ETKİ DEĞERLENDİRME ÇALIŞMALARI

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Edirne Bölge Müdürlüğü
Advertisements

Hazırlayan : Semiha SARAÇ
Sistem Analizi ve Planlama
Türkiye’deki Kamu İnternet Siteleri Ne Kadar Vatandaş Odaklı?
HAZIRLAYANLAR Sinan ALAGÖZ Dilek ÖZSERİN Abdullah BODUR Ali KARABULUT
Eğitsel Yazılımların Değerlendirilmesi
T.C. MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI PROJELER KOORDİNASYON MERKEZİ BAŞKANLIĞI
MODÜL 4 Organizasyon.
MESLEKÎ VE TEKNİK ORTA ÖĞRETİM KURUMLARI MEZUNLARININ İZLENMESİ PROJESİ.
Türk Oda ve Borsaları Akreditasyon Projesi 2009 John Lockett.
Dünyada Açık ve Uzaktan Eğitimin Durumu
 Yapılan işler  Yapılan işlerin süreci  Personel.
KÜTÜPHANELERDE HALKLA İLİŞKİLER ve PAZARLAMA ANKARA ÜNİVERSİTESİ KÜTÜPHANESİ ÖRNEĞİ Tuna CAN & E.Erdal AYDIN
AVRUPA BİRLİĞİ BAKANLIĞI Valiliklerde AB İşleri İçin Kapasite Oluşturulması Projesi Tanıtım Toplantısı Antalya 22 Ocak 2013.
ÜNİVERSİTELERDE İŞ MÜKEMMELLİĞİ MODELİ 2 MART 2003.
ANKARA İLİ SEKTÖREL REKABET ANALİZİ FİZİBİLİTE PROJESİ
Eğitim İhtiyaçları Değerlendirmesi (TNA)
İLKÖĞRETİMDE ÖĞRETMENLERİN TEKNOLOJİYE YÖNLENDİRMEDEKİ BAKIŞ AÇILARI
Kurum misyon ve vizyonunu, net bir biçimde paydaşlara odaklanmış bir strateji ve bunu destekleyen uygun politikalar, planlar, amaçlar, hedefler ve süreçler.
 Thinkquest; öğretmenlerin kendi eğitim müfredatına, planına,thinkquest eğitim projesini ekleyip,gelişen ve değişen 21 yüzyıla ayak uydurmasında yetenek.
Toplum Sağlığını Geliştirme
KULLANICI / KÜTÜPHANECİ EĞİTİMİ GRUP ÇALIŞMALARI ANKOS 5. Yıllık Toplantısı Haziran 2005 Süleyman Demirel Kütüphanesi, Sakarya.
Nisan 2012, Bilkent Ünivesitesi Kütüphanesi Umut Al Bilgi Hizmetlerinin Pazarlanması.
ARTVİN İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
İçişleri Bakanlığı Mahalli İdareler Genel Müdürlüğünün ulusal ortağı ve temel paydaşı olduğu Kadın Dostu Kentler Programı, Birleşmiş Milletler Nüfus Fonu-
OTURUM 6 ARAŞTIRMA İZLEME VE DEĞERLENDİRME. AMAÇ VE ÖĞRENİM HEDEFLERİ Amaç: Katılımcıların TSM’ lerin sağlığın geliştirilmesi kapsamındaki müdahaleleri.
Makalenin Yazarları: Vehbi Aytekin SANALAN Esra TELLİ Yavuz SELİM
HALK KÜTÜPHANELERİ SOSYAL AĞLARDA HALK KÜTÜPHANELERİNE ERİŞİM.
PAZARLAMA ARAŞTIRMALARI Prof. Dr. İsmail Üstel.
T.C. OKAN ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ SAĞLIK YÖNETİMİ YÜKSEKLİSANS 1.PROGRAM SAĞLIK HUKUKU ÖDEVİ-II HAZIRLAYAN Dr Beytullah ŞAHİN AKADEMİK DANIŞMAN.
AİLE KATIMI YAKLAŞIMLARI
HAVZA ÖLÇEĞİNDE STRATEJİK PLANLAMA VE KALKINMA ‘Kelkit Havzası Örneği’
KÜTÜPHANELERDE BÜTÇE YÖNETİMİ
KOÇ ÜNİVERSİTESİ SUNA KIRAÇ KÜTÜPHANESİ
Prof. Dr. Bülent Yılmaz H.Ü. Bilgi ve Belge Yönetimi Bölümü
TÜRKİYE’DE EĞİTİMİN FİNANSMANI VE EĞİTİM HARCAMALARI BİLGİ YÖNETİM SİSTEMİ PROJESİ (TEFBİS) 12 NİSAN 2009 BU PROJE KAMU KURUMLARI ARAŞTIRMA VE GELİŞTİRME.
ANKOS 3. ULUSLARARASI TOPLANTISI 6-7 HAZIRAN 2003 ANKARA.
Dr. Cemalettin MADEN Türkiye UDS Üyesi
ÇÖLLEŞME VE EROZYONLA MÜCADELE GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
1 Bilgiye Erişimde Fırsat Eşitliği Projesi Olarak EKUAL'in Doğuşu ve Gelişimi Prof.Dr. Cem SARAÇ Hacettepe Üniversitesi.
WEB TABANLI ÖĞRENME ORTAMLARINDA ETKİLEŞİM
ARTVİN İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ STRATEJİK PLANLAMA.
Kurumsal İçerik Yönetimi Kapsamında Bilgi Güvenliği
Eğitimde Hedefler Hedeflerin İşlevleri ve Analizi
STRATEJİK PLANLAMA.
BİLGİ OKURYAZARLIĞI EĞİTİM PROGRAMI TASARIMI ÇALIŞTAYI
EĞİTİM ORTAMLARINDA ŞİDDETİN ÖNLENMESİ VE AZALTILMASI
TTB-UDEK “İnsangücü Planlaması” Çalışma Grubu Raporu XII. Tıpta Uzmanlık Eğitimi Kurultayı 1-3 Aralık 2006 / İzmir.
Grup üyeleri: Selen ERGÜ Galip Kaya Nazgül BARPİEVA
DERSİMİZİN ADI NEDİR?.
TEMEL EĞİTİM GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
Türkiye de Bir İlk “OKULUM DESTEKLENİYOR HAYALİM GERÇEKLEŞİYOR” OKUL GELİŞİM PROGRAMI Nisan 2010 Uygulama Toplantısı Mustafa YÜRÜK OGP Koordinatörü.
PROJE TABANLI ÖĞRENME SCIENTIX PORTAL Proje Tabanlı Öğrenme Sorgulamaya Dayalı Öğrenme.
Medya ile ilişkiler Webinar-3 Kütüphan-e Türkiye Projesi Tanıtım Çalışma Grubu 23 Ekim 2014.
İnsan Bilgisayar Etkileşimi Alanında Yılları Arasında Türkiye Kökenli Bilim İnsanları Tarafından Yapılan Çalışmalar Üzerine Bir İçerik Analizi.
ÖNCELİK 6 : HAYAT BOYU ÖĞRENME İZLEME ve DEĞERLENDİRME SİSTEMİNİN GELİŞTİRİLMESİ
KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ
Ortaklık Kurma Kütüphan-e Türkiye Tanıtım Çalışma Grubu Ankara, Ağustos 2015.
EĞİTİM-YAYIM İHTİYAÇ ANALİZİ ARAŞTIRMASI PROJESİ
İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü
Topluluk İnovasyon Girişimi Süreç Açıklaması ve Yol Haritası Dokümanı 26 Mayıs
Hafta 1: Dizinleme ve Özler BBY 264 Dizinleme ve Sınıflama.
DENEYSEL YAKLAŞIM (Kullanıcı Testleri)
Bilgisayar Mühendisliğindeki Yeri
Hafta 2: Dizinleme ve Öz Hazırlamaya Giriş BBY 306 Dizinleme ve Öz Hazırlama
ThinkQuest nedir? ThinkQuest, öğretmenlerin eğitim projelerini kendi sınıf müfredatlarıyla birleştirerek, öğrencilerinin 21. yüzyıla yönelik yetenekler.
KAMU KURUMLARINDA SÜREÇ YÖNETİMİ ve
Hem. Zerrin SAĞLAM ÜNLÜ, Dr. Hülya TOPCU ÇAĞLAR
I Ğ DIR ÜN İ VERS İ TES İ KÜTÜPHANE VE DOKÜMANTASYON DA İ RE BA Ş KANLI Ğ I Kütüphane kullan ı m ı ve elektron İ k kaynaklara er İŞİ m Kütüphanec İ : Ercan.
Klinik Bilgi Sistemleri
Sunum transkripti:

ETKİ DEĞERLENDİRME ÇALIŞMALARI KÜTÜPHAN-E TÜRKİYE PROJESİ ETKİ DEĞERLENDİRME ÇALIŞMALARI Umut Al Hacettepe Üniversitesi umutal@hacettepe.edu.tr İrem Soydal soydal@hacettepe.edu.tr Orhan Açıkgöz Kültür ve Turizm Bakanlığı orhan.acikgoz@kulturturizm.gov.tr

Kütüphan-e Türkiye Projesi Etkiden Ne Anlıyoruz? - Etki = Değişim İnsanların yaşamında Grup ve kurumların davranış biçimlerinde Kitlelerde - Tam olarak nede değişim? Davranışlarda Becerilerde Bilgi ve kavrayışta Yaşam kalitesinde (sağlık, ekonomik gelişme, vb.) …

Kütüphan-e Türkiye Projesi Dayanak Noktası - “Küresel Kütüphaneler Girişimi” tarafından geliştirilen dokümanlar Etki Planlama ve Değerlendirme Rehberi Performans Ölçümleri Çalışma Kitabı 23 farklı ölçüm Halk kütüphanesi hizmet noktası sayısı Kullanıcının erişimine açık bilgisayar sayısı … Ortak Etki Ölçüm Sistemi Anket sorularının tam listesi Kütüphane kullanıcılarına yönelik Demografik, kütüphane kullanımını açıklayıcı, …

Kütüphan-e Türkiye Projesi Önemli Konular - Halkın gereksinimleri ve devletin öncelikleri - Kütüphane kullanıcılarının gereksinimleri - Proje eğitim ve tanıtım grupları ile yakın işbirliği - Program geliştirme - Sürdürülebilirlik

Kütüphan-e Türkiye Projesi Etki Değerlendirmeye Genel Bakış - Yerel çevrelere en iyi şekilde uyacak, kullanıcı gereksinimlerini ve yerel paydaş/yönetim önceliklerini hedef alan bir ülke programı yaratmaya yardımcı olmak

Kütüphan-e Türkiye Projesi Aşama 1: Planlama Öncesi - Etki değerlendirme işleminin anlaşılması - Etki değerlendirme sorumlusunun belirlenmesi - Önemli ulusal ve yerel paydaşların saptanması - Anahtar aktörlerin belirlenmesi - Proje boyunca anahtar kişilerle iletişim kurulacak yapıların saptanması - Hangi etki alanlarının öncelikli olduğunun belirlenmesi =>

Kütüphan-e Türkiye Projesi Etki Alanları - Eğitim - Sağlık - Kültür ve boş zamanları değerlendirme - Ekonomik gelişme - İletişim - E-devlet

Kütüphan-e Türkiye Projesi Etki alanları Küt. için yararlar Kısa dönem etkiler Uzun dönem etkiler Eğitim Kütüphaneler çocukları motive etmek için çok çeşitli materyaller sunar Daha çok sayıda çocuk ve öğrencinin kütüphane tarafından sunulan bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanması Okul faaliyetlerinin kalitesini artırma Sağlık Kütüphaneciler ilgili sağlık web siteleri ve veri tabanları konusunda bilgi sahibi olur Tedavi ile ilgili bilgiye kütüphanede erişilmesi, Gerekli olduğunda sağlık sorunu ile ilgili uzman kişi bilgisinin elde edilmesi Yaşam kalitesini artırma Kültür ve boş zamanları değerlendirme Kütüphane toplumun buluşma mekanı haline gelir Farklı kültürlerden gelen insanların toplumsal faaliyetlerde daha fazla yer alması, Çocukların boş zamanlarında kütüphaneyi kullanması ve biraraya gelmesi Farklı kültürlerden gelen insanları toplumla kaynaştırmak, Çocukların boş zamanlarında kütüphanede buluşarak sosyalleşmesini sağlamak Ekonomik gelişme Kütüphaneciler halkın ilgili ve güncel bilgiyi bulmasını sağlar Yeni tarımsal teknikler ve ürünler ile ilgili bilgilerin Internet aracılığıyla elde edilmesi, İş kurmak için çevrimiçi ortamdan yararlanılması Verimlilikte artış sağlanması, Varolan işlerde gelir artışı sağlanması

Kütüphan-e Türkiye Projesi Aşama 2: Planlama - Yerel gereksinimler ve önceliklere dayalı olarak programın etki hedeflerinin taslağının oluşturulması - Gereksinimler, öncelikler ve risklerin yeniden değerlendirilmesi - Hangi verilerin hali hazırda bulunduğunun ve bunların ne ölçüde erişilebilir/kullanılabilir olduğunun değerlendirilmesi - Etki göstergelerinin tanımlanması => - Veri toplama işleminin planlanması - Raporlama ve gözden geçirmelerin planlanması

Kütüphan-e Türkiye Projesi Örnek Etki Göstergeleri - Halk kütüphanesinde teknoloji kullanarak devlet ile ilgili bilgi (government information) arayan kullanıcıların sayısı - Halk kütüphanesinde sunulan teknoloji aracılığıyla devlet hizmetlerine erişerek zaman kazanan kütüphane kullanıcısı sayısı

Kütüphan-e Türkiye Projesi Veri Toplama Yöntemleri - Nicel Anketler (web-tabanlı, basılı) Farklı gruplar (kütüphane kullanıcısı olmayanlar, kullanıcılar, kütüphane personeli) - Nitel Görüşme Odak grup Örnek olay çalışması

Kütüphan-e Türkiye Projesi Aşama 3: Uygulama - Pilot çalışma için temel oluşturacak araştırmanın (baseline study) yapılması - Çalışma sonuçlarının analiz edilmesi ve raporlandırılması - Farklı dönemlerde uygulanan anket sonuçlarının karşılaştırılması - Analiz edilen verilere dayalı sonuçların Küresel Kütüphaneler Girişimi ve paydaşlarla paylaşılması

Kütüphan-e Türkiye Projesi Aşama 4: Bulguların Değerlendirilmesi - Etki planlama ve değerlendirme çalışmaları Diğer Küresel Kütüphaneler Girişimi programları ile karşılaştırma Sürdürülebilirlik için planlama

Kütüphan-e Türkiye Projesi Şubat 2014’e Kadar Yapılanlar - Çevrimiçi iki anket çalışması Kütüphane Veri Toplama Formu Kütüphane Personeli Bilgi ve İletişim Teknolojileri Algı ve Beklenti Anketi - Kullanıcılar ve kullanıcı olmayanlara yönelik iki anket tasarımı Her yıl veri toplanması planlanıyor Uygulaması 2014 ve 2015 yılları ilk çeyreğinde

Kütüphan-e Türkiye Projesi Kütüphane Personeli Bilgi ve İletişim Teknolojileri Algı ve Beklenti Anketi - Geri bildirim sayısı: 367

Kütüphan-e Türkiye Projesi Kütüphane Personelinin Bilgisayar Kullanım Beceri Düzeyi Temel düzey “yeni belge oluşturmayı bilirim; Microsoft Windows kullanmayı bilirim”; orta düzey “Microsoft Windows, Word, İnternet ve e-posta kullanmayı bilirim”; ileri düzey “Microsoft Windows, Word, İnternet, e-posta, PowerPoint, Excel gibi ofis programlarını ve diğer yazılımları kullanmayı bilirim”; en üst düzey ise “bilgisayar ağı yönetimini bilirim, ekipman kurulumu yapabilirim, yeni yazılım kurulumu yapabilirim” şeklinde sınıflandırılmıştır.

Kütüphan-e Türkiye Projesi Kullanıcılar Bilgisayar Kullanımıyla İlgili Kurs Almalı Mı?

Kütüphan-e Türkiye Projesi Başarıyı Etkileyecek Faktörler - Kütüphaneler ve Yayımlar Genel Müdürlüğü ile etkili iletişim - Pilot illerdeki kütüphane personeli ile işbirliği - “İçi dolu” anketler => anket uygulaması - Farklı örneklerin yakalanarak kayıt altına alınması ve gerektiğinde bu kişilerle iletişim kurulabilmesi - Kullanıcılara yararı olabileceği düşünülen önerilerin paylaşılması

ETKİ DEĞERLENDİRME ÇALIŞMALARI KÜTÜPHAN-E TÜRKİYE PROJESİ ETKİ DEĞERLENDİRME ÇALIŞMALARI Umut Al Hacettepe Üniversitesi umutal@hacettepe.edu.tr İrem Soydal soydal@hacettepe.edu.tr Orhan Açıkgöz Kültür ve Turizm Bakanlığı orhan.acikgoz@kulturturizm.gov.tr