NOT TUTMA TEKNİKLERİ Not tutma: Bir konuşmacıyı ya da dersi dinlerken, okurken, gözlem yaparken,düşünürken, dinleyiciye/öğrenciye sunulan mesajı yeniden yorumlayarak kısa tümcelerle ana hatlarıyla yazılı olarak kaydedilmesidir.
NOT TUTMA TEKNİKLERİ Not tutma ortamı, dersin/bilginin tekrarında çağrışım/hatırlatma etkisini oluşturur Not alma etkili dinlemenin temel koşullarından birini oluşturur. Not alma becerilerini kazanan bir öğrenci, okuduğu, duyduğu, gözlemlediği, düşündüğü bilgileri kapsamlı olarak yorumlama becerisi de kazanmış olur.
NOT TUTMA TEKNİKLERİ Dört türlü not alma vardır; 1. Okunanlardan not alma 2. Dinlenenlerden not alma 3. Gözlenenlerden not alma 4. Düşüncelerden not alma
NOT TUTMA TEKNİKLERİ Beş tür not tutma tekniği vardır; 1. Anafikir tekniği 2. Paragraf tekniği 3. Aynen kaydetme tekniği 4. Grafiksel not tutma tekniği 5. Cornell not tutma tekniği
NOT TUTMA TEKNİKLERİ Yukardaki beş not tutma tekniğinden sadece ikisi ders dinlerken tutulacak notlar için uygundur. Bunlar; Anafikir tekniğiyle Cornell not alma tekniğidir. Anafikir tekniği; notların anafikir etrafında düzenlenmesidir. Öncelikle anafikirler belirlenir ve bu fikirleri destekleyici açıklamalar varsa örnekleriyle yazılır.
NOT TUTMA TEKNİKLERİ Cornell not alma tekniğiyse; not alınacak sayfanın ortadan ikiye iki sütun halinde ayrılarak derste sayfanın sağ tarafının, dersten sonra düzeltmeler için ise sayfanın sol tarafının kullanılmasını belirleyen bir tekniktir. Derste alınan notlar, anafikir,paragraf ya da liste biçiminde olmalıdır.
NOT TUTMA TEKNİKLERİ 1 dakikada yaklaşık 20-25 sözcük yazabiliyoruz, bu yüzden herşeyi yazmaya çalışmayın. Kitabı dersten önce okuma şansınız olursa kitapta varolan bilgileri yazmaktan kurtulursunuz. Konuyu öğretmeninize tekrar ettirirseniz eksik notlarınızı tamamlayabilirsiniz, bunun için arkadaşlarınızdan da yardım alabilirsiniz. Not tutarken bütünü anlamaya çalışmalısınız, bunun için de önceden konuya bir göz gezdirmelisiniz.
NOT TUTMA TEKNİKLERİ Bir öğrencinin dersi derste öğrenmesi ile yalnız başına öğrenmesi arasında ortalama 3 misli zaman kaybı olmaktadır. Bu süre öğrenilen konuya göre daha da artabilmektedir. Düşünme hızı konuşma hızından daha süratli olduğundan bir dersi dinlerken düşüncemiz çağrışımlar yoluyla başka yönlere kayar, buna verdiğimiz isim “dikkat dağınıklığı” oluyor. Bir insan 30sn. kadar bilinçli olarak dinler, sonra 1-2 sn.lik bir kopukluk olur. Önemli olan zorunlu olarak meydana gelen bu kopmalardan sonra tekrar konuya dönebilmektir.
NOT TUTMA TEKNİKLERİ Bu konuda edindiğiniz bilgilerin akademik başarınıza katkı sunmasını umuyorum. Hepinize başarılar. Unutmayın not tutmak tek başına yetrli değildir not tutmak sadece sizin konuyu tekrar etmenizde kolaylıklar sağlayacaktır, daha fazlasını beklemeyin
NOT TUTMA TEKNİKLERİ HAZIRLAYAN: UYGAR OK BUCA HOCA AHMET YESEVİ LİSESİ REHBER ÖĞRETMENİ