HAZIRLAYAN EMEL DOKUR MERMERDAŞ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Derslere Etkin Teknoloji Entegrasyonu
Advertisements

Öğretim yöntem ve teknikleri
Etkin ve İşbirliğine Dayalı Öğrenme S
2.HAFTA ETKİLİ BİR ÖĞRETİM YÖNTEMİ Hazırlayan: Dr. Uğur Altay Memiş
DRAMA 1.HAFTA EĞİTİMDE DRAMA Hazırlayan: Dr. Uğur Altay MEMİŞ.
ÖĞRETİM PROGRAMLARINDA ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Öğr. Gör.Dr. Berna CANTÜRK GÜNHAN
Doç.Dr. Bülent ÇAVAŞ Fen Bilgisi Eğitimi ABD.
Proje Tabanlı Öğrenme Modeli ve Bilgisayar Destekli Eğitim
ÖĞRENCİ MERKEZLİ ÖĞRENME HEDEFLİ EĞİTİM SİSTEMİ
T.C. MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI TALİM VE TERBİYE KURULU BAŞKANLIĞI
PROJE TABANLI ÖĞRENME.
İlköğretim Fen Bilimleri Dersi Öğretim Programı
AÇIK UÇLU ÖĞRENME ORTAMLARI
PROJE TABANLI ÖĞRENME Konu Adı: Dünyamızın İklim Zenginliği.
PROJE TABANLI ÖĞRENME.
PROJE TABANLI ÖĞRENME.
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı 2
Sinan KESKİN Murat ERGEN 1 Gazi ÜNİVERSİTESİ 2008.
Proje Tabanlı Öğretim (Proje Temelli Öğretim)
Öğretimde Kullanılan Yaklaşımlar (Stratejiler)
Buluş yoluyla öğretim stratejisi
Yapılandırmacı yaklaşımın dayandığı ilkeler
EGIT 450 Öğrenci Merkezli Eğitim
Öğrenme Öğretim sürecinde kullanılan stratejiler genel olarak üç grupta toplanabilir: Pasif öğretim (öğretmen merkezli) Etkileşimli öğretim Aktif öğrenme.
Öğretim Durumlarını Planlama
YANSITICI DÜŞÜNME.
ÖDEV VERME VE DEĞERLENDİRME Meral KOCABAY
PROBLEME DAYALI ÖĞRENME
Yrd Doç. Dr. Cenk Akbıyık Öğretim İlke ve Yöntemleri
Evrim Suna ARIKAN Özlem YAŞAR UĞURLU
PROJE TABANLI ÖĞRENME.
PROJE TABANLI ÖĞRENME. Proje tabanlı öğrenme, öğrenci merkezli bir öğretim modelidir.
Öğretim Teknikleri - III
ÖĞRETİMDE STRATEJİ Ali ÇELiK (Biyoloji).
Ozan ÖZGÜVEN & Esra KELLECİ
OKULUMUZDA UYGULANAN PROGRAMLAR
REHBERLİK HAZIRLAYAN Uzm. Psk. Dan. Elif ÇORUHLU
Öğretim İlke ve Yöntemleri
16 - ÖĞRENCİ DEĞERLENDİRMELERİNİN ÖLÇME DEĞERLENDİRME SÜRECİNE KATILMASI
‘Portfolio’ PROJE TABANLI EĞİTİM ‘A Way to Shine’
GÜNÜMÜZDE ÖLÇME ve DEĞERLENDİRME
Prof. Dr. Fersun PAYKOÇ ODTÜ Eğitim Fakültesi Emekli Öğretim Üyesi.
BİLSEM EĞİTİM PROGRAMLARI
Probleme Dayalı Öğrenme
ÖLÇME DEĞERLENDİRME Yard. Doç.Dr. Deniz Özcan.
KISIM 4 Sınıfta Biliş. KISIM 4 Sınıfta Biliş BÖLÜM 11 Okumayı Öğrenme.
BİLSEM EĞİTİM PROGRAMLARI
BASAMAKLI ÖĞRETİM MODELİ
Probleme Dayalı Öğrenme
MÜZE BİLİNCİ VE MÜZELERLE EĞİTİM
SERCAN ERTÜRK GÜNÜMÜZDE ÖLÇME ve DEĞERLENDİRME. Ölçme ve Değerlendirmenin İlkeleri Amaçlar ilkesi Devamlılık ilkesi Genişlik – kapsamlılık ilkesi Kendi.
BASAMAKLI ÖĞRETİM PLANI
Eğitim Psikolojisi Yrd Doç. Dr. Cenk Akbıyık
YANSITICI DÜŞÜNME Dewey yansıtıcı düşünmeyi herhangi bir düşünce ya da bilgiyi ve onun amaçladığı sonuçlara ulaşmayı destekleyen bir bilgi yapısını etkin,
Öğr. Gör.Dr. Berna CANTÜRK GÜNHAN
İŞBİRLİKLİ ÖĞRENME.
Erken çocukluk dönemi fen ve matematik eğitimi için ortam hazırlama
Yapılandırmacılık (Oluşturmacılık / Constructivism)
OKUL ÖNCESİ EĞİTİM ROGRAMLARI-I
Bir Öneri… 5E Modeli 1. Girme 2. Keşfetme 3. Açıklama 4. Derinleştirme
YAPILANDIRMACI YAKLAŞIM
Bireysel Çalışma Yöntemi
Erken Çocukluk Döneminde Sağlık Bilimleri Fakültesi
Fen Öğretiminin Genel Amaçları Prof. Dr. Fitnat KAPTAN Arş. Gör. Dr
PROBLEM ÇÖZME.
AÇIK UÇLU ÖĞRENME ORTAMLARI
Erken Çocukluk Döneminde Sağlık Bilimleri Fakültesi
1 EĞİTİMDE YARATICI DRAMA EĞİTİMDE YARATICI DRAMA.
Sunum transkripti:

