Yükseköğretimde Hareketlilik ve Uluslararasılaşma

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Avrupa Öğrenci Birliği Öğrenci Gözüyle Bologna Süreci Öğrencilere Yönelik Bölgesel Çalıştay İstanbul, Türkiye 13 Mayıs 2011 Magnus Malnes Akademik İlişkiler.
Advertisements

Erasmus+ Eğitim,öğretim, gençlik ve spor konularında neler sağlıyor?
Sakarya Üniversitesi ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNE YÖNELİK YURTDIŞI MALİ KAYNAKLAR Ali Osman KURT SAÜ - Uluslararası İlişkiler Koordinatörlüğü (ULİK) Genel.
AYDIN İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
DÖNEMİ ERASMUS YOĞUN DİL KURSLARI (EYDK) ERASMUS INTENSIVE LANGUAGE COURSES (EILC) Fidan BAYRAKTUTAN Öğrenci İletişim Sorumlusu
ERASMUS+ GENEL TANITIMI
ERASMUS OFİSİ.
HAYATBOYU ÖĞRENME PROGRAMI’na GENEL BAKIŞ
1 T.C. Yükseköğretim Kurulu BOLOGNA SÜRECİ’NE GENEL BİR BAKIŞ.
Kültür Bilgi-Günü 2011 Kültür Programı Yapı ve Genel Prensipler Kültür Bilgi-Günü 2011.
1 2 HE in General …………… EM…………… EM Projects …………….. VenueVenue MEU KYK Info on EM in General Yüksek Lisans ve Doktora Programları İçin Hareketlilik.
Hayatboyu Öğrenme Programı
BOLOGNA SÜRECCİNİN TÜKİYE’DE UYGULANMASI PROJESİ
ERASMUS Nedir? Erasmus programı, yükseköğretim kurumlarının birbirleri ile işbirliği yapmalarını teşvik etmeye yönelik bir Avrupa Birliği programıdır.
Lifelong Learning Programme (LLP) Erasmus
LLP/ERASMUS BİRİM VE BÖLÜM KOORDİNATÖRLERİ TOPLANTISI Doç. Dr. Yılmaz ARI ULAUM Müdürü Balıkesir, T.C. BALIKESİR ÜNİVERSİTESİ ULUSLARARASI İLİŞKİLER.
27 Haziran 2008, Prof. Dr. A.S.GÖKALP BOLOGNA SÜRECİ VE KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ Prof. Dr. Ayşe Sevim Gökalp Prof. Dr. Ayşe Sevim Gökalp.
Avrupa Birliği Eğitim ve Gençlik Programları Merkezi Başkanlığı Erasmus AB Yüksek Öğretim Programı Avrupa Birliği Eğitim ve Gençlik Programları Merkezi.
AVRUPA BİRLİĞİ EĞİTİM ve GENÇLİK PROGRAMLARI MERKEZİ Şubat 2007.
Akademik Gelişim Birimi Etkinlikleri
Erasmus+ Programı ADNAN MENDERES ÜNİVERSİTESİ
T.C. Yükseköğretim Kurulu Prof. Dr. Hasan MANDAL Bologna Uzmanı AVRUPA YÜKSEK ÖĞRETİM ALANININ FAALİYETLERİ KAPSAMINDA TÜRK YÜKSEK ÖĞRETİM SİSTEMİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ.
HAYAT BOYU ÖĞRENME (LLP) Leonardo da Vinci Mesleki Eğitim Programı
İ SO 7. KONGRES İ : “Sürdürülebilir Rekabet Gücü: Sanayi İ çin Uygun Ortam” İ lyas Ülgür Avrupa Birli ğ i E ğ itim ve Gençlik Programları Merkezi Başkanlı.
SIK SORULAN SORULAR Hale ŞEN Atılım Üniversitesi AB & ULUSLARARASI İLİŞKİLER OFİSİ Kasım, 2009.
Dr. Armağan Erdoğan KIRIKKALE ÜNİVERSİTESİ 11 OCAK 2011 Yükseköğretimin Uluslararası Boyutu.
LLP / Erasmus Bilgi Paylaşım Toplantısı Meslek Yüksek Okulu Yrd.Doç.Dr. Çetin GENÇER AB Uluslararası İlişkiler ve Erasmus Kurumsal Koordinatörü.
T.C. MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI BOLU İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ AR-GE BÖLÜMÜ PROJELER KOORDİNASYON EKİBİ LdV Mesleki Eğitim Programı Ortaklık Projeleri (
EUROPEAN UNIVERSITIES ASSOCIATION (EUA) AVRUPA ÜNİVERSİTELER BİRLİĞİ 10 Ekim 2007.
ULİK - Uluslararası Akademik İlişkiler Koordinatörlüğü
Erasmus+ Erasmus Değişim Programı Bilgilendirme Toplantısı Erasmus Kurum Koordinatörlüğü (Dh.1285)
Erasmus Bölüm Koordinatörleri Toplantısı
Avrupa Birliği Eğitim ve Gençlik Programları Merkezi (Ulusal Ajans)
MERSİN ÜNİVERSİTESİ DENİZCİLİK MESLEK YÜKSEKOKULU AKADEMİK DEĞERLENDİRME ve KALİTE GELİŞTİRME TOPLANTISI NİSAN 2010.
ERASMUS HAREKETLİLİĞİ PROGRAMI Yrd. Doç. Dr. Sevinç HATİPOĞLU İstanbul Üniversitesi Erasmus Kurum Koordinatörü Cerrahpaşa Tıp Fakültesi
