Basit – Kapsamlı Rapor Türleri, Tasarı ve Tasarı Hazırlama Yönergeleri

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
ALPER LAÇİN SERDAR TAŞAN
Advertisements

Küçük İşletmeler için Pazarlama Araçları
Websitelerinde Standartlar Açısından Dikkat Edilmesi Gereken Noktalar 1 Websitelerinde Standartlar Açısından Dikkat Edilmesi Gereken Noktalar Eser SAHiLLiOĞLU.tr.
Doç.Dr. Kürşat Çağıltay ODTÜ
MODÜL 4 Organizasyon.
Resimlerin Kullanımı.
PowerPoint Slayt Hazırlama
Journal Citation Reports - Dergi Atıf Raporları -
Bölüm 6: Müşteriler Çekmek ve Süreklilik Oluşturmak Topluluk ortak bir ilgi ya da amacı paylaşan bir gurup insanın etkileşimini gerektirir. Bir topluluk.
BELGELEME Ian Sommerville, “Software Documentation”,
Prof. Dr. Yaşar SEVİM Arş. Gör. Elif ÖZ
Eğitim İhtiyaçları Değerlendirmesi (TNA)
Etkili Sunumlar İçin Dikkat Edilmesi Gereken Kurallar
Görev Analizi Doç.Dr. Şirin Karadeniz.
Math in Advertising....
BİLİMSEL ARAŞTIRMA TEKNİKLERİ VE PROJE HAZIRLAMA SÜRECİ
Doç.Dr. Şirin Karadeniz ÖĞRETİM MESAJI TASARIMI. ÖĞRETİM TASARIMI MODELİ.
Support.ebsco.com Arama Sonuçları Listesi Kullanıcı Kılavuzu.
Yazılım Proje Yönetimi
24. MÜHENDİSLİK DEKANLARI KONSEYİ TOPLANTISI Mayıs 2012, Ege Üniversitesi Mühendislik Fakültesi Mühendislik Eğitiminde Tasarım Dersleri Prof. Dr.
Game Development Documentation Oyun Geliştirme Dokümantasyonu.
Yrd. Doç. Dr. Emre SÜMER Aralık-2011
KÜTÜPHANELERDE BÜTÇE YÖNETİMİ
ALIŞTIRMA YAZILIMLARI (Practice and Drills)
1 Ekonominin Kapsamı ve Metodu KISIM I EKONOMİYE GİRİŞ BÖLÜM İÇERİĞİ
TEKNİK RAPOR YAZIMI Önemli Noktalar Kurtuluş Küllü
ANKOS 3. ULUSLARARASI TOPLANTISI 6-7 HAZIRAN 2003 ANKARA.
2. Pazarlama Planının Hazırlanması
TASARIM BELGELERİ DİLARA SOLMAZ.
Yapım Aşamaları (Production Steps)
Oturum aç butonuna tıklayın.
Araştırma Önerisi ve Araştırma Raporu
Genel Bakış IEU Web Sitesi Genel Yapısı İDARİ YAPI VE AKADEMİK YAPI İÇİN YAKLAŞIMLAR... YÖNETİM SİSTEMİ ORGANİZASYON EK: SPAW EDİTÖR.
Öğrenme Öğretme Süreci
Özgür Kayaş Müzeyyen Tekinşen
TASARIM DOKÜMANLARI TOLGA KAYNAROĞLU.
DERS KİTABINI DEĞERLENDİRME YOLLARI
AKADEMİK ÇALIŞMALARDA YAZIM TEKNİKLERİ
HUKUKTA BİLGİ YÖNETİMİ BBY Veri Tabanları (Uluslararası) Nazan Özenç Uçak Güz.
Sistem Analizi Sistem Analisti
Müşterilere Karar Vermelerinde Yardımcı Olmada Pazarlama Araştırması Kullanma Bu bölüme araştırma sürecini ele alarak başlanmaktadır. Daha sonra.
Bölümün Amacı Bu bölümün amacı, örgütlerin peşinde koştukları hedeflerin türlerini ve yöneticilerin bu hedeflere ulaşmak için kullandıkları rekabetçi.
Bölümün Amacı Bu bölüm, bilişim teknolojisinin evrimini incelemektedir. Bölüm, örgütsel işlemlere uygulanan bilişim teknolojisi sistemlerine göz atarak.
Yapısal Tasarım Araçları
(Proje Yönetimi ve Danışmanlık Metodları)
Geleneksel Tasarım Araçları
ÖĞRENME AMAÇLARI Pazarlama araştırma raporunun değerini anlamak (takdir etmek) Rapor yazmayı daha etkili yapmak için pazarlama araştırmacılarının.
ÖĞRENME AMAÇLARI Olasılıklı örneklem ile örnek büyüklüğüne karar vermenin altında yatan sekiz aksiyomun anlaşılması Güven aralığı yaklaşımını kullanarak.
Hafta 1: Dizinleme ve Özler BBY 264 Dizinleme ve Sınıflama.
BASAMAKLI ÖĞRETİM PLANI
YÖNETİM MUHASEBESİ İBRAHİM LAZOL.
ADDIE. ADDIE MODEL İ (JENER İ K MODELLEME) 2 Analiz (Analysis) Tasarım (Design) Geliştirme (Development) Uygulama (Implementation) De ğ erlendirme (Evaluation)
Geleneksel Tasarım Araçları
Hafta 2: Dizinleme ve Öz Hazırlamaya Giriş BBY 306 Dizinleme ve Öz Hazırlama
MAKALE YAZIM AŞAMALARI
KIRKLARELİ DEVLET HASTANESİ UZAKTAN EĞİTİM MERKEZİ Nisan 2017
ANTRENÖRLÜK EĞİTİMİNDE
Bitirme Tezi/Mühendislik Tasarımı Proje Türkçe Başlığı
1 Ekonominin Kapsamı ve Metodu KISIM I EKONOMİYE GİRİŞ BÖLÜM İÇERİĞİ
VE İŞTE DİĞER 6 BECERİ.
Ziyafet ve İkram Hizmetleri
Herkese Açık Okul Adı Tarih.
F.Ç DERS: İLERİ ARAŞTIRMA TEKNİKLERİ : İKİNCİL KAYNAKLAR.
PAZARLAMA İLETİŞİMİ (Pİ)
Dijital Öyküleme

