TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
TOPLAM KALİTE YÖNETİMİNDE TEMEL FAKTÖRLER
Advertisements

EFQM MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI EĞTİMDE MÜKEMMELLİK MODELİ
TS EN ISO 9001:2008 KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ
ETİK GÜNÜ VE HAFTASI Mayıs 2013
Kalite Kavramı.
KİŞİSEL SATIŞ Müşteri istek ve ihtiyaçları doğrultusunda gösterim ve ikna etmeye dayalı tutundurma çabalarına kişisel satış denir.
OKUL YÖNETİMİNDE PERSONEL EĞİTİM VE İŞLETMECİLİKLE İLGİLİ İŞLER
İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ T.C PİRAZİZ KAYMAKAMLIĞI PİRAZİZ GELECEĞİ HEDEFLİYOR PROJESİ ÇALIŞMA PLANI.
EFQM MÜKEMMELLİK MODELİ
ÜNİVERSİTELERDE İŞ MÜKEMMELLİĞİ MODELİ 2 MART 2003.
SÜLEYMAN ŞAH ÜNİVERSİTESİ SÜREKLİ EĞİTİM MERKEZİ
KRİZ YÖNETİMİ ÖDEVİ HAZIRLAYANLAR: MURAT KOÇ
KALİTE NEDİR? Şüphesiz bu tanımın tek bir karşılığı yoktur.Toplumun dinamik yapısı sayesinde sürekli değişmektedir.Kalitenin tanımları,onu tanımlayan.
Prof. Dr. M. Erdal GÜZELDEMİR
KALİTE YÖNETİMİ (EĞİTİMDE).
Yerel ihtiyaçlara uygun kalite güvencesi:
24 Kalite yönetimi.
AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ ÜST DÜZEY YÖNETİCİ SEMİNERİ 1-2 MART 2003 ANTALYA.
T.C. OKAN ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ SAĞLIK YÖNETİMİ YÜKSEKLİSANS 1.PROGRAM SAĞLIK HUKUKU ÖDEVİ-II HAZIRLAYAN Dr Beytullah ŞAHİN AKADEMİK DANIŞMAN.
ISO 9001:2008 KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ & İÇ TETKİKÇİ EĞİTİMİ
OKUL TEMELLİ MESLEKİ GELİŞİM
Yapılandırmacı yaklaşımın dayandığı ilkeler
İş Dünyasında Yeni Yaklaşımlar Copyright S.K.Mirze1.
MODERN YÖNETİM VE ORGANİZASYON
ÖĞRETMENLİK M E S L E Ğ İ.
1 T.C. HİTİT ÜNİVERSİTESİ MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİ GIDA MÜHENDİSLİĞİ BÖLÜMÜ KALİTE YÖNETİM PRENSİPLERİ Yrd. Doç. Dr. FATİH ÖZBEY 2007.
Kalite Temsilcisi Handan KUZPINARI
Öğrenme Öğretim sürecinde kullanılan stratejiler genel olarak üç grupta toplanabilir: Pasif öğretim (öğretmen merkezli) Etkileşimli öğretim Aktif öğrenme.
Yetkinlikler Yetkinlikler belirli bir görevi başarıyla yerine getirebilmek için beklenen ortak kurumsal davranış ve tutumları tanımlanmaktadırlar.
MERHABA.
21. Yüz Yıl Eğitimi Eski Yaklaşım:  Öğretmen ve müfredat odaklılık  Pasif alıcı konunda öğrenme  Bireysel işler ve çalışmalar  Bilgi kazandırmak 
Kalite Kültürüne Dönüşüm Stratejileri
TÜSİAD - KalDer KALİTE ÖDÜLÜ’nün AMACI ve ULUSAL KALİTE HAREKETİ İLE İLİŞKİSİ Kalite bilincini ve Toplam Kalite Yönetimi anlayışını ülke çapında yaymak.
İŞ KALİTESİ ve MALİYET İLİŞKİLERİ
Performans ölçme ve değerlendirme güz
OKUL AİLE BİRLİĞİ GÖREV VE YETKİLERİ
TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ NEDİR?
TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ
TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ VE GELENEKSEL YÖNETİM
KalDer ve Mühendislik Eğitiminden Beklentiler Dr. Aydın Kosova, 20 MAYIS 2004 KalDer : Centrum İş Merkezi, Aydınevler San. Cad. No: 3 Küçükyalı İstanbul.
Türkiye de Bir İlk “OKULUM DESTEKLENİYOR HAYALİM GERÇEKLEŞİYOR” OKUL GELİŞİM PROGRAMI Nisan 2010 Uygulama Toplantısı Mustafa YÜRÜK OGP Koordinatörü.
AYDIN ÇEVRE VE ŞEHİRCİLİK İL MÜDÜRLÜĞÜ
E ğ itimde Kalite nedir? *Kalite, ko ş ullara uygunluktur. *Kalite, ko ş ullara uygunluktur. *Kalite, ögrencilerin ihtiyaçlarıdır. *Kalite, amaçlara uygunluktur.
ISO 9001:2015 KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ ŞARTLAR
Kalite Yönetimi Genel Tanımlar.
T.C. Millî Eğitim Bakanlığı
Bölümün Amacı Bu bölüm, kurumsal kültür ve etik değerler ile bunların örgütlerden nasıl etkilendiğine dair görüşleri incelemektedir.
ŞEKİL 13.1 “Temel Dönüşüm” “İmalat Şirketine Yönelik Süreç”
KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ
Kariyer Yönetimi Uygulamaları
Bölümün Amacı Bu bölüm, örgütlerin nasıl değiştiğini ve yöneticilerin yenilik ve değişim sürecini nasıl yönettiklerini keşfetmektedir.
YENİKENT AHMET ÇİÇEK TEKNİK VE ENDÜSTRİ MESLEK LİSESİ TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ ÜST DÜZEY YÖNETİCİ SEMİNERİ 2010 ANKARA Nihat BÜLBÜL.
Toplam Kalite Yönetimi
Toplam Kalite Yönetimi
1EROL YETER BUGÜNKÜ ÖĞRETİM ŞEKLİ ESKİ ve YENİ YAKLAŞIMLAR.
TKY PROGRAMINI UYGULAMA TKY FELSEFESİ TKY UYGULAMASINDAKİ TEMEL İLKELER TKY.
Yönetim Nedir? Yönetim, toplumsal gereksinmelerin bir bölümünü karşılamak üzere kurulan bir örgütte, örgütün varlık nedeni olan amaçlarını gerçekleştirecek.
TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ
AİLE ŞİRKETLERİ Yapısı, Sorunlar ve Çözüm Yolları
MEB TKY UYGULAMALARI ÖDÜL YÖNERGESİ Nihat BÜLBÜL Bilişim Teknolojileri Öğretmeni.
KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ
OKUL ÖNCESİ EĞİTİME TEMEL OLAN YAKLAŞIMLAR - REGGİO EMİLİA
YALIN UYGULAMALARI 2020 Stratejik Planı Mart 2017.
TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ
TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ
YER TEMİZLEME MAKİNASI
OKUL ÖNCESİ EĞİTİME TEMEL OLAN YAKLAŞIMLAR - REGGİO EMİLİA
KURUM KÜLTÜRÜ VE İKLİMİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Süreç Yönetimi Smith iş bölümü kavramının üç yararından bahsetmektedir.
Sunum transkripti:

TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ OKULLARDA TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ SEMİNERİNE HOŞ GELDİNİZ ...

OKULLARDA TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ SUNUM PLANI TKY’NİN TARİHSEL GELİŞİMİ GENEL OLARAK TKY FELSEFESİ EĞİTİMDE TKY’NİN İLKE VE PRENSİPLERİ ESKİ VE YENİ YAKLAŞIMLARIN KARŞILAŞTIRILMASI

TKY’NİN TARİHSEL GELİŞİMİ II.DÜNYA SAVAŞI ÖNCESİ VE SONRASI MADE IN JAPAN BATI

JAPON MUCİZESİ

JAPON MUCİZESİNİN SIRRI TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ

TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ FELSEFESİ NEREDE DOĞDU?

TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ FELSEFESİ A.B.D.’DE DOĞMUŞTUR JOSEPH JURAN WALTER SHEWART EDWARD DEMING

TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ NEDİR?

Örgütün tüm üyelerinin amacının müşteriyi memnun etmek örgüt yapısında da bunları yapmalarına olanak verebilecek şekilde olmasını sağlayacak bir kalite kültürünün yaratılmasıdır.

Toplam kalite tanımında tek hakim müşteridir. TKY,değişen müşteri beklentilerine göre onların beklentilerini karşılayabilecek,hatta aşacak ürün ve hizmetlerini tasarlayacak biçimde hareketliliği de içermektedir.

TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ BİR YÖNETİM FELSEFESİ BİR YÖNETİM ANLAYIŞIDIR

BİR YÖNETİM ANLAYIŞIDIR TKY İNSANA ODAKLANAN BİR YÖNETİM ANLAYIŞIDIR

“ TÜM SÜREÇLERDE”,“TÜM İŞLERDE” İLE SAĞLANABİLİR OLMASINA İŞARET EDER TOPLAM KELİMESİ KALİTENİN “ TÜM SÜREÇLERDE”,“TÜM İŞLERDE” “HERKESİN KATILIMI” İLE SAĞLANABİLİR OLMASINA İŞARET EDER

KALİTE KONTROL

İÇ MÜŞTERİ DIŞ MÜŞTERİ

TOPLAM KALİTE YÖNETİMİNİN HEDEFİ İÇ VE DIŞ MÜŞTERİ MEMNUNİYETİ

EĞİTİMDE TOPLAM KALİTE YÖNETİMİNİN İLKE VE PRENSİPLERİ

Kendilerini yargılayandan çok destekleyen, sadece ders veren değil EĞİTİMDE TOPLAM KALİTE YÖNETİMİNİN AMACI Kendilerini yargılayandan çok destekleyen, sadece ders veren değil Yol gösterip taktik veren; bir sınıfın duvarları arasında izole edilmiş, yalnızca öğrencileriyle ilgilenen bir kişi olarak değil; veli,idareci,diğer öğretmenler ve iş adamları gibi toplumun tüm bireyleri ile iletişimi tercih eden tüm eğitimcilere yardım etmektir

DEMİNG’İN 14 İLKESİ

HİZMET VE ÜRÜNLERİN GELİŞTİRİLMESİ İÇİN AMAÇLARDA SÜREKLİLİK YARATMAK “Amaç açık ve hükümet değişikliklerinden etkilenmemeli”

YENİ BİR “TOPLAM KALİTE” VE “SÜREKLİ GELİŞİM” FELSEFESİ BENİMSEMEK

“Ürün kontrolü değil süreç iyileştirme” KALİTEYİ YAKALAMAK İÇİN BÜTÜN HALİNDEKİ KONTROL (DENETİM) BAĞIMLILIĞINA SON VERMEK “Ürün kontrolü değil süreç iyileştirme”

BAŞARIYI ÖLÇME SINAVLA BAĞIMLILIĞINA SON VERMEK

KALİTE VE VERİMİ ARTIRMAK İÇİN ÖRGÜTTEKİ HİZMET VE ÜRETİM SİSTEMLERİNİ SÜREKLİ İYİLEŞTİRMEK

SÜREKLİ MESLEKİ EĞİTİM VERMEK İŞ BAŞINDA SÜREKLİ MESLEKİ EĞİTİM VERMEK

LİDERLİĞİ TESİS ETMEK

HATA YAPMA KORKUSUNDAN ARINMIŞ OLMAK

BÖLÜMLER VE ÖĞRETMENLER ARASINDAKİ ENGELLERİ KALDIRMAK “ekip çalışması ve biz bilinci”

SAYISAL KOTALARI KALDIRMAK SLOGAN,ÖĞÜT VE SAYISAL KOTALARI KALDIRMAK “daha çok çalışsaydık,daha iyi yapabilirdik”

ÇALIŞAN VE YÖNETİCİLERİN AMAÇLARI İÇİN KONAN İŞ KOTALARINI KALDIRMAK “Motivasyonu dıştan konulan ödüllere yöneltmek”

ÇALIŞANLARIN ELDE ETTİKLERİ BAŞARILARLA GURUR DUYMALARINI ENGELLEYEN UNSURLARI ORTADAN KALDIRMAK “İletişimsizlik ve yıllık başarı sıralaması”

VE KENDİNİ YENİLEME PROGRAMI ZENGİN BİR EĞİTİM VE KENDİNİ YENİLEME PROGRAMI OLUŞTURMAK “çalışanların sürekli kendilerini eğitmeye özendirilmesi”

DEĞİŞİMİ SAĞLAMAK İÇİN TÜM OLANAKLARI KULLANMAK SİSTEMDEKİ HERKESİ SEFERBER ETMEK VE TÜM OLANAKLARI KULLANMAK

ESKİ VE YENİ YAKLAŞIMLARIN KARŞILAŞTIRMASI

SINIRSIZ SÜREKLİ GELİŞME BAŞARI GELENEKSEL YÖNETİM TOP.KALİTE YÖNETİMİ BİRKAÇ BAŞARILI ÖĞRENCİ İLE SINIRLI SINIRSIZ SÜREKLİ GELİŞME VE BAŞARI OKULUN ASIL AMACI

ÇALIŞMA GELENEKSEL YÖNETİM TOP.KALİTE YÖNETİMİ ÇALIŞMA ANLAMLI MEYDAN OKUYUCU VE DİNÇLEŞTİRİCİ OLMALI ÇALIŞMA BİR GÖREVDİR ÇALIŞANA ZEVK VERMESİ GEREKMEZ

YÖNTEM GELENEKSEL YÖNETİM TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ YARIŞMA BAZLIDIR İŞBİRLİĞİ BAZLIDIR

İŞBİRLİĞİ GELENEKSEL YÖNETİM TOP.KALİTE YÖNETİMİ ÖĞRETMENLER ZAMAN VE MEKAN OLARAK BİRBİRLERİNDEN AYRI ÇALIŞIRLAR ÖĞRETMENLER BİRLİKTE BAŞARIYI BULMAK İÇİN ÇALIŞIRLAR

YÖNETİM ÖĞRETMENLERİN YÖNETİCİ-ÖĞRETMEN İLİŞKİSİ GELENEKSEL YÖNETİM TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ YÖNETİM ÖĞRETMENLERİN DOĞAL RAKİBİ HATTA DÜŞMANI OLARAK ALGILANIR YÖNETİCİLER TAKIMIN ÜYELERİDİR

ÖĞRETMENLER ÖĞRENCİLERİN ÖĞRETMEN-ÖĞRENCİ İLİŞKİSİ GELENEKSEL YÖNETİM TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ ÖĞRETMENLER ÖĞRENCİLERİN DOĞAL RAKİBİ HATTA DÜŞMANLARI OLARAK ALGILANIR ÖĞRETMENLER EKİBİN ÜYELERİDİR

OTORİTE VE HİYERARŞİK GÜÇ DİSİPLİN GELENEKSEL YÖNETİM TOP.KALİTE YÖNETİMİ YARDIMLAŞMA,LİDERLİK VE ÖĞRETMEN-ÖĞRENCİ İŞBİRLİĞİNDEN DOĞAN GURURLA KURALLARA UYMA OTORİTE VE HİYERARŞİK GÜÇ KORKUTMA AMAÇLI OLARAK KULLANILIR

BİRLİKTE GİTGİDE NASIL ÖĞRETMEN-ÖĞRENCİ İLİŞKİSİ GELENEKSEL YÖNETİM TOP.KALİTE YÖNETİMİ OKUL ÖĞRENCİLERE EĞİTİMİN VERİLDİĞİ YERDİR.ÖĞRENCİLER PASİF,ÖĞRETMENLER AKTİFTİR OKUL ÖĞRETMEN VE ÖĞRENCİLERİN BİRLİKTE GİTGİDE NASIL DAHA İYİ OLUNACAĞINI ÖĞRENDİKLERİ YERDİR

TOPLAM KALİTENİN ALTIN KURALLARI