Erasmus Koordinatörler Toplantısı Doç.Dr. Sevinç HATİPOĞLU Erasmus Kurum Koordinatörü İletişim Fakültesi Konferans Salonu
14 ŞUBAT 2013 Erasmus Staj Hareketliliği Bilgilendirme Toplantısı ANADOLU ÜNİVERSİTESİ REKTÖRLÜĞÜ Uluslararası İlişkiler Birimi.
BEK Raporlarının İşlevi Yrd. Doç. Dr. Armağan Erdoğan Namık Kemal Üniversitesi 28 Mayıs 2010.
Programa Dahil Ülkeler Avrupa Birliği üyesi 27 ülke, Avrupa Birliğine (AB) üye olmayıp Avrupa Ekonomik Alanı üyesi İzlanda, Lihtenştayn, Norveç, İsviçre.
Yükseköğretimde Harketlilik ve Uluslararasılaşma
 Erasmus+ Programı, Avrupa Birliği tarafından eğitim ve gençlik alanında yılları arasında uygu-lanmış olan Hayatboyu Öğrenme ve Gençlik Programlarının.
ERASMUS PROGRAM TANITIMI*
YAPILMASI GEREKENLER Gideceğiniz üniversitenin internet sitesini ayrıntılı olarak inceleyin. Bölümünüz ders programıyla örtüşen dersler ve bu derslerin.
Balıkesir Üniversitesi Uluslararası İlişkiler Araştırma ve Uygulama Merkezi Akademik Yılı Erasmus+ Programı Ders Verme ve Eğitim Alma Hareketliliği.
2010/2011 ERASMUS Öğrenci Öğrenim ve Staj Hareketliliği DEÜ DIŞ İLİŞKİLER KOORDİNATÖRLÜĞÜ
DÖNEMİ ERASMUS YOĞUN DİL KURSLARI (EYDK) ERASMUS INTENSIVE LANGUAGE COURSES (EILC) Seval BOZ Uluslararası İlişkiler ve AB Birimi
AB Erasmus Eğitim Programı Öğrenci-Öğretim Üyesi Değişimi
Diploma Eki (DE) Diploma Supplement (DS)
Comenius Programı Onur AYDEMİR
AKADEMİK YILI HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ’NDE AVRUPA BİRLİĞİ HAYATBOYU ÖĞRENME VE GENÇLİK PROGRAMLARI FAALİYETLERİ.
BOLOGNA UZMANLARI ULUSAL TAKIM PROJESİ 14 MAYIS 2010, ANTALYA SULTAN GÜROL BOLOGNA ULUSAL TAKIMI ÖĞRENCİ TEMSİLCİSİ
Şubat 2007 Erciyes Üniversitesi, Uluslararası Ofis.
1 MEHMET AKİF ERSOY ÜNİVERSİTESİ AKADEMİK YILI ERASMUS ÖĞRENİM HAREKETLİLİĞİ TANITIM TOPLANTISI DIŞ İLİŞKİLER KOORDİNATÖRLÜĞÜ 04 OCAK 2011 MEHMET.
AVRUPA KALİTE GÜVENCESİ REFERANS ÇERÇEVESİ VE KULLANILAN ARAÇLAR
Bologna Eşgüdüm Komisyonu Başkanları Toplantısı Turgut Özal Üniversitesi 20 Mayıs Mayıs 2011 A. Bülent Özgüler Bilkent Üniversitesi Mezunları ile.
Koordinatörler Toplantısı - 14 Mayıs 2009 Hayatboyu Öğrenme Programı-Erasmus Desteklenen Faaliyetler: Yoğun Programlar (IP) ve Diğer Proje Faaliyetleri.
Doç. Dr. Levent ÖNAL Erasmus Kurum Koordinatörü Doç. Dr. Levent ÖNAL Erasmus Kurum Koordinatörü Şubat 2007 Erciyes Üniversitesi, Uluslararası Ofis Başkanlığı.
ERASMUS+ GENEL TANITIMI Celil YAMAN Erasmus+ LdV Programı Koordinatörü 20 Ocak 2014.
Şubat 2007 Erciyes Üniversitesi, Uluslararası Ofis.
Koordinatörler Toplantısı - 29 Kasım 2007 Hayatboyu Öğrenme Programı-Erasmus Yoğun Programlar Intensive Programmes (IP) Doç.Dr. Sevinç Gülseçen Erasmus.
BOLOGNA SÜRECİNİN TÜRKİYE’DE UYGULANMASI PROJESİ Kasım 2006 Fırat Üniversitesi, Elazığ Nezih Güven- Bologna Rehberi.
Hayat Boyu Öğrenme –LLP (Lifelong Learning Programme) ERASMUS PROGRAMI Avrupa Birliği Eğitim ve Gençlik Programları DEÜ Mühendislik Fakültesi 2011/2012.
ERASMUS GENEL BİLGİLENDİRME TOPLANTISI
BOLOGNA UZMANLARI 5.DÖNEM ULUSAL TAKIM PROJESİ Türkiye’de Hareketlilik ve Erasmus 1 EKİM 2009,NEVŞEHİR Pırıl AKIN YÖK AB ve Uluslararası İlişkiler Birimi.
05 Kasım 2010, Muş BOLOGNA SÜRECİ ve MUŞ ALPARSLAN ÜNİVERSİTESİ DENEYİMİ.
ERASMUS+ YÜKSEKÖĞRETİM HAREKETLİLİĞİ ULUSLARARASI İLİŞKİLER OFİSİ
2018/2019 DÖNEMİ ERASMUS+ STAJ HAREKETLİLİĞİ
IŞIK Üniversitesi & Bologna Süreci
2019/2020 DÖNEMİ ERASMUS+ STAJ HAREKETLİLİĞİ
Erasmus+ Değişim Programı 2018 Projesi Öğrenci Tanıtımı Mart 2019
Sunum transkripti:

Yükseköğretimde Hareketlilik ve Uluslararasılaşma İlyas Ülgür Erasmus Program Koordintörü AB Eğitim ve Gençlik Programları Merkezi Başkanlığı Turgut Özal Üniversitesi 15 Mayıs 2012 Ankara

Martin Luther King: «I have a dream»

Küresel bir Üniversite Nasıl Olur? Küresel bir üniversite olmak için: Önemli olan bir marka olmaktır. Küresel bir marka. Japonya için İngiltere’de sadece iki üniversite var: Oxford ve Cambridge. Tüm üniversite içinde mükemmelik gerekir. Fakülte, yönetim, idare, liderlik gibi her alanda mükemmellik gerekir. Öğrencileri küresel dünya için hazırlamak gerekir. Sadece pedagoji için değil. Üniversitenin bazı bölümlerinin mutlaka araştırma odaklı olması gerekir. Uluslararası bağlantılı projelerde yer almak gerekir. Ayrıca disiplinlerarası ve toplumu ilgilendiren konularda projeler geliştirilmelidir. Tüm dünyadan öğrencileri olmak gerekir. Çok farklı altyapısı ve kültürleri olan öğrencilerin üniversiteye kazandıracağı somut bakış açıları olacaktır. Uluslarası akademik personelinin olması gerekir Üniversitede ders veren çok farklı ülkelerden akademik personel bulunmalıdır Üniversitenizin dünyanın önde gelen şirket veya kurum ve kuruluşlarına danışmanlık yapması gerekir (örneğin Birleşmiş Milletler, UNESCO) Dünyaca tanınmış şirketlere iş yapmak gerekir, akademik personelin veya mezunların bu tür şirketlerde iş bulabilmesi gerekir Her gün kaç tane ziyaretçiniz gelir, ne kadar sıklıkla ve nerelerden? Artık üniversiteler ziyaret edilecek kadar değer addedmeli ve mutlaka ziyaretçi akınına uğramalıdır. Prof Eric Thomas, Rektör, University of Bristol, UK

