Doç.Dr. Bülent ÇAVAŞ Fen Bilgisi Eğitimi ABD.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Derslere Etkin Teknoloji Entegrasyonu
Advertisements

Günlük Plan Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
Yapılandırmacılık ve Proje Tabanlı Öğrenme S
Öğrenme ve Öğretme Kuramları Doç. Dr. İbrahim H. Diken
ÖĞRETİM PROGRAMLARINDA ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
BİTKİ KORUMA BÖLÜMÜ YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ Kasım 2009 Ziraat Fakültesi.
YAPILANDIRMACILIK.
Yaşam Boyu Öğrenme Prof. Dr. Ali ŞEN.
HAZIRLAYAN EMEL DOKUR MERMERDAŞ
T.C. MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI TALİM VE TERBİYE KURULU BAŞKANLIĞI
Yeni Programın Öğrenme Yaklaşımı
İlköğretim Fen Bilimleri Dersi Öğretim Programı
Öğrenme-Öğretme Süreci
AÇIK UÇLU ÖĞRENME ORTAMLARI
SORGULAMAYA DAYALI ÖĞRENME
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
Oguzhanhoca.com /oguzhanhocam /oguzhan_hoca.
Yapılandırmacı yaklaşımın dayandığı ilkeler
Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
Öğrenme Öğretim sürecinde kullanılan stratejiler genel olarak üç grupta toplanabilir: Pasif öğretim (öğretmen merkezli) Etkileşimli öğretim Aktif öğrenme.
Yrd Doç. Dr. Cenk Akbıyık Öğretim İlke ve Yöntemleri
PEDAGOJİK ALAN BİLGİSİ
İçerik Öğrenme Öğrenme Teorileri
Fen ve Teknoloji Derslerinde Öğretimin Planlanması
Yrd. Doç Dr. Özcan PALAVAN
Araştırma Yoluyla Öğretim Stratejisi
PROBLEM ÇÖZME YAZILIMLARI
Yapılandırmacılığa Dayalı Öğrenme Modelleri
Öğretim İlke ve Yöntemleri
GÜNÜMÜZDE ÖLÇME ve DEĞERLENDİRME
Probleme Dayalı Öğrenme
ÖLÇME DEĞERLENDİRME Yard. Doç.Dr. Deniz Özcan.
Davranışsal yaklaşım (Watson, Skinner, Pavlov, Thorndike…)
ÖĞRENME-ÖĞRETME KURAMLARI
Yapılandırmacı kuramın özelliklerini tanıyabilme, Hayat bilgisi dersinde öğretme-öğrenme sürecinin özelliklerini kavrayabilme, Yapılandırmacı kuramın.
Yapılandırmacılık = Constructivism
BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ DERS KİTAPLARI
YAPILANDIRMACI ÖĞRENME KURAMI
SERCAN ERTÜRK GÜNÜMÜZDE ÖLÇME ve DEĞERLENDİRME. Ölçme ve Değerlendirmenin İlkeleri Amaçlar ilkesi Devamlılık ilkesi Genişlik – kapsamlılık ilkesi Kendi.
BASAMAKLI ÖĞRETİM PLANI
YAPILANDIRMACILIK ÖZGEN YILMAZ.
2 .BÖLÜM ÖĞRENME KURAMLARI VE YENİ MEB PROGRAMI Hazırlayanlar: Ahmet Ataç Gülenaz Selçuk Cihan Çakmak İhsan Yılmaz.
Özel Gereksinimli Öğrenciler ve Fen Öğretimi
5E ÖĞRETİM MODELİ – Ufuk ŞİMŞEK
Eğitim Psikolojisi Yrd Doç. Dr. Cenk Akbıyık
Bilişim Teknolojileri ve Yazılım Dersi
ÖĞRENME-ÖĞRETME KURAMLARI
Erken Çocukluk Dönemi Fen ve Matematik Eğitimine Kuramsal Bakış
Erken çocukluk dönemi fen ve matematik eğitimi için ortam hazırlama
Yapılandırmacılık (Oluşturmacılık / Constructivism)
Eğitim Sisteminde Öğretmenin Görevleri, Rolleri ve Yeterlikleri
Deney Bilimsel bir gerçeği kanıtlamak için yapılan deneyler, bilimsel olayların çocuklar tarafından somut bir şekilde yapılmasını sağlamakta ve çocukların.
Doç. Dr. Berna Aslan ÖĞRETİM İLKELERİ Doç. Dr. Berna Aslan
Bir Öneri… 5E Modeli 1. Girme 2. Keşfetme 3. Açıklama 4. Derinleştirme
YAPILANDIRMACI YAKLAŞIM
Araştırma-Sorgulamaya Dayalı Öğrenme Yaklaşımı
Bölüm 2 ÖĞRENME KURAMLARI VE YENİ PROGRAM
Fen Öğretiminin Genel Amaçları Prof. Dr. Fitnat KAPTAN Arş. Gör. Dr
Sağlık Bilimleri Fakültesi
YAPILANDIRMACI- OLUŞTURMACI YAKLAŞIM
AÇIK UÇLU ÖĞRENME ORTAMLARI
ÖĞRENME VE ÖĞRETMENİN KURAMSAL TEMELLERİ
ÖĞRENME VE ÖĞRETMENİN KURAMSAL TEMELLERİ
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Erken Çocukluk Döneminde Sağlık Bilimleri Fakültesi
Başşliyoouu... Başlıyor....
ÖĞRETİMİN PLANLANMASI
Çağdaş Gelişmeler Işığında Ana Dili Öğretimi
KODLAMA ve BECERİLER Dr. Osman EROL.
Sunum transkripti:

Doç.Dr. Bülent ÇAVAŞ Fen Bilgisi Eğitimi ABD. Yapılandırmacı Öğrenme Kuramının Sınıfta Uygulama Modeli: 5 E’ye Göre Ders Planı Oluşturma Doç.Dr. Bülent ÇAVAŞ Fen Bilgisi Eğitimi ABD.

Yapılandırmacı öğrenme kuramı-I Yapılandırmacılık,öğretimle ilgili bir kuram değil, bilgi ve öğrenme ile ilgili bir kuramdır. Bu kuram bilgiyi temelden kurmaya dayanır . Özünde, öğrenin bilgiyi yapılandırması ve uygulamaya koyması vardır Öğrenenlerin bilgiyi nasıl öğrendiklerine ilişkin bir kuram olarak gelişmeye başlayan yapılandırmacılık zamanla öğrenenlerin bilgiyi nasıl yapılandırdıklarına ilişkin bir yaklaşım halini almıştır. Yapılandırmacılıkta bilginin tekrarı değil, bilginin transferi ve yeniden yapılandırılması söz konusudur

Yapılandırmacı öğrenme kuramı-II Yapılandırmacı eğitimin en önemli özelliği, öğrenenin bilgiyi yapılandırmasına, oluşturmasına, yorumlamasına ve geliştirmesine fırsat vermesidir. Alışılmış yöntemde öğretmen bilgiyi verebilir ya da öğrenenler bilgiyi kitaplardan veya başka kaynaklardan edinebilirler. Ama bilgiyi algılamak, bilgiyi yapılandırmak ile eş anlamlı değildir. Öğrenen, yeni bir bilgi ile karşılaştığında, dünyayı tanımlama ve açık ama için önceden oluşturduğu kurallarını kullanır veya algıladığı bilgiyi açıklamak için yeni kurallar oluşturur Bir başka deyişle yapılandırmacılık cevre ile insan beyni arasında güçlü bir bağ kurmadır

İlköğ.Fen ve Tek. Programı ve 5 E Modeli

5E Modeli Aşamaları Girme (Engage) Keşfetme (Explore) Açıklama (Explain) Derinleştirme (Elaborate) Değerlendirme (Evaluate)

1. Girme Aşaması (Engage) Bu aşama öğrencilerin ön bilgilerinin açığa çıkarılarak ve yeni öğrenilecek konuya merak uyandırıcı bir girişin yapıldığı bölümdür.

2. Keşfetme Aşaması (Explore) Bu aşama öğrencilerin aktif olarak sorunu çözmek için düşünceler ürettiği ve çözüm yolları bulabildiği bölümdür

3. Açıklama Aşaması (Explain) Bu aşama öğretmenin öğrencilerin yetersiz olan düşüncelerini doğru olanları ile değiştirmesine yardımcı olduğu, öğretmenin gerekli açıklamaları yaptığı aşamadır.

4. Derinleştirme Aşaması (Elaborate) Bu aşamada öğrenciler kazandıkları bilgileri yeni olaylara ve problemlere uygulayarak zihinlerinde daha önce var olmayan yeni kavramları öğrenmiş olurlar.

5. Değerlendirme Aşaması (Evaluation) Bu aşamada öğretmen problem çözerken öğrencileri izleyerek ve onlara sorular sorarak, aynı zamanda yeni kavram ve becerileri öğrenmede, öğrencilerin kendi gelişimini değerlendirmelerine yardımcı olur

5e’ye örnek ders planı hazırlama

5E’ye göre Ders Planı Bölümleri Ders adı, sınıf, Ünite adı, Konu, Önerilen süre Bölüm 2 Öğrenci kazanımları, Ders içi ilişkilendirme, Ölçme ve değerlendirme, kullanılan araç ve gereçler Bölüm 3 5 E aşamaları Bölüm 4 Dersin diğer dersler ile ilişkisi, planın uygulamasına ilişkin açıklamalar

Sizden istediklerim! - Girme Öğrenci motivasyonunu artırıcı bir giriş İlginç bir olay Sosyo-bilimsel bir olay Sizin değil onların ilgi duyacakları bir olay! Eski bilgilerini yeni bilgilere uygulayabilecekleri bir giriş yapın!

Keşfetme İlgili kazanımı/ları ortaya çıkarabilecek ve BSB’leri kullanabilecekleri etkinlikler tasarlayın ve bunları çalışma yaprakları şeklinde ders planına ekleyin

Açıklama Konuyu öğrencilere nasıl açıklayabileceğinizi tasarlayın Öğrencilerin yanlış yönlenmelerini nasıl engelleyebileceğinizi keşfedin

Derinleştirme Öyle etkinlikler tasarlayın ki, öğrenciler öğrendikleri bilgileri yeni durum ve olaylara uygulayabilsinler

Değerlendirme Alternatif ölçme ve değerlendirme araçları kullanarak onları değerlendirin