HAZIRLAYAN EMEL DOKUR MERMERDAŞ PROJE TABANLI ÖĞRENME

PROJE TABANLI ÖĞRENME YAKLAŞIMI Eğitim sistemindeki temel araç, mevcut bilgileri aktarmaktan çok bilgiye ulaşma becerilerini kazandırmak olmalıdır. Bağımsız bilgi parçacıklarına sahip olan bireyler, bunlar arasında ilişki kurarak, bilgiyi örgütleyip yeni bilgiler öğretebilen ve ürettiği bilgiyi başkalarının hizmetine sunandır.

PROJE TABANLI ÖĞRENME YAKLAŞIMI Proje tabanlı öğrenme öğrencilerin sürekli ilgilenmesi ve iş birlikçi araştırma için kapsamlı bir yaklaşımdır. Problem çözme araştırmalarını ve diğer anlamlı görevlerini içerir. Öğrenciler kendilerine özgü bir biçimde çalışırlar, kendi bilgilerini kurarlar, gerçekçi ürünlerle en son noktaya ulaşırlar. Kendi yaş gruplarında sorumluluk alırlar. Daha kolay ve yaşam boyu öğrenmesi sağlanır.

PROJE TABANLI ÖĞRENME YAKLAŞIMI Seçilen araştırma alanının çeşitli konularıyla ilgili merakları giderilir. Öğrencilerin yaptıkları projelerle, ilgili konularda ilk elden bilgi edinmeleri sağlanır. Farklı dersler arasında bağ kurarak öğrenme için fırsatlar sunar.

PROJE TABANLI ÖĞRENME YAKLAŞIMI Öğrencilere, kendi başlarına bağımsız düşünme, çalışma ve başarma cesaretini kazandırır. Eleştirel düşünme yeteneğini kazandırır. Problem çözme tekniklerini, bilimsel yöntemin aşamalarını öğrenip geliştirmelerini sağlar.

PROJE TABANLI ÖĞRENME YAKLAŞIMI Seçme, planlama, inceleme ve yürütme gücü kazandırır. Motivasyonu artırır ve yeni ilgi alanlarının doğmasına sebep olur. Öğrenciye başarma duygusunu tattırır. Kendi başlarına karar almayı öğretir. Grupla çalışma ve iş birliğine dayalı öğrenme etkinliklerine katılımı sağlar.

PROJE TABANLI ÖĞRENME YAKLAŞIMI Kendilerine güveni artırır. Yaratıcılığa özendirir. Bilimsel çalışma alışkanlığı kazandırır

PROJE TABANLI ÖĞRENME YAKLAŞIMI Zekanın farklı boyutlarının kullanımına izin verir. Öğrenciye çeşitli beceriler kazandırır: (yaşamsal beceriler, bilimsel süreç becerileri, öz denetim becerileri, tutumlar, eğilimler ve inançlar)

PROJE TABANLI ÖĞRENME Proje Tabanlı Öğrenme, öğrencinin aktif katılımını teşvik eden, üst düzey bilişsel aktiviteleri destekleyen, çok çeşitli araç ve kaynak kullanımını gerektiren; akademik, sosyal ve hayat becerilerini birlikte ele alan ve teknoloji kullanımını vurgulayan bir öğretim modelidir.

PROJE TABANLI ÖĞRENME Hem bireysel hem de ekip olarak yapılabilen projeler sayesinde öğrenciler işbirliği içinde sınıf arkadaşlarıyla çalışma imkanı bulurlar.

