ÖĞRETİM PROGRAMLARI VE KAZANIMLARI. ÖĞRETİM PROGRAMLARI VE KAZANIMLARI.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
ÜNİTE PLANI ÖZETİ Öğrencilerin, Denizli ve çevresindeki tarihi yerleri, coğrafi özelliklerini ve bugünkü durumlarını öğrenerek; tarihi ve doğal çevrelere.
Advertisements

REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMA SERVİSİ ETKİNLİKLERİ
SÖZEL YORUMU GÜÇLENDİRME DİKKAT VE MOTİVASYON PROGRAMI
ÜST DÜZEY DÜŞÜNME BECERİLERİNE GÖRE TÜRKÇE DERSİ
EĞİTİMDE YAPILANDIRICI YAKLAŞIM
ÖĞRETİM ANALİZİ Amaçların Sınıflandırılması Bilişsel Öğrenmeler
TOKİ ŞEHİT MUSTAFA DOLUMAY ANAOKULU
Yaşam Boyu Öğrenme Prof. Dr. Ali ŞEN.
VELİ ORYANTASYON ÇALIŞMASI ( EKİM 2012) DİYARBAKIR
PROGRAM TASARIMI YAKLAŞIM VE MODELLERİ
T.C. MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI TALİM VE TERBİYE KURULU BAŞKANLIĞI
İlköğretim Fen Bilimleri Dersi Öğretim Programı
SUNUM İÇERİĞİ Öğrenme Kuramları Milli Eğitim Temel Amaçları
4+4+4 Kesintili Eğitim Yasasının yürürlüğe girmesiyle birlikte , Eğitim ve Öğretim yılından itibaren, ilköğretim kurumlarında okutulacak haftalık.
İLKÖĞRETİMDE EĞİTİM PROGRAMLARI
TÜRKÇE ÖĞRETİMİNDE KULLANILAN STRATEJİ, YÖNTEM VE TEKNİKLER
Konuşma Becerisini Geliştirici Yöntem ve Teknikler
OKULÖNCESİ EĞİTİM NEDİR?
Öğrenme Öğretim sürecinde kullanılan stratejiler genel olarak üç grupta toplanabilir: Pasif öğretim (öğretmen merkezli) Etkileşimli öğretim Aktif öğrenme.
ÖDEV VERME VE DEĞERLENDİRME Meral KOCABAY
PROGRAM GELİŞTİRME MODELLERİ
SEVGİ ÜNİTE TANITIM SUNUSU
ÖĞRETİM PROGRAMLARININ DEĞERLENDİRİLMESİ
SEÇMELİ YÖNETİM BİLİMİ DERSİ
İLETİŞİM - DİL VE KÜLTÜR İLİŞKİSİ
Yrd. Doç Dr. Özcan PALAVAN
ÖĞRENCİ MERKEZLİ EĞİTİM
Yrd. Doç. Dr. Özcan PALAVAN
İlköğretim Fen ve Teknoloji Öğretim Programı
TÜRKÇE DERSİ İLE HEDEFLENENLER.
Hazırlayan:Görkem TOPAL Hazırlık-B
Öğrenme Düzeyi Araştırması 3:
Öğretİmİn PlanlarI.
“21.Y.Y. Araştırmalarını, bilgi, iletişim ve teknoloji ile bütünleştiren, stratejik hedeflerini halkına benimsetebilmiş ve bunları ciddiyetle uygulamaya.
Prof. Dr. Fersun PAYKOÇ ODTÜ Eğitim Fakültesi Emekli Öğretim Üyesi.
BİLSEM EĞİTİM PROGRAMLARI
Eğitsel Rehberlik. Rehberlik hizmetlerinin önemli bir işlevi de öğrenmeyi kolaylaştırmak, başarıyı artırmaktır. Bu amaca yönelik yapılan rehberlik hizmetleri.
HAYAT BİLGİSİ VE SOSYAL BİLGİLERDE BECERİ EĞİTİMİ
BİLSEM EĞİTİM PROGRAMLARI
BASAMAKLI ÖĞRETİM MODELİ
Probleme Dayalı Öğrenme
EĞİTSEL REHBERLİK Yrd.Doç.Dr. İsmail Hakkı TOMAR
MÜZE BİLİNCİ VE MÜZELERLE EĞİTİM
YENİLENEN SOSYAL BİLGİLER PROGRAMINDA TARİH ÖĞRETİMİ
Bilişim Teknolojileri ve Yazılım Dersi
BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ DERS KİTAPLARI
T.C. MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI TALİM VE TERBİYE KURULU BAŞKANLIĞI
KOMPOZİSYON TANIMI:  Farklı parçaları, uyumlu ve düzenli şekilde bir araya getirmeye Kompozisyon denir.
2 .BÖLÜM ÖĞRENME KURAMLARI VE YENİ MEB PROGRAMI Hazırlayanlar: Ahmet Ataç Gülenaz Selçuk Cihan Çakmak İhsan Yılmaz.
Özel Gereksinimli Öğrenciler ve Fen Öğretimi
KONU Süreçsel Drama Yaklaşımı
MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI Talim veTerbiye Kurulu Başkanlığı
EĞİTİMDE YARATICI DRAMA
SOSYAL BİLGİLERDE BECERİ EĞİTİMİ
Programın Karşılaştırılması Sunusu
TÜRKÇE DERSİ İlkokul ve Ortaokul 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ve 8. Sınıflar
BİLSEM EĞİTİM PROGRAMLARI
T.C MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI TEMEL EĞİTİM GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
TANITIM - KARŞILAŞTIRMA
Teknoloji ve tasarım dersi
Yapılandırmacılık (Oluşturmacılık / Constructivism)
TÜRKÇE DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMI
Eğitimde Teknoloji Kullanımı
Öğretim Programı (1-4) Kazanımları Sunusu
Programdan Sorular.
ARGÜMANTASYON.
Çağdaş Gelişmeler Işığında Ana Dili Öğretimi
YAPLANDIRMACILIK VE TÜRKÇE ÖĞRETİMİ
DİL ÖĞRETİM YAKLAŞIMLARI
1 EĞİTİMDE YARATICI DRAMA EĞİTİMDE YARATICI DRAMA.
Sunum transkripti:

ÖĞRETİM PROGRAMLARI VE KAZANIMLARI

ÖĞRETİM PROGRAMI NEDİR? ÖĞRETİM PROGRAMI NİÇİN DEĞİŞTİRİLİR?

Bilgi çağını yaşayan dünyamızda birey ve toplumun geleceği, bilgiye ulaşma, bilgiyi kullanma ve üretme becerilerine bağlı bulunmaktadır. Bu becerilerin kazanılması ve hayat boyu sürdürülmesi çağdaş bir eğitimi gerektirmektedir. Bu süreçte uygulanan eğitim yaklaşımları ve programları büyük önem taşımaktadır. Günümüzdeki gelişmeler eğitimin her alanını etkilemekte ve eğitim yaklaşımlarında köklü değişikliklere neden olmaktadır. Geleneksel eğitim yaklaşımlarının yetersiz kaldığı bilgi ve teknoloji çağında, yapılandırıcı yaklaşım, çoklu zekâ, öğrenci merkezli eğitim, beyin temelli öğrenme gibi yeni yaklaşımlar ön plana çıkmaktadır. Bu yaklaşımlarla eğitim sürecinde öğrencinin davranışını değiştirmek yerine dil ve zihinsel becerilerini geliştirmeye ağırlık verilmektedir.

Dinleme Konuşma Okuma Yazma görsel okuma sunu yapma

Düşünme Anlama Sıralama Sınıflama Sorgulama ilişki kurma Eleştirme Tahmin etme Analiz, sentez yapma Değerlendirme

Bilgiyi araştırma Keşfetme Yorumlama Zihninde yapılandırma

T.C. MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI TALİM VE TERBİYE KURULU BAŞKANLIĞI TÜRKÇE DERSİ (6 - 7 ve 8. SINIFLAR) ÖĞRETİM PROGRAMI

Duygu ve düşüncelerini sözlü ve yazılı olarak anlatabilen bir toplumun üyeleri miyiz?

İlk, orta hatta yüksek öğrenimden geçmiş insanlarımızın büyük bir kısmı Türkçeyi doğru, güzel ve etkili olarak kullanabiliyorlar mı?

Yazmak ve konuşmak yeteneği doğuştan mı gelir? Türkçeyi doğru ve etkili kullanmak sadece Türkçe öğretmenlerine mi özgüdür?

Öğrencilerimize duygu, düşünce ve hayallerini ifade etme imkânı, yani katılımcı bir ders ortamı oluşturabiliyor muyuz?

Öğrencilerimiz soru soruyor mu?

* Öğrenci, bilgi verilen değil; bilgiyi alan ve inşa eden konumdadır.

Ne görürsem, hatırlarım. Ne duyduysam, unuttum. Ne görürsem, hatırlarım. Ne yaparsam, anlarım. Konfiçyus

* Öğretmen, bilginin inşa edilmesinde öğrenciye gerekli malzemeyi ve ortamı hazırlar; öğrencinin önceki bilgilerini ve hazır bulunma düzeyini denetler; öğrenme ortamında öğrenciye uygulama, deneme ve keşfetme fırsatları sunar.

Öğrenme-öğretme sürecinde özel bir iletişim biçimi benimsenir Öğrenme-öğretme sürecinde özel bir iletişim biçimi benimsenir. Bu iletişim biçiminde öğrencilere; “Bu konu ile ilgili olarak ne düşünüyorsunuz?” ‘”Niçin böyle düşünüyorsunuz?” “Nasıl bu sonuca ulaştınız?” gibi yorum gerektiren sorular yöneltilir.

“Öğrencilere ne öğretilmeli?” sorusu yerine “Öğrenci neyi, nasıl öğrenir?’ sorusu önem taşır.

Her çocuğun içinde var olan öğrenme arzusunu ve merakını harekete geçirin. Öğrencilerin fikirlerini açıklamalarına fırsat verin ve açıklamalarını dinleyin.

Öğrenme sürecinin çeşitli materyaller ve etkinliklerle desteklenmesi,teknolojiden yararlanılması önemlidir.

PROGRAMIN TEMEL YAKLAŞIMI Türkçe Dersi Öğretim Programı’nda öğrencilerin okuma, dinleme, konuşma, yazma ve dil bilgisi becerilerini geliştirmeleri; dilimizin imkân ve zenginliklerinin farkına vararak Türkçeyi doğru, güzel ve etkili kullanmaları hedeflenmektedir. Bu hedeflere ulaşmak için programda esas alınan ilkeler şunlardır:

TEMEL BECERİLER Türkçeyi doğru, güzel ve etkili kullanma Eleştirel düşünme Yaratıcı düşünme İletişim kurma Problem çözme Araştırma Karar verme Bilgi teknolojilerini kullanma Girişimcilik

Genel Amaçlar Türkçe Dersi Öğretim Programı ile Türk Millî Eğitiminin genel amaçları ve temel ilkelerine uygun olarak öğrencilerin; Dilimizin, millî birlik ve bütünlüğümüzün temel unsurlarından biri olduğunu benimsemeleri, Duygu, düşünce ve hayallerini sözlü ve yazılı olarak etkili ve anlaşılır biçimde ifade etmeleri, Türkçeyi, konuşma ve yazma kurallarına uygun olarak bilinçli, doğru ve özenli kullanmaları, Anlama, sıralama, ilişki kurma, sınıflama, sorgulama, eleştirme, tahmin etme, analiz-sentez yapma, yorumlama ve değerlendirme becerilerini geliştirmeleri, Seviyesine uygun eserleri okuma; bilim, kültür ve sanat etkinliklerini seçme, dinleme, izleme alışkanlığı ve zevki kazanmaları,

Okuduğu, dinlediği ve izlediğinden hareketle, söz varlığını zenginleştirerek dil zevki ve bilincine ulaşmaları; duygu, düşünce ve hayal dünyalarını geliştirmeleri, Yapıcı, yaratıcı, akılcı, eleştirel ve doğru düşünme yollarını öğrenmeleri, bunları bir alışkanlık hâline getirmeleri, Bilgiye ulaşmada kitle iletişim araçlarından yararlanmaları, bu araçlardan gelen mesajlara karşı eleştirel bakış açısı kazanmaları ve seçici olmaları, Türk ve dünya kültür ve sanatına ait eserler aracılığıyla millî ve evrensel değerleri tanımaları, Hoşgörülü, insan haklarına saygılı, yurt ve dünya sorunlarına duyarlı olmaları ve çözümler üretmeleri, Millî, manevî ve ahlâkî değerlere önem vermeleri ve bu değerlerle ilgili duygu ve düşüncelerini güçlendirmeleri amaçlanmaktadır.

TEMEL DİL BECERİLERİ DİNLEME/İZLEME KONUŞMA OKUMA YAZMA DİL BİLGİSİ

DİNLEME/İZLEME BECERİSİ

Dinleme/izleme kurallarını uygulama Dinleneni/izleneni anlama ve çözümleme Dinlediklerini/izlediklerini değerlendirme Söz varlığını zenginleştirme Etkili dinleme/izleme alışkanlığı kazanma

KONUŞMA BECERİSİ

KONUŞMA BECERİSİ Konuşma kurallarını uygulama Sesini ve beden dilini etkili kullanma Hazırlıklı konuşmalar yapma Kendi konuşmasını değerlendirme Kendini sözlü olarak ifade etme alışkanlığı kazanma

OKUMA BECERİSİ

Okuma kurallarını uygulama  Okuduğu metni anlama ve çözümleme  Okuduğu metni değerlendirme  Söz varlığını zenginleştirme  Okuma alışkanlığı kazanma

YAZMA BECERİSİ

YAZMA BECERİSİ Yazma kurallarını uygulama Planlı yazma Farklı türlerde metinler yazma Kendi yazdıklarını değerlendirme Kendini yazılı olarak ifade etme alışkanlığı kazanma Yazım ve noktalama kurallarını uygulama

DİL BİLGİSİ 6. SINIF

 Kelimenin yapı özellikleriyle ilgili bilgi ve kuralları kavrama ve uygulama  Kelime türleriyle ilgili bilgi ve kuralları kavrama ve uygulama

DİL BİLGİSİ 7. SINIF

Kelime türleriyle ilgili bilgi ve kuralları kavrama ve uygulama  Fiillerin yapı özellikleriyle ilgili bilgi ve kuralları kavrama ve uygulama  Fiil kiplerinde zaman ve anlam kaymasıyla ilgili bilgi ve kuralları kavrama ve uygulama  Ek fiille ilgili bilgi ve kuralları kavrama ve uygulama  Zaman ve kip çekimlerindeki birleşik yapıların özellikleriyle ilgili bilgi ve kuralları kavrama ve uygulama

DİL BİLGİSİ 8. SINIF

Fiilimsiler ile ilgili bilgi ve kuralları kavrama ve uygulama Cümleyle ilgili bilgi ve kuralları kavrama ve uygulama Anlatım bozukluklarını belirleme ve düzeltme

Her temada farklı türlerden en az üç okuma metnine yer verilir. Her temada en az bir dinleme/izleme materyaline yer verilir. Dinleme metinleri öğretmen kılavuz kitabında yer almalıdır. Seçilen konu veya temanın farklı yönlerinin ele alındığı metinler işlenir. Dinleme/izleme metni, okuma metinlerinde ele alınan alt temalardan biriyle bağlantılı olabilir. Her sınıfta biri zorunlu Atatürkçülük teması olmak üzere 6 ana tema ele alınır. 6. sınıfta “Sevgi”, 7. sınıfta “Millî Kültür”, 8. sınıfta “Toplum Hayatı” zorunlu ana temalardır. Zorunlu temalar diğer sınıflarda da işlenebilir. Ana temalar altında belirtilen alt temalar zenginleştirilebilir.

işleniş sırası sabit değildir, 1. TEMA 6. TEMA 2. TEMA 3. TEMA 4. TEMA 5. TEMA OKUMA METNİ DİNLEME METNİ Not: Okuma ve dinleme metinlerinin işleniş sırası sabit değildir, değiştirilebilir.

DERS İŞLENİŞİ İLE İLGİLİ AÇIKLAMALAR Programdaki ders işleniş örneğinin başında yer alan kazanımlar sadece o işlenişe yönelik olarak belirlenmiştir. Verilen ders işlenişi bir örnektir. Öğretmen, hazırlayacağı metin işlenişlerinde farklı yöntem, teknik ve etkinlikler kullanabilir. Temanın işleniş süresi; metinlerin özelliği, yapılacak etkinlikler ve bir yıl boyunca işlenecek tema ve metinlerin sayısı dikkate alınarak belirlenmelidir.

OKUMA METNİ İŞLENECEKSE; HAZIRLIK OKUYALIM ANLAYALIM KONUŞALIM YAZALIM DİL BİLGİSİ

DİNLEME METNİ İŞLENECEKSE; HAZIRLIK DİNLEYELİM ANLAYALIM KONUŞALIM YAZALIM DİL BİLGİSİ

6. Sınıfta; şiir, hikâye, anı, masal, fabl, deneme, tiyatro, mektup 6, 7 ve 8. SINIFLARDA YER VERİLMESİ GEREKEN TÜRLER 6. Sınıfta; şiir, hikâye, anı, masal, fabl, deneme, tiyatro, mektup 7. Sınıfta; şiir, hikâye, anı, deneme, tiyatro, sohbet (söyleşi), gezi yazısı, biyografi 8. Sınıfta; şiir, hikâye, anı, makale, roman, deneme, sohbet (söyleşi), eleştiri, destan türlerinde metinlere mutlaka yer verilecektir. Bu türler dışındaki türlerde de metinlere yer verilerek öğrencilerin farklı türden metinlerle karşılaşması sağlanmalıdır.

Ara disiplinler Sağlık Kültürü, Girişimcilik, İnsan Hakları ve Vatandaşlık, Kariyer Bilinci Geliştirme, Özel Eğitim, Rehberlik ve Psikolojik Danışma, Spor Kültürü ve Olimpik Eğitim, Afetten Korunma ve Güvenli Yaşam alanlarından oluşur. Programda yer alan ara disiplin kazanımlarının Türkçe dersinde işlenecek tema/metinlerle ilişkilendirilmesi esastır.

Atatürkçülük konuları, zorunlu tema kapsamında ele alınacak; bu temaya yönelik metinler, yıl içinde ilgili gün ve haftalarda işlenecektir.