Öğretim Stratejileri ve Kavram Öğretimi

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
ÖĞRETİM TASARIMI VE TEKNOLOJİLERİNİN TEMELLERİ
Advertisements

Derslere Etkin Teknoloji Entegrasyonu
BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ
DERSİN AMACI: - Çeşitli öğretim teknolojilerinin özellikleri, öğretim süreçlerindeki yeri ve kullanımı, öğretim teknolojileri yoluyla kendi branşınızla.
Günlük Plan Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
Resimlerin Kullanımı.
Eğitimde Hedefler Hedef Alanları
Arş. Gör. Meryem YILMAZ SOYLU
Öğretİm Materyallerİ Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
Bilişsel Öğrenme Kuramı
ÖĞRETİM ANALİZİ Amaçların Sınıflandırılması Bilişsel Öğrenmeler
Görev Analizi Doç.Dr. Şirin Karadeniz.
ÖĞRETİMİ TASARLAMA: STRATEJİLER
ÖĞRENME ORTAMLARINDA ÖĞRENENİN ÖZELLİKLERİ
AÇIK UÇLU ÖĞRENME ORTAMLARI
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı Görsel Materyalleri Tasarlama Süreci 4.Görsel Tasarımın Unsurları: Görsel Unsurlar.
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı 1.Temel Kavramlar
Özel Öğretim Yöntemleri
Üst Düzey Düşünme Becerilerine Odaklanma
İÇERİK.
ÖĞRENME Yrd. Doç. Dr. Mukaddes Erdem H.Ü. Eğitim Fakültesi
Buluş yoluyla öğretim stratejisi
Gagné’in Öğrenme Koşulları Modeli
Öğrenme Öğretim sürecinde kullanılan stratejiler genel olarak üç grupta toplanabilir: Pasif öğretim (öğretmen merkezli) Etkileşimli öğretim Aktif öğrenme.
ÖĞRETİM TASARIMI VE TEKNOLOJİLERİNİN TEMELLERİ
Öğretim Durumlarını Planlama
3.Ünite Öğrenme,Bellek,Düşünme DÜŞÜNMENİN YAPITAŞLARI
Doç. Dr. Arif ALTUN Arş. Gör. Meryem YILMAZ SOYLU
1 eğitimde yeni yaklaşımlar İbrahim KALYONCU Zehra Kitapçıoğlu İlköğretim Okulu Ocak 2007 Tonya Halk Eğitim Merkezi “ y e n i d e r s p r o g r a.
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı Görsel Materyalleri Tasarlama Süreci Görsel Tasarımın Unsurları: Görsel Unsurlar Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU.
Doç. Dr. Arif ALTUN Arş. Gör. Meryem YILMAZ-SOYLU
BECERİ VE KAVRAM ÖĞRETİMİ
PEDAGOJİK ALAN BİLGİSİ
KAVRAM HARİTALARI Doç. Dr. Ömer Faruk KESER.
Doç. Dr. Arif ALTUN Arş. Gör. Meryem YILMAZ-SOYLU
Hazırlayanlar : Elmas SOFU Müjde BALBAROS
Danışman: Prof. Dr. Mustafa ERGÜN Hazırlayan: Melike ELMEZ
Devinişsel Hedeflere Ulaşma Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı
Buruner’in Bilişsel Gelişim Kuramı
ÖĞRETİMDE STRATEJİ Ali ÇELiK (Biyoloji).
ELEŞTİREL DÜŞÜNME BECERİLERİ VE DAVRANIŞLARI
14 - KAVRAM HARİTALARI KAVRAM HARİTALARI.
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı
SINIF YÖNETİMİ.
EĞİTİM / ÖĞRETİM DURUMLARI (ÖĞRETME)
KISIM 1 Bilgi İşleme Teorisi
Bilimsel düşünme becerileri
YAKIN DOĞU ÜNİVERSİTESİ ATATÜRK EĞİTİM FAKÜLTESİ
Probleme Dayalı Öğrenme
KISIM 3 Bilişsel Gelişimi Arttırma BÖLÜM 9 Yapılandırmacılık: Öğrenenin Bilginin Yapılandırılmasında.
Ö.T.M.T Öğr. Gör. Özlem BAĞCI.
Özel Gereksinimli Öğrenciler ve Fen Öğretimi
İÇERİĞİN ÖĞRETİM İÇİN DÜZENLENMESİ
SINIF YÖNETİMİ.
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı
ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ
Ders 2 Kavram Öğrenmeyi Etkileyen Etmenler
SOSYAL BİLGİLER DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMI
Erken çocukluk döneminde fen ve matematiğin önemi
Eğitimde Teknoloji Kullanımı
OKUL ÖNCESİ EĞİTİM ROGRAMLARI-I
Öğretimin Planlanması
Öğrenme ve Öğretme Stratejilerini Tasarlama
Erken Çocukluk Döneminde Sağlık Bilimleri Fakültesi
AÇIK UÇLU ÖĞRENME ORTAMLARI
PROGRAM ve PROGRAM ÇEŞİTLERİ
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Başşliyoouu... Başlıyor....
Sunum transkripti:

Öğretim Stratejileri ve Kavram Öğretimi BTÖ 212 ÖĞRETİM TASARIMI Öğretim Stratejileri ve Kavram Öğretimi Doç. Dr. Arif ALTUN Arş. Gör. Meryem YILMAZ SOYLU

Öğretim staretejisi nedir? HÜ_BÖTE 2008-2009/Bahar BTÖ 212 Öğretim Tasarımı

Öğretim Stratejileri Reigeluth (1983) öğretim stratejilerinin üç farklı bileşeni olduğunu belirtmektedir. Örgütleme stratejileri Sunum stratejileri İdare (yönetim) stratejileri HÜ_BÖTE 2008-2009/Bahar BTÖ 212 Öğretim Tasarımı

Örgütleme Stratejileri Örgütleme stratejilerinin genel özellikleri: Giriş Kurgu Özet (Sonuç) Değerlendirme HÜ_BÖTE 2008-2009/Bahar BTÖ 212 Öğretim Tasarımı

Örgütleme Stratejileri Giriş: Öğrencileri derse hazırlamak, seçici algılarını harekete geçirecek, öğrenecekleri ile ilişkili bilgileri işleyen belleklerine getirebilmek için geçirilen süreçtir. HÜ_BÖTE 2008-2009/Bahar BTÖ 212 Öğretim Tasarımı

Örgütleme Stratejileri Kurgu (Kuruluş): Dikkati derse toplama, öğretim kazanımları hakkında öğrencileri bilgilendirme, öğrenenlerin dikkatini uyarma, dersle ilgili genel açıklamalarda bulunma aşamalarını içeren bir süreçtir. HÜ_BÖTE 2008-2009/Bahar BTÖ 212 Öğretim Tasarımı

Örgütleme Stratejileri Özet (Sonuç): Bu aşamada öğrenciler bilgilerini ayrıntılandırma ve düzenlendirme fırsatı bulmaktadır. Süreç özetleme ve gözden geçirmeyi, öğrenmeyi transfer etmeyi, öğrenmeye yeniden motive olmayı kapsamaktadır. HÜ_BÖTE 2008-2009/Bahar BTÖ 212 Öğretim Tasarımı

Örgütleme Stratejileri Değerlendirme: Bu bölümün amacı öğrenenlerin dersin kazanımlarını edinip edinmediğinin değerlendirilmesidir. Bu aşama hem tasarımcı hem öğretmen hem de öğrenciler için önem taşımaktadır. Tasarımcılar bu süreçten aldıkları bilgiler ile öğretimi gözden geçirerek gerekli düzeltme ve gelişmeleri işe koşmaktadır. Öğretmenler, bu süreçten elde ettikleri bilgiler ile planlarında zamanlama değişiklikler ve iyileştirilmeler yapmaktadır. Öğrenenler ise, süreç sonunda kullandıkları stratejilerin yeterliliğini değerlendirerek iyileştirmelere gidebilmektedir. HÜ_BÖTE 2008-2009/Bahar BTÖ 212 Öğretim Tasarımı

HÜ_BÖTE 2008-2009/Bahar BTÖ 212 Öğretim Tasarımı

Kavram nedir? Terim nedir? HÜ_BÖTE 2008-2009/Bahar BTÖ 212 Öğretim Tasarımı

Kavramların Özellikleri Kavramların üç farklı özelliği vardır. Bunlar: Esas(kendine özgü) özellik, 2) İşlevsel özellik, 3) İlişkisel özellik. Değişmez Değişebilir HÜ_BÖTE 2008-2009/Bahar BTÖ 212 Öğretim Tasarımı

