İl Performans ve Kalİte Koordİnatörlüğü

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
EVDE BAKIM HİZMETLERİ SUNUMU HAKKINDA TEBLİĞ
Advertisements

HASTA VE ÇALIŞAN GÜVENLİĞİ
İLKNUR ERDEM HEMŞİRE TSK ETİMESGUT ASKER HASTANESİ
İl Performans ve Kalİte Koordİnatörlüğü
KİMLİK DOĞRULAMA İŞLEMİNDE FOTOĞRAF UYGULAMASI
HASTA HAKLARI BİRİM FAALİYETLERİ
HASTA TRANSFERİ: AMERİKAN HASTANESİ ÖRNEĞİ
HASTA KABUL VE TABURCULUK SÜRECİ
İl Performans ve Kalİte Koordİnatörlüğü
ÖZEL HASTANELERDE ÖZEL SAĞLIK SİGORTASININ İŞLEYİŞİ VE SORUNLARI
90 Gün Kampanyası «HEDEFLERLE YÖNETİM İLKESİNE» dayanan bir yönetim kampanyasıdır. Kampanya kapsamında 90 gün gibi bir sürede İl Genel Sekreterliklerinin.
İNDİKATÖR YÖNETİMİ ORDU İLİ KAMU HASTANELER BİRLİĞİ GENEL SEKRETERLİĞİ
ONKOLOJİ ECZACILIĞINA DOKTOR BAKIŞI
663 Sayılı KHK 663 sayılı “Sağlık Bakanlığı ve Bağlı kuruluşların Teşkilat ve Görevleri Hakkında Kanun Hükmünde Kararname”11/10/2011.
Güvenlik Raporlama Sistemi (GRS)
MEMNUNİYET ANKETLERİ Yük.Hemş. Betül BOZACI Kalite Birimi
HASTA ODAKLI KALİTE YÖNETİM STANDARTLARI VE HİZMET KALİTE STANDARTLARI İLİŞKİSİ Yrd. Doç. Dr. Ufuk Cebeci İTÜ Sağlık İşletmeleri Sertifika Program Koordinatörü.
BİR DEVLET HASTANESİNDE HASTA BAĞIMLILIK DÜZEYLERİNE GÖRE YAPILAN HEMŞİRE İNSAN GÜCÜ PLANLAMASI UYGULAMASI   Özcan Selma, Tanrıöver Funda , Akın Bihter.
KIRIKKALE ÜNİVERSİTESİ TIP FAKÜLTESİ HASTANELERİ
GÜVENLİK RAPORLAMA SİSTEMİ
Gün Kitabın Adı ve Yazarı Okuduğu sayfa sayısı
HASTANIN TRANSFERİ Giriş : Acil Serviste ilk müdahalesi yapılan ve acil servisten, hastane içindeki bir başka birime veya hastane dışında bir sağlık kurumuna.
9.Sınıf Meslek Esasları ve Tekniği
Hasta Bakıcı Görev Yetki Ve Sorumlulukları
İl Performans ve Kalİte Koordİnatörlüğü
EĞİTİM TARİHİEĞİTİM SAATİEĞİTİM KONUSUEĞİTMEN 26 Temmuz Hastanelerde Kalite Yönetimi, HKS ile ilgili mevzuatlar Ecz. Selim SEYİS Sağlıkta.
GÜVENLİK RAPORLAMA SİSTEMİ
EĞİTİM TARİHİEĞİTİM SAATİEĞİTİM KONUSUEĞİTMEN 26 Temmuz Hastanelerde Kalite Yönetimi, HKS ile ilgili mevzuatlar Ecz. Selim SEYİS Sağlıkta.
TIBBİ KAYITLARIN YÖNETİMİ VE BİR HASTANE UYGULAMASI
EĞİTİM TARİHİEĞİTİM SAATİEĞİTİM KONUSUEĞİTMEN 26 Temmuz Hastanelerde Kalite Yönetimi, HKS ile ilgili mevzuatlar Ecz. Selim SEYİS Sağlıkta.
EĞİTİM TARİHİEĞİTİM SAATİEĞİTİM KONUSUEĞİTMEN 26 Temmuz Hastanelerde Kalite Yönetimi, HKS ile ilgili mevzuatlar Ecz. Selim SEYİS Sağlıkta.
T.C. OKAN ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ SAĞLIK YÖNETİMİ YÜKSEKLİSANS 1.PROGRAM SAĞLIK HUKUKU ÖDEVİ-II HAZIRLAYAN Dr Beytullah ŞAHİN AKADEMİK DANIŞMAN.
EĞİTİM TARİHİEĞİTİM SAATİEĞİTİM KONUSUEĞİTMEN 26 Temmuz Hastanelerde Kalite Yönetimi, HKS ile ilgili mevzuatlar Ecz. Selim SEYİS Sağlıkta.
DÖNEM DEĞERLENDİRME TOPLANTISI ORDU İLİ
BİR ÖZEL HASTANEDE ÇALIŞAN HEMŞİRELERİN
İl Performans ve Kalİte Koordİnatörlüğü
SHKS HASTA BAKIM HİZMETLERİ
BERGAMA 70.YIL MESLEKİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ
EVDE HASTA BAKIMI.
Mahmut AĞIRAĞAÇ Kalite Yönetim Birimi
EĞİTİM TARİHİEĞİTİM SAATİEĞİTİM KONUSUEĞİTMEN 26 Temmuz Hastanelerde Kalite Yönetimi, HKS ile ilgili mevzuatlar Ecz. Selim SEYİS Sağlıkta.
HAZIRLAYAN EĞİTİM HEMŞİRESİ
İ.Ü.CERRAHPAŞA TIP FAKÜLTESİ HASTANESİ
HEMŞİRE NE YAPAR?.
DESTEK EĞİTİM ODASI Kaynaştırma eğitimine tabi olanlara sunulan bir hizmet Kaynaştırma uygulamalarının bir parçası ve tamamlayıcısı.
İ.Ü.CERRAHPAŞA TIP FAKÜLTESİ HASTANESİ FİZİKSEL TIP VE REHABİLİTASYON AD HEMŞİRELİK HİZMETLERİ FAALİYETLERİ
OKUL HEMŞİRESİNİN GÖREV YETKİ SORUMLULUKLARI
İ.Ü. İSTANBUL TIP FAKÜLTESİ HASTANESİ GENEL CERRAHİ ANABİLİM DALI HEMŞİRELİK HİZMETLERİ FAALİYETLERİ
İ.Ü.CERRAHPAŞA TIP FAKÜLTESİ HASTANESİ
Kolon kanserinde hemşirelik bakımı
OKULUMUZA HOŞ GELDİNİZ
22 Mayıs 2014 Tarih ve resmi gazeteye göre.
İŞYERİ HEMŞİRESİNİN GÖREV, YETKİ VE SORUMLULUKLARI
PS İ KOLOJ İ K DANI Ş MAN VE REHBER Ö Ğ RETMEN ZEYNEP KOCAMAN.
Sosyal Hizmet Uzmanının Önemi
AFETLERDE TRİAJ HEMŞİRELİĞİ
GÜNLÜK YAŞAM AKTİVİTELERİ
HASTA HAKLARI.
HASTA KİMLİKLENDİRME VE KİMLİK DOĞRULAMA
SAĞLIK ENFORMASYON YÖNETİMİ 1 DERSİ 5
olmadığında uygun koşullar sağlanarak
BAKIMIN KALİTESİNİN GELİŞTİRİLMESİNDE
1. Hasta kimlik bilgilerinin tanımlanması ve doğrulanması 2. Hastanın rızasının alınması 3. İletişim güvenliğinin sağlanması 4. İlaç güvenliğinin sağlanması.
AMELİYATHANE HEMŞİRELİĞİ GÖREV YETKİ VE SORUMLULUKLAR
AMELİYAT ÖNCESİ- SONRASI HEMŞİRELİK BAKIMI HAZIRLAYAN :YUNUS EMRE GÖKCAN.
HASTA KİMLİK BİLGİLERİNİN TANIMLANMASI VE DOĞRULANMASI FATİH KARAYİĞİT EĞİTİM HEMŞİRESİ.
Hemşirelik Kayıtları Planlama aşamasında hemşirelik girişimleri saptanırken, bunlardan kimlerin, hangi işlevlerden sorumlu olacağı ve ne zaman yerine.
Atık Yönetimi Çevre Yönetim Birimi Hasta mahremiyeti.
Sunum transkripti:

İl Performans ve Kalİte Koordİnatörlüğü 26 – 28 Temmuz 2011 HKS Eğitim Semineri

EĞİTİM TARİHİ EĞİTİM SAATİ EĞİTİM KONUSU EĞİTMEN 26 Temmuz 2011 09.00-09.45 Hastanelerde Kalite Yönetimi, HKS ile ilgili mevzuatlar Ecz. Selim SEYİS 10.00-10.45 Sağlıkta Performans ve Kalite Yönergesi 11.00-11.45 Hastane Değerlendirme Süreci, HKS Metodolojisi Hem. Bedia AYDIN 13.30-14.15 Memnuniyet Anketleri ve Görüşler 14.30-15.15 Çalışan Güvenliği Uz. Dr. Özlem B. SARAL 27 Hasta Güvenliğinde İletişim, Hastaların Doğru Tanımlanması Hem. Derya HASANÇEBİ İlaç Güvenliği, Transfüzyon Güvenliği Dr. Ayla YAVUZ Düşmelerin Önlenmesi, Güvenlik Raporlama Sistemi El Hijyeni Güvenli Cerrahi Dr. Osman Turan ÇAKAR 28 Hasta Bakımı Laboratuar Hizmetleri Uz. Dr. Hakan TÜRKÖN HKS Kapsamında Dokümantasyon, Hasta Kayıtları ve Dosyaları Hem. Özlem YILMAZ Atık Yönetimi, Renkli Kodlar Dr. Can Ertan ARGIN Stok Yönetimi, İndikatör Yönetimi Dr. Metin BAKKALOĞLU

HASTA BAKIM HİZMETLERİ

AMAÇ; Hasta güvenliği içerisinde de değerlendirilebilecek olan hasta bakım hizmetlerini gerçekleştirirken hastanın kendini güvende hissetmesinin temel amaç olduğunu vurgulamaktır.

harekete geçemezsiniz” “İnsanların duygularına dokunamazsanız, harekete geçemezsiniz” Sağlık Kazanı

Kendimizi nerde güvende hissederiz? Evimizde

Hastanın fiziksel, çevresel, psikolojik medikal gereksinimleri karşılandığında hasta kendini güvende hisseder. Bu çerçevede verilen hizmetlerin tümü hasta bakım hizmetleridir.

Hasta bakımı neden önemlidir. İyileştirmeyi çabuklaştırır. Nasıl?

Ameliyat olacak hastanın ameliyat öncesi hazırlığında fiziksel hazırlık, psikolojik hazırlık yeterince yapılırsa ameliyat sonrası yaşam bulguları kısa sürede düzene girer. Strese tepki olarak salınacak olan kortikosteroid Hormonlar daha az salınır. Ameliyat sonrası hızlı iyileşme Erken taburcu olmaya yardımcı olur.

Komplikasyonlar önlenir. Nasıl?

Ameliyat öncesi hazırlıkta hastanın alerjik durumunun olup olmadığı Kanamaya meyil olup olmadığı, tespit edilirse, ameliyat öncesi yapılacak olan ameliyatın şekli ve sonrasındaki işlemler yatış pozisyonu, beslenme tüpler, idrar vs. hakkında bilgi verilirse komplikasyonlar azalır.

Hasta yaşamının canlılık kazanmasını sağlar.

Hastanın işine ve diğer yaşam aktivitelerine daha erken dönmesi hasta memnuniyeti artırarak hasta yaşamının canlılık kazanması sağlanır.

Hasta bakımı kimin görevidir? Hekim, hemşire, sağlık çalışanlarının tümü. Primer sorumlu 24 saat bakım verdiği için hemşiredir.

HKS’ye göre hasta bakımı nasıl uygulanır?

Koordinasyon ve planlama gereklidir. 5 Adımda uygulanır; 1.Hasta ve yakınının bölüme uyum sağlaması(15 puan) Hasta ve yakınları bölüme kabul edilirken; Kahvaltı ve yemek saatleri Hasta ve yakınlarını uyması gereken kurallar Ziyaret saatleri ve kuralları

Telefon kullanımı Tuvalet-banyo kullanımı Hemşire çağrı sistemi kullanımı Hekimin günlük vizitleri konularında bilgilendirme yapılmalı

Hastaya hizmet verecek olan bölüm çalışanları hasta/hasta yakınına kendini tanıtmalı.

2. Hastanın bölüme kabulünde genel durumun değerlendirilmesi. (15 puan) Hasta fiziksel, ruhsal ve sosyal yönden değerlendirilir. Değerlendirmeleri yaparken nelere dikkat etmeliyiz?

Fiziksel ihtiyaçları amacıyla oksijen desteği, cilt bakımı, aktivite, beslenme, boşaltım vb. gereksinimler değerlendirilir. ruhsal ihtiyaçları amacıyla servise adaptasyonu, bakım sürecine katılım, ailevi destek, sosyal statü vb. gereksinimleri değerlendirilir. Her hasta kendine özgüdür. Farklı ortamlara farklı kültür yapısına sahiptir.değerlendirme ve gereksinim tespitleri ona göre yapılmalıdır.

Değerlendirmelerde hemşirelik yönetmeliği ekinde verilen Formlar kullanılabildiği gibi kurumlar kendine özgü hemşirelik değerlendirme formları da kullanılabilir.

3. Hasta gereksinimleri doğrultusunda hemşire bakım planı düzenlenmesi (15 puan) Bakım planı hekim tedavi planı ile koordineli olmalıdır. Bakım planında Hemşirelik tanısı Hedefler Planlama Uygulama Değerlendirme bölümleri olmalıdır.

17.07.2011 Uyku düzeninde bozukluk Çevresel uyaranlar kontrol altına alınır Yatma zamanına yakın 3 saat içinde fazla yorucu aktiviteler yapması engellenir Hastanın diyeti düzenlenir,uyku saatleri düzene konur Hastanın ateşi varsa kontrol altına alınarak huzursuzluğu giderilir Hastaya tedavi saatleri hakkında bilgi verilir Ziyaretçisi kısıtlanır İşlemler uyku dönemindeyken en az sayıda rahatsızlık verecek şekilde düzenlenir.hasta şikayeti doğrultusunda inflamasyonlu bacağı SF ile kompres edilerek hasta rahatlatılır Gerekirse uyku sürelerini uzatmak için ilaç kullanılır Hasta odasının sessiz sakin olması sağlandı Hastanın ateş takibi yapıldı ateşi 37.5.hastaya parol verildi Hastanın ateşi kontrol altına alındı. Tedavi saatleri ve merak ettiği konular hakkında hastaya bilgi verildi Hasta bacağının ağrıdığını ve ateşlendiğini söyledi SF ile kompresyon yapıldı Hasta rahat ,uygulamalar sonrasında uyuyabileceğini ifade etti. 18.07.2011 Bilgi eksikliği Hasta bilgilendirilerek hastalığıyla daha rahat baş etmesi sağlanır Enfeksiyon girişi ayak parmağı arasındaki mantar olduğundan buna yönelik önlemler alınır Ayak hijyenine dikkat etmesi söylenir Hasta yakınları da bu konuda bilgilendirilerek iyileşme sürecine katkıda bulunmaları sağlanır Gerekirse dr önerisine göre antifungal ilaçlar kullanılır Hastaya hijyen konusunda eğitim verildi. Ayaklarını kuru tutması,naylon çorap giymemesi ,ayak bakımına özen göstermesi,çıplak ayakla gezmemesi söylendi. Evde terliklerini ve çoraplarını başkasının giymemesi konusunda yakınlarına da bilgi verildi Eğitim esnasında sorun çıkmadı hasta bu önerileri dikkate alacağını ifade etti

4.Hemşire nöbet teslimlerine yönelik düzenleme yapılmalıdır. (10 puan)

Nöbet teslimleri nöbeti devreden ve devralan hemşireler arasında önce deskte sonra hasta odasında olmak üzere hasta bakım sürecindeki tüm bilgileri kapsayacak şekilde iletişim yöntemiyle yapılmalıdır.

Örnek nöbet teslimi: Ateş takibi yapılacak Gerektiğinde soğuk uygulama Aldığı-çıkardığı sıvı takibi Tedavi saatleri hakkında bilgi Bacak elevasyonunun sağlanması Lüzum halinde SF ile kompresyon yapılması anlatılır.

5. Hasta/ hasta yakınlarının hastanın genel durumu ve tedavi Süreci hakkında hekim tarafından bilgilendirilmesi (10 puan)

Sonuç olarak; Hasta bakım süreci ekip çalışması ve işbirliği gerektirir. Amaç hastanın kendini güvende hissetmesi,iyileşme sürecinin hızlandırılmasıysa gözlem ve verilerle hareket edip kanıta dayalı sağlık bakım hizmeti sunulmalıdır.

Fatih Devlet Hastanesi TEŞEKKÜR EDERİM. Bedia AYDIN Fatih Devlet Hastanesi