Altı Şapkalı Düşünme Tekniği

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Altı Şapka Düşünme Tekniği
Advertisements

FUAT ŞURGUN DR. REFİK SAYDAM İLKÖĞRETİM OKULU BAHÇELİEVLER - İSTANBUL
ALTI ŞAPKALI DÜŞÜNME TEKNİĞİ
ALTI ŞAPKALI DÜŞÜNME TEKNİĞİ
ALTI ŞAPKALI DÜŞÜNME TEKNİĞİ
ALTI ŞAPKALI DÜŞÜNME TEKNİĞİ ŞÜKRÜ AKKAYA.
Düzenleyen:Engin KARAMAN YAĞCILAR İLKÖĞRETİM OKULU BALIKESİR
Öğretimde Kullanılan Teknikler (2)
ÖRNEK OLAY TEKNİĞİ Nedir? Amaçları nelerdir? Kullanıldığı Durumlar
Altı Şapkalı Düşünme Tekniği
Duran Uygur
Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Öğretmenliği
Problem Çözme.
PROJE HAZIRLAMADA ALANA ÖZGÜ KONU SEÇİMİ
Eğitimde Hedefler Hedef Kaynakları
BALIK KILÇIĞI.
Altı Şapkalı Düşünme.
Y aratıcılık Neden Önemlidir? Bilgi çağında k avram, kuram, patent, lisans üretemeyenler üretenlere bağımlı hattâ tutsak duruma düşmektedirler.
BİLGİSAYAR VE ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ EĞİTİMİ ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ
Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
Öğretimde Kullanılan Yaklaşımlar (Stratejiler)
6 DÜŞÜNCE ŞAPKASI VE 6 UYGULAMA AYAKKABISI.
Örnek Olay Öğretim Yöntemi
Düşünme Biçimleri Eleştirel Düşünme Problem Çözme Yaratıcı Düşünme.
TÜRKÇE ÖĞRETİMİNDE KULLANILAN STRATEJİ, YÖNTEM VE TEKNİKLER
FATİH SULTAN MEHMET İLKÖĞRETİM OKULU
Konuşma Becerisini Geliştirici Yöntem ve Teknikler
ŞAPKA ALTI.
Altı Şapkalı Düşünme Tekniği
Altı Şapkalı Düşünme Tekniği
PROGRAM GELİŞTİRME MODELLERİ
Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
Altı Şapkalı Düşünme Tekniği Edward De Bono'nun 1985'te yayınlanan kitabıdır. Yazar ,insanların düşünme alışkanlıkları ile kendilerini kısıtlayarak, sadece.
Öğretim Teknikleri - II
Öğretim Teknikleri - III
ALTI DÜŞÜNCE ŞAPKASI Bursa Öztimurlar İlköğretim Okulu
Balık Kılçığı Tekniği Nedir?
Materyal Tasarımım Ders:Dil ve Edebiyat Konu:Zarflar MUSTAFA UYSAL
Öğretim yöntemlerinden Balık Kılçığı Tekniği
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
PROBLEM ÇÖZME TEKNİKLERİ
END3061 SİSTEM ANALİZİ VE MÜHENDİSLİĞİ
IŞIK VE RENK Doğada temel olarak yedi renk vardır.Yedi rengin üçü ana, dördü ara renktir. Ana renkler; kırmızı, mavi ve sarıdır. Ara renkler; yeşil, kahverengi,beyaz.
Probleme Dayalı Öğrenme
Strateji, yöntem ve teknik kavramlarını açıklayabilme, Strateji, yöntem ve teknik kavramları arasındaki ilişkiyi kavrayabilme,
Yaratıcı Düşünme ve Eğitimi
Probleme Dayalı Öğrenme
ÖĞRETİM STRATEJİSİ, YÖNTEM ve TEKNİKLER
CREATIVITY &PROBLEM SOLVING Brainstorming, Questions, Hats
Altı Şapkalı Düşünme Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
CİSİMLERİ RENKLİ NASIL GÖRÜRÜZ.
ALTI ŞAPKALI DÜŞÜNME TEKNİĞİ
? Problem çözme bilimsel bir araştırmadaki problem çözmeye benzer. Analitik bir süreçtir. Bu süreç içerisinde önce olaylar gözlemlenir. Belli bir durumu.
Altı Şapkalı Düşünme Tekniği
Pedagojİk formasyon sertİfİka programI ÖğreTİM İLKE VE YÖNTEMLERİ Hafta I Prof.Dr.Bülent ÇAVAŞ.
İşletme Becerileri ve Grup Çalışması
ALTI ŞAPKALI DÜŞÜNME TEKNİĞİ
ALTI ŞAPKALI DÜsÜNME TEkNİĞİ
ADALET TANRIVERDİ
EĞİTMEN: GENÇ OSMAN İLHAN ADALET TANRIVERDİ. NASIL UYGULANIR? Katılımcılara üzerinde görüşme yapacakları konu verilir. Tüm katılımcılardan konuya yaklaşırken.
EĞİTMEN: GENÇ OSMAN İLHAN ADALET TANRIVERDİ. NASIL UYGULANIR? Katılımcılara üzerinde görüşme yapacakları konu verilir. Tüm katılımcılardan konuya yaklaşırken.
Eğitim Bilimleri Fakültesi
ALTI ŞAPKALI DÜŞÜNME TEKNİĞİ
BEYİN FIRTINASI TEKNİĞİ
ALTI ŞAPKALI DÜŞÜNME TEKNİĞİ.
Yakınsak düşünme ve Iraksak düşünme
PERSONEL GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
Yaratıcılık Oturumu Sunuyu Yapanın Adı.
Altı Şapkalı Düşünme Tekniği
Sunum transkripti:

Altı Şapkalı Düşünme Tekniği

Altı Şapkalı Düşünme Tekniği Düşünce ve önerilerin belirli bir düzen içinde sunulması ve sistematikleştirilmesi için kullanılan bir yöntemdir. “Şapkalar” düşüncelerin ayrıştırılması için kullanılan bir semboldür. Şapkaların rengi değiştikçe rengin simgelendiği düşüncelerin belirli bir düzen içinde aktarılır

Altı Şapkalı Düşünme Tekniği Beyaz Şapka: Net bilgiler (tarafsız şapka) Görüşülen konu ile ilgili net bilgiler, sayılar, araştırmalar, kanıtlanmış veriler ortaya konur.

Altı Şapkalı Düşünme Tekniği Kırmızı Şapka: Duygular (duygusal şapka) Görüşülen konu ile ilgili olarak, kişilere hiçbir dayanağı olmadan hislerini söyleme şansı verir.

Altı Şapkalı Düşünme Tekniği Siyah Şapka: Tehlikeler (kötümser şapka) Görüşülen konunun riskleri, gelecekte doğuracağı problemler, eleştiriler ortaya çıkar.

Altı Şapkalı Düşünme Tekniği Sarı Şapka: Avantajlar (iyimser şapka) O işin avantajları ortaya konulur. Getirileri gözönüne alınır.

Altı Şapkalı Düşünme Tekniği Yeşil Şapka: Yaratıcılık (yenilikçi şapka) Konuyla ilgili alternatifler araştırılır. Yaratıcılık ön planda tutulur ve toplantıya katılanların yaratıcı olmaları değil, orijinal, yeni, üretken olmasıdır.

Altı Şapkalı Düşünme Tekniği Mavi Şapka: Sonuçlar (serinkanlı şapka) Düşünce sistematize edilir. Toplantının sonuçları ortaya çıkarılır, durum analizi yapılır ve özetlenir.

Avantajları Bir konu üzerinde daldan dala atlanarak belirtilen görüşler bir sisteme sokulmuş olur. Fazla zaman kaybı önlenir. Bir karara varma ve sonuçların ortaya çıkması kolaylaşır.

Balık Kılçığı

Balık Kılçığı Bir neden sonuç çizelgesidir. Bir konu belirlenir. Tahtaya bir balık omurgası çizilir. İncelenecek sorun balığın baş kısmına yazılır. Beyin fırtınası ile olayın nedenleri belirlenir. Her bir neden bir kılçığın üzerine yazılır.

Balık Kılçığı Bu nedeni oluşturan alt etmenlerde kılçığın altına yazılır. Alt etmenler tek tek incelenerek probleme katkıları belirlenmeye çalışılır. Bir problem çözme yöntemidir denilebilir. Karmaşık problemleri analiz etmede faydalıdır.

Kaynakça Beydoğan, Ö. (2002). Öğretimde Planlama ve Değerlendirme. Nobel Yayıncılık Çalışkan, M. (2001). Öğretimi Planlama Uygulama ve Değerlendirme. Ankara. Nobel Yayın Dağıtım Ergün, M. Ve Özdaş, A. (1997). Öğretim İlke ve Yöntemleri. İstanbul.

Kaynakça Yalın, H. (2004). Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme. Ankara. Nobel Dağıtım Ege Üniversitesi Vakfı sayfası http://www.euvakif.org/gundem/gundem6.htm adresinden 23.03.2005 tarihinde yapılan alıntılar