Bologna Süreci Kalite Güvencesi ve Akreditasyon Tanınma, AKTS/DE, Europass, Hareketlilik Üç kademeli Akademik Derecelendirme, Müfredat Yenileme, Ayarlama Süreçleri

BOLOGNA SÜRECİ Avrupa Yükseköğretim Alanı Öğrenci Merkezli eğitim/öğretim 6111 sayılı Kanun – öğrenci işyüküne dayalı kredi tanımı Ulusal Akreditasyon Ajansı...

BOLOGNA SÜRECİNİN YÜKSEKÖĞRETİME NE FAYDASI OLACAK ? Üniversitelerin kendilerini tanımaları sağlanacak (İç değerlendirme, Dış değerlendirme, Stratejik Planlama) Üniversiteler, ulusal ve uluslararası akademik dünya tarafından daha iyi tanınacak Üniversitelerin, Avrupa’da ve dünyadaki rekabet gücü artacak Üye ülkelerdeki bilimsel çalışmaları ulaşma, ağlarına dahil olma ve başarılı çalışmaları örnek alabilme imkanı sağlayacak Bu çalışmalar için AB’den finansal destek sağlanacak. Üniversitelerin kendilerini tanımaları sağlanacak (İç değerlendirme >Stratejik Planlama)

Hayatboyu Öğrenme Programı: Yapı Comenius Okul eğitimi Erasmus Yükseköğretim & ileri düzeyde eğitim Leonardo da Vinci Mesleki eğitim Grundtvig Yetişkin eğitimi Ortak Konulu (Transversal) Program 4 ana faaliyet– Politik gelişmeler; Dil öğrenme; ICT; İyi uygulama örneklerini yaygınlaştırma Jean Monnet Programı 3 ana faaliyet – Jean Monnet Faaliyeti; Avrupa Kurumları;Avrupa birlikleri

1987 / 2012 ERASMUS 25

Erasmus – Özel hedefleri Avrupa Yükseköğretim Alanı’nın oluşmasına destek Yenilik sürecinde yükseköğretim ve mesleki eğitime desteği artırma

Erasmus – Operasyonel hedefler Kaliteyi ve hacmi artırma: Öğrenci ve öğretim elemanı hareketliliği Yükseköğretimde çok taraflı işbirlikleri Yükseköğretim-işletme işbirliği Yükseköğretim ve mesleki eğitim arasındaki şeffaflığı ve uygunluğu artırma 2012’ye kadar 3 milyon öğrenci hedefine doğru

Erasmus Üniversite Beyannamesi Erasmus Politika Beyanı Tüm Erasmus faaliyetlerine giriş bileti ve kalite taahhüdü Temel Prensipler Erasmus Politika Beyanı Ulusal mevzuatca tanınmış kurumlar müracaat edebilirler Mevcut 4000 civarında kurum

Erasmus Ülke Merkezli Faaliyetler Ulusal Ajanslar tarafından yürütülen Öğrenci Hareketliliği - Öğrenme - Staj (Placement) Personel Hareketliliği - Ders verme - Eğitim alma Yoğun Programlar (IP) Hareketliliği destek Hareketlilik Organizasyonu (HO/OM) Erasmus Yoğun Dil Kursları (EYDK/EILC)

Erasmus Merkezi Faaliyetler Komisyon Yürütme Ajansı tarafından yürütülmektedir Çok taraflı projeler - Müfredat Geliştirme - Üniversite – işdünyası işbirlikleri - Üniversitelerin Moderniasyon Faaliyetleri (Bologna) - Sanal Kampüsler Temalı Ağlar Destek Faaliyetleri

Öğrenci Hareketliliği Ülke merkezli faaliyetler Öğrenci Hareketliliği Öğrenme Staj Bütçe: appr. € 290 million 2007 Average mobility grant for studies € 200 per month (EU contribution) Students are selected by their HEI

