ÖĞRENCİ MERKEZLİ ÖĞRENME HEDEFLİ EĞİTİM SİSTEMİ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Gözün kısımlarını yerleştirme oyunu
Advertisements

Eğitim İçeriğinin Sunumu
BOLOGNA SÜRECİ - EĞİTİM ÖĞRETİM GÜNCELLEME
Etkin ve İşbirliğine Dayalı Öğrenme S
İşbirliğine Dayalı Öğrenme
“Türkiye’de Üniversitelerde Uzaktan Eğitimin Mevcut Durumu Bağlamında Geleceğe Yönelik Politikalar Nasıl Oluşturulmalı?” PROF. DR. ALPER CİHAN İSTANBUL.
DRAMA 1.HAFTA EĞİTİMDE DRAMA Hazırlayan: Dr. Uğur Altay MEMİŞ.
Gökhan YÜKSELER – Eylem EROĞLU Fen ve Teknoloji Öğretmeni
4.ULUSLARARASI BİLİM ŞENLİĞİ
Çağın Gidişine Göre Öğretmen Nasıl Olmalı?
Öğrenci Merkezli Eğitim
ÖĞRENME STİLLERİ.
OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİN ÖNEMİ
TOKİ ŞEHİT MUSTAFA DOLUMAY ANAOKULU
Yaşam Boyu Öğrenme Prof. Dr. Ali ŞEN.
Eğitim Öğretimde Planlama
HAZIRLAYAN EMEL DOKUR MERMERDAŞ
1 Okul Kültüründe Değişim. 2 Küresel Ekonominin Gerçekleri Problemler ve sistemler karmaşıktır. Problemler ve sistemler karmaşıktır.  Büyük resmi kavramsallaştırabilme;
Öğretimde Kullanılan Yöntemler
Öğrenci Merkezli öğretim ve Temel İlkeleri
Öğretimde Kullanılan Yaklaşımlar (Stratejiler)
Beyin Temelli Öğrenme.
PROGRAM GELİŞTİRME VE ÖĞRETİM
İLKÖĞRETİMDE EĞİTİM PROGRAMLARI
Oguzhanhoca.com /oguzhanhocam /oguzhan_hoca.
OKULÖNCESİ EĞİTİM NEDİR?
Öğrenme Öğretim sürecinde kullanılan stratejiler genel olarak üç grupta toplanabilir: Pasif öğretim (öğretmen merkezli) Etkileşimli öğretim Aktif öğrenme.
ÖDEV VERME VE DEĞERLENDİRME Meral KOCABAY
PROBLEME DAYALI ÖĞRENME
Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
Yrd Doç. Dr. Cenk Akbıyık Öğretim İlke ve Yöntemleri
Evrim Suna ARIKAN Özlem YAŞAR UĞURLU
PEDAGOJİK ALAN BİLGİSİ
İŞBİRLİĞİNE DAYALI ÖĞRENME
EGİtİm FAKÜLTESİ Sakarya Üniversitesi
Öğretim Teknikleri - III
ÖĞRENCİ MERKEZLİ EĞİTİM
ÖĞRETİMDE STRATEJİ Ali ÇELiK (Biyoloji).
Öğrenme Düzeyi Araştırması 3:
“21.Y.Y. Araştırmalarını, bilgi, iletişim ve teknoloji ile bütünleştiren, stratejik hedeflerini halkına benimsetebilmiş ve bunları ciddiyetle uygulamaya.
Prof. Dr. Fersun PAYKOÇ ODTÜ Eğitim Fakültesi Emekli Öğretim Üyesi.
BİLSEM EĞİTİM PROGRAMLARI
ÖLÇME DEĞERLENDİRME Yard. Doç.Dr. Deniz Özcan.
ÖĞRETİM STRATEJİSİ, YÖNTEM ve TEKNİKLER
Öğretim Yöntemleri Anlatım, Tartışma, Örnek Olay İncelemesi, Problem Çözme, Proje Temelli Öğretim, İşbirliğine Dayalı Öğretim, Gösterip Yaptırma..
Bilimsel düşünme becerileri
BİLSEM EĞİTİM PROGRAMLARI
Özel Gereksinimli Öğrenciler ve Fen Öğretimi
BİLİŞSEL GELİŞİM.
Eğitim Psikolojisi Yrd Doç. Dr. Cenk Akbıyık
OKUL ÖNCESİNDE EĞİTİCİ DRAMA
EĞİTİMDE YARATICI DRAMA
Emre Özgen Bilkent Üniversitesi Psikoloji Bölüm Başkanı
Erken Çocukluk Dönemi Fen ve Matematik Eğitimine Kuramsal Bakış
Erken çocukluk dönemi fen ve matematik eğitimi için ortam hazırlama
Yapılandırmacılık (Oluşturmacılık / Constructivism)
Erken çocukluk döneminde fen ve matematiğin önemi
BİLGİSAYAR DESTEKLİ ÖĞRETİM
Yapılandırmacı Öğrenme
EĞİTİM ÖĞRETİMDE TEMEL KAVRAMLAR
Eğitimde Teknoloji Kullanımı
Bir Öneri… 5E Modeli 1. Girme 2. Keşfetme 3. Açıklama 4. Derinleştirme
YAPILANDIRMACI YAKLAŞIM
Erken Çocukluk Döneminde Sağlık Bilimleri Fakültesi
Erken Çocukluk Döneminde Sağlık Bilimleri Fakültesi
Fen Öğretiminin Genel Amaçları Prof. Dr. Fitnat KAPTAN Arş. Gör. Dr
Eğitim; bireyin içinde yaşadığı toplumda yeteneğini, tutumlarını ve olumlu değerdeki diğer davranış biçimlerini geliştirdiği süreçler toplamıdır. Bireyin.
İSTENEN ÖĞRENCİ VE ÖĞRETMEN ÖZELLİKLERİ
Programdan Sorular.
1 EĞİTİMDE YARATICI DRAMA EĞİTİMDE YARATICI DRAMA.
Sunum transkripti:

ÖĞRENCİ MERKEZLİ ÖĞRENME HEDEFLİ EĞİTİM SİSTEMİ BaltalİmanI 2011

ÖĞRENCİ MERKEZLİ EĞİTİM Öğrencilerin ilgilerini, isteklerini, becerilerini ve ihtiyaçlarını dikkate alacak biçimde öğretim yaşantılarının düzenlenmesidir.

KLASİK EĞİTİM Bireyin davranışlarında kendi yaşantısı yoluyla istenen değişiklikleri meydana getirme veya yeni davranışlar kazandırma sürecidir.

EDİNİLMİŞ ÇARESİZLİK Sürekli ikinci el bilgiye mahkum edilen,kendisinden orijinal ve yeni hiçbir şey istenilmeyen eğitim sürecinden çıkan öğrencinin hayata atıldığında orijinal ve yeni bir şey üretememesini çok görmemeliyiz.

ÖĞRETME NEDİR? “Öğrenmenin gerçekleşmesi ve bireylerde istenen davranışların gelişmesi için uygulanan süreçlerin tümüdür.” “Öğretmek, söylemek ve bilgi aktarmaktır yani öğrenen kişi pasif durumdadır.”

ÖĞRENME NEDİR? “Öğrenme hem zekanın,hem güdülenmenin hem de transferin ürünüdür.” (Wertheimer,Kofka,Köhler)‏ “Öğrenmek davranış değişikliği ve performans iyileşmesidir. Birey aktif durumdadır.

Öğrenci Merkezli Eğitimde ÖĞRENCİ Bilimsel ve akılcı düşünme becerisine sahip Araştırmacı ve sorgulayıcı Ezberleyen değil bilgiye ulaşabilen Bilgiyi kullanıp paylaşabilen İletişim kurma becerilerine sahip Teknolojiyi etkin kullanabilen Kendini gerçekleştirmiş İnsanlığın ortak değerlerini sahiplenmiş Yaratıcı, üretken, takım çalışmasına yatkın bireyler

ÖĞRENCİ MERKEZLİ EĞİTİM YAKLAŞIMINI ESAS ALAN YÖNTEMLER 1-Psikodrama yöntemi 2-Buluş yöntemi 3-İroni yöntemi 4-Tartışma yöntemi 5-Araştırma yöntemi 6-Gösteri yöntemi 7-Deney Yöntemi 8-Gezi,gözlem ve inceleme yöntemi 9-Soru - cevap yöntemi

1-Psikodrama Yöntemi Öğrenci duygularını eğiten,kişiliğinin sınırlarını genişleten,esnekleştiren bu yöntemde öğrenciler,yaşanmış ve yaşanması olası olaylar karşısında daha derin anlama,güzel davranışları benimseme becerileri kazanırlar

2-Buluş Yöntemi Önceden bilinmeyeni algılamak için düşüncelerin sentezlendiği bir yöntemdir. Öğrencilerin zihinsel çabalarını artırır. Öğrenilen bilgilerin daha kalıcı olmasını sağlar.

3-İroni Yöntemi Öğrenciye yaşamın alışılmışın dışında olayları da getirebileceğini ve buna hazırlıklı olması gerektiğini öğretir. Öğrencinin hayatın karşısına çıkardığı sürprizleri daha kolay kabullenmesini ve daha dayanıklı olmasını sağlar.

