İSTANBUL: Uluslararası Finans Merkezi Temmuz 2008.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
ERASMUS+ GENEL TANITIMI
Advertisements

Kilis 7 Aralık Üniversitesi Dış İlişkiler Ofisi Erasmus Birimi
BİREYSEL EMEKLİLİK SİSTEMİ: Sosyal Güvenlikte Yeni Bir Dönemin Başlangıcı R.Hakan ÖZYILDIZ Müsteşar Yardımcısı Hazine Müsteşarlığı “Bireysel Emeklilik.
Faaliyetin Süresi: 24 ay ( )
Türkiye’de Yürütülen Kamu Kesimi Reformlarının Güçlükleri ve Vadettikleri Andrew N. Vorkink Ülke Direktörü 10 Ocak, 2005.
İSTANBUL FİNANS MERKEZİ HAZIRLAYAN MEHMET GÖKÇE. Global sermayenin akış yollarından birinin üzerine kurulan bir dağıtım merkezi olmak. Yatırımcıların.
BİLGİ TOPLUMU STRATEJİSİ Halil İbrahim AKÇA DPT Müsteşar Yrd. 7 Eylül 2006.
22 NCİ YILINDA TÜRKİYE'DE "KATILIM BANKACILIĞI" TECRÜBESİ 22 NCİ YILINDA TÜRKİYE'DE "KATILIM BANKACILIĞI" TECRÜBESİ Sunum: Dr. Adnan BÜYÜKDENİZ Genel Müdür.
Türk Oda ve Borsaları Akreditasyon Projesi 2009 John Lockett.
E Y L E M 5. 1 Gençlerin ve Gençlik Politikalarından Sorumlu Olanların Toplantıları PROGRAMI.
TÜRKİYE EKONOMİSİNE GENEL BAKIŞ VE SON GELİŞMELER KEMAL UNAKITAN MALİYE BAKANI 05 Eylül 2008 T.C. MALİYE BAKANLIĞI.
AB ÜYELİĞİNİN TÜRK VATANDAŞLARINA FAYDALARI
Mathieu Zagrodzki UNDP. Güvenlik Stratejileri ve İç Güvenlik Kuvvetleri’nin Örgütlenmesi Fransa Örneği.
Küresel Kriz Sonrası Kamu Ekonomisinde Yeni Eğilimler ve Beklentiler 5. İZMİR İKTİSAT KONGRESİ İzmir, 31 Ekim 2013 HH Erhan USTA Müsteşar Yardımcısı
ORTA ANADOLU KALKINMA AJANSI (ORAN) ABUDYK TOPLANTISI SUNUMU
Bölgesel Konferans n°1 25 Haziran 2014 İzmir
Girişimcilik.
Prof. Dr. Habip ASAN, TPE Başkanı 31 Ekim2013, İZMİR Türkiye’de Yenilikçi Üretim Yapısına Geçişte Sınai Mülkiyet Alanında Yaşanan Gelişmeler.
SON EKONOMİK GELİŞMELER
Enerji Sektöründe Lojistiğin Yeri ve Önemi
Türkiye’nin Rekabet Gücü Üzerine Gözlemler
MALİYE BAKANLIĞI TÜRKİYE’DE ÇOK YILLI BÜTÇELEME SÜRECİ
Türkiye’de Yolsuzlukla Mücadele Güven SAK Ankara, 7 Temmuz 2005.
PROFESYONEL GELİŞİMDE YAKIN DESTEKÇİNİZ...
FİNANSAL AMAÇ VE FİNANS FONKSİYONU
Stratejik Planlama Pilot Kuruluş Uygulamaları: Genel Bakış Nahit BİNGÖL DPT Müsteşarlığı 12 Ocak 2005.
Krizin gelişimi 2000’li yılların başında Yunanistan Ekonomisi Avrupa Bölgesinin en hızlı gelişen ekonomilerinden biriydi yılında Küresel krizYunanistan’ı.
KAYIT DIŞI EKONOMİYLE MÜCADELE STRATEJİSİ
N Para ve sermaye piyasaları n Yatırımlar n İşletme Finansı Finans birbiriyle ilgili üç alanı içerir:
TÜRKİYE-AB KATILIM SÜRECİ VE KADIN İSTİHDAMI I
Büyüme, İşsizlik ve İşgücü Piyasası Reformları
Bölgesel Kalkınma: Türkiye’de olmayan nedir? Güven Sak Ankara, 8 Eylül, 2006.
GÜNCEL EKONOMİK GELİŞMELER VE 2008 OCAK-HAZİRAN DÖNEMİ MERKEZİ YÖNETİM BÜTÇE UYGULAMA SONUÇLARI KEMAL UNAKITAN MALİYE BAKANI 10 Temmuz 2008 T.C. MALİYE.
TÜRKİYE EKONOMİSİNE GENEL BAKIŞ VE SON GELİŞMELER KEMAL UNAKITAN MALİYE BAKANI 5 Eylül 2008 T.C. MALİYE BAKANLIĞI.
Mapsec İsveç’te Performans Yönetimi Allan Gustafsson Ankara, 10 Ocak 2005.
