Ortak Öğrenme Nasıl Gerçekleşir? Türk Otomotiv Sektöründen Örnekler TÜSİAD – UİG Rekabet Öncesi İşbirlikleri Başarı Hikayeleri Semineri Dr. Umut EKMEKÇİ.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Motivation for SPI? Orhan Kalaycı Halil Şengonca Harun Öztürk
Advertisements

Bireysel Çalışma Teknikleri
9 Kasım 2007 Fuat Öksüz H.Ö. Sabancı Holding A.Ş. Denetim Daire Başkanı Küresel Birikimlerle Ulusal Değerler Yaratmak “Küreselden Ulusala, Ulusaldan Küresele”
Global Pazar Analizi 1. adım: Organizasyonun U/A’laşmaya ne derece hazır olduğunu incele. Finansal ve fiziksel kaynaklar, ilgili beceri ve yetenekler,
KOOPERATİFLERDE ETKİNLİK
Farklı Kültürlerde Liderlik Yapmak Prof. Dr. Yeşim Toduk Akiş
Kurumlar toplumu önemser
BİLGİ TOPLUMU STRATEJİSİ Halil İbrahim AKÇA DPT Müsteşar Yrd. 7 Eylül 2006.
OKUL YÖNETİMİNDE PERSONEL EĞİTİM VE İŞLETMECİLİKLE İLGİLİ İŞLER
Girişimcilik.
Proje yönetiminde başarının yeni formülü. Daha başarılı projeler Daha ekonomik çözümler Daha özelleşmiş hizmetler için… Neden ?
Özel Sektörde İnsan Kaynağının Önemi
2. Ankara çağrI merkezİ konferansI - KAMU
“Kümelenme ve Uluslararasılaşma”
SANAYİ KURULUŞLARININ YÜSEM’DEN BEKLENTİLERİ ERTAN ÇİMEN İKYS MÜDÜRLÜĞÜ İK UZMANI ERTAN ÇİMEN İKYS MÜDÜRLÜĞÜ İK UZMANI.
Kümelenmelerin Sürekliliğine Dönük Öneriler
Yaşam Boyu Öğrenme Prof. Dr. Ali ŞEN.
ÖRNEKLERLE ÜNİVERSİTE SANAYİ İŞBİRLİĞİ
Genç Bilişimciler İçin Profesyonelleşme Yolunda Öneriler
TOBB İŞGELİŞTİRME VE YATIRIM DANIŞMANLIĞI MÜDÜRÜ
TÜSİAD – Sabancı Üniversitesi Rekabet Forumu Ar-Ge’de İşbirlikleri Doç. Dr. Cemil Arıkan Sabancı Üniversitesi Ulusal İnovasyon Girişimi 6 Ocak 2009 İstanbul.
1 Toplumsal Yatırım Stratejisi Esin Özelçi Çelebi 6 Temmuz 2004.
KURUMSAL İTİBAR YÖNETİMİ ve SOSYAL SORUMLULUK
2010/8 SAYILI ULUSLARARASI REKABETÇİLİĞİN GELİŞTİRİLMESİ DESTEĞİNE YÖNELİK URGE PROJE YÖNETİMİ EĞİTİM PROĞRAMI T.C. EKONOMİ BAKANLIĞI İhracat Genel Müdürlüğü.
AKILLI ŞEBEKELİ KİM İŞLETECEK ? Murad ŞERALIOĞLU İGDAŞ EĞİTİM MÜDÜRÜ
Decision Making and Performance Management in Public Finance Kamu Maliyesinde Karar Alma ve Performans Yönetimi TR08IBFI ORGANİZASYON ve SÜREÇ.
ERK İSG&İK – –
Temel Kavramlar ve Özellikleri
Comenius Programı Onur AYDEMİR
Teknoloji ve İnovasyon için Gelişim ve İletişim Platformları Selen Kocabaş.
1984 yılında kurulan ve 1994 yılında Zorlu Holding bünyesine katılan Vestel, bugün Holding’in amiral gemisi olarak tüketici elektroniği, dijital ürünler.
Kalite Kültürüne Dönüşüm Stratejileri
TÜSİAD - KalDer KALİTE ÖDÜLÜ’nün AMACI ve ULUSAL KALİTE HAREKETİ İLE İLİŞKİSİ Kalite bilincini ve Toplam Kalite Yönetimi anlayışını ülke çapında yaymak.
MEHMET TAŞ KIRIKKALE MEM SPE
Ö.Yavuz KARAGÖZ Mevlüt BALTA Hasan AKKOÇ
Performans ölçme ve değerlendirme güz
Uluslararası İnsan Kaynakları Yönetimi YONT414
Kalite Yönetim Sistemlerinin Tarihsel Gelişimi, ISO 9000 Standartlar Ailesi, Kalite Yönetim Prensipleri 2. Hafta.
Ayhan TÖZERMüberra GÜNGÖR Genişbant İnternet Hizmetlerinin Yeni Ekonomideki Rolü ve Ülkemizdeki Durum Habtekus 2009, Yıldız Teknik Üniversitesi, İstanbul.
TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ NEDİR?
İNOVASYON.
KalDer ve Mühendislik Eğitiminden Beklentiler Dr. Aydın Kosova, 20 MAYIS 2004 KalDer : Centrum İş Merkezi, Aydınevler San. Cad. No: 3 Küçükyalı İstanbul.
Türkiye de Bir İlk “OKULUM DESTEKLENİYOR HAYALİM GERÇEKLEŞİYOR” OKUL GELİŞİM PROGRAMI Nisan 2010 Uygulama Toplantısı Mustafa YÜRÜK OGP Koordinatörü.
KARPA & VENA ORTAK GIRIŞIMI
Kalite Yönetimi Genel Tanımlar.
Bölümün Amacı Bu bölüm, kurumsal kültür ve etik değerler ile bunların örgütlerden nasıl etkilendiğine dair görüşleri incelemektedir.
Prof. Dr. Fersun PAYKOÇ ODTÜ Eğitim Fakültesi Emekli Öğretim Üyesi.
ŞEKİL 13.1 “Temel Dönüşüm” “İmalat Şirketine Yönelik Süreç”
Bölümün Amacı Bu bölüm, yöneticilerin uluslararası çevre için örgütleri nasıl tasarladığını keşfediyor. Bölüme, öncelikle, küresel büyümeyi harekete.
Bölümün Amacı Bu bölüm, örgütlerin nasıl değiştiğini ve yöneticilerin yenilik ve değişim sürecini nasıl yönettiklerini keşfetmektedir.
V- Örgüt Yönünün Belirlenmesi VİZYON, MİSYON, AMAÇLAR-HEDEFLER Örgütler kendilerini tanımlarlar. Bireylerin kişisel özellikleri ve hevesleri gibi örgütler.
Topluluk İnovasyon Girişimi Süreç Açıklaması ve Yol Haritası Dokümanı 26 Mayıs
Toplam Kalite Yönetimi
Bölüm 8: KKP Proje Yönetimi Kurumsal Kaynak Planlaması Prof. Mary Sumner Çeviren Sinan Berkdemir Şubat
Dr. Adil AKINCI Bankacılık ve Finans Bölümü
Faaliyet gösterdiğimiz hizmet sektöründe en büyük eksikliğin kalifiye iş gücü olduğundan yola çıkarak; ‘Aslolan insana verilen değerdir’ anlayışıyla kaliteli,
KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ
KAMU KURUMLARINDA SÜREÇ YÖNETİMİ ve
2016 Kayseri Ticaret Odası.
BİLGİ YÖNETİMİ KAVRAMI ve GELİŞİMİ
İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİ
“STRATEJİ NEDİR?” STRATEJİK DEĞİŞİM.
Stratejik İKY ve Örgüt Performansı İlişkisi
İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİ
“innovation and future”
Tarımsal İnovasyon Eko-Sistemi
KURUMSAL İLETİŞİM.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Eurocert European Academy
Sunum transkripti:

Ortak Öğrenme Nasıl Gerçekleşir? Türk Otomotiv Sektöründen Örnekler TÜSİAD – UİG Rekabet Öncesi İşbirlikleri Başarı Hikayeleri Semineri Dr. Umut EKMEKÇİ TÜSİAD-Sabancı Üniversitesi Rekabet Forumu Proje Koordinatörü

Ortak Öğrenme – Beraber Gelişim (Co-Evolution) Nedir?

Beraber Gelişim (Co-Evolution) “ The change of a biological object triggered by the change of a related object ” Bir olgudaki değişimin / gelişimin, başka bir olgunun değişimi / gelişimi tetiklemesi

İşbirliklerinin Sürdürülebilir Katkıları Kısa – Orta Dönemli Faydalar: –Yatırım riskinin ve sermayesinin paylaşımı, –Tamamlayıcı bilgi ve yeteneklerin kullanımı, Uzun Dönemli ve Sürdürülebilir Faydalar: –“Ortak öğrenme” ve “ortak gelişim” (Co-Evolution) –Bilgi birikimi ve karşılıklı bilgi transferi

İşbirliklerinde Bilgi Paylaşımını Hangi Faktörler – Nasıl Etkiler ?

Yöntem Türk otomotiv sektörü (ana sanayi ve yan sanayi) 7 ana sanayi – 7 yan sanayi firması AR-GE, ÜR-GE, Üretim, Tedarikçi Yönetimi, Satın Alma bölümlerinden yönetici ve mühendisler SORU: Tedarikçi / müşterilerinizle geçmiş dönemlerde yapmış olduğunuz işbirliklerinde, bilgi paylaşımınızın seviyesini ve paylaşılan bilginin içeriğini etkileyen faktörler neler olmuştur?

Şirket Kültürü Şirket kültürü öğrenmeye, gelişmeye açık mı? Şirket içinde bireysel gelişim, yenilikçilik, bilgi paylaşımı kavramları destekleniyor mu? Şirket kültürü, şirket içinde işbirliklerini ve bilgi paylaşımını destekliyor mu? Şirket kültürü, şirket dışındaki işbirliklerini ve bilgi paylaşımını destekliyor mu?

Vizyon - Hedef - Strateji – Eylem Bütünlüğü Yenilikçilik, ortakların kurumsal vizyonlarında ve hedeflerinde yer alıyor mu? Bu vizyonu destekleyecek stratejiler geliştirilmiş mi? Bu stratejileri destekleyecek eylemler / uygulamalar bulunmakta mı, hayata geçmekte mi?

Motivasyon Seviyesi Öğrenme, değişim ve inovasyon için yönetim seviyesinde motivasyon var mı? Çalışanların / beyaz yakalıların ve mavi yakalıların bu konularda motivasyonları var mı? İşbirliği yapmak için motivasyon var mı? Kişisel tanışıklıklar, dostluklar, işbirlikleri bulunmakta mı?

Yetkinlik Seviyesi Üretim Yetkinliği –Belli bir ürünü, belli kalite standartlarında, belli bir teslimat süresinde, belli miktarlarda üretebilme yeteneği, Yenilikçilik (ÜR-GE ve AR-GE) Yetkinlikleri –Mevcut ürünler ve üretim süreçlerinde geliştirmeler yapabilme, yeni ürün veya teknoloji geliştirebilme yeteneği

AR-GE YETKİNLİĞİ ÜR – GE YETKİNLİĞİ ÜRETİM YETKİNLİĞİ Yetkinlik seviyeniz ne kadar yüksekse, “katma değeri yüksek bilgiyi transfer edebilme şansınız da o kadar yüksek … Yetkinlik seviyeniz ne kadar yüksekse, uzun dönemli ve “beraber gelişime” dayalı işbirliği kurma şansınız da o kadar yüksek….

Simetri – Denklik Ortakların vizyonları, hedefleri, yetkinlikleri, yönetim anlayışları, kültürleri ve günlük rutinleri arasında büyük farklılıkların bulunmaması, Simetri ve denklik, işbirliğinden sağlanan faydanın daha “adaletli”, “çift yönlü” ve “uzun dönemli” olmasını sağlıyor.

Tamamlayıcılık Ortakların yetkinliklerinin ve uzmanlık alanlarının birbirini tamamlar nitelikte olması, “Ne kadar çok değer katarsanız, o kadar çok değer görüyorsunuz”

Ortaklar Arasındaki Güven Seviyesi Yöneticiler arasında kişisel güven ilişkisi mevcut mu? Çalışanlar (beyaz ve mavi yakalılar) arasında güven ilişkisi mevcut mu? Geçmişte güven kazandıran ya da kaybettiren deneyimler yaşanmış mı? Ortaklar bilgi paylaşımında ne derece açıklar?

Geçmiş İşbirliği Tecrübeleri Geçmiş işbirliklerinde –Önemli başarılar – kazanımlar elde edilmiş mi? –Önemli başarısızlıklar tecrübe edilmiş mi? –Güven kaybı yaşanmış mı? –Kişisel dostluklar – işbirliği köprüleri kurulmuş mu? –Planlanan hedeflere ulaşılmış mı?

Coğrafi Yakınlık Rutin ziyaretler ile bilgi paylaşımı, Daha sık yüz yüze görüşme imkanı, Ortak sosyal ortamlar, Kişisel ilişkilerin ve enformal bilgi paylaşımının kuvvetlenmesi, Farklı işbirliği platformlarında görüşebilme imkanı,

Karar Alabilme Yetki Seviyesi Çok uluslu şirketlerde, bağımsız karar alabilme yetkisi ortaklı seviyesi ile orantılı. Yabancı ortaktan bağımsız karar alabilme yetkisi arttıkça, yerel tedarikçilerle yapılan işbirlikleri de yoğunlaşıyor. Yerel tedarikçiyi koruma eğilimi … Karar alma yetkisi zamanla artış gösterebiliyor. Türk ortağın “rüştünü” ispatlaması gerekiyor.

Güvenli Sürüş Amaç : Sürücü davranışından doğan kazaları azaltmak OTAM – Automotive Technologies R&D Center ORTAKLAR:

Sonuçlar ve Öneriler İşbirliklerinde uzun dönemli faydanın sağlanması; çift yönlü bilgi akışının yoğunluğuna ve bilginin içeriğine bağlıdır, Öncelikle şirket vizyonu, kültürü, yönetim yaklaşımı “öğrenme” ve “inovasyon” odaklı olmalıdır, Öğrenme önce şirket içinde başlamalı, daha sonra tüm iş ilişkilerine ve işbirliklerine yayılmalıdır. Güvene dayalı, uzun dönemli, istikrarlı, destekleyici işbirlikleri hedeflenmelidir, Sadece kısa dönemli faydalar değil, uzun dönemli ve sürdürülebilir faydalar da hedeflenmelidir.

İlginiz ve Katkılarınız için Teşekkür Ederim… TÜSİAD – UİG Rekabet Öncesi İşbirlikleri Başarı Hikayeleri Semineri