HO/OM – Hareketlilik Organizasyonu Ülke merkezli faaliyetler HO/OM – Hareketlilik Organizasyonu Kurumlara verilen hibeler Aşağıdaki harcamaları kapsar: Dil hazırlığı, akademik tanınma hazırlığı, tutoring, bilgi ve duyuru faaliyetleri, öğrenci hizmetleri Performansa bağlı kişi başı hibe: Hareketlilikten yararlanan öğrenci ve personel sayısına bağlı Yaklaşık bütçe Yıllık 28 milyon

IP/YP – Yoğun Programlar Ülke Merkezli Faaliyetler IP/YP – Yoğun Programlar Kurumlara verilen hibeler Proje bazlı müracaat ve seçim en az 3 farklı ülkeden katılan öğrenci ve öğretim üyelerinin vermiş olduğu dersler başka türlü öğretilmesi düşünülmeyen ve müfredat içinde olmayan kurslar tanınma Asgari 2 hafta Azami 6 hafta Yaklaşık bütçe 2008 için 8.5 milyon €

EILC – Erasmus Yoğun Dil Kursları Ülke Merkezli Faaliyetler EILC – Erasmus Yoğun Dil Kursları Öğrencilere ve kurumlara verilen hibeler Daha az kullanılan ve öğretilen dilleri teşvik Misafir olunan ülkedeki Erasmus öğrencilerine akademik yılın veya sömestr’in başlangıcından önce 3 ila 6 hafta arasında (asgari 60 ders verme saati) Yaklaşık bütçe. 2008’de 1.5 milyon €

Erasmus - Öğrenci Hareketliliği Bu program öğrencilere bir veya iki dönem Avrupa üniversitelerinden birinde öğrenim ve staj desteği veriyor Zaman ve emek kaybı olmuyor Gidilen üniversitede alınan dersler ve yapılan staj faaliyeti aynen kendi üniversitesinde tanınıyor Dil becerisi için ilave destek veriyor Gidilen üniversiteye tek kuruş öğrenim harcı ödenmiyor Bir kez hibeli olmak üzere birden fazla Erasmus hareketlilik faaliyetinden faydalanılabiliyor

Erasmus Öğrencisi Olmak İçin Ön lisans – Doktora öğrencisi olmak (1. sınıf hariç; 1 sınıf öğrencileri staj yapabilir) Başarı durumu Lisan durumu Ancak bir kez hibeli Erasmus öğrencisi olunabilir Seçimler son derece şeffaf ve adil olacaktır. Türkiye’de Erasmus’a dahil bir yükseköğretim kurumunda kayıtlı olan öğrenciler faydalanabilir

Aylık Hibe Miktarları (€) Ülkeler Aylık Hibe Miktarları (€) Almanya 425 İsveç 531 Avusturya 476 İtalya 477 Belçika 448 Letonya 333 Bulgaristan 281 Litvanya 325 Çek Cumhuriyeti 377 Lüksemburg Danimarka 601 Macaristan 355 Estonya 339 Malta 368 Finlandiya 535 Polonya 345 Fransa 520 Portekiz 381 Güney Kıbrıs Rum Kesimi 375 Romanya 312 Hollanda 466 Slovak Cumhuriyeti 358 İngiltere 602 Slovenya 401 İrlanda 489 Yunanistan İspanya 438

Uluslararasılaşma

Öğrenci Hareketliliği   2009/10 2010/11 Artış SM 8,758 10,096 15.28% SMS 8,016 8,994 12.20% SMP 742 1,102 48.52%

Öğrenci Öğrenim Hareketliliği 2010/11

Öğrenci Öğrenim H. 2004-2010: Giden ve Gelen

Giden ve Gelen Öğrenci Öğrenim Hareketliliği (2010/11)

Öğrenci Staj Hareketliliği 2010/11

Öğrenci Staj Hareketliliği 2010/11

Öğrenci Öğrenim Hareketliliği Alanları

Öğrenci Staj Hareketliliği alanları EDUCATION 26.32% PROFESSIONAL, SCIENTIFIC AND TECHNICAL ACTIVITIES 18.51% OTHER SERVICE ACTIVITIES 14.79% HUMAN HEALTH AND SOCIAL WORK ACTIVITIES 6.81% MANUFACTURING 4.81% ARTS, ENTERTAINMENT AND RECREATION 3.54% FINANCIAL AND INSURANCE ACTIVITIES 3.36% ACCOMMODATION AND FOOD SERVICE ACTIVITIES 3.27% CONSTRUCTION 2.90% INFORMATION AND COMMUNICATION 2.81% ACