ÖĞRETMEN KİM? YÖNETİCİ KİM? LİDER YÖNETİCİ Yönetici olma rolünü ANLAYAN ile ANLAMAYAN bir öğretmen ARASINDAKİ fark belirleyicidir.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
ÖĞRETİM TASARIMI VE TEKNOLOJİLERİNİN TEMELLERİ
Advertisements

İngilizce‘ de Leader şeklinde yazılan, Türkçemizde Lider olarak kullanılan bu kelime; kısaca önder, yol gösterici, belirleyici,
MENAR ABAKÜS MENTAL ARİTMETİK PROGRAMI
Etkin ve İşbirliğine Dayalı Öğrenme S
İşbirliğine Dayalı Öğrenme
Genel Öğretim İlkeleri
Çağın Gidişine Göre Öğretmen Nasıl Olmalı?
SUNUM. STRATEJİK YÖNETİM Esnaf ve sanatkâr işyerleri sahipleri; bir meslek koluna tabi olup, mesleki yeteneklerini kullanmak suretiyle ailelerini geçindirmek.
TÜRK EĞİTİM SİSTEMİ VE OKUL YÖNETİMİ Ders Notları Eser ÇEKER (M.Sc.)
Newton’un Hareket Kanunları
Eğitim Öğretimde Planlama
KİŞİLİK ANALİZLERİ (Önce kişileri analiz etmeyi öğrenelim. İleriki makalelerde hangi kişilik tipine işi nasıl anlatacağımızı öğreneceğiz) Lider Yapılı,
MODELLERDEN ÖĞRENME Enver CANER
ETKİN ÖĞRENME.
Problem Çözme Becerileri
PSY 281 DENEYSEL PSİKOLOJİ: ÖĞRENME. Bana hayatında öğrendiğin çok önemli birşeyi söyle Neden hatırlayamıyorsun? Çünkü bilinç altında!
Lider ve Liderlik Liderlik, grubu etkileyebilme ve peşinden sürükleyebilme gücüdür. Lider, Grubu etkileyen ve arkasından sürükleyen kişidir. Yönetici,
OKUL TEMELLİ MESLEKİ GELİŞİM
9.Sınıf Tıbbi Etik ve Meslek Tarihi
Öğrenen Örgütler.
Öğrenme Öğretim sürecinde kullanılan stratejiler genel olarak üç grupta toplanabilir: Pasif öğretim (öğretmen merkezli) Etkileşimli öğretim Aktif öğrenme.
ERK İSG&İK – –
ÖĞRETİM TASARIMI VE TEKNOLOJİLERİNİN TEMELLERİ
ÖĞRENEN ORGANİZASYONLAR
1 eğitimde yeni yaklaşımlar İbrahim KALYONCU Zehra Kitapçıoğlu İlköğretim Okulu Ocak 2007 Tonya Halk Eğitim Merkezi “ y e n i d e r s p r o g r a.
PROBLEME DAYALI ÖĞRENME
UZAKTAN EĞİTİMDE AKADEMİK DANIŞMANLIK VE REHBERLİK
SIFATLARIN ÜSTÜNLÜK DERECELERİ
Kalite Kültürüne Dönüşüm Stratejileri
STRATEJİK YÖNETİM Ercan EROĞLU Yalova 2006.
İçerik Öğrenme Öğrenme Teorileri
VELİ BİLGİLENDİRME SEMİNERİ’ ne HOŞGELDİNİZ
Edgar Dale’in Yaşantı Konisi
ÖĞRENCİ MERKEZLİ EĞİTİM
Liderlik tarzları ve Yenilik
VELİ BİLGİLENDİRME SEMİNERİ’ ne HOŞGELDİNİZ
Aileye Karşı SEVGİ VE SAYGI
DEĞERLER EĞİTİMİ SEVGİ VE SAYGI.
Gizemsiz Liderler Poliste Liderlik Dr. Fatih TEPE.
16 - ÖĞRENCİ DEĞERLENDİRMELERİNİN ÖLÇME DEĞERLENDİRME SÜRECİNE KATILMASI
LİDER KİME DENİR? 1. Yönetimde yetke ve etkisi olan kimse, önder, şef. 2. Bir partinin ya da bir örgütün en üst düzeyde yönetimiyle görevli kimse. 3. Bir.
BEP NEDİR?. Akdeniz Rehberlik ve Araştırma Merkezi Bireyselleştirilmiş Eğitim Planı.
E ğ itimde Kalite nedir? *Kalite, ko ş ullara uygunluktur. *Kalite, ko ş ullara uygunluktur. *Kalite, ögrencilerin ihtiyaçlarıdır. *Kalite, amaçlara uygunluktur.
ÖĞRETİM TEKNOLOJİSİ VE İLETİŞİM
GÜNÜMÜZDE ÖLÇME ve DEĞERLENDİRME
En fazla ödül kazanmış olan İngilizce Dil Eğitimi Programı.
Bu derste, Sınıfta istenmeyen davranışların önlenmesi
BÖLÜM 12 Örgütlerde Grup Süreçleri. BÖLÜM 12 Örgütlerde Grup Süreçleri.
KİŞİSEL GELİŞİM & İKY.
Strategic Business Planning for Commercial Producers
ÖĞRENME KURAMLARI Bilindiği gibi öğrenme , yaşam boyu devam eden ve davranışta kalıcı değişiklikler oluşturan bir süreçtir. Sağlıkla ilgili eğitim etkinlikleri.
YENİ ORGANİZASYON YAKLAŞIMLARI
Çayeli Hizmetiçi Eğitim Enstitüsü
BASAMAKLI ÖĞRETİM MODELİ
GİRİŞİMCİLİK VE LİDERLİK
Vygotsky’nin Bilişsel Gelişime İlişkin Görüşleri.
1EROL YETER BUGÜNKÜ ÖĞRETİM ŞEKLİ ESKİ ve YENİ YAKLAŞIMLAR.
Psikolojik Danışma Grubundaki Güven Danışanın Katılımı Danışanın Hazır Oluşu Psikolojik Danışman Psikolojik Danışma Grubundaki Güven Danışanın Katılımı.
BÖLÜM 6 Kültür, Çeşitlilik ve Değerler. BÖLÜM 6 Kültür, Çeşitlilik ve Değerler.
BELEVİ İLKÖĞRETİM OKULU Özel Eğitime Gereksinim Duyan Çocuklara Yönelik Eğitim Programları Hazırlayan: Yalçın ÖNAL Türkçe Öğretmeni.
SERCAN ERTÜRK GÜNÜMÜZDE ÖLÇME ve DEĞERLENDİRME. Ölçme ve Değerlendirmenin İlkeleri Amaçlar ilkesi Devamlılık ilkesi Genişlik – kapsamlılık ilkesi Kendi.
Yapılandırmacılık (Oluşturmacılık / Constructivism)
BİLGİSAYAR DESTEKLİ ÖĞRETİM
Yrd.Doç.Dr. Çağdaş Erkan AKYÜREK
Ünite Portfolyo Sunumu Penny Archer
Bireysel Çalışma Yöntemi
Adler’in Yaklaşımı Temel Kavramlar Aile bütünlüğü:
Öğretmenlerin Bit Tutumları
7. Hafta Yöneltme (Liderlik).
Çağdaş Gelişmeler Işığında Ana Dili Öğretimi
Sunum transkripti:

ÖĞRETMEN KİM? YÖNETİCİ KİM? LİDER YÖNETİCİ Yönetici olma rolünü ANLAYAN ile ANLAMAYAN bir öğretmen ARASINDAKİ fark belirleyicidir

ÖĞRENMEYİ ÖĞRENME İnsanların öğrenmeyi nasıl öğrendiklerini 2000 yıldır biliyoruz. Yunan biyografi yazarı ve tarihçi Plutarch; 1-Gerekli olan,öğrenenlerin sonuç almalarını sağlamaktan ibarettir. 2-Gerekli olan,iyi yapabildikleri her ne ise, öğrenenler o alandaki kusursuzluğa ulaşabilsinler diye onların güçlü yönleri ve yetenekler üzerinde durmaktır.

Okullarımızda öğrencilerin zayıf yönleri ortaya konur. Konfüçyüs; Duyarsam,Unuturum Görürsem,Hatırlarım Yaparsam,öğrenirim Öğretmenlerin klasik ders anlatma tarzı ve bireysel çalışma yerine İŞBİRLİĞİNE dayanan öğrenmeyi nasıl uygulayabileceklerine dönüştü.

Etkili öğretmen, öğrencilerinin yarısını değil 1/3’ünüdeğil,tümünü kaliteli çalışmaya ikna edendir. Öğrenci paçayı kurtarmaya değil, tüm kapasitelerini kullanmaya odaklanma.

Öğrencilerine bir şeyleri zorlayarak öğretmeye çalışmanın çukuruna düşmezler. UYARAN TEPKİ UYARAN TEPKİ

PATRONCA YÖNETİM ETKİSİZDİR çünkü zorlamaya dayalıdır. sıkı çalışmaya yol açmaz. kaliteli çalışmaya hiç açmaz.

Bilgi toplumunda merkez olan KİŞİDİR Bilgi insanın içindedir. Bilgi bir insan tarafından öğretilir ÖĞRENİLİR

Geleceğin toplumu hem bilgi toplumu hem de kuruluşlar toplumu olacaktır. Bilgi toplumun temsilcisi EĞİTİMLİ İNSANDIR. Eğitimli insan,Global bir dünyada yaşamaya hazırlıklı olmak zorundadır.

Eğitimli insan hem bilgiye odaklanan bir AYDIN, hem de insanlara ve işe odaklanan bir YÖNETİCİ olarak çalışmaya hazır olmalıdır. Eğitimli insanı tanımlayacak şey; bilgileri anlayabilme yeteneğidir.

Bilgileri BİLGİLEŞTİRMEK o bilgilere sahip olanların kendi bilgi alanlarını ANLAŞILIR kılma zorunluluğu vardır. Çalışmalara-Öğrencilere-çağdaş toplumu öğretmeye çalışan Öğretmen-yönetici”ŞİMDİLİK”mezhebinin üyeleridir. Şimdicilik mi?,gelecekçilik mi?

*Geçmişi anlamak yeterli değildir, *Şimdiyi anlamak da yeterli değildir, Geleceğe dönüklük ve gelecekte yaşanacak güzellikler..

Vizyon,insanın Geleceğini iliklerinde duyan kişiler haline getirmektedir. Kuruluşlarda Gelecek kurulu kurulmalı Okullar çağını yitirmiş fabrikalardır.