YÖNETİM BECERİLERİNİN GELİŞTİRİLMESİ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
YÖNETİM VE ORGANİZASYON
Advertisements

STK’LARDA GÖNÜLLÜLER İLE İŞBİRLİĞİ
KİŞİSEL SATIŞ Müşteri istek ve ihtiyaçları doğrultusunda gösterim ve ikna etmeye dayalı tutundurma çabalarına kişisel satış denir.
TAKIM KURMA VE GELİŞTİRME
Liderlik ve Örgütsel Adalet
İ.K.Ü.İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi
İŞLETMELERDE STRATEJİK KARARLAR
Bölüm 2 Stratejik Yönetim Süreci ve Unsurları
ORYANTASYON Doç. Dr. Hanifi BİNİCİ
SÜLEYMAN ŞAH ÜNİVERSİTESİ SÜREKLİ EĞİTİM MERKEZİ
LİDERLİK.
 Bir sistemin amaçlarına yönelik olarak çalışma durumunun değerlendirilmesi, sistemin bütünlüğü ve sistemden çıkan ürün için önem taşır.  Sistemlerin.
MODERN YEREL YÖNETİM İÇİN LİDERLİK
Yaşam Boyu Öğrenme Prof. Dr. Ali ŞEN.
Güçlü Kişilik Özellikleri Üstün Yönetsel Beceriler
Support to Local Administration Reform 1 Yerel Yönetimler için Ulusal Eğitim Stratejisi.
PAZAR YÖNLÜLÜK.
Tartışma Hastane (sağlık kurumları) yönetimi niçin ayrı bir yönetim disiplini olarak gelişmiştir ?
AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ ÜST DÜZEY YÖNETİCİ SEMİNERİ 1-2 MART 2003 ANTALYA.
İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİ
Öğrenen Örgütler.
TÜRK EĞİTİM SİSTEMİ VE OKUL YÖNETİMİ Ders Notları Eser ÇEKER (M.Sc.)
Öğrenme Öğretim sürecinde kullanılan stratejiler genel olarak üç grupta toplanabilir: Pasif öğretim (öğretmen merkezli) Etkileşimli öğretim Aktif öğrenme.
TAHSİN YENTUR İLKOKULU
Bilgi ve Yenilik İktisadı
Kalite Kültürüne Dönüşüm Stratejileri
HAYATIN İÇİNDEN PSİKOTERAPİ MERKEZİ Ofis Çalışanları Beceri Eğitimi.
Bölüm 2 Stratejik Yönetim Süreci ve Unsurları
İDARİ VE MALİ İŞLER DAİRESİ BAŞKANLIĞI KALİTE YÖNETİMİ.
Yrd. Doç Dr. Ozan BÜYÜKYILMAZ
Liderlik tarzları ve Yenilik
TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ NEDİR?
İNOVASYON.
STRATEJİK PLANLAMA.
TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ VE GELENEKSEL YÖNETİM
YÖNETİM BECERİLERİNİN GELİŞTİRİLMESİ
Örgütsel Davranış Prof. Dr. Cem Tanova.
YETKİNLİK NEDİR? Yetkinlik; mükemmel performansın elde edilmesinde ayırt edici bilgi, beceri ve tutumları kapsayan gözlemlenebilir davranışlardır. Yetkinlik;
İşletmeye Giriş Konu 1: İşletme
BBY373 İnsan Kaynakları Yönetimi
Bölümün Amacı Bu bölüm, kurumsal kültür ve etik değerler ile bunların örgütlerden nasıl etkilendiğine dair görüşleri incelemektedir.
Öğretim Yılı Bahar Dönemi
BİLSEM EĞİTİM PROGRAMLARI
Kamuda İnsan Kaynakları Yönetimine Giriş
Lİderlİk * Liderlik, belirli şartlar altında kişisel ve grup amaçlarını gerçekleştirmek üzere, bir kimsenin başkalarının faaliyetlerini etkilemesi ve yönlendirmesi.
YENİ ORGANİZASYON YAKLAŞIMLARI
YÖNETİM SÜRECİ VE ÖZELLİKLERİ
İŞLETMELERDE İLETİŞİM
Topluluk İnovasyon Girişimi Süreç Açıklaması ve Yol Haritası Dokümanı 26 Mayıs
Yönetimin Fonksiyonları Örgütleme Yöneltme (Liderlik)
AMAÇ, İÇERİK VE AKADEMİK YAKLAŞIM UYGULAMA SÜRECİ BEKLENEN SONUÇLAR.
TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ

Dr. Adil AKINCI Bankacılık ve Finans Bölümü
TÜRK EĞİTİM SİSTEMİ VE OKUL YÖNETİMİ Ders Notları
ÇATIŞMA VE ÇATIŞMA YÖNETİMİ
Kurumsal Kültür Yapılandırma Projesi
EKİP ÇALIŞMASI Ekip çalışmasının önemini gözeterek meslekler arası işbirliği yapabileceksiniz.
İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİ
Stratejik İKY ve Örgüt Performansı İlişkisi
İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİ
Matriks Organizasyon Yapısı
Yöneticilik ve Liderlik Becerileri Eğitimi
KURUM KÜLTÜRÜ VE İKLİMİ
Uzm. Dr. Kenan TAŞTAN YÖNETİMDE BAŞARI Uzm. Dr. Kenan TAŞTAN
YÖNETİM VE YÖNETİCİLİK. NELERDEN BAHSEDECEĞİZ.  YÖNETİMİN TANIMI.  YÖNETİMİN KAVRAMI.  YÖNETİCİNİN TANIMI.  YÖNETİCİNİN KAVRAMI.  İYİ BİR YÖNETİCİ.
21. YY BECERİLERİ.
2018 Yılı Performans Sunumu
Sunum transkripti:

YÖNETİM BECERİLERİNİN GELİŞTİRİLMESİ PROF.DR.TUNCER ASUNAKUTLU

İYİ YÖNETİCİLİK İÇİN NELER YAPILMALI? Değişimi anlama ve yönetme Kendini ve çevreyi tanıma Kişisel gelişime (kendinize) yatırım yapma Elemanları tanıma ve motive etme İyi elemanlarla çalışma İletişim becerilerini geliştirme

BÜYÜK DEĞİŞİM MARCO POLO 1275’ TE ÇİN’DEN PORTEKİZ’E 5 YILDA GELDİ. BU GÜN BU MESAFE UÇAKLA 5 SAATTİR.

BÜYÜK DEĞİŞİM İLK UÇUŞ 17 ARALIK 1903’TE WRIGHT KARDEŞLER TARAFINDAN ABD NORD CAROLINE’DA GERÇEKLEŞTİ. 12 SN SÜRDÜ. 37 METRE YOL ALINDI. BUGÜN BU MESAFE MODERN BİR UÇAĞIN KANAT AÇIKLIĞINDAN DAHA KISADIR.

DÜNYADAKİ GLOBAL GELİŞMELER 1. İLETİŞİM DEVRİMİ 2. REKABET 3. SINIRLARIN ORTADAN KALKMASI VE GLOBALLEŞME 4. ENDÜSTRİYEL GELİŞMELER VE YENİLİK YARATMA

DÜNYADAKİ GLOBAL RİSKLER 1. GELİR DAĞILIMI 2. TERÖRİZM VE GÜVENLİK 3. DOĞANIN TAHRİBATI VE EKOLOJİK RİSK 4. AİDİYET SORUNU VE MUTSUZLUK

BÜYÜK DEĞİŞİM YÖNETİM İNSAN BİLGİ ÇEVRE

OLİMPİYATTAN İŞ YAŞAMINA CITIUS = DAHA HIZLI ALTIUS = DAHA YÜKSEĞE FORTIUS = DAHA GÜÇLÜ

YENİ TRENDLER YALIN ORGANİZASYONA GEÇİŞ DEMOKRATİK VE KATILIMCI YAKLAŞIM MÜHENDİSLİKTEN PSİKOLOJİ VE FELSEFEYE ÜRETİMDE KALİTEDEN YÖNETİMDE KALİTEYE KISA VADEDEN UZUN VADEYE MAKİNADAN İNSANA

SONUÇTA KLASİK HİYERARŞİK ORGANİZASYONLARDAN HIZLI HAREKET EDEN VE KARAR ALABİLEN ORGANİZASYONLARA GEÇİLMEKTEDİR. BU DURUM NİTELİKLİ YÖNETİCİLERE VE LİDERLERE İHTİYACI ARTTIRMIŞTIR

YÖNETİCİ Yönetici belirli amaçlara ulaşmak için maddi ve beşeri araçları bir araya getiren ve bunlar arasında uygun bir bileşim ve uyumlaşmayı sağlayan kişidir. Üst kademe : Stratejik politik Orta kademe : Taktik Alt kademe : Teknik ve rutin kararlar alır

YÖNETİCİNİN ÖZELLİKLERİ İnsanları sevmelidir, İletişim konusunda yetenekli olmalıdır, İnsan tutum ve davranışlarını anlayabilmelidir, Duygusal olgunluk sahibi olmalıdır, Kararlarında açık olmalıdır.

GÜÇ KAYNAKLARI Bilgi Pozisyon Ödüllendirme Cezalandırma Kişilik

YÖNETİCİLİK 1. SORUMLULUK ALMA 2. YENİLİKÇİ OLMA 3. KARAR VERME 4. İLİŞKİ YÖNETME

YÖNETİM BECERİLERİ Verimliliği artırmak, Zamanı etkin kullanmak, Motive edebilmek, Kurum içindeki çatışmaları yönetebilmek, İkna edebilmek,

Uygun takımı kurabilmek ve yönetebilmek, İletişim becerisine sahip olmak, Problem çözmede yetenekli olmak, Strateji geliştirmek ve uygulamak, Sosyal kurallar ve protokol konusunda yeterli olmak,

Personelin iş doyumunu, işe bağlılığını, dolayısıyla performansını artırmak, Yaratıcılığı teşvik etmek, Doğru ve yerinde karar verebilmek, Proje planlamak ve yönetmek, Yönetmek yerine liderlik etmek,

Yeniliklere ve değişime açık olmak. Hatalardan ders çıkarmak, Vizyon, misyon ve değerler sistemini oluşturabilmek.

YÖNETİCİ BECERİLERİ NASIL GELİŞTİRİLİR Yönetici kendisine şunları sormalıdır: - Güçlü yönlerim neler? - İşi yapış şeklim doğru mu? - Ait olduğum yer neresi? - İşime ne katıyorum? - İlişkilerim nasıl?

KENDİNİ VE ÇEVREYİ TANIMA Kişilik Özellikleri Nelerdir? (Karizma) Çevresel Şartlar Nelerdir? (Türk Yönetim Kültürü ve Dönüşümcü Liderlik)

KARİZMA 1. KİŞİNİN KENDİ DUYGULARININ FARKINDA OLMASI YÖNETEBİLMESİ 3. KİŞİNİN KENDİNİ MOTİVE EDEBİLMESİ 4. EMPATİ 5. SOSYAL BECERİLER

DÖNÜŞÜMCÜ LİDER UZUN VADELİ AMAÇLARA ODAKLANIR VİZYON GELİŞTİRİR İZLEYİCİLERE ESİN KAYNAĞI OLUR İZLEYİCİLERİN KENDİLERİNİ GELİŞTİRMELERİNE İMKAN VERİR

DÖNÜŞÜMCÜ LİDERLİK VE TÜRK KÜLTÜRÜ KOLLEKTİF KÜLTÜR İŞ MERKEZLİ YAŞAM OTORİTEYE YÜKSEK SAYGI İTAAT

TÜRK YÖNETİM KÜLTÜRÜ MERKEZİ YAPI YÜKSEK ÖRGÜTSEL HİYERARŞİ YÜKSEK BAĞIMLILIK KUŞAKLAR ARASI GÜÇ MESAFESİ DÜŞÜK REKABET DÜŞÜK ÖZGÜVEN RİSKTEN KAÇINMA STATÜ SEMBOLLERİNE YÜKSEK ÖNEM

SOSYO-EKONOMİK TUTUM VE DEĞERLER KADERCİLİK KANAATKARLIK RİSKTEN KAÇINMA REKABETTEN KAÇINMA GÜVENSİZLİK ÇALIŞMAYI ZORUNLULUK OLARAK GÖRME PLANSIZLIK

KİŞİSEL GELİŞİM Yönetici; - Kişisel gelişimine ve özel hayatına zaman ayırmalıdır, - İlgili yayınları takip etmelidir, - Mesleki eğitimlere katılmalıdır, - Hobiler edinmeli ve farklı konularda kendini yetiştirmelidir,

- Dünyada ve kendi ülkesindeki ekonomik, siyasal, ve teknolojik gelişmeleri takip etmelidir, - Farklı ve yeni projelerde görev almalıdır, - Sorumluluk almalıdır, - Eleştiriye açık olmalıdır, - Bir konuda rakipsiz olurken diğer alanlarda da yeterli bilgi edinmelidir. - İşin sorumlusu olan kişilerin görüşlerini almalıdır.

YARATICILIK VE YENİLİK ÖRGÜTSEL SÜREÇLERDE YENİ BİR DÜŞÜNCE VE YAKLAŞIM ÜRETME ÜRETİLEN BU DÜŞÜNCE VE YAKLAŞIMI YENİ BİR ÜRÜN HİZMET YA DA ÜRETİM YÖNTEMİNE DÖNÜŞTÜRME

ELEMANLARI TANIMA VE MOTİVE ETME BECERİ İSTEK TABLOSU

ilk onbiri oluştururken şöyle davrandığını anlatmıştır. bir futbol antrenörü ilk onbiri oluştururken şöyle davrandığını anlatmıştır.

bu tutumu iş yaşamına adapte ettiğimizde

BECERİ İSTEK TABLOSU Güçlü YÖNLENDİRME YETKİ VERME İstek Zayıf İstek HEYECANLANDIRMA YÖNETME Zayıf Beceri Güçlü Beceri

MOTİVASYONU KIRAN OLUMSUZ DÖNGÜ Güven eksikliği Tereddütlü girişimler Kötü sonuçlar Doyurucu olmayan geri bildirim

MOTİVASYONUN OLUMLU DÖNGÜSÜ Güven Yüksek standartları arzulamak Güçlü sonuçlar Övgü

İYİ ELEMANLARLA ÇALIŞMA Pırıltılı elemanları bana rakip olur diye yok eden yöneticiler dış rakiplerin kurbanı olmaktadırlar. Bunu engellemek eşitler arasında birinci anlayışına geçmek ile mümkündür

İLETİŞİM BECERİSİ GELİŞTİRME Sözlü iletişim Sözsüz iletişim

TEŞEKKÜRLER