PROJE TABANLI ÖĞRENME Proje önerileri öğretmen veya çocuk tarafından rastlantıyla ortaya çıkarılan bir olay ya da problem ile ilgili olabilir. Proje yaklaşımı ile derinlemesine yapılan incelemeler sırasında çocuklar kendi çözümlerini bulurken öğretmen sorunları biçimlendirir, çocukların çözüm ve kaynak bulmalarına yardımcı olarak kolaylaştırıcı rolünü üstlenir. Proje sonunda bir sonuç ürün ortaya koyulur.

PROJE TABANLI ÖĞRENMEde amaç * Proje tabanlı öğrenme yaklaşımında temel amaç, öğrencilere mevcut bilgileri aktarmaktan çok bilgiye ulaşma becerilerini kazandırmaktır. Bu yaklaşımda çeşitli bilgiler arasındaki ilişkileri görebilen, bilgiyi örgütleyip yeni bilgiler üretebilen ve ürettiği bilgiyi başkalarının hizmetine sunabilen bireyler yetiştirilmesi amaçlanmaktadır.

PROJE TABANLI ÖĞRENME * Proje Tabanlı Eğitim bir metottan çok, bir yaklaşım tarzıdır. Projeler, küçük çocukların dramatik oyun, el işi ve resim gibi aktiviteler, okul dışındaki yaşamlarıyla bağlantı kurarak zenginleştirir. Soru sorma ve araştırma yapmanın yanı sıra çocuklar, aktivitelerine kendileri karar verir; sorun çözme yeteneklerini geliştirme fırsatı bulurlar; öğrendiklerini paylaşırlar; projelerde edindikleri bilgileri kullanabilirler.

PROJE TABANLI ÖĞRENME Projeler aracılığıyla öğrencilerin araştırma yapmalarına ve kendilerini ilgilendiren konuları keşfetmelerine fırsat vermek onları başı boş bırakmak demek değildir.

Proje tabanlı öğrenme yaklaşımının özellikleri 1-Öğrencilerin derinlemesine araştırma yapmalarına imkan vererek,bilgilerin önemleri hakkında düşünmelerini sağlar. 2-Farklı zeka türlerine uyarlanabilir. 3-Yaparak öğrenmelerini sağlar. 4-Öğrenenlere kendi öğrenme stilleriyle öğrenme fırsatı verebilir.

PROJE TABANLI ÖĞRENME YAKLAŞIMI Proje tabanlı öğrenme yaklaşımında üç temel kavramdan söz edilir. 1-öğrenme: Dikkati öğretene değil,öğrenene çekmektir. 2-proje:Tasarı yada tasarı geliştirme anlamına gelen bir kavramdır. 3-süreç:Öğrenmeyi arzulanan ölçüde bireyselleştirmektir.

PROJE ÇALIŞMASININ EVRELERİ 1.Evre: Planlama ve başlama 2.Evre: Uygulama – alan çalışması 3.Evre: Sonuçlandırma

PLANLAMA VE BAŞLAMA “Planlama ve başlama” olarak adlandırılan projenin birinci aşamasında, çocuklar ve öğretmen, araştırılacak konunun seçilmesi ve sadeleştirilmesinde kendilerine belli bir süre verirler. Konu, öğretmen ya da çocuk tarafından önerilebilir. Konu seçiminden sonra öğretmenler, çocuklarla birlikte bir kavram haritası çıkarırlar. Projenin bu ilk aşaması süresince çocuklar aynı zamanda konu ile ilgili geçmiş yaşantılarını irdelerler.

PROJE UYGULAMASI (ALAN ÇALIŞMASI) Proje çalışmalarının “alan çalışması” olarak adlandırılan ikinci aşamasında, üzerinde durulan konuya yeni bilgiler eklenir. Projenin bu aşaması genellikle alanların, nesnelerin ya da olayların incelenmesi için yapılan doğrudan araştırmalardan oluşur. Kimi zaman okul dışına yapılan gezilerle, kimi zaman konuk konuşmacılarla, kimi zaman nesnelerin, kitapların, fotoğrafların ya da ürünlerin toplanması ile gerçekleşen bu aşama, “projenin kalbi” olarak tanımlanabilir. Bu aşamada çocuklar araştırma yapar, gözlemlerden sonuçlar çıkarır, yeni öğrendiklerini keşfeder, tahminlerde bulunur ve tartışırlar.

PROJEYİ SONUÇLANDIRMA Proje çalışmasının üçüncü evresinde temel nokta, projelerin tamamlanması ve öğrenilenlerin özetlenmesidir. Olayların bir araya getirilmesi ve özetlenmesi olan üçüncü aşama; bulgular, konuşmalar, dramatik sunumlar ve geziler biçiminde sonuçların hazırlanmasını ve rapor halinde sunulmasını içermektedir