Kavram Türleri Kavram türleri alınan referans noktasına göre çok çeşitlilik göstermektedir. Soyut ve Somut kavramlar Nesnel ve İlişkisel kavramlar Üst, Alt ve Bağlantılı kavramlar Kendiliğinden ve Kendiliğinden Olmayan kavramlar Günlük ve Bilimsel kavramlar HÜ_BÖTE 2008-2009/Bahar BTÖ 212 Öğretim Tasarımı

Somut ve Soyut Kavramlar HÜ_BÖTE 2008-2009/Bahar BTÖ 212 Öğretim Tasarımı

Nesnel ve İlişkisel Kavramlar Kavram oluşturma Kavram özümseme HÜ_BÖTE 2008-2009/Bahar BTÖ 212 Öğretim Tasarımı

Üst, Alt ve Bağlantılı Kavramlar Kavramlar kendi içlerinde aşamalı bir yapıya sahiptir ve aslında bir kavram birçok şeyin ortak adı olabilmekle beraber kendisi de başka kavram/ların parçası olabilir. Kavram yapılanması içinde en tepede olan ve en geniş kapsamlılığı gösteren kavrama üst kavram adı verilir. Üst kavramların küçük bir bölümünü ya da özel parçasını oluşturan bir alt düzey kavramlara da alt kavram adı verilir. HÜ_BÖTE 2008-2009/Bahar BTÖ 212 Öğretim Tasarımı

Kendiliğinden ve Kendiliğinden Olmayan Kavramlar Kavramları oluşumuna göre iki kategoriye ayıran Piaget (1964) çocukların düşüme özelliklerini doğrudan yansıtan kavramlara kendiliğinde oluşan kavramlar adını vermiştir. Küçük çocukların kediye “miyav”, köpeğe “hav hav ” ismini takmalarını bu kavramlara verdikleri etiketler olarak göstermektedir. Çocukların, genellikle yetişkinlerin istediği doğrultuda sergilediği düşünme biçimini gösteren kavramlara da kendiliğinden olmayan kavramlar adı verilmektedir. HÜ_BÖTE 2008-2009/Bahar BTÖ 212 Öğretim Tasarımı

Günlük ve Bilimsel Kavramlar Kavramların oluşumunu doğal ve eğitsel bağlamda ele alan Vygostky (1994) kavramları günlük ve bilimsel olarak sınıflamaktadır. Buna göre günlük kavramlar, günlük bağlamda gelişen, çocukların okul dışında yetişkinler ile etkileşimi sonucu oluşan kavramlardır. Bu kavramlar çocuğun kendi kafasında biçimlenir, başkaları tarafından amaçlı biçimde öğretilmez. Buna karşın bilimsel kavramlar ise belirli bir bilim dalıyla ilişkili olarak okulda öğretilir. Bu kavramlar; uygun biçimde tanımlanır, sistematik yönden aşamalı bir yapı içindedir, mantıksal düzenleme içinde sunulur ve sözel olarak kapsamlı biçimde tanımlanabilir. HÜ_BÖTE 2008-2009/Bahar BTÖ 212 Öğretim Tasarımı

Kavram Öğretiminde Kullanılan Öğrenme Stratejileri Kavram haritaları Kavram Ağaçları Benzerlikler Bellekler Betimleme Bilişsel haritalar Yol bulma ağları İçerik çözümleme Anlamsal ağlar Çapraz sınıflama çizelgeleri Anlamsal özellik çözümlemeleri HÜ_BÖTE 2008-2009/Bahar BTÖ 212 Öğretim Tasarımı

Kavram öğretimi tasarımında kullanılabilecek örgütsel strateji 1. GİRİŞ 2. KURULUŞ 3. ÖZET(SONUÇ) 4. DEĞERLENDİRME Önceki bilgileri hatırlatma, Bilgi ve örnekler süreci, Dikkate odaklanma, Uygulama, Geribildirim değerlendirme, Öğrenme stratejilerini kullanma. Performans değerlendirme, Geribildirim değerlendirme ve geri uzlaşmayı araştırmak İlgi ve motivasyonu harekete geçirmek, Öğretimsel amacı ortaya koymak, Dersi önizleme (özetleme) Özetleme ve gözden geçirme, Bilgileri transfer etme, Tekrar motive etme ve dersi bitiriş. HÜ_BÖTE 2008-2009/Bahar BTÖ 212 Öğretim Tasarımı

Uygulama için akış şeması önerisi HÜ_BÖTE 2008-2009/Bahar BTÖ 212 Öğretim Tasarımı