Proje Tabanlı Öğrenme Modeli ve Bilgisayar Destekli Eğitim

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Derslere Etkin Teknoloji Entegrasyonu
Advertisements

SİNGAPUR MATEMATİĞİ BİLGİLENDİRME SEMİNERİ
2.HAFTA ETKİLİ BİR ÖĞRETİM YÖNTEMİ Hazırlayan: Dr. Uğur Altay Memiş
Senaryolar, öğrenme hikayeleri ve aktiviteleri
ÖĞRETİM PROGRAMLARINDA ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Öğrenen Kişi ve Bağlam Analizi
HAZIRLAYAN EMEL DOKUR MERMERDAŞ
PROJE TABANLI ÖĞRENME.
İlköğretim Fen Bilimleri Dersi Öğretim Programı
AÇIK UÇLU ÖĞRENME ORTAMLARI
Problem Çözme Becerileri
AFYON KOCATEPE ÜNİVERSİTESİ
OKUL TEMELLİ MESLEKİ GELİŞİM
Yapılandırmacı yaklaşımın dayandığı ilkeler
Bilgisayar Destekli Öğretim
MEB HİZMET İÇİ EĞİTİM SEMİNERİ
Öğrenme Öğretim sürecinde kullanılan stratejiler genel olarak üç grupta toplanabilir: Pasif öğretim (öğretmen merkezli) Etkileşimli öğretim Aktif öğrenme.
YANSITICI DÜŞÜNME.
Öğretimde Teknoloji Kullanımı Bilgisayar ve İnternet
Öğretimde Teknoloji Kullanımı
Bilgisayar Destekli Eğitim
PEDAGOJİK ALAN BİLGİSİ
UZAKTAN EĞİTİM Uz. Fezile ÖZDAMLI.
HAYATIN İÇİNDEN PSİKOTERAPİ MERKEZİ Ofis Çalışanları Beceri Eğitimi.
PROJE TABANLI ÖĞRENME.
Quest Atlantis’in Derse Destek Materyal Olarak Kullanılması Pilot Çalışma Ayşegül BAKAR.
PROJE TABANLI ÖĞRENME. Proje tabanlı öğrenme, öğrenci merkezli bir öğretim modelidir.
Kültürel amaçlı teknoloji kullanımı : çevrimiçi öğrenen toplulukları oluşturma.
Melek YILMAZ.   Bilgi ve teknoloji çağını yaşadığımız günümüzde öğrencilerin bilgiye ulaşma ve problem çözme becerilerini kazanmaları önemlidir.  Bunun.
ÖĞRETİMDE STRATEJİ Ali ÇELiK (Biyoloji).
BİLGİSAYAR DESTEKLİ EĞİTİM UYGULAMALARI
Öğrenme Düzeyi Araştırması 3:
Fatih Projesi Bazı Öneriler Fatih Zirvesi akgul.web.tr/yazilar/sunum/
Sistem Analizi Sistem Analisti
Probleme Dayalı Öğrenme
ÖĞRETİM İLKELERİ ÖZCAN PALAVAN.
KISIM I Matematik Öğretme: Temeller ve Perspektifler
Prof. Dr. Fersun PAYKOÇ ODTÜ Eğitim Fakültesi Emekli Öğretim Üyesi.
Eğitsel Rehberlik. Rehberlik hizmetlerinin önemli bir işlevi de öğrenmeyi kolaylaştırmak, başarıyı artırmaktır. Bu amaca yönelik yapılan rehberlik hizmetleri.
Probleme Dayalı Öğrenme
Eğitim Psikolojisi -Eğitim Psikolojisinin Kapsamı-
ÖLÇME DEĞERLENDİRME Yard. Doç.Dr. Deniz Özcan.
Eğitim Sisteminde Öğretmenin Rolü
KISIM 4 Sınıfta Biliş BÖLÜM 15 Fen Bilimlerinde Bilişsel Yaklaşımlar.
Yapılandırmacı kuramın özelliklerini tanıyabilme, Hayat bilgisi dersinde öğretme-öğrenme sürecinin özelliklerini kavrayabilme, Yapılandırmacı kuramın.
Öğretim Modelleri Anlamlı (Okulda) Öğrenme, Tam Öğrenme, Çoklu Zeka, Yapılandırmacılık, Dr. Kerim Karabacak.
Probleme Dayalı Öğrenme
Kişisel Rehberlik.
1EROL YETER BUGÜNKÜ ÖĞRETİM ŞEKLİ ESKİ ve YENİ YAKLAŞIMLAR.
BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ DERS KİTAPLARI
Beyin için Zenginleştirme. Beyin ile ilgili yapılan araştırmalar ortamın beyin gelişimi üzerinde etkisinin olabileceğini ortaya koymuştur. Daha iyi bir.
2 .BÖLÜM ÖĞRENME KURAMLARI VE YENİ MEB PROGRAMI Hazırlayanlar: Ahmet Ataç Gülenaz Selçuk Cihan Çakmak İhsan Yılmaz.
Özel Gereksinimli Öğrenciler ve Fen Öğretimi
KULLANIM ADIMLARI Adım 1: Okulunuzu Kaydedin Adım 2: Okul Ayarlarını Keşfedin (ThinkQuest Projects) Adım 3: Hesaplar Oluşturun (ThinkQuest Projects) Step.
YANSITICI DÜŞÜNME Dewey yansıtıcı düşünmeyi herhangi bir düşünce ya da bilgiyi ve onun amaçladığı sonuçlara ulaşmayı destekleyen bir bilgi yapısını etkin,
ARAÇ - GEREÇLERİNİN SEÇİMİ ve HAZIRLANMASI
Program Geliştirmenin Felsefi Temelleri
Yapılandırmacılık (Oluşturmacılık / Constructivism)
ROLLER ve SORUMLULUKLAR
BİLGİSAYAR DESTEKLİ ÖĞRETİM
WEB 2.0 ARAÇLARI.
Eğitimde Teknoloji Kullanımı
Bir Öneri… 5E Modeli 1. Girme 2. Keşfetme 3. Açıklama 4. Derinleştirme
ROLLER ve SORUMLULUKLAR
YAPILANDIRMACI YAKLAŞIM
Fen Öğretiminin Genel Amaçları Prof. Dr. Fitnat KAPTAN Arş. Gör. Dr
Eğitim; bireyin içinde yaşadığı toplumda yeteneğini, tutumlarını ve olumlu değerdeki diğer davranış biçimlerini geliştirdiği süreçler toplamıdır. Bireyin.
AÇIK UÇLU ÖĞRENME ORTAMLARI
Öğretim Yöntemleri Prof. Dr. Recai Doğan.
21. YY BECERİLERİ.
Sunum transkripti:

Proje Tabanlı Öğrenme Modeli ve Bilgisayar Destekli Eğitim

Proje Tabanlı Öğrenme.. Öğretim ve öğrenim modeli Bir ya da daha fazla alanın temel kavramları ve prensipleri üzerine odaklı Problem çözme ve anlamlı aktiviteler Öğrenci özerk ve kurgulayıcı Sonuçta gerçekçi ve öğrenci tarafından geliştirilmiş ürün

Proje Tabanlı Öğrenme.. Yıl sonu ödevi ya da ödüllendirme metodu değil Ders programı ve eğitim hedeflerine yönelik temel strateji ve felsefe Zenginleştirme değil temel yapı

3 Ögeden oluşur... Esnek bir yapısı olan bir örnek vak’a ya da diğer konularla bağlantılı bir problem/senaryo Öğrenci merkezli öğrenme Küçük gruplarda birlikte öğrenme

Uygulama Birimi Davet: Ders programı hedefleri: Görevler: Etkileşim: Uygulama ortamları: Değerlendirme: Araçlar:

Geleneksel öğretimin (+), (-) Daha az zamanda daha fazla “konu” kapsanır Ödev ve testlerle ölçme değerlendirme Alt düzeyde bilişsel aktivite ve süreçler “Öğrenilenin” uygulanması ve transferi zor Kendi kendine öğrenme, özerklik güdülenmez

Proje Tabanlı Öğrenme (+), (-) Aktif katılımı güdülüyor Üst düzey bilişsel aktivite Birlikte öğrenme, kendi kendini yönetme Çok çeşitli araç ve kaynak kullanımı Ders + sosyal beceriler, hayat becerileri Ürünler ve öğrencinin evrimi

Proje Tabanlı Öğrenme (-) Uzun sürede daha az ders konusu Okuryazarlık ve temel aritmetik becerileri ! Değerlendirme daha zor

Karşılaştırma!

Uygulamak için 4 neden.. İçerik Öğrenme stratejisi ve aktiviteler Öğrenmenin biçimi ve ortamı Öğrenme hedefleri

İçerik .. Temel konular ve sorunlar Hayatla bağlantılı, gerçekçi, “otantik” Parçalara ayrılmış değil bütünsel Yüzeysel değil derinlemesine Öğrenci için anlamlı ve kişisel Günlük hayattan..

Öğrenme stratejisi ve aktiviteler.. Davetkar, çekici, sorun çözmeye yönelik Basit ve yüzeysel problemler değil Karmaşık süreç ve beceriler, uygulama Gerçek hayatta uzmanlar gibi “Kurgulamacı” yöntemle daha kalıcı öğrenme “Derin işleme”

Öğrenme stratejisi ve aktiviteler.. Kendini farklı şekillerde ifade etme Çoklu zeka Öğrenme stili Rol değişimi ve evrimi Velilere geri bildirim

Öğrenmenin biçimi ve ortamı Kendi öğrenme süreçlerini yöneterek birlikte öğrenme Sosyal ortamlarda birlikte çalışma Uzlaşma, sorumluluk alma, paylaşma Başkalarını ikna etme Doğru davranışı modelleme Teknoloji araçlarını etkin ve yaratıcı biçimde kullanma

Öğrenme hedefleri.. Grup süreç becerileri Hayat becerileri Bilişsel süreç becerileri Kendi kendini yönetme becerileri Olumlu tutum geliştirme becerileri Olumlu yönelim ve motivasyon Kendinin farkındalık

Avantajlar

Öğretmenlerin seslendirdiği (+) Öğrenci heyecanı artıyor Özerk öğrenci; sorumluluk, öz denetim Kamu nezdinde yarar değerlendirme ile ilintili, gerçekçi Zor öğrencileri içine çekiyor Başkalarının fikirlerine saygı Gerçek sorunların çözümüne ilgi

Öğrencilerin seslendirdiği (+) Ne öğreneceğimizi seçebilmek Etkim ve yararım olabildiğini görmek Net bir hedefe yönelik öğrenme Ürünümüzü bekleyen var Yanlışlardan korkmamak, akıllı deneyler yapmak Herkesi kapsıyor, kimse dışarda kalmıyor Gerçek hayatta gerekli becerileri kullanmak

Farklı Yorumlar.. Sınıf düzeyine göre Öğrencilerin Proje Tabanlı Model deneyimlerine göre Öğretmenin niyeti, hedefi, ve PTÖM deneyimi Okulun sahip olduğu kaynaklar Okulun PTÖM yorumu

Farklı Örnekler.. Öğrenilmiş becerilerin uygulanmasına yönelik Çok küçük yaştaki öğrenciler için projeler Disiplinlerarası ve bütünleştirilmiş müfredat projeleri Sınıf duvarlarını aşan projeler: Teknoloji kullanımı Soru sorma becerileri Dinleme becerileri

Farklı Örnekler.. Ağırlıklı olarak tasarıma yönelik ve kurgulama projeleri

Öğretmenlere göre riskler.. Her konuda aynı düzeyde bilgili olmayabilirsiniz Açık uçlu problem çözümü korkutucu Veliler ve toplumdan gelebilecek tepki Müfredat programını kapsama gereği Öğrencilerin adaptasyon süreçleri

Öğretmenlere göre engeller.. Uzun hazırlık süreleri Kaynak kıtlığı Yönetici ve diğer öğretmenlerin desteği Müfredatı kapsama Temel beceriler ve sınavlara hazırlık Velileri aydınlatabilme Büyük sınıflar ve genç öğrenciler Değerlendirme zorlukları

PTÖM ve BDE Araştırmaya araç Bilgiye erişim Kurgulama, tasarım, yeniden üretme, kendini ifade etme Deney yapabilme Sınıf duvarlarını aşarak..

Teşekkürler..