kodlamak için %30-35 Güvenli Ortamda Deneyim Yaşama Geçmiş tecrübeyle ilşkilendirmek kalıcı öğrenme için %90-95 İleri Besleyen geri Bildirim Ustalaşmak için…

facebook/kayhankarli twitter.com/kayhankarli kayhankarli@gmail.com facebook/kayhankarli twitter.com/kayhankarli yenilikciogrenmemerkezi.com skype.com/kayhankarli1