Rekabet Politikasının Artan Önemi Güven Sak TEPAV Ekonomi Politikaları Araştırma Enstitüsü Ankara, 4 Mart 2005.
FİNANS SEKTÖRÜNDE YABANCI SERMAYE ARALIK TSPAKB 2 İSTİKRAR  Siyasi istikrar Uluslararası yatırımcıların güvenini sağlayan tek parti hükümeti 
İstanbul-25 Nisan 2008 “Hayata Artı” GENÇLİK PROGRAMI.
1 Bilişim ve İletişim Sektörü Neden Stratejiktir ? Bilişim ve İletişim iş yapış şekillerini ve sosyal hayatı doğrudan etkileyen ana-yapıtaşı konumundadır.
Yaşar Üniversitesi Finans, Bankacılık ve Sigortacılık Bölümü
Prof.Dr. M.Kamil Mutluer Sayıştay Başkanı 2 Kamu Harcamalarının Tarihsel Gelişimi t 1929 ÖNCESİ t DÖNEMİ t 1980 SONRASI.
Finansal Yönetim Risk Yönetimi Etkin Borç Yönetimi Büyüme Hukuki Danışmanlık Modern Finans; sahip olduğu geniş müşteri portföyü ve güçlü referanslarıyla.
Yolsuzlukla Mücadele Konferansı düzenleyen: tepav 7-8 Temmuz 2005, Ankara Andrew N. Vorkink Türkiye Ülke Direktörü.
T. C. ÇEVRE VE ORMAN BAKANLIĞI ÇED VE PLANLAMA GENEL MÜDÜRLÜĞÜ Y
DÜNYA VE TÜRKİYE EKONOMİSİNDEKİ SON GELİŞMELER İSA COŞKUN MÜSTEŞAR YARDIMCISI … Mayıs 2009 T.C. MALİYE BAKANLIĞI.
Düzenleyici Etki Analizinin Türk Hukuk Sistemine Tanıtılması “Eğiticilerin Eğitimi” Kasım 2008 Oturum 4 DEA Moldova Kurumsal Çerçeve.
2010 Yılı Merkezi Yönetim Bütçe Gerçekleşmeleri ve Beklentiler Raporu.
Hedef A.1. : Deprem Bilgi Altyapısının Geliştirilmesi; Deprem bilgi altyapısının geliştirilmesi, güçlendirilmesi, sürdürülebilirliğinin sağlanması bu altyapıyı.
Türkiye Bankalar Birliği 49. Genel Kurulu 1 Türkiye Ekonomisi ve Bankacılık Sistemindeki Gelişmeler Ersin Özince Türkiye Bankalar Birliği Yönetim Kurulu.
TİKA: Türkiye’nin Küresel Dış Politika Enstrümanı
T.C. BALIKESİR VALİLİĞİ İl Düzeyinde Uygulanması Sürecinde Karşılaşılan Sorunların Tartışılması.
NANOMAM® a.ş MUSTAFA ÖZMETE.
NANOMAM® a. ş www. nanomam
İstanbul Su ürünleri ve Hayvansal Mamuller İhracatçıları Birliği 2015
Avrupa İmar ve Kalkınma Bankası
AB MALİ İŞBİRLİĞİ ULAŞTIRMA OPERASYONEL PROGRAMI
TÜRKİYE-AB KATILIM MÜZAKERELERİNDE MEVCUT DURUM
YENİ TÜRK TİCARET KANUNU SÜRECİNDE YOL HARİTASI Hazırlayan: Recep Aşır Temmuz 2012.
YILI MERKEZİ YÖNETİM BÜTÇE SUNUŞ KONUŞMASI (TBMM Plan ve Bütçe Komisyonu) MEHMET ŞİMŞEK MALİYE BAKANI 26 Ekim 2010.
Sermaye Piyasası ve Meslek İlişkisi DOÇ. DR. SERHAT YANıK İSTANBUL ÜNIVERSITESI SIYASAL BILGILER FAKÜLTESI.
T. C. BAŞBAKANLIK DEVLET PLANLAMA TEŞKİLATI MÜSTEŞARLIĞI BÖLGESEL GELİŞME VE YAPISAL UYUM GENEL MÜDÜRLÜĞÜ 29 Aralık 2010, Diyarbakır.
İstanbul’un Uluslararası Finans Merkezi Olma Potansiyelinin Değerlendirilmesi *
1 Türkiye’de Yatırım Ortamının İyileştirilmesi Reform Programı.
AB PROGRAMLARI VE TÜRKİYE Çisel İLERİ 28 Mart 2017.
BRANDING - MARKETING - TRADING
IOSCO (International Organization of Securities Commissions)
Tarımsal Üretici Örgütlerin Rekabet Gücünün Geliştirilmesi Projesi Kasım 2015-Şubat 2023 İzmir, Adana.
Sekizinci Beş Yıllık Kalkınma Planı ( ):
Kaynak göstererek kullanabilirsiniz.
SLOVAKYA - Geçiş Ekonomisinde Profesyonel bir Kuruluş oluşturmak
Sunum transkripti:

İSTANBUL: Uluslararası Finans Merkezi Temmuz 2008

1 İSTANBUL: Potansiyel Uluslararası Finans Merkezi FİNANS MERKEZLERİNİN AVANTAJLARI: Bol Likidite Dusuk Sermaye Maliyeti Düşük Risk Geniş Ürün Yelpazesi Derinleşmiş Piyasalar Dusuk İşlem Maliyeti Dünyanın Önde Gelen Finans Merkezleri: Londra New York Şangay Tokyo Finans Merkezi Olma Yolunda İlerleyen Şehirler: İstanbul Dubai Moskova Varşova İstanbul Finans Merkezi / Temmuz 2008

2 Türkiye’de Uluslararası Finans Merkezi Kurulabilir mi? İstanbul Finans Merkezi / Temmuz 2008 FİNANS MERKEZİ OLMA YOLUNDA TÜRKİYE’NİN RAKİP ÜLKELER KARŞISINDA ÖNEMLİ AVANTAJLARI: Coğrafi Konum Hızlı Büyüme Oranı Finansal Hizmet Kalitesi Genç ve Nitelikli İşgücü Makroekonomik Ortam Siyasi Kararlılık Bölgesel Güç

3 “Olabilecek En Kötü” 0 “Olabilecek En İyi” Londra Dubai Londra Moskova Londra Moskova Londra Moskova Moskova Varşova Dublin Dubai Varşova Dublin Dubai Varşova Dublin Dubai Varşova Londra Dublin Moskova Varşova Dubai Dublin Moskova Londra Dubai Varşova Londra Moskova Londra Varşova Londra Moskova Dubai Varşova Dublin Moskova Dubai Varşova Dubai Dublin Londra Moskova Dublin Dubai Varşova Dubai Dublin Moskova Londra Istanbul Finans merkezi olarak performans EngellerFark YaratanlarPotansiyel Nitelikli İş Gücü Politik & Ekonomik İstikrar İmaj İş Yapma Kolaylığı Düzenleyici çerçeve Gelir Yaratma Potansiyeli Yasal OrtamMali OrtamAltyapı Sosyal Yaşam İş Yapma Maliyeti En Önemli En Az Önemli İstanbul, “Nitelikli İş Gücü”, “Gelir Yaratma Potansiyeli”, “Sosyal Yaşam” Ve “İş Yapma Maliyeti” Açısından Rakiplerine Oranla Avantajlı Bir Konumdadır

4 Vizyon & Beklenen Getiriler İstanbul Finans Merkezi / Temmuz Sene İçerisinde Önemli bir bölgesel finans merkezi konumuna ulaşmak 30 Sene İçerisinde Londra, New York, Şangay ve Tokyo ile birlikte dünyanın önde gelen beş uluslararası finans merkezinden biri olmak Kazanımların Büyüklüğü: 20 Milyar $ 2025 yılında GSYH’ya yıllık ek katkı 150,000 kişilik ek istihdam 2 Milyar $ Projenin Ölçeği: ilk 5 yıl içerisinde yöneltilecek tutar (Tahmini 800 Milyon $ Kamu Payı) Finansal hizmetler & ticaret alanında dünyadaki en iyi örneklerden biri olmak

5 İstanbul’un Rekabetçi Konumunun Değerlendirilmesi  Nitelikli iş gücü yaratma potansiyeli  Yüksek gelir yaratma potansiyeli  Sosyal yaşamda çeşitlilik & zenginlik  İş yapma maliyeti  İmaj (İstanbul’un finans merkezi olarak konumlandırılması)  Hukuki ortam (karar verme hızı, gerekli yetkinliklerin geliştirilmesi vb.)  Mali ortam (vergi sistemindeki belirsizlikler, aracılık maliyetleri vb.)  Düzenleyici çerçeve (Bağımsız düzenleyici kurumların geliştirilerek güçlendirilmesi vb.)  Altyapı (ulaşım altyapısı, trafik vb.)  İş ortamı (bürokrasi, hız vb.) İstanbul Finans Merkezi / Temmuz 2008 Mevcut kaynakları ve ölçeği ile Moskova, İstanbul’un finansal merkez olma yolundaki en önemli rakibidir Hızlı hareket edilerek, Moskova finans merkezi olma yolundaki problemlerini çözmeden önce İstanbul’un konumunun güçlendirilmesi başarı için kritik öneme sahiptir Mevcut kaynakları ve ölçeği ile Moskova, İstanbul’un finansal merkez olma yolundaki en önemli rakibidir Hızlı hareket edilerek, Moskova finans merkezi olma yolundaki problemlerini çözmeden önce İstanbul’un konumunun güçlendirilmesi başarı için kritik öneme sahiptir GÜÇLÜ YÖNLER: GELİŞTİRİLMESİ GEREKEN YÖNLER:

6 Programın Başarısı İçin İstanbul Büyükşehir Belediyesi’nin Özellikle Altyapı ve Gayrimenkul Planlama Grubu’ndaki Katkısı Kritik Önem Taşımaktadır Vizyonun Elde Edilebilmesi İçin Önerilen Program Yapısı & Organizasyonu Strateji Genel Koordinasyon Bütçeleme Raporlama Hükümet alt-komitesi Başbakan (Başkan) Ekonominin Koordinasyonundan Sorumlu Başbakan Yardımcısı İlgili bakanlar İFM Organizasyon komitesi Danışma Kurulu Gözetim Fon aktarma TBB’nin de temsil edildiği uzmanlardan oluşan kurul Piyasa ile temel istişareler Programa ilişkin iletişimin Başbakan düzeyinde gerçekleştirilmesi İlgili diğer bakanlıkların desteğinin sağlanması Finansal sektöründen uzmanlardan oluşan “Danışma Kurulu”nun oluşturulması Düzenli aralıklarla izleme toplantılarının yapılması Programa ilişkin iletişimin Başbakan düzeyinde gerçekleştirilmesi İlgili diğer bakanlıkların desteğinin sağlanması Finansal sektöründen uzmanlardan oluşan “Danışma Kurulu”nun oluşturulması Düzenli aralıklarla izleme toplantılarının yapılması Mali, Hukuki ve Düzenleyici Çerçeve Geliştirme Çalışma Grubu Altyapı ve Gayrimenkul Planlama ve Koordinasyon Çalışma Grubu Eğitim, İşe Alım ve Organizasyon Çalışma Grubu Marka, Kurumsal İletişim ve İş Geliştirme Çalışma Grubu Finansman ve Finansal Kontrol Çalışma Grubu Program Ofisi İstanbul Finans Merkezi / Temmuz 2008 Şirket avukatları Uluslararası düzenleyiciler Uluslararası vergi uzmanları İstanbul B. Belediyesi üst düzey planlama uzmanları İstanbul Valiliği üst düzey planlama uzmanları Nitelikli okulların yöneticileri, profesörler Üst düzey Türk eğitim politikaları geliştiricisi Uluslararası İK danışmanları Üst düzey eski bankacılar 4 büyük iletişim grubundan katılımcılar Üst düzey kurumsal finansman yöneticileri Maliye Bakanlığı yetkilileri

7 İstanbul’un Atması Gereken Adımlar İstanbul’un Uluslararası Finans Merkezi olma yolunda en büyük dezavantajları ulaşım ve güvenliktir Trafik sıkışıklığı probleminin azaltılması için gerekli altyapı çalışmalarına öncelik verilmesi gerekmektedir İletişim altyapısının iyileştirilmesi ve veri iletişiminin hızlandırılması için çalışmalar yapılmalıdır Artan ihtiyaca paralel olarak gerekli ev ve ofis yatırımları yapılmalıdır Artan nüfusa bağlı olarak yeterli sayıda park, aktivite alanı ve spor merkezleri planlanmalıdır İstanbul Finans Merkezi / Temmuz 2008

8 İstanbul Finans Merkezi’nin Ayda Faaliyete Geçmesi Planlanmaktadır İFM detay tasarımının yapılması ve uluslararası piyasalara duyurulabilir aşamaya gelinmesi İFM altyapısının finansal kurumların başvuru yapabileceği bir aşamaya getirilmesi Faaliyete geçilmesi ve büyümeye odaklanılması Kuruluş Çalışmaları Tasarım Aşaması Hayata Geçirme Aşaması Faaliyet Dönemi 3 ay 6 Ay Sürekli... Niyet BildirimiFaaliyete Geçiş İFM Geliştirme Kurumunun ve Program Ofisinin Kurulması Organizasyonun Kurulması 9-12 Ay İstanbul Finans Merkezi / Temmuz Hukuk PYO & Koordinasyon Düzenleyici Çerçeve Mali Ortam Nitelikli İşgücü İmaj Altyapı

9 İstanbul Finans Merkezi Kimlere Fayda Sağlayacaktır? 1.Türkiye’nin AB Üyeliği 2.Türk Şirketleri (Özellikle KOBİ’ler) 3.Genç Nüfus ( İstihdam yaratılması nedeniyle) 4.İstanbul Metropolitan Bölgesi (ve daha ötesi…) 5.Türk Finansal Piyasalarında Faaliyet Gösteren Şirketler 6.Merkez Bankası ve Düzenleyici Otoriteler 7.Yurtdışında Yaşayan Nitelikli Türk İş Gücü 8.Türk Kültür ve Sanat Kurumları İstanbul Finans Merkezi / Temmuz 2008

10 Teşekkür ederiz...

11 Atılması Gereken Adımlar 1.Yasal Ortam2.Mali Ortam 3.Düzenleyici Çerçeve 4.Nitelikli İş Gücü -Mahkemelerin daha etkin çalışmasını ve uyuşmazlıkların hızlı çözümünü sağlayacak -Finansal alanda uzman hukukçular yetiştirilmesinin yolunu açacak -İhtisaslaşmış finans mahkemelerinin kuruluşunu düzenleyecek adalet reformunun yapılması 5.Altyapı6.İmaj7.İş Yapma Kolaylığı -Düzenleyici kurumların piyasa oyuncuları ile koordineli olarak çalışmaları -Bağımsız düzenleyici kurumların geliştirilerek güçlendirilmesi -Trafik sorununu çözecek ulaşım altyapısının oluşturulması -Kaliteli işyeri ve konut arzının arttırılması -Uluslararası takas işlemlerinin yapılabilmesi için ilgili kurumların yeniden yapılandırılması -Ticaret ve finans sektöründeki nitelikli ara personel eksikliği -Genç ve potansiyel iş gücünün niteliklerini arttıracak bir eğitim reformunun yapılması -Mevcut imajın İFM konseptini desteklemesi -Finans hizmetlerine özgü markalaşma stratejisinin oluşturulması -Diğer ülkelerin kapsamlı markalaşma stratejileri ile rekabet edilmesi -İş kanunlarında işverenin hareket alanını kısıtlayan maddelerin düzeltilmesi -İş piyasasında işe alım ve işten çıkarmaların esnek hale getirilmesi -Finansal aracılık maliyetlerini azaltacak -Dolaylı-dolaysız vergi dengesini kuracak -Kayıt dışılığı azaltacak -Vergi sistemine güveni sağlayacak, uluslararası normlara uygun vergi sistemini oluşturacak vergi reformunun yapılması Vizyonun elde edilebilmesi için hükümet programında da yer alan adalet, vergi, eğitim ve sosyal güvenlik reformlarının hızla yapılması gerekmektedir