4-Tartışma Yöntemi Üyelerin yüz yüze bulunduğu bir grupta,bir liderin yönlendiriciliğinde belli bir konuda yapılan planlı ve sistemli etkileşim sürecidir. Tartışma yöntemini kullanan öğrenciler farklı fikirlere karşı daha hoşgörülü olmayı ve sosyal yardımlaşmayı daha iyi öğrenirler.

5-Araştırma Yöntemi Bu yöntemde öğretmen,öğrencilerin ilgisini çekecek sorunlar bularak öğrencilerden bu sorunları incelemesini ister.

6-Gösteri Yöntemi Öğrencilerin herhangi bir öğrenme konusunu,alanında usta kişilerden öğrenmesine dayanan bu yöntemde öğrencide Mükemmelliyyet fikri gelişir.

7-Deney Yöntemi Bu yöntemde birden fazla duyu organı kullanarak öğrenme oluştuğu için ,öğrenme daha kalıcı olmaktadır.

EĞİTİM PSİKOLOJİSİ İLKELERİ ÖĞRENCİ MERKEZLİ EĞİTİM PSİKOLOJİSİ İLKELERİ

ÖĞRENME SÜRECİNİN DOĞASI 1 ÖĞRENME SÜRECİNİN DOĞASI Öğrenme, bireyin kendi algıları, düşünceleri ve duygularından süzerek edindiği bilgi ve deneyimlerden anlamı keşfetmesi ve yapılandırması sürecidir.

ÖĞRENME SÜRECİNİN AMACI 2 ÖĞRENME SÜRECİNİN AMACI Her öğrenci, elde ettiği verilerden bir anlam yaratmak, bunu gözden geçirmek ve diğerleri için anlaşılır hale getirmek üzere çaba gösterir.

3 BİLGİNİN YAPISI Her öğrenci daha derin bir anlama etkinliğini yapılandırmak için eski ve yeni bilgileri arasında özgün bağlantılar kurar.

BİLİŞ BİLGİSİ (Cognitif Science) 4 BİLİŞ BİLGİSİ (Cognitif Science) Öğrencinin, nasıl düşüneceğini planlayıp, gözlemleyip, değerlendirerek, sorgulayıcı ve yaratıcı düşünme becerilerini geliştirir.

5 GÜDÜLENME Öğrencinin kontrol düzeyi, sorumluluk duygusu, hedefleri, ilgi alanları, yeterlikleri ve beklentileri başarma güdüsünü besleyen etmenlerdir.

ÖĞRENMEYİ GÜDÜLEYİCİ ÖDEVLER 6 ÖĞRENMEYİ GÜDÜLEYİCİ ÖDEVLER Merak, yaratıcılık ve kompleks düşünmeyi harekete geçiren güvenilir ödevler verildiğinde öğrenci giderek zorlaşan ödevler yapmaya güdülenir.

SOSYAL VE KÜLTÜREL ÇEŞİTLİLİK 7 SOSYAL VE KÜLTÜREL ÇEŞİTLİLİK Farklı özgeçmiş, ilgi ve değerlere sahip bireylerin birbirleri ile etkileşimi, öğrenmeyi kolaylaştırır.

AMAÇLAR Bilgili insan, Bilginin farkında olan, Bilgiye ulaşmanın yollarını bilen, Ulaştığı bilgiyi anlamlandırarak öğrenen Üretmiş olduğu bilgilerden yeni bilgiler üretebilen, Ürettiği bilgileri sorun çözmede kullanabilen, bireyler yetiştirmek.

Niçin öğrenci merkezli öğretim? Günümüzde teknolojik ve bilimsel alanlarda hızlı bir gelişme ile gözlenen değişim, toplumun ve iş dünyasının her kesimine yansımaktadır. Buna bağlı olarak beklenti ve ihtiyaçlar da değişim göstermektedir.

Toplumun beklentisine göre birey Değişik kültürleri öğrenen Kendini tanıyan Kendine güvenen Yaratıcı olan Bariyerleri kaldıran Bilgiyi üreten Eleştirel bakabilen Tek başına ayakta durabilen, Sorumluluk alan, Problem çözme odaklı düşünebilen Takım ile çalışabilen, Sürece önem verebilen, Bilgiye ulaşmayı ve öğrenmeyi öğrenen

EĞİTİM ÖĞRETİM HEDEFLERİ Öğrenme Çıktılarına Dayalı Eğitim Öğrenci Merkezli Eğitim Aktif Öğrenme Buna Uygun Fiziki Altyapı Örgün Yaygın Hayatboyu Öğrenmeyi Kapsayan Esnek Öğrenme Öğrenme, Öğretme ve Değerlendirtme Metotları Kalite Güvencesi Akreditasyon