Proje Tabanlı Öğrenme Modeli ve Bilgisayar Destekli Eğitim
Proje Tabanlı Öğrenme.. Öğretim ve öğrenim modeli Bir ya da daha fazla alanın temel kavramları ve prensipleri üzerine odaklı Problem çözme ve anlamlı aktiviteler Öğrenci özerk ve kurgulayıcı Sonuçta gerçekçi ve öğrenci tarafından geliştirilmiş ürün
Proje Tabanlı Öğrenme.. Yıl sonu ödevi ya da ödüllendirme metodu değil Ders programı ve eğitim hedeflerine yönelik temel strateji ve felsefe Zenginleştirme değil temel yapı
3 Ögeden oluşur... Esnek bir yapısı olan bir örnek vak’a ya da diğer konularla bağlantılı bir problem/senaryo Öğrenci merkezli öğrenme Küçük gruplarda birlikte öğrenme
Uygulama Birimi Davet: Ders programı hedefleri: Görevler: Etkileşim: Uygulama ortamları: Değerlendirme: Araçlar:
Geleneksel öğretimin (+), (-) Daha az zamanda daha fazla “konu” kapsanır Ödev ve testlerle ölçme değerlendirme Alt düzeyde bilişsel aktivite ve süreçler “Öğrenilenin” uygulanması ve transferi zor Kendi kendine öğrenme, özerklik güdülenmez
Proje Tabanlı Öğrenme (+), (-) Aktif katılımı güdülüyor Üst düzey bilişsel aktivite Birlikte öğrenme, kendi kendini yönetme Çok çeşitli araç ve kaynak kullanımı Ders + sosyal beceriler, hayat becerileri Ürünler ve öğrencinin evrimi
Proje Tabanlı Öğrenme (-) Uzun sürede daha az ders konusu Okuryazarlık ve temel aritmetik becerileri ! Değerlendirme daha zor
Karşılaştırma!
Uygulamak için 4 neden.. İçerik Öğrenme stratejisi ve aktiviteler Öğrenmenin biçimi ve ortamı Öğrenme hedefleri
İçerik .. Temel konular ve sorunlar Hayatla bağlantılı, gerçekçi, “otantik” Parçalara ayrılmış değil bütünsel Yüzeysel değil derinlemesine Öğrenci için anlamlı ve kişisel Günlük hayattan..
Öğrenme stratejisi ve aktiviteler.. Davetkar, çekici, sorun çözmeye yönelik Basit ve yüzeysel problemler değil Karmaşık süreç ve beceriler, uygulama Gerçek hayatta uzmanlar gibi “Kurgulamacı” yöntemle daha kalıcı öğrenme “Derin işleme”
Öğrenme stratejisi ve aktiviteler.. Kendini farklı şekillerde ifade etme Çoklu zeka Öğrenme stili Rol değişimi ve evrimi Velilere geri bildirim
Öğrenmenin biçimi ve ortamı Kendi öğrenme süreçlerini yöneterek birlikte öğrenme Sosyal ortamlarda birlikte çalışma Uzlaşma, sorumluluk alma, paylaşma Başkalarını ikna etme Doğru davranışı modelleme Teknoloji araçlarını etkin ve yaratıcı biçimde kullanma
Öğrenme hedefleri.. Grup süreç becerileri Hayat becerileri Bilişsel süreç becerileri Kendi kendini yönetme becerileri Olumlu tutum geliştirme becerileri Olumlu yönelim ve motivasyon Kendinin farkındalık
Avantajlar
Öğretmenlerin seslendirdiği (+) Öğrenci heyecanı artıyor Özerk öğrenci; sorumluluk, öz denetim Kamu nezdinde yarar değerlendirme ile ilintili, gerçekçi Zor öğrencileri içine çekiyor Başkalarının fikirlerine saygı Gerçek sorunların çözümüne ilgi
Öğrencilerin seslendirdiği (+) Ne öğreneceğimizi seçebilmek Etkim ve yararım olabildiğini görmek Net bir hedefe yönelik öğrenme Ürünümüzü bekleyen var Yanlışlardan korkmamak, akıllı deneyler yapmak Herkesi kapsıyor, kimse dışarda kalmıyor Gerçek hayatta gerekli becerileri kullanmak
Farklı Yorumlar.. Sınıf düzeyine göre Öğrencilerin Proje Tabanlı Model deneyimlerine göre Öğretmenin niyeti, hedefi, ve PTÖM deneyimi Okulun sahip olduğu kaynaklar Okulun PTÖM yorumu
Farklı Örnekler.. Öğrenilmiş becerilerin uygulanmasına yönelik Çok küçük yaştaki öğrenciler için projeler Disiplinlerarası ve bütünleştirilmiş müfredat projeleri Sınıf duvarlarını aşan projeler: Teknoloji kullanımı Soru sorma becerileri Dinleme becerileri
Farklı Örnekler.. Ağırlıklı olarak tasarıma yönelik ve kurgulama projeleri
Öğretmenlere göre riskler.. Her konuda aynı düzeyde bilgili olmayabilirsiniz Açık uçlu problem çözümü korkutucu Veliler ve toplumdan gelebilecek tepki Müfredat programını kapsama gereği Öğrencilerin adaptasyon süreçleri
Öğretmenlere göre engeller.. Uzun hazırlık süreleri Kaynak kıtlığı Yönetici ve diğer öğretmenlerin desteği Müfredatı kapsama Temel beceriler ve sınavlara hazırlık Velileri aydınlatabilme Büyük sınıflar ve genç öğrenciler Değerlendirme zorlukları
PTÖM ve BDE Araştırmaya araç Bilgiye erişim Kurgulama, tasarım, yeniden üretme, kendini ifade etme Deney yapabilme Sınıf duvarlarını aşarak..
Teşekkürler..