30 Nisan – 8 Mayıs 2007 Dr. Elke Löffler, Governance International Zonguldak, Erzincan, Uşak, Akyaka/Muğla Hizmet Geliştirme Eylem Planları’ndan (HGEP)Vatandaşların.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
PROJE HAZIRLARKEN DİKKAT EDİLECEK ADIMLAR
Advertisements

Danışman, Sonuç Yönetimi
NİĞDE ÜNİVERSİTESİ Hedefler, Faaliyetler, Performans Kriterleri
ERASMUS+ GENEL TANITIMI
Meslek Yüksekokulu, 25 kasım 2010
STRATEJİK YÖNETİM STRATEJİK PLANLAMA
Türkiye’de Yürütülen Kamu Kesimi Reformlarının Güçlükleri ve Vadettikleri Andrew N. Vorkink Ülke Direktörü 10 Ocak, 2005.
MODÜL 4 Organizasyon.
Yerel Yönetim Reformuna Destek Projesi 1 MAHALLİ İDARE BİRLİKLERİNDE STRATEJİK PLANLAMA.
Yerel Yönetim Reform Programına Destek Projesi 1 MODERN YEREL YÖNETİM BİRLİĞİNE DOĞRU John Jackson Capacity Building International.
Stratejik Yönetim süreçlerinin Üniversitelerin hizmet kalitesine olan katkıları Stratejik Yönetim süreçlerinin Üniversitelerin hizmet kalitesine olan katkıları.
Türk Oda ve Borsaları Akreditasyon Projesi 2009 John Lockett.
Yerel Yönetim Reformuna Destek Projesi 1 BELEDİYELER ARASI ORTAKLIKLAR VE KARDEŞ KENT İLİŞKİLERİ: Türkiye’deki MİB’nin rolü.
T.C. KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ İç Denetim Birimi Başkanlığı
ÜNİVERSİTELERDE İŞ MÜKEMMELLİĞİ MODELİ 2 MART 2003.
Eğitim İhtiyaçları Değerlendirmesi (TNA)
Strateji Geliştirme Başkanlığı
SÜREÇ YÖNETİMİ Dr. Selami ERARSLAN İstanbul 2011.
STRATEJİ Strateji, örgütlere geleceği tahmin etme, çalışmalara belirli yön verme ve kendini bir bütün olarak görebilme olanağı veren araçtır. Örgütler;
ETKİ DEĞERLENDİRME ÇALIŞMALARI
Takımlar Neden Bu Kadar Popüler Oldu? Onlarca yıl önce W. L. Gore, Volvo ve General Foods gibi firmalar, üretim aşamalarına takımları da dâhil.
PERFORMANS BÜTÇE HAZIRLIK SÜRECİ
5018 Kapsamında Stratejik Planlama
STRATEJİ GELİŞTİRME BAŞKANLIĞI
Stratejik Yönetim Modeli ve Uygulama Süreci
KALİTE YÖNETİMİ (EĞİTİMDE).
ARTVİN İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
Yerel ihtiyaçlara uygun kalite güvencesi:
PERFORMANS PROGRAMI HAZIRLAMA SÜRECİ
Kurumsal Performansın Değerlendirilmesi
PLANLAMA VE STRATEJİK PLANLAMA S.Nazik Işık Nisan 2008.
E-TİCARET.
Kurumsal Yönetimde İç Denetimin Geleceği Esra Aydın