Bitirme Tezi/Mühendislik Tasarımı Proje Türkçe Başlığı
HALKLA İLİŞKİLERE GİRİŞ
GAS 208 PAZARLAMANIN TEMEL İLKELERİ ve HİZMET PAZARLAMASI
Bilimsel Araştırma Yöntemleri
Sunum transkripti:

Basit – Kapsamlı Rapor Türleri, Tasarı ve Tasarı Hazırlama Yönergeleri Melek OKTAY www.fatih.edu.tr/~moktay moktay@fatih.edu.tr

Outline Basit Raporlar Tasarılar Tasarı Yönergeleri Kapsamlı Raporlar

Short Reports Basit Raporlar Tasarılar Tasarı Yönergeleri Kapsamlı Raporlar

Basit Raporlar –(Genel Bakış) Basit Raporlar(sy:207) Kullanıcı ve Amaç Analizi Basit raporların türleri Basit Raporların tipik bileşenleri Kullanım Karşılıkları

Basit Raporlar İdeal raporların esasları ilgili alanlar da çalışmalar yapan analistlerin mevcut kitleler üzeinde araştırmalarıyla belirlenir. Kısa raporların 5-10 sayfayı geçmesi ve fazla detay içermesi istenmez. Örneğin uzun raporlarda ki gibi karşılaştırmalar içerik ve koşullar hakkında fazla bilgi Verilmesi gerekmez. Kısa raporlar bilgiyi özetler yada brifing verir şekilde bilgiyi hedef kitleye hitap edecek şekilde basit olarak vermelidir.

Basit Raporlar Kısa Raporlar bilgiyi çeşitli şekilde barındırır halde olur Vermek istediğiniz mesaj ulaşmak istediğiniz kitleye sorunlara çözümler yönünde bildirilerde bulunuyorsa, kısaca içeriklerden bahsediyorsa veya bir tavsiyede bulunuyorsa o zaman siz kısa rapor türünü kullanmayı secebilirsiniz. Bu rapor şekli genellikle kısa notlama yapısını kullanır, kısa not yapısıyla başlayan notlama sistemi başlıkları ayrılmış dilimlenmis metinler olarak ayrılıyor, bu tarz tipik yazım sitilinden daha fazla bilgi içerir

Hedef Kitle ve Amac Belirleme Short Reports (p:207) Hedef Kitle ve Amac Belirleme Basit raporların türleri Basit Raporların tipik bileşenleri Kullanım Karşılıkları

Hedef Kitle ve Amac Belirleme Bu raporla, çalışmada hedef kitlenin kim oldugunu belirlemede yapabileceğinin en iyisini yap! Eğer gerçek hedef kitlene ulaşabilirsen avantaj elde etmiş olursun ve bu şekilde hedef kitlenin ihtiyaçlarını sezimleyebildiğin ölçüde bir rapor hazırlayabilirsin. Rapora başlamadan önce hedefin için dogru yolda oldugundan emin ol

Types of Short Reports Short Reports (p:207) Hedef Kitle ve Amac Belirleme Basit raporların türleri Basit Raporların tipik bileşenleri Kullanım Karşılıkları

Types of Short Reports Durumlara göre bir çok rapor çeşidi bulunmaktadır Rapor genellikle bunlardan ibarettir: Recommendations (öneriler): Öneri içeren raporlar yorumlara dayalı , kendi kafalarında sonuçlara uygun şekiller figurize eder ve kendi yorumlarını oluşturur ve önerilerini yaparlar genellikle etkilendikleri özel bi olguyu ihtiva ederler. (sample Figure 10.9) Progress Reports ilerleme) Birçok organizasyon üzerinde çalıştıkları projeler göre durum ya da ilerleme raporu adı altında gerçekleştirmek üzere çalıştıkları için durum,ilerleme ve yapılacaklar adı altında çeşitli proje sunumlar yaparlar. Bazı ciddi işler (haftalık aylık ) periyodik zamanlar da raporlar gerektirir digerleri bu raporları başlıklar hakkında bilgi sahibi olmak veya derinlemesine araştırmalar yapmak üzere kaynak kabul edebilirler. (sample 10.10) Meeting minutes: Bir çok takım ve proje prosedürün işlemesi için zaman kavramı gerektirir

Basit Raporların tipikbileşenleri Short Reports (p:207) Hedef Kitle ve Amac Belirleme Basit raporların türleri Basit Raporların tipik bileşenleri Kullanım Karşılıkları

Basit Raporların tipik bileşenleri Cover memo(kısa not)-style heading(başılk sitili): Büyük alanlar için başlıklar: Genel metin yapısı: Listeler ve Görseller:

Kullanım Karşılıkları Short Reports (p:207) Audience and Purpose Analysis Types of Short Reports Typical Components of Short Reports Kullanım Karşılıkları

Kullanım Karşılıkları Etkileyici sayfa düzeni ve doküman yapısı kullan İyi bir araştırma için ugraşı göster: Uygun görseller kullan: Amacı belirle: Uygun başlıklar seç: Anlaşılır ve Kısa olarak yaz:

Tasarılar Short Reports Tasarılar How to Read a Paper Long Reports

Tasarılar- Genel Bakış Tasarı (p. 282) Kitle Tasarı Analizi Tasarı Çeşitleri Tipik tasarı bileşenleri Kullanılabilirlik karşılıkları

Proposal Tasarı Audience and Purpose analysis Types of proposals Typical Components of Proposals Usibility Considerations

Proposal - (p. 282-290) Tasarılar hedef kitleyi tanımadan önce bir aksiyon içine girmeyi önler: Proje onayı Servis veya sağlayıcı satın alma Veya problemin çözümü için plan üretme Tasarılar bazı basit ögeleri de içerbilir sanki raporun bir parçasıymışcasına: Bir yönergeyi öner veya yönergeler içinde yönergeleri tart Yönergeler farklı durumlar için senaryolar olarakta adlandırılır: Yeni işçilere staj programı için bütçe bulma Akademik burs Ve gibi

Proposal Proposal Kitle Tasarı Analizi Types of proposals Typical Components of Proposals Usibility Considerations

Kitle Tasarı Analizi Raporlar sadece Bilim , İş ekonomi endüstri veya hükümetlerce , belirli bir kitle için yazılmamıştır: Yöneticiler, Direktörler Kullanıcılar kullanıcılar toplum kuruluşları veya gönüllüler içinde olaiblir. Şirket içinde veya dışında insanlar hangi plan yapmaya değer bunu anlamak için analiz ederler. Raporların en önemli basamağı hedef kitleyi ikna etmektir Analizler hedef kitlece sık sorulan sorulara doğal yöntemlerle çözümler üretmeli ihtiyacları da göz önünde bulundurarak zaman ve maliyet hesaplarınada raporda yer ayırmalıdır.

Types of Proposals Tasarı tipleri Proposal Audience and Purpose analysis Tasarı tipleri Typical Components of Proposals Usibility Considerations

Types of proposals Tasarılar isteğe ve ihtiyaca göre olabilir İhtiyac:kullanıcılar ya da müşteri tarafındaki gereklere cevap olarak hazırlanabilir Keyfi:Net olarak belirlenemeyen durumlara hitaben de yazılabilir. Çünkü kendinizi tanıtmaya veya projenizin sagladıgı yararlar hakkında her zaman çok fazla detaylı bilgiler vermeniz gerekmeye ya da istenmeyebilir.

Types of proposals Tasarı planlama: Tasarı araştırma: Tasarıyı pazarlama:

Typical Components of Proposals Audience and Purpose analysis Types of proposals Tipik tasarı bileşenleri Usibility Considerations

Tipik tasarı bileşenleri Arkaplan: Tarafsız(nesnel): Amaçların neyi hedeflediğinin belirtilmesi: Bütçe&Maliyet:

Typical Components of Proposals Audience and Purpose analysis Types of proposals Typical Components of Proposals Kullanılabilirlik karşılıkları

Usibility Considerations Hedef kitle ihtiyaçlarını anlama: Bakış açısını yararlar üzerine kurmak: Onurlu ve desteklenebilir iddilarda bulun: Uygun görsellere yer ver Kısa ve anlaşılır yaz: İkna edici bi dil kullan:

Tasarı Yönergeleri Tasarı Yönergeleri Short Reports Proposals Long Reports

Tasarı Yönergeleri– S.Keskav 3 Yaklaşım mevcut Ulaşılaiblir amaçlar üzerine bi sonraki mimariyi kur: First pass(1): Genel fikirler hakkında bilgiler ver Second pass(2): tüm detayları olmadan raporu anlamasını sağla Third pass(3): Detaylıca anlat

The First pass İlk bakış rapora kaba taslak kuş bakışı bakmaktır Ayrıca diger alanlarda neye ihtiyacın olup olmadığına karar vermektir. Bu bölüm 5-10 dakika içermelidir diger bilgilerin genişliğine bağlı olarak:

Long Reports Kapsamlı Raporlar Short Reports Proposals How to Read a Paper Kapsamlı Raporlar

Outline Kapsamlı Raporlar Hedef-Taslak Analizi Tasarı çeşitleri Genel Model En baştan son’a Kapsamlı rapor Kullanılabilirlik Karşılıkları

Long Report (p:267-282) Kapsamlı raporlar küçük bir kitap gibidir Vermek istediğiniz mesaj ulaşmak istediğiniz kitleye sorunlara çözümler yönünde bildirilerde bulunuyorsa, dataylıca içeriklerden bahsediyor işleyiş hakkında yönergelere içeriyorsa o zaman siz kapsamlı rapor türünü kullanmayı secebilirsiniz. Kapsamlı raporlar küçük bir kitap gibidir İçerik bilgi tablosu, tanımlar, ve içindekiler kısmını içerir Kapsamlı raporlar hedef kitle ihtiyaclarına en geniş bilgi veren doküman, grafik ve ihtiyac tabloları olarak bilinir Tüm hikayeyi içerirler

Audience and Purpose analysis Long Reports Hedef Kitle-Taslak Analizi Types of proposals A General Model for Long Reports From Matter and End Matter in Long Reports Usibility Considerations

Audience and Purpose analysis Bu raporla, çalışmada hedef kitlenin kim oldugunu belirlemede yapabileceğinin en iyisini yap! Takım üyeleri , yöneticiler,gerçek birimler, tüzel kişiler? Eğer gerçek hedef kitlene ulaşabilirsen avantaj elde etmiş olursun ve bu şekilde hedef kitlenin ihtiyaçlarını sezimleyebildiğin ölçüde bir rapor hazırlayabilirsin. Rapora başlamadan önce hedefin için dogru yolda oldugundan emin ol

Types of proposals Tasarı Tipleri Long Reports Audience and Purpose analysis Tasarı Tipleri A General Model for Long Reports From Matter and End Matter in Long Reports Usibility Considerations

Types of proposals Causal (nedensel): Nedensel raporlar durumları açıklamak için açıklamaya ihtiyac duyulduğuda durumlarda neyin sebep oldugunu ararken kullanılır Tıp araştırması->kalp krizini tetikleyen faktörler neler? Comparative (karşılaştırmalı): Belirli kriterler altında belirli konuları karşılaştırmada kullanılır Hangi güvenlik prosedürü firewall, şifreleme? Feasibility (yapılabilirlik): Taslagınızın yapılabilirliğinin ölçüldüğü durumlardır. İnteraktif bir web sitesi için maliyet ?

Kapsamlı raporlarda genel model Long Reports Audience and Purpose analysis Types of proposals Kapsamlı raporlarda genel model From Matter and End Matter in Long Reports Usibility Considerations

A General Model for Long Reports Hedef kitlenizin ihtiyaçlarını araştırdıktan sonra bu ihtiyaçlara yönelik temel araştırmalar yap Kroki başlıkları ve alt başlıklar için bir kaba taslak rapor hazırla. Giriş: Giriş hedef kitlenizi ileriye götürebiliceği gibi geriye de götürebilir verilen durumlara dikkat et Sık,diğerleriyle benzer uzun giriş Fakat okuyucular ders gibi uzun girişlere ihtiyac duymaz

A General Model for Long Reports In the introduction (Figure 12.6): Başlıgın konusunu ve anlaşılabilirliğini belirle Konuyu veya problemi tanıt ya da tanımla Raporun amacını tanımla Kısaca araştırma metodnu belirle (röportaj,literatür araştırma) Çalışılan tanımlamaları listele,iki yada daha fazla tanımlama varsa bunları tanımlamalar kısmında belirt Son olarak kısaca sonuc basamaklarını belirt

A General Model for Long Reports Body (Figure: 12.6): Bulduklarını tanımla ve açıkla Kanıtlayan nitelikte fotograf detaylarından bahset, yorumlar ve sebepler hakkında sen kaynaklı olanlarından bahset Başlıkları ve altbaşlıkları ayır,aydınlatıcı başlık ve yönlendirmeler kullan Raprounun iceriği hedef kitleye, başlık, bilgi ve durum a göre değişebilir.

A General Model for Long Reports Sonuç(Figure: 12.7): Sonuçlar önemlidir çünkü analizlerden elde edilen soruların cevaplarıdır bunlar. Sonuç : özetle yorum ve öneri içermeli Sonucun dokümana etik bir bakış açısı kazandırmalı. Sonuçlarında yeni fikirler idealler ve istatisliklerden bahsetme

Baştan son’a Kapsamlı rapor Long Reports Audience and Purpose analysis Types of proposals A General Model for Long Reports Baştan son’a Kapsamlı rapor Usibility Considerations

From Matter and End Matter in Long Reports Rapora Başlangıç işlemi: Sayfa başlıgı, transmittal mektubu,içerikler tablosu ve rapro içeriğinin özeti Rapor Sonlandırma işlemi: Sözlük, Tanımlar, referanslar sağlayıcılar listesi kısaca faydalanılan sağlayıcı, kişi vb. Kullanıcılar bu bilgilerin bir kısmına veya hiç bi kısmına başvurmadan kendi ihtiyaçları dogrultusunda çalışabilir

From Matter and End Matter in Long Reports Sayfa: 272 – 274 – Detayları oku(ödev) Sayfa başlıgı, Transmittal mektup, İçerik tablosu, Tablo figürlerin listesi, Özet Kısa giriş Tanımlar, Sözlük, Referanslar listesi

Kullanım Karşılıkları Long Reports Audience and Purpose analysis Types of proposals A General Model for Long Reports From Matter and End Matter in Long Reports Kullanım Karşılıkları

Kullanım Karşılıkları Hedef kitle ihtiyaçlarını anlama: Bakış açısını yararlar üzerine kurmak: Onurlu ve desteklenebilir iddilarda bulun: Uygun görsellere yer ver Kısa ve anlaşılır yaz: İkna edici bi dil kullan:

Örnek Kapsamlı Rapor Page: 276-281 Yapman gerekenleri listendekilerle karşılaştır(check) Page: 282 Senin listende neler var?