TÜRK EĞİTİM SİSTEMİ VE OKUL YÖNETİMİ Ders Notları Eser ÇEKER (M.Sc.)

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
EĞİTİM DENETİMİ VE SORUNLARI
Advertisements

EĞİTİM YÖNETİMİNE KATILIM
Her Grup için Hedefler Belirlenir
Bakanlık Düzeyinde Rehberlik Örgütü (Milli Eğitim Bakanı)
DERSİN AMACI: - Çeşitli öğretim teknolojilerinin özellikleri, öğretim süreçlerindeki yeri ve kullanımı, öğretim teknolojileri yoluyla kendi branşınızla.
REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMA SERVİSİ ETKİNLİKLERİ
Millî Eğitim Bakanlığı İlköğretim ve Orta Öğretim
PERSONEL GELISTIRME Butun ulkelerde personel gelistirme gorevi ulkelerin egitim sistemi ve sistemde gorev yapan insan kaynaklari bolumune baglidir. Insan.
REHBERLİK HİZMETLERİNİN ÖRGÜTLENMESİ VE DEĞERLENDİRİLMESİ
Bireyselleştirilmiş Eğitim Programı (BEP) Nedir?
OKUL GELİŞİM YÖNETİM EKİBİ (OGYE).
OKUL AİLE İŞBİRLİĞİNİN ÖNEMİ & OKUL-AİLE BİRLİĞİ.
EĞİTİM SİSTEMİNİN ÖZELLİKLERİ VE SİSTEM İÇİNDE ÖĞRETMENİN YERİ Eğitim sistemi, açık sosyal bir sistemdir. Eğitim Sisteminin Ögeleri: Girdi: Bilgi, insan,
DENETİMDE ZAMAN EYLEM PLANI
REHBERLİK HİZMETLERİNİN ÖRGÜTLENMESİ VE DEĞERLENDİRİLMESİ
ÖZEL EĞİTİM HİZMETLERİ
TEST – 1.
Tarihsel gelişim içerisinde değerlendirdiğimizde okullarda öğrencilere sunulan rehberlik hizmetleri
Okul Deneyimi Dersi Eser Çeker (Uz.). Okul Deneyimi Dersi Kaynakça: Aday Öğretmenler İçin Okul Deneyimi ve Öğretmenlik Uygulaması Editör: Yrd.Doç.Dr.
OKULLARDA UYGULANAN KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ uygulamaları
OKUL YÖNETİCİLERİNİN DENETİM STANDARTLARI
YARIN SİZDEYİZ PROJESİ
REHBER ÖĞRETMEN/PSİKOLOJİK DANIŞMANLARIN EĞİTİM ÖĞRETİM YILI BOYUNCA OKULLARDA YAPMASI GEREKEN ÇALIŞMALAR
Oguzhanhoca.com /oguzhanhocam /oguzhan_hoca.
PROGRAM TASARIMI
Öğrenme Öğretim sürecinde kullanılan stratejiler genel olarak üç grupta toplanabilir: Pasif öğretim (öğretmen merkezli) Etkileşimli öğretim Aktif öğrenme.
Okul Deneyimi Dersi Eser Çeker (Uz.).
BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROĞRAMI
KALEM TÜKENİR ÖĞRENCİ TÜKENMEZ (TÜKENMİŞ ÖĞRENCİ).
BEP GELİŞTİRME BİRİMİ VE GÖREVLERİ
BEP HAZIRLAYACAK EKİBİN OLUŞTURULMASI
OKUL GELİŞİMİ YÖNETİM EKİBİ (OGYE) TOPLANTISI
Okul Deneyimi Dersi Eser Çeker (Uz.).
FIRINLI İLKÖĞRETİM OKULU Okullarda görev yapan Öğretmenlerimizin en büyük sıkıntılarından biri de bireysel eğitim gerektiren ve “Kaynaştırma” eğitimine.
EĞİTİM ORTAMLARINDA ŞİDDETİN ÖNLENMESİ VE AZALTILMASI
KOÜ TIP FAKÜLTESİ ÇOCUK CERRAHİSİ ANABİLİM DALI STRATEJİK PLAN TASLAĞI
ÖĞRETİM HEDEFLERİ ve ÖLÇME ARAÇLARINI GELİŞTİRME
MEHMET AKİF ERSOY ORTAOKULU
DESTEK EĞİTİM ODASI Kaynaştırma eğitimine tabi olanlara sunulan bir hizmet Kaynaştırma uygulamalarının bir parçası ve tamamlayıcısı.
OKUL AİLE BİRLİĞİ GÖREV VE YETKİLERİ
Sınav Rehberliği Konusunda
BEP GELİŞTİRME BİRİMİNİN GÖREVLERİ
Bu BEP’in Geliştirildiği BEP Toplantısı
2014 – 2015 Eğitim Öğretim Yılı AKYURT İLKOKULU TANITIM SUNUSU.
KONULARIMIZ BEP Tanımı Amacı BEP nedir? \ ne değildir?
EK-1 a. İl/İlçe Milli Eğitim Müdürlüklerince Kurum Standartları Sistemi Uygulama Öncesi Tamamlanması Gereken Çalışmalar 1. Kurum Standartları Sisteminin.
TAHSİN TEMİZER SİLVAN R.A.M. MÜDÜRÜ
İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
DEĞERLER ŞEHRİ KAYSERİ PROJESİ
KAYNAŞTIRMA VE DESTEK ÖZEL EĞİTİM HİZMETLERİ
Eğitim Sisteminde Öğretmenin Rolü
Kurullar, Meslekî Çalışmalar ve Komisyonlar
ÇEKMEKÖY REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ Özel Eğitime İhtiyacı Olan Çocukların Eğitim Sürecine Uyumu Kursu Çiğdem ÇAMUR Özel Eğitim Öğretmeni Ahmet KAHRAMAN.
GÜLBAHAR ÖKÇE REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
REHBERLİK ve ARAŞTIRMA MERKEZİ a)Özel Eğitim Hizmetleri Bölümü b)Rehberlik ve Psikolojik Danışma Hizmetleri Bölümü.
KAYNAŞTIRMA/BÜTÜNLEŞTİRME UYGULAMALARI VE BEP SEMİNERİ
OTMG KAPSAMINDA YAPTIĞIMIZ ETKİNLİKLER GELİŞİM ALANLARI EYLÜLEKİMKASIMARALIKOCAKŞUBATMARTNİSAN MESLEKİ GELİŞİM KİŞİSEL VE MESLEKİ GELİŞM Öğrencilerin.
ÖRNEK REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMANLIK YÜRÜTME KURULU TOPLANTISI
Özel eğitim hizmetleri kurulu, özel eğitim değerlendirme kurul raporu doğrultusunda özel eğitime ihtiyacı olan bireyi uygun resmî okul veya kuruma yerleştirir.
ADAY ÖĞRETMEN YETİŞTİRME SÜRECİ
BEP GELİŞTİRME BİRİMİ Aralık 2005-Ankara. BEP Geliştirme Birimi Başkan Aile Sınıf Öğretmeni Gezerek Özel Eğitim Görevi Verilen Öğretmen Özel Eğitim.
PSİKOLOJİK DANIŞMAN / REHBER ÖĞRETMEN SEMA GÖKDEMİR.
TANILAMA.
TÜRK EĞİTİM SİSTEMİ VE OKUL YÖNETİMİ Ders Notları
DESTEK EĞİTİM ODASI NEDİR?
KOCASİNAN REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
ROLLER ve SORUMLULUKLAR
ROLLER ve SORUMLULUKLAR
Hanife ÇAKIR Uzman Öğretmen
Geliştirme Genel Müdürlüğü
Sunum transkripti:

TÜRK EĞİTİM SİSTEMİ VE OKUL YÖNETİMİ Ders Notları Eser ÇEKER (M.Sc.)

Eğitim Programlarının Yönetimi BÖLÜM-8 Eğitim Programlarının Yönetimi

Okul Yöneticilerinin esas görevi okulunda liderliktir. Öğretimde Liderlik Eğitimde Liderlik

Öğretim Liderliği Smith ve Andrew 1998’de Öğretim Görevlilerinin okul yöneticilerinde öğretim lideri olarak aradıkları davranışları şöyle sıralar: Kaynak Sağlama Öğretim Kaynağı Olma İletişim Sağlama Görünür Kişi Olma

1. Okul Yöneticisi nasıl kaynak sağlar? Öğretmenlerin örnek öğretim etkinliklerini bilir Bu etkinlikleri diğer öğretmenlerle paylaşmalarını sağlar. Öğretmenlerin zayıf öğretim yönlerini bilir Zayıf öğretmenlerin güçlü örneklerden yararlanmasını sağlar Okulun amaçlarına ulaşabilmesi için gerekli kaynakları sağlar ve kullandırır.

2. Okul Yöneticisi kendi nasıl kaynak olur? İyi öğretimin ne olduğunu bilir Öğretmenin öğretimini geliştirmeye yardım eder. Öğretim problemlerini tanır. Problemleri çözecek stratejileri bulur ve uygular. Yeni yöntem ve teknikleri tanıtır, bunların kullanımı için öğretmeni teşvik eder. Yeniye uyumda ortaya çıkabilecek hataların da öğrenmenin bir parçası olduğunu bilir.

3. Okul Yöneticisi öğretmenle hangi temelde iletişim kurmalıdır? Bütün çocuklar öğrenebilir ve başarılı olabilir Başarı başarıyı getirir Okullar öğrencinin öğrenmesini sağlayabilir Öğrenme sonuçları öğretim programlarında açıkça tanımlanmalıdır. (Smith ve Andrew, 1998)

4. Okul Yöneticisi nasıl “görünür kişi” olur? Müdür zamanını odasında mı yoksa okulda her yerde mi geçiriyor? Mevzuat bekçiliği değil, gelişimin takipçiliği (Newman ve Wehlage,1995) Rahatsız etmeyen bir denetim, öğretmen çalışmalarına fiili rehber, katılımcı katkı Liderlik=değerlendirmecilik+öğretim uzmanlığı rolleri

Okul Müdürleri nasıl başarılı lider olabilirler? Hangi rol daha önemli? “Öğretim uzmanlığı” mı yoksa “değerlendiricilik” mi? “Okul müdürü, öğretim davranışlarını değiştirmek için öğretmenle öğretim uzmanı olarak çalıştıktan sonra bir kez daha değerlendiricilik rolüne bürünerek öğretmeni bir kez daha gözlemleyebilir (Seifert ve Vornberg, 2002)

ÖGRETİMİN DENETİMİ Okul çalışanlarına bir yardım eylemi olarak görülmelidir. Öğretmen denetiminde temel amaç, öğretmene liderlik yaparak sınıf içindeki davranışlarını pozitif etkilemek, materyal ve yöntemleri seçme ve kullanmada, değerlendirmede ona yardımcı olma, ve böylece öğretimi iyileştirmektir. (Şişman, 2004)

“Sonuç Tabanlı Denetim” nedir? Öğretmen başarısını değerlendirmek için sonuçlara, testlere odaklanılır: Öğrenci başarısının ölçüsü olarak sınav notları Aktif öğrenci katılımı (okula, derse, aktiviteye) Öğrenci ile iletişim (disiplin, işbirliği) Öğrencinin başlangıç ve bitiş düzeyleri farkı (Seifert ve Vornberg, 2002) (Okul müdürü en fazla ihtiyacı olan öğretmene en fazla destek sağlar. Başarılı öğretmenin daha seyrek denetimi yeterli)

“Klinik Denetim” nedir? Okul yöneticisi ve öğretmenin birebir çalışmasını gerektirir. Aşamaları şunlardır: Gözlem öncesi görüşme Öğretimi gözleme Gözlem sırasında toplanan verilerin analizi Gözlem sonrası görüşme Denetim sürecini değerlendirmek ve yansıtmak

“Demokratik Denetim” nedir? Klinik denetimdeki 5 adımı kullandığı için ona benzer. Ancak bu modelde: Öğretmenin, denetmenin tavsiyelerini dinleme mecburiyeti yok Görüşme kavramı anahtar Denetmen ve öğretmen öğretim amaçlarının nasıl gözleneceğine birlikte karar verirler Değerlendirme süreçleri de görüşülür Modelin ana hedefi: öğretmenin öğretim problemlerini kendisinin farketmesini ve çözmesidir.

Okul Müdürlerinin Eğitim Programlarıyla ilgili görevleri Programlar hakkında yeterli ve doyurucu bilgi sahibi olmak Programların uygulanması için gerekli araç-gereçleri temin etmek, ortamı hazırlamak Öğretmenlerin bilgi ve deneyimlerini paylaşabilecekleri ortamlar hazırlamak, eşgüdüm sağlamak Öğretmenlerin mesleki gelişmelerini artıracak çalışmalar yapılması ve katılımı özendirmek Okul dışı etkinlikler yapılmasına kolaylık

EĞİTİM PROGRAMLARININ EŞGÜDÜMÜ nasıl sağlanır? Öğretmenler Kurulu Toplantıları Zümre Öğretmenler Kurulu Toplantıları Şube Öğretmenler Kurulu Toplantıları

EĞİTİM-ÖĞRETİM ÇALIŞMALARININ PLANLANMASI nelerden oluşur? Yıllık Çalışma Planının Hazırlanması Ders Yılı Akademik Çalışma Takvimi Seçmeli Derslerin belirlenmesi ve uygulanması Öğrenci Şubelerinin Belirlenmesi Ders Dağıtımının Yapılması Haftalık Ders Programı Yetiştirme Kursları

Öğretmenlerin Yapacağı Planlama Çalışmaları nelerdir? Ünitelendirilmiş Ders Yıllık Planları Süre, kazanımlar, diğer disiplinlerle ilişkiler, etkinlikler, ölçme de değerlendirme Ders Planları Süre, Kazanım, Beceriler, Değerler, Öğretme-Öğrenme Yöntem ve Teknikleri, Eğitim Teknolojileri-Araç/Gereç/Kaynaklar, Değerlendirme

Eğitim Teknolojisi Kütüphane ve Kitaplıklar Ders Kitapları seçimi ve Kullanımı

SOSYAL ETKİNLİKLER Öğrenci Kulüpleri Toplum Hizmeti Çalışmaları Geziler Yarışmalar B.E, İzcilik, Müzik ve Halk Oyunları çalışmaları Yayınlar Gösteriler, Konferanslar, Paneller Tiyatro Çalışmaları Defile, Sergi ve Kermesler Bayramlar, Belirli Gün ve Haftalar

Sosyal Etkinliklerle ilgili Okul Müdürünün Görev ve Sorumlulukları Mevzuata uygunluğunu sağlamak Verimli olarak yürütülmesini sağlamak Velilerle gerekli duyuru ve iletişimi sağlamak, katılımı teşvik Çalışmaları başlatmak Danışman öğretmen ve gönüllülere rehberlik, koordinasyon Çalışma planlarını, projeleri inceleme, onaylama.

REHBERLİK HİZMETLERİ Rehberlik ve Psikolojik Danışma Hizmetleri Yürütme Komisyonu şu üyelerden oluşur: Müdür Mv. Rehber ve Psikolojik Danışmanlar Disiplin Kurulu temsilcisi OAB temsilcisi Okul Öğrenci Konseyi temsilcisi

Özel Eğitim Hizmetleri Kaynaştırma yoluyla eğitim esastır Özel eğitime ihtiyaç duyan öğrencilerin sınıflara dengeli dağılımı sağlanır (max. 1-2 öğrenci sınıf başına) Her özel eğitim öğrencisi için bireyselleştirilmiş eğitim programı (BEP) hazırlanır. Bu programı, Müdür, Görevli Muavin, özel eğitim öğretmeni, rehber öğretmen, sınıf öğretmeni, öğrenciyi okutan ilgili alan öğretmenleri, öğrenci velisi ve öğrenci birlikte oluşturur ve geliştirirler.