PERFORMANS PROGRAMI HAZIRLIK SÜRECİ Nisan, Yeni Kamu Yönetimi Anlayışı Üzerine Genel Bir Değerlendirme Ana Hatlarıyla Performans Programı Performans.
ARTVİN İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ STRATEJİK PLANLAMA.
Stratejik Yönetim.
ERASMUS+ GENEL TANITIMI Celil YAMAN Erasmus+ LdV Programı Koordinatörü 20 Ocak 2014.
STRATEJİK PLANLAMA.
ADEK BİŞKEK, Ana Görevler Akademik Değerlendirme ve Kalite Geliştirme Raporunu (ADEK Raporu) yıllık hazırlayarak rektörlüğe sunmak (Takvim Yılı.
Performans ölçme ve değerlendirme güz
Strateji Geliştirme Başkanlığı PERFORMANS PROGRAMI HAZIRLIKLARI VE İZLEME SÜRECİ 25 Kasım 2014 Antalya Coşkun KARAKOÇ İl Planlama Uzmanı.
Strateji Geliştirme Başkanlığı
TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ NEDİR?
İNOVASYON.
STRATEJİK PLANLAMA.
Kamu Kuruluşlarında Stratejik Yönetim
ADEK Bişkek TEMEL GÖREVLER  Kalite Yönetim Sistemi standartlarına göre kalite sistemini kurmak, uygulamak ve devamını sağlamak için tüm faaliyetleri.
STRATEJİK YÖNETİM VE PLANLAMA
STRATEJİK PLANI Silivri İlçe MEM Stratejik Planı
AYDIN ÇEVRE VE ŞEHİRCİLİK İL MÜDÜRLÜĞÜ
Süreç Yönetimi.
ISO 9001:2015 KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ ŞARTLAR
Bilimsel Araştırma ve Proje Yönetimi
Bölümün Amacı Bu bölüm, kurumsal kültür ve etik değerler ile bunların örgütlerden nasıl etkilendiğine dair görüşleri incelemektedir.
BİRİNCİ BÖLÜM Sağlıkta Kalite Akreditasyon Daire Başkanlığı
Bölümün Amacı Bu bölümün amacı, örgütlerin peşinde koştukları hedeflerin türlerini ve yöneticilerin bu hedeflere ulaşmak için kullandıkları rekabetçi.
Konu: Kritik Süreçlerin Belirlenmesi
Kamuda İnsan Kaynakları Yönetimine Giriş
Bilişim Suçlarıyla İlgili Mevzuat 3- BM Kararları.
Topluluk İnovasyon Girişimi Süreç Açıklaması ve Yol Haritası Dokümanı 26 Mayıs
Toplam Kalite Yönetimi
STRATEJİ GELİŞTİRME DAİRE BAŞKANLARININ BOLOGNA SÜRECİNDEKİ ROLÜ Sabancı Üniversitesi 22 Ekim 2010.
Çankaya Üniversitesi Personel Daire Başkanlığı
YONT221 KAMU YÖNETİMİ DÜŞÜNCESİNİ GELİŞİMİ VE DEVLETİN ETKİNLEŞTİRİLMESİ YÖNETİŞİM.
STRATEJİK PLANLAMA VE YENİ KAMU YÖNETİM ANLAYIŞI
Yükseköğretim Kurulu Kalite Çalışmaları
Meslek Yüksekokulu, 25 kasım 2010
SELÇUK ÜNİVERSİTESİ REKTÖRLÜK VE BAĞLI BİRİMLERİN KALİTE YOLCULUĞU
İSTANBUL GEDİK ÜNİVERSİTESİ KALİTE ÇALIŞMA SÜREÇLERİ
Sunum transkripti:

30 Nisan – 8 Mayıs 2007 Dr. Elke Löffler, Governance International Zonguldak, Erzincan, Uşak, Akyaka/Muğla Hizmet Geliştirme Eylem Planları’ndan (HGEP)Vatandaşların Yaşam Kalitelerini İyileştirmeye

İçindekiler Bu sunum HGEP’in anahtar öğeleriyle aşina olmanıza HGEP taslağı hazırlamanıza hizmet geliştirmenin gerekli unsurlarının ve engellerinin neler olduğunun farkında olmanıza “bir defaya mahsus” hizmet iyileştirmesi anlayışından “sürekli iyileştirme” kültürüne geçebilmek için gerekli olanı öğrenmeye yardımcı olacaktır

HGEP nedir HGEP kurumsal bir plan taslağından; uygulamaya ve yöneticiler, personel, hizmetten yararlananlar, hizmetten yararlanmayanlar ve paydaşlarla müzakerelere, belirlenen stratejik önceliklerin gerçekleştirilmesine nasıl geçileceğinin şemasını sunar

HGEP’in anahtar unsurları(1) (1)Giriş HGEP yerel yönetimin genel modernizasyon stratejisi içinde nasıl yer aldığını açıklamaktadır (2)Amaç ve Prensipler HGEP’in stratejik planla ve vatandaş memnuniyet anketiyle nasıl ilgili olduğunu ortaya koymaktadır (3)Vizyon HGEP’in genel amaçlarını belirtmektedir (4)Paydaşlar ilgili olan hizmetle ilişkin olan temel ve önemli paydaşları belirtmektedir (5)gelecek 6 ay, orta vade (6 ay-5 yıl) ve uzun vade (5- 30 yıl) için tasarlanmış aşamalar ile birlikte spesifik önerilerin neler olabileceğini belirtmektedir

HGEP’in anahtar unsurları(2) (6)Sistem desteği hangi bireylerin, kurumların ve grupların nasıl ve ne zaman (her safhada) işin içine gireceğini belirleyen bir çerçeveyi belirtmektedir (7)İş analizleri mevcut çalışma şeklini hizmet kullanıcılarınıza(ve belirli bir hizmete hakkı olan fakat o hizmetten yararlanmayanları yararlanır kılmayı) daha iyi hizmet verebilmeniz için nasıl değiştirmeniz gerektiğini gösteren analizler anlamına gelmektedir (8)Kurumsal gelişim daha iyi hizmet sağlamaya yardımcı olmak için gerekli olan personel eğitimini belirler. Ayrıca, hizmet için gerekli olabilecek diğer yatırımların çerçevesini çizer (ör.: Bilgi ve İletişim Teknolojileri veya diğer ekipman ve işyerleri)

HGEP’in anahtar unsurları(3) (9)Performans Yönetimi ve Hesap Verilebilirlik bir planın başarısını ölçmek ve HGEP’in uygulanmasındaki ilerlemeyi kimin izlemekten sorumlu olacağını belirleyen geniş bir anahtar göstergeler sistemi sunar (10)Mali boyut hizmetin iyileştirilmesi ve geliştirilmesinin maliyetlerinin ne olacağını ve bunların nasıl finanse edileceğini gösterir

İngiltere’deki bir yerel yönetimde (Thurrock) uygulanan bir HGEP örneği – önceliklerimizi nasıl belirleyebiliriz gelişen Thurrock daha güvenli Thurrock müreffeh Thurrock kucaklayıcı Thurrock yeniden canlanan Thurrock enerjik ve daha sağlıklı hale gelen Thurrock

İngiltere’deki bir yerel yönetimde (Thurrock) uygulanan bir HGEP örneği – gelişmelerimizi nasıl ölçebiliriz Sağlıklı Yaşam Tarzı Bu öncelik çocukların ve gençlerin sağlığını iyileştirmeyi amaçlar. Bu plan süresince aşağıdaki adımlar atılacaktır: çocuk obezitesinin azaltılması çocukların ve gençlerin ruh sağlığının geliştirilmesi gençlerde istenmeyen gebeliklerin önlenmesi Anahtar göstergelerimiz gençlerdeki gebelik oranı obez olarak sınıflandırılan 11 yaş altı çocukların yüzdesi gebelik süresince sigara içen bayanların yüzdesi madde bağımlılığı sorunu yüzünden tedavi gören çocuk ve gençlerin oranı

HGEP taslağı nasıl çıkarılır(1) HGEP yerel yönetimin Stratejik Plan’da tanımlanan anahtar öncelikleriyle bağlantılı olmalıdır. Aynı zamanda, HGEP vatandaş memnuniyeti anketinin sonuçlarını da yansıtmalıdır.

HGEP taslağı nasıl çıkarılır(2) Hizmet geliştirme için önceliklerin belirlenmesinin bir yolu hizmet geliştirme matrisi (tablosu) yaratmaktır. Bu, karar veren kişilerin vatandaş memnuniyet anketlerine verilmiş olan yanıtlara dayanarak hizmet geliştirmede potansiyel alanları daha somut olarak görebilmelerini sağlar. Bu matriste iki boyutlu bir düzlem üzerine iki değişik değerlendirme göstergesi çizilmek suretiyle hangi düzenlemelerin vatandaşlar için ne kadar gerekli (düşük seviyedeki tatmin sınıflandırmaları) ve aynı zamanda ne kadar önemli (yüksek seviyedeki önem sınıflandırmaları) olduğu veya olmadığı ilk bakışta belirlenebilir.

HGEP taslağı nasıl çıkarılır(3) Source:

HGEP taslağı nasıl çıkarılır(4) Matrisin Dört Bölümü İyileştirme Öncelikleri. Buradaki hizmet unsurları düşük tatmin seviyelerinde, fakat, aynı zamanda da vatandaşlar için en önemli hizmet boyutlarındadır. Bunlar hemen iyileştirme gerektiren hizmet unsurlarıdır. Güçlü olunan öğeler. Bu, vatandaşın önemli olduğu kadar yüksek seviyede tatmin aldığı servis unsurlarını içermektedir. Bu öğe üzerinde herhangi bir iyileştirmeye gerek yoktur. Kaynakların Yeniden Tahsisi? Bu alandaki unsurlar yüksek tatmin seviyelerine sahip; fakat, vatandaşlar için öneme de sahip değillerdir. Bu hizmet unsurları üzerinde herhangi bir iyileştirmeye gerek yoktur, ya da diğer iyileştirme önceliklerini desteklemede kaynakların yeniden tahsis edilmesi fırsatı bulunabilir. Fırsatlar. Bu unsurlara ilişkin vatandaşların tatmin seviyeleri düşüktür, fakat, bunlar ayrıca da önemli değillerdir. Bu öğelere ilişkin iyileştirme şu an için bir öncelik arz etmemektedir. Kaynak:

Hizmet geliştirmenin gerekli unsurları ve engelleri Gerekli unsurlar Engeller Başlangıçtan sona kadar Komutlar için bekleme liderlik Personelin motivasyonu Personel becerikliliğinden yoksun olma Stratejik odaklanma ‘Herşeyin en üst düzeydeki önceliğe sahip olması’ Ortaklıklar Kurum içi departman şovenizmi Vatandaş odaklı olmak‘Belediye odaklı olmak’ Teknolojiyi mümkün kılmak ‘Teknolojiden gerektiği gibi yararlanmamak’ Kurum içi İletişimlerKurum içinde ‘Mantar gibi çoğalan ve kararların karanlıkta alınmasına yol açan bürokratik yapı’nın oluşması Girişim ve yenilik ‘Herşeyin şimdiki haliyle iyi olduğu’nu iddia etme

Hizmet geliştirmelerini nasıl sürdürülebilir hale getiririz Eğer aşağıdaki belirtilenler uygulanmazsa kullanıcılar için HGEP bir kereden fazla yarar sağlamaz Yerel yönetim kurum içi departman şovenizmini yenip hizmetlerine hizmet alıcılarının bakış açısından bakabilmesi Yerel yönetim hizmet kullanıcılarıyla birlikte çalışması (ör. Hizmetten devamlı yararlananlarla yapılan toplantılar, düzenli olarak yapılan odak grup oturumları, anketler, vb.) Yerel yönetimin ortaklarıyla birlikte çalışması, onların tecrübelerinden yararlanması ve kaynaklarını seferber edebilmesi Yöneticilerin mevcut olan hiyerarşik kültürü değiştirmesi ve personellerinin BAĞIMSIZ düşünmesini desteklemesi