ANOLOJİ BENZETİŞİM.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Derslere Etkin Teknoloji Entegrasyonu
Advertisements

SORU-CEVAP YÖNTEMİ Tuba Koç Gülpınar Gökşen.
Yrd. Doç. Dr. Mehmet OKUTAN
Eğitim İçeriğinin Sunumu
ARAÇ GEREÇLERİN ÖĞRETİMDEKİ YERİ VE ÖNEMİ Dr.Mehmet Arif ÖZERBAŞ
ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ
Resimlerin Kullanımı.
Temel Kavramlar: Öğrenme İlkeleri
Genel Öğretim İlkeleri
2.HAFTA ETKİLİ BİR ÖĞRETİM YÖNTEMİ Hazırlayan: Dr. Uğur Altay Memiş
DRAMA 1.HAFTA EĞİTİMDE DRAMA Hazırlayan: Dr. Uğur Altay MEMİŞ.
Temel Kavramlar ve İlkeler
Similasyon (Benzetim)Tekniği
ÖĞRENCİ MERKEZLİ EĞİTİM
ÖĞRETİMİ TASARLAMA: STRATEJİLER
Öğretim İlkeleri.
Öğrenme-Öğretme Süreci
DOLAŞIM SİSTEMİ.
ÖĞRENME Yrd. Doç. Dr. Mukaddes Erdem H.Ü. Eğitim Fakültesi
Z.Aycan TUNCER 4/B Sınıf Öğretmeni
MERHABA.
DOLAŞIM SİSTEMİ.
MERHABA.
Benzetim (Simulasyon)Tekniği
BİLEŞENLERİN GÖSTERİM KURAMI (Components Display Theory)
Evrim Suna ARIKAN Özlem YAŞAR UĞURLU
KANIN VÜCUTTA DOLAŞIMI-6.sınıf
İçerik Öğrenme Öğrenme Teorileri
Edgar Dale’in Yaşantı Konisi
Genel Öğretim İlkeleri Yasemin ÇELİK Elif ALTINEL
Fuat AYDEMİR Psk. Dnş. KAZIM ÖZDEMİR İLKÖĞRETİM OKULU
KONU: OKUMA ALIŞKANLIĞI
6.SINIF: VÜCUDUMUZDAKİ SİSTEMLER DOLAŞIM SİSTEMİ
Öğretim İlke ve Yöntemleri
DOLAŞIM SİSTEMİ.
Yapılandırmacı [Constructivist] Öğrenme Yaklaşımı Prof. Dr. Özcan DEMİREL ve Arş. Gör. Bünyamin YURDAKUL Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Eğitim.
ÖĞRETİM STRATEJİLERİ Uz. NÜKET GÜNDÜZ.
ETKİLİ OKULUN ETKİLİ ÖĞRETMENİ Öğrencilerin, Fiziksel Ve Zihinsel Yeteneklerini Keşfettirir. ETKİLİ OKULUN ETKİLİ ÖĞRETMENİ.
Öğretim Yöntem, Stratejileri ve Etkili Kullanımı Dr. Kerim Karabacak
Analoji Kavram Haritası Zihin Haritası
Öğr.Gör.Abdullah ALTUNSARAY
Özel Gereksinimli Öğrenciler ve Fen Öğretimi
KİŞİSEL BAŞARI TEKNİKLERİ
BİLİŞSEL GELİŞİM: İYİ SEYİRLER .
EĞİTİMDE YARATICI DRAMA
Hücrelere gerekli olan besin ve oksijenin götürülmesini, hücrelerde oluşan atık maddelerin ve karbondioksitin uzaklaştırılmasını sağlar. Hücrelere gerekli.
Bilgi üretme, aktarma ve anlamlandırma süreci İki yönlü bilgi akışı
ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ VE MATERYAL TASARIMI
Kavram öğretimi Seden KIRTE
SOSYAL BİLGİLER DEĞER ÖĞRETİMİ.
BİLGİSAYAR DESTEKLİ ÖĞRETİM
Yapılandırmacı Öğrenme
Deney Bilimsel bir gerçeği kanıtlamak için yapılan deneyler, bilimsel olayların çocuklar tarafından somut bir şekilde yapılmasını sağlamakta ve çocukların.
Eğitimde Teknoloji Kullanımı
Doç. Dr. Berna Aslan ÖĞRETİM İLKELERİ Doç. Dr. Berna Aslan
KÜMELER HAZIR MISIN?.
Erken Çocukluk Döneminde Sağlık Bilimleri Fakültesi
Sağlık Bilimleri Fakültesi
* ZEDELENME : Bireylerin psikoloji fizyolojik ya da anatomik özelliklerinde geçici yada kalıcı işleyiş bozukluğudur. Vücudun bir parçasının olmayışı.
Okulöncesinde Fen Kavramlarının Öğretim Yöntemleri ve Teknikleri
ÖĞRENME VE ÖĞRETMENİN KURAMSAL TEMELLERİ
PROGRAM ve PROGRAM ÇEŞİTLERİ
ÖĞRENME VE ÖĞRETMENİN KURAMSAL TEMELLERİ
DOLAŞIM SİSTEMİ.
Erken Çocukluk Döneminde Sağlık Bilimleri Fakültesi
Sağlık Bilimleri Fakültesi
GÖRSEL-İŞİTSEL ARAÇLAR.
DOLAŞIM SİSTEMİ.
1 EĞİTİMDE YARATICI DRAMA EĞİTİMDE YARATICI DRAMA.
Emir Şaşmaz 6/B 431. Canlılık için gerekli besin ve oksijenin tüm hücrelere taşınmasını, metabolik faaliyetler sonucu ortaya çıkan zararlı maddelerin.
Sunum transkripti:

ANOLOJİ BENZETİŞİM

ANOLOJİ 1 Yapılandırmacı temelli oluşu 2 Kavramların somutlaştırılması ANOLOJİ GENEL ÖZELLİKLERİ 1 Yapılandırmacı temelli oluşu 2 Kavramların somutlaştırılması 3 Zihinsel süreçlerle ilerlemesi 4 Soyut kavramların basitleşmesi

Anoloji ANOLOJİ BENZETİŞİM NEDİR ? Yabancılık çekilen bir olgunun, yabancılık çekilmeyen bize tanıdık gelen bir olguya benzetilerek açıklanmasıdır. Bu teknik “anoloji tekniği” olarak da adlandırılmaktadır

Temel noktalar Anoloji Tekniği Somut kavram Soyut Kavram Somut Kavramın somutlaştırılması Somut benzetme Öğrenme sürecinde Verilecek herhangi bir kavram Örnekler Öğrencinin dünyasını yansıtacak benzetmeler Kavram genel özellikleri anlatılır

Neden Anoloji ? Neden ? Neden ? Neden ? Öğrenme somut olduğu taktirde anlamlı olur. Neden ? Çoğu kavramların soyut oluşu ve öğrenmenin kalıcı olmayışı Neden ? Öğretim basitleşir Öğrenci için anlamlı öğrenme olur

ANOLOJİ FAYDALARI ANOLOJİ SOMUTLAŞTIRMA BENZETME KALICI ÖĞRENME İleride alabilecekleri rollere daha iyi hazırlanır, BENZETME ANOLOJİ KALICI ÖĞRENME Bildikleri ilkeleri hayata geçirebilme yetilerini geliştirir, SOMUT KAVRAM Öğrenmeye daha çok güdülenir,

ANOLOJİ ÇEŞİTLERİ ANOLOJİLER BASİT HİKAYE TARZI ANOLOJİLER Direkt olarak bir şeyin bir şeye benzetilmesidir Örn; Kalbin pompaya, fay hattının ok ve yaya benzetilmesi vb. HİKAYE TARZI ANOLOJİLER Bir olayın açıklanmasının bir başka olaya benzetilerek açıklanmasıdır. OYUNLAŞTIRILMIŞ ANOLOJİLER Olaylar oyunlaştırılır Örn; bitkilerin fotosentez olayı insanların yemek pişirmesi olayına benzetilerek oyunlaştırılır.

DİKKAT EDİLECEK NOKTALAR Öğrencilerin sahip olduğu ön bilgiler öğrenme sürecinde önemlidir. ANOLOJİ TEKNİĞİNİ UYGULARKEN DİKKAT EDİLECEK NOKTALAR Öğretmen uygulamaya başlamadan önce benzetimle ilgili tüm dökümanları hazır etmelidir. Benzetmelerin resimlendirilerek sunulması öğrenmeyi olumlu yönde etkilemektedir.

ANOLOJİ ÖRNEKLERİ ANOLOJİ SOYUT KAVRAM SOMUT KAVRAM BENZETME İLGİ KURMA SOMUTLAŞTIRMA SOYUT KAVRAM SOMUT KAVRAM ANOLOJİ Örneğin; alyuvarları oksijen torbalarını taşıyan adam resmiyle, kan pulcuklarını ise yaralanmış damarı koparak adam resmiyle anlatabiliriz. Akyuvarları askerlere, kalbi pompaya benzetme gibi. Akyuvarların vücudumuzu askerler gibi koruduğunu belirterek onlarda kalıcı öğrenme sağlanabilir.

SONUÇ Bilinenlerden yola çıkarak yeni durumları anlamayı kolaylaştırır. SONUÇ OLARAK Öğrencilerin kendi benzetmeleri zihinsel olarak geliştirecektir.

TEŞEKKÜRLER