Newton’un Hareket Kanunları Hazırlayanlar: Abdullah KARABULUT Selahattin BİLGİN Kemal DENİZ Bayram ARSLAN 2.grup
Ünite Planı Özeti: 9. Sınıf öğrencilerinin cisimlerin hareketini, konumunu, ivmesini daha iyi anlayıp kavramaları için hareketin nedeni olan kuvveti Newtonun hareket Kanunları içerisinde anlatıp, araştırıp projelendirerek öğretmek. Bunun için öğrencilere veli ikna sunumu, ünite planı ve broşür hazırlatmak.
Temel Soru Kanunlar Niçin Vardır?
Ünite Soruları İçerik Soruları Bilimsel kanunlar Niçin vardır? Hareketi açıklayan kanunlar hangi yüzyılda bulunmuştur? İçerik Soruları Dinamiğin kanunlarını kim bulmuştur? Cisim üzerine etkiyen kuvvet, cismin hangi özelliklerini nasıl değiştirir? Elimizle bir yere vurduğumuzda elimiz neden acır?
Ünitemde Proje Yaklaşımı, Sürekli Ölçme ve ÖTPS’leri Kullanmanın Faydaları Proje üzerinde çalışırken yazma ve düşünme becerilerini öğrenirler. Proje boyunca çalışmaları hakkında geribildirim verir ve alırlar. Grup çalışması ile 21.yüzyıl becerilerinden iletişim ve işbirliği yeteneği ile girişimcilik ve öz-yönelimcilik kazanırlar.
Proje Yaklaşımı, Sürekli Ölçme ve ÖTPS’leri Kullanarak Öğrencilerim: Gerçek ve hızlı bilgi kaynaklarına ulaşmak ve kullanmak amacıyla teknolojiyi etkin olarak kullanacaklar Tüm yıl boyunca kullanabilecekleri öz değerlendirme ve öz yönelim becerilerini kazanacaklar
Öğrenci Gereksinimlerini Ölçme Temel Sorular ve Ünite Sorularını aşağıdaki amaçlarla kullanacağım: Üst düzey düşünme becerileri ve 21. yüzyıl becerilerine yönelik bilgi toplama: İyi yazarların nasıl yazdıklarına ilişkin bir yazıyla, öğrenciler kendi yazma stratejilerine ilişkin metabilişsel farkındalıklarını sergileyecekler Öğrenciler birbirlerinin farklı bakış açılarını ve ihtiyaçları öğrenerek, merak ederk, Newton’un Hareket kanunlarıhakkında neleri bilmek istediklerini tahmin edecekler
Öğrenci Gereksinimlerini Ölçme Ölçme sonucunda ne öğreneceğim? Öğrencilerimin Hareket ve Kuvvet ünitesinde Newtonun Hareket kanunları hakında neler öğrenmek istediklerini ve neler öğretmem gerektiğini öğreneceğim Öğrencilerimin kullandığı yazma sürecini Öğrencilerim ölçme sonucunda ne elde edecek? Cisimlerin hareket etmeleri için kuvvete ihtiyaç olduğunu, kuvvet ile ivme arasında doğru bir orantı olduğunu Sürtünme kuvvetinin etkilerini öğrenecekler.
Hedeflerim Öğrencilerimi güdüleyecek farklı teknolojiler hakkında bilgi sahibi olma Öğrencilerimin daha fazla üst düzey düşünme becerisi kullanmalarını sağlayacak yollar bulma Öğrencilerimin projeleri gerçekleştirebilmelerine yardım edebilmem için diğer öğretmenlerden çeşitli stratejiler öğrenme
Hayat her zaman beklentilerden ibaret değildir Gerçekci ol! Hayat her zaman beklentilerden ibaret değildir