ÖRNEK OLAY.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
BİLGİSAYAR VE İNTERNETİN ÇOCUKLAR ÜZERİNDEKİ ETKİSİ
Advertisements

Öğretim yöntem ve teknikleri
DÜZ ANLATIM - KONFERANS
Genel Öğretim İlkeleri
ÜMMÜHAN YAPAR ÖZEL GÜVENTAŞ LİSESİ P.D.R.
Proje Tabanlı Öğrenme Modeli ve Bilgisayar Destekli Eğitim
Similasyon (Benzetim)Tekniği
T.C. MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI TALİM VE TERBİYE KURULU BAŞKANLIĞI
Yazılı Sınavlar ve Açık Uçlu Yanıtların Değerlendirilmesi
ROL OYNAMA.
TARTIŞMA YÖNTEMİ.
AÇIK UÇLU ÖĞRENME ORTAMLARI
PROJE TABANLI ÖĞRENME.
PROJE TABANLI ÖĞRENME.
TAM ÖĞRENME MODELİ Hazırlayan Güzide BAŞDAĞ Ankara 2003.
Problem Çözme Süreci.
TEST – 1.
Sinan KESKİN Murat ERGEN 1 Gazi ÜNİVERSİTESİ 2008.
Öğretimde Kullanılan Yaklaşımlar (Stratejiler)
Ders Etkinlikleri Hazırlama
Problem Çözme Becerileri
Oguzhanhoca.com /oguzhanhocam /oguzhan_hoca.
8 ? E K S İ L E N EKSİLEN _ 5 5 ÇIKAN FARK(KALAN) 8.
MEB HİZMET İÇİ EĞİTİM SEMİNERİ
EGIT 450 Öğrenci Merkezli Eğitim
Öğrenme Öğretim sürecinde kullanılan stratejiler genel olarak üç grupta toplanabilir: Pasif öğretim (öğretmen merkezli) Etkileşimli öğretim Aktif öğrenme.
PROBLEME DAYALI ÖĞRENME
Genel Öğretim Yöntemleri [Tartışma (discussion) yöntemi]
ÖĞRETİM STRATEJİLERİ Murad TİRYAKİOĞLU.
Trabzon Bölge 9. Sınıf Anketleri
Öğretim Teknikleri - III
ÖĞRENME GALERİSİ.
ROL OYNAMA ve DRAMA.
Örnek Olay Yöntemi (Örnek Olay İncelemesi)
ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ-1
ÖĞRETİMDE STRATEJİ Ali ÇELiK (Biyoloji).
Yapılandırmacılığa Dayalı Öğrenme Modelleri
Öğretim İlke ve Yöntemleri
KEŞFEDEREK ÖĞRENME (BULUŞ YOLUYLA ÖĞRENME)
POSTER.
DİYARBAKIR BİLİM SANAT MERKEZİ REHBERLİK HİZMETLERİ BİRİMİ
BULUŞ YOLUYLA ÖĞRETİM.
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı
Eğitim Durumlarının Düzenlenmesi
ETKİLİ OKULUN ETKİLİ ÖĞRETMENİ Öğrencilerin, Fiziksel Ve Zihinsel Yeteneklerini Keşfettirir. ETKİLİ OKULUN ETKİLİ ÖĞRETMENİ.
ZAMANIN ETKİLİ KULLANIMI
YAKIN DOĞU ÜNİVERSİTESİ ATATÜRK EĞİTİM FAKÜLTESİ
ÖRNEK OLAY Son zamanlarda hemen bütün öğretim kademelerinde, ama özellikle öğretimin seviyesi arttıkça daha çok kullanılan bir metod haline gelmiştir.
Öğretim Yöntemleri Anlatım, Tartışma, Örnek Olay İncelemesi, Problem Çözme, Proje Temelli Öğretim, İşbirliğine Dayalı Öğretim, Gösterip Yaptırma..
Probleme Dayalı Öğrenme
Öğretim Stratejileri Sunuş Yoluyla Öğrenme Buluş Yoluyla Öğrenme Araştırma İnceleme Yoluyla Öğrenme Dr. Kerim Karabacak.
KÜÇÜK GRUP EĞİTİMİ Tıp Eğitimi Anabilim Dalı Seminerleri / 151.
Bilişim Teknolojileri Öğretim Yöntemleri. Öğretim Yöntemi Nedir?  Hedefe ulaşmak için izlenecek önceden belirlenmiş yol.(Oğuzkan,1981)  Bir sorunu çözmek,
Özel Gereksinimli Öğrenciler ve Fen Öğretimi
ÖRNEK OLAY YÖNTEMİ HaZIRLAYAN: ŞİRİN KÜBRA YILDIZ
YANSITICI DÜŞÜNME Dewey yansıtıcı düşünmeyi herhangi bir düşünce ya da bilgiyi ve onun amaçladığı sonuçlara ulaşmayı destekleyen bir bilgi yapısını etkin,
Yapılandırmacılık (Oluşturmacılık / Constructivism)
ROLLER ve SORUMLULUKLAR
Yapılandırmacı Öğrenme
Anlatım yöntemi kullanan öğretmen;  Dersine iyi hazırlanır.  Düzenli bir öğrenim planı hazırlar.  Bu planında sunu sürelerini sınırlar.  Konuyu öğrencilere.
Eğitimde Teknoloji Kullanımı
ROLLER ve SORUMLULUKLAR
Bireysel Çalışma Yöntemi
Sağlık Bilimleri Fakültesi
EĞİTİM BİLİMİNE GİRİŞ.
Pedagojİk Formasyon Sertifika programI ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ Hafta II – 2. Bölüm Prof.Dr.Bülent ÇAVAŞ.
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Öğretim Yöntemleri Prof. Dr. Recai Doğan.
PROBLEM ÇÖZME YÖNTEMİ Problem çözme yöntemiyle öğrenme yaklaşımı, bilimsel araştırma yöntemini temel almaktadır. Bu yaklaşımın özü John dewey’ in genel.
21. YY BECERİLERİ.
Sunum transkripti:

ÖRNEK OLAY

ÖRNEK OLAY YÖNTEMİ Gerçek hayatta ortaya çıkan ya da gerçek hayatta yaşanma ihtimali olan ve öğretmen tarafından hazırlanan problemin sınıf ortamında çözümlenerek öğrenmenin gerçekleşmesine dayanan bir yöntemdir.

ÖRNEK OLAY YÖNTEMİNİN ÖZELLİKLERİ: Öğrenciler öğrendikleri bilgileri bir olay ya da durumda kullanarak sonuç elde ederler. Örnek olay dersin hedeflerine ve öğrencilerin gelişim seviyelerine uygun olmalıdır. Öğretmen öğrencilerin süreçte düşünmelerini sağlayacak anahtar sorular hazırlayarak yönlendirme yapmalıdır.

ÖRNEK OLAY YÖNTEMİNİN ÖZELLİKLERİ: 4. Öğrencilerin problem çözme becerilerini geliştirir. 5. Öğrencilere yazılı metinler dağıtılarak ya da VCD’lerde izlemesi sağlanarak yönlendirilir. 6. Bilişsel alanın uygulama ve üzerindeki hedef alanlarını (analiz, sentez, değerlendirme) kazandırmada kullanılır. 7. Duyuşsal (ilgi, tutum, sosyal etkileşim) hedeflerin kazandırılmasında da kullanılır.

UYGULAMADA DİKKAT EDİLECEK NOKTALAR Örnek olayda temel ayrıntılar belirlenmiş olmalıdır. Bir örnek olay seçerken olay gerçek mi? Anlamlı mı? Bir bütünlük taşıyor mu? soruları yanıtlanmalıdır. Örnek olayda temel bir sorun bulunmalıdır. Öğrencilerin örnek olayla ilgili önceden bilgi sahibi olmaları gerekir.

UYGULAMADA DİKKAT EDİLECEK NOKTALAR d) Örnek olayı yönlendirici sorular önceden hazırlanmalı, olayın nedeni ve sonuçları üzerinde durulmalıdır. e) Tartışma sonunda önerilen çözümler değerlendirilmeli ve en uygun çözüm yoluna sınıf olarak karar verilmelidir.

ÖRNEK OLAYA DAYALI ÖĞRENME YÖNTEMİNİN UYGULANIŞI Derse bir örnek olay ile başlamak ve dersin konusunu seçilen örnek olay etrafında organize etmek.

ÖRNEK OLAYA DAYALI ÖĞRENME YÖNTEMİNİN UYGULANIŞI Seçilen örnek olayın öğrencilerin dünyası ile yakından ilişkisini kurmak önemlidir. Öğrencilerin öğrenme sürecine aktif olarak katılımlarını sağlayan en önemli etmen, öğrenme etkinliklerinin onların tecrübe ve yaşantıları ile yakından ilişkilendirilmesidir.

ÖRNEK OLAYA DAYALI ÖĞRENME YÖNTEMİNİN UYGULANIŞI Öğrencilere kendi öğrenmelerini yönlendirmeleri için sorumluluk vermek. öğrencilerin seçilen örnek olaya nasıl bir çözüm bulacaklarını kendilerinin kararlaştırmaları gerekmektedir

ÖRNEK OLAYA DAYALI ÖĞRENME YÖNTEMİNİN UYGULANIŞI Öğrenme zamanının çoğu için sınıfta küçük gruplar oluşturmak. Öğrenciler, örnek olayın bir çözüme kavuşturulması için birlikte çalışırlar.

ÖRNEK OLAYA DAYALI ÖĞRENME YÖNTEMİNİN UYGULANIŞI Öğrencilerin, öğrendikleri şeyleri bir ürün ya da performans şeklinde sınıfta sunmalarını istemek.

ÖRNEK OLAY YÖNTEMİNİN ETKİLİ KULLANILIŞI Bu yöntemin kullanılışı konuya bakılarak belirlenmelidir. Konu ile öğrencinin hazır bulunuşluluğu birbirine uyuyorsa kullanılmalı İdeal öğrenci sayısı 30 dur.

ÖRNEK OLAY YÖNTEMİNİN ETKİLİ KULLANILIŞI Bu yöntem uzun zaman alabilir. Yöntemi kullanırken ‘U’ biçiminde oturulmalıdır. Öğretmen hoş görülü, yönlendirici ve sabırlı olmalıdır.

Örnek olay incelemesi metodunu kullanmanın faydaları Öğrenciler belli bir sorunla ilgilendikleri için ilgi, güdü ve dikkatleri genellikle yüksektir. Öğrenciler, sorunları tartışarak çözme yeteneği geliştirirler.

Örnek olay incelemesi metodunu kullanmanın faydaları Üst düzeyli hedef davranışlar öğrencilere kazandırılır. Etkili dinleme ve karar verme becerisi geliştirir. Öğrencilere diğer öğrencilerle çalışma imkânı sağlanır.

Örnek olay incelemesi metodunu kullanmanın sınırlılıkları Yöntemin çok iyi planlanması gerekir. Uzun zaman alır. Kalabalık sınıflarda uygulanması zordur.

Örnek olay incelemesi metodunu kullanmanın sınırlılıkları Sınıfı kontrol etmede, tartışmaları yönetmede ve değerlendirmede zorlukla karşılaşılabilir. Öğrencilerin bazıları bu tür etkinliklere katılmak istemeyebilir.