OKUL DENEYİMİ -I- Dr. Muhammed TURHAN.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Özgür GÜVEN GÜNAY, Prof. Dr. Pars TUNÇYÜREK
Advertisements

 HAZIRLAYAN : MEHMET RAC İ KILIÇ.  Anne ve babalar!  Genellikle çocuklarımızın çok zeki oldu ğ unu dü ş ünürüz; ancak okulda bazı derslerden ba ş.
İNSAN-MAKİNA SİSTEMLERİNDE PERFORMANSI ETKİLEYEN SOSYAL FAKTÖRLER
İŞLETME YÖNETİMİ PROGRAMI Gül Nur AKMAN
İlköğretim Bölümü Matematik Öğretmenliği Programı
KÜLTÜR-EDEB İ YAT KULÜBÜ. Kulüp Danı ş man Ö ğ retmenleri Arzu ÜSTÜN Gülçin GÜLER.
ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ
Uzaktan Eğitim Kuramları
İZLEMEİZLEME Defterdarlıklar İç Kontrol Eğitimi 10 Mart-27 Nisan 2013 Strateji Geliştirme Başkanlığı 1.
Okul Deneyimi Dersi Eser Çeker (Uz.). Okul Deneyimi Dersi Kaynakça: Aday Öğretmenler İçin Okul Deneyimi ve Öğretmenlik Uygulaması Editör: Yrd.Doç.Dr.
KKTC MERKEZ BANKASI BA Ş KANI Dr. Bilal SAN 8 Mart 2013, Lefko ş a Finansal Kriz, KKTC Bankacılık Sektörü ve Kurumsalla ş ma.
Öğretmenlik Uygulaması
OKUL TEKNOLOJ İ PLANI. OKULUMUZ PE Ş LER İ NDEN G İ DEB İ LECEK CESARET İ N İ Z VARSA BÜTÜN RÜYALAR GERCEK OLAB İ L İ R.
YAPI(PLAN).
ALMANCA MÜTERC İ M TERCÜMANLIK BÖLÜMÜ Swot Analizi.
Master in Advanced European and International Studies.
6-7 YAŞ GELİŞİM ÖZELLİKLERİ 1.sınıf velilerine tavsiyeler
CANLILAR DÜNYASINI GEZELİM TANIYALIM
COMENIUS COMENIUS ÇOKLU OKUL ORTAKLI Ğ I. BOZOK ORTAOKULU.
Okul Deneyimi Dersi Eser Çeker (Uz.).
EKO OKULLAR PROJESİ.
KÜLTÜR-EDEB İ YAT KULÜBÜ. Kulüp Danı ş man Ö ğ retmenleri Arzu ÜSTÜN Gülçin TILFARLIG İ L.
Özel Gereksinimli Çocuklar
OKUL ÖNCESİNDE AİLE KATILIMI
YARINLAR İÇİN YARIN SİZDEYİZ
ALMANCA ÖĞRETMENLİĞİ Swot Analizi.
Uluslar arası Dil Eğitimi Konferansı Sonraki Adımlar ve Kapanış Konuşması.
E Ğİ T İ MDE PROGRAM DE Ğ ERLEND İ RME Belgin TOPAL, E ğ timci Hakan AKSOY, E ğ itim Yöneticisi.
ÖZGÜVENLİ GELECEK.  Projenin temel amacı;  Ö ğ rencilerimizi topluma faydalı,çevreye duyarlı,sevgiyi ve saygıyı kendine ilke edinmi ş  Kendine güveni.
SINIF DIŞI ÖĞRETİM TEKNİKLERİ
DOÇ. DR.MEHMET ERDOĞAN AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ
AKRAN DESTEKLİ ÖĞRENME
Antalya/Muratpaşa SABİHA GÖKÇEN ANAOKULU EFQM KAZANANLAR KONFERANSI ASLI KANBİR OKUL MÜDÜRÜ 24 Şubat 2016 İstanbul Deniz Müzesi.
OKUL GELİŞİM YÖNETİM EKİBİ (OGYE).
BİLGİSAYAR DESTEKLİ ÖĞRETİM © TemplatesWise.com 1.
EĞİTİM BİLİŞİM AĞI (EBA)
AYIN DEĞERİ YARDIMLAŞMA Yardımlaşma; birlikte çalışmak yada yardım etmektir. Takım çalışması gibi yalnızken yapamayacağımız şeyleri yeteneklerimizi ve.
Fen tutum. Fen eğitimi ve fene karşı tutum ile ilgili araştırmalar incelendiğinde öğrencilerin, öğretmen adaylarının ve öğretmenlerin fene karşı tutumları,
Weblog! Eğitimde Günlük Uygulaması. İçerik »Weblog »Kavramsal Tanımlama »Sınıflandırma »Eğitimde Weblog Uygulaması »Eğitim Sisteminde Yaygınlaşmamasının.
SOLUNUM VE GEVŞEME EGZERSİZLERİ İLE ETKİLİ MÜZİK EĞİTİMİ AYŞEN ÜMİT İSTANBUL BİLİM VE SANAT MERKEZİ Müzik Mentoru.
ÖĞRENME SINIF YÖNETİMİ
ILGAZ ATATÜRK MESLEKİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ
Okul Deneyimi Dersi Eser Çeker (Uz.).
Kişisel-Sosyal Rehberlik
Okul Deneyimi Dersi-II «Öğretmenlik Uygulaması»
Okul Deneyimi Dersi Eser Çeker (Uz.).
Okul Deneyimi Dersi Eser Çeker (MSc., MEd.).
NOT VERME VE MEZUNİYET.
(EDS462/OMB504) OKUL DENEYİMİ – II
Final Raporunda olması gerekenler
Bütünleştirme uygulamaları
KOCASİNAN REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
OKUL ADI ADI: SOYADI: SINIFI: NO: DERS: Ö Ğ RETMEN: KONU.
Okul Deneyimi Dersi Eser Çeker (Uz.).
MBT-303 Özel öğretim yöntemleri-ı
OKULLARDA REHBERL İ K SERV İ SLER İ – H İ ZMETLER İ.
31 Ocak - 2 Şubat 2007 Dumlupinar Üniversitesi Kütahya
MBT-303 özel öğretim yöntemleri-ı
Eğitim Sisteminde Öğretmenin Rolü
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
Geliştirme Genel Müdürlüğü
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
ÖĞRETİM STRATEJİLERİ SUNUŞ YOLUYLA ÖĞRETİM BULUŞ YOLUYLA ÖĞRETİM
öneriler Sınıfların tüm öğrencileri içerecek biçimde düzenlenmesi
HAZIRLAYAN : HEL İ NNAZ ÜLGE N DERS Ö Ğ RETMEN İ : NECM İ YE GÜNGÖR.
TEKİRDAĞ REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR ÖĞRETMENLİĞİ EĞİTİM PROGRAMI HAZIRLAMA PLANI (1)
FEN EĞİTİMİNDE DEĞERLENDİRME
Geliştirme Genel Müdürlüğü
GEÇİŞ GEÇİŞ SÜRECİ Özel Gereksinimli ve / veya Engeli
Sunum transkripti:

OKUL DENEYİMİ -I- Dr. Muhammed TURHAN

DERSİMİZDE BUGÜN Dersin amaçları, Dersin içeriği, Ders etkinlikleri, Okulların belirlenmesi, Hazırlanacak raporlar ve formatları, Portfolyo bölümleri, Okullarda dikkat edilecek hususlar.

OKUL DENEYİMİ DERSİNİN AMAÇLARI Bu dersin amacı; siz öğrencilerin (ki bu ders açısından ünvanınız “öğretmen adayı”dır) mesleğe hazırlanmalarında öğretmen ve öğrencilerle gözlem çalışmaları yapmalarını sağlamaktır.

OKUL DENEYİMİ DERSİNİN İÇERİĞİ Öğretmenin ve bir öğrencinin okuldaki bir gününü gözlemleme, Öğretmenin derste hangi çalışmaları yaptığı Öğretim yöntem ve tekniklerini nasıl uyguladığını, Derste ne tür etkinliklerden yararlandığını,

OKUL DENEYİMİ DERSİNİN İÇERİĞİ Sınıfı nasıl yönettiğini gözlemleme, Öğretmenin dersi nasıl bitirdiğini ve öğrenci çalışmalarını nasıl değerlendirdiğini gözlemleme, Okulun örgüt yapısını, okul müdürünün görevini nasıl yaptığını ve okulun içinde yer aldığı toplumla ilişkilerini inceleme, Okul deneyimi çalışmalarını yansıtan portfolyo hazırlama.

OKUL DENEYİMİ DERS ETKİNLİKLERİ Öğretmenin okuldaki bir günü, Öğrencinin okuldaki bir günü, Bir öğrencinin incelenmesi, Öğretim yöntemleri, Derslerin gözlenmesi

OKUL DENEYİMİ DERS ETKİNLİKLERİ Dersin yönetimi ve sınıfın kontrolü Soru sormayı gözlemleme Okulda araç-gereç ve yazılı kaynaklar Okul müdürü ve okul kuralları Okul ve toplum

HAZIRLANACAK RAPORLAR VE FORMATLARI Her hafta ve her etkinlik için 1 rapor Raporun içeriği etkinlikle uyumlu olacak Rapor gerçek durumu yansıtacak Her haftanın raporu ayrı ayrı dosyalanacak

RAPOR FORMATI KAPAK SAYFASI RAPOR BÖLÜMÜ SONUÇ VE DEĞERLENDİRME

KAPAK SAYFASI Etkinlik No : 3 Etkinlik : “Öğretim Yöntemleri” Tarih : 24 / 11 / 2007 Sınıf : 4-A No : 21000 Sınıf Mevcudu : 38 Adı : Can Gündüz Okul : Şair Nedim İÖO Uygulama Öğretmeni : Emin Kale

RAPOR BÖLÜMÜ Neleri gördünüz? Neler dikkatinizi çekti? Sizi etkileyen şeyler nelerdi? Öğretmen ve öğrenci davranışları nelerdi? Vb.

RAPOR BÖLÜMÜ 1. Giriş Etkinliğin amacı, vb. 2. Gelişme Gözlenen durumlar, dikkati çeken hususlar vb. 3. Sonuç ve Değerlendirme Bugüne kadar öğrendiğiniz şeyler ve uygulamada gözlediğiniz şeyler arasındaki benzerlik ve farklılıklar, vb.

OKULLARDA DİKKAT EDİLECEK HUSUSLAR Gözlem yapılan uygulama okulunda Sınıf Öğretmenliği bölümünü temsil ediyor olmanın bilinci ve sorumluluğu içinde olmak, Uygulama programının gereklerini yerine getirmek için planlı ve düzenli çalışmak, Uygulama süresince gelecek öneri ve eleştirilere açık olmak ve bu suretle mesleki gelişim sağlamak, Diğer öğretmen adayları, uygulama öğretmeni, uygulama okul yönetimi ve uygulama öğretim elemanı ile iletişim ve işbirliği içinde olmak,

OKULLARDA DİKKAT EDİLECEK HUSUSLAR Uygulama öğretmeninin etkinlik programını aksatmadan planlanan görevleri etkin bir biçimde gerçekleştirmek, Uygulama okulunun -aday olsun olmasın- tüm öğretmenler için koyduğu kurallara uymak, Uygulama okulundaki öğrencilerle iletişimde bir öğretmene yakışır tutum ve davranışlar içinde hareket etmek, Mesleğin gerektirdiği nitelikleri şimdiden edinmeye çalışmak,

OKULLARDA DİKKAT EDİLECEK HUSUSLAR Bilgi ve becerilerini sürekli geliştirmek, Okul yönetiminin ve öğretmenlerin desteğini sağlamak, Zamanı verimli kullanmak, Yaptığı çalışmaları yapılacak değerlendirme için bir dosya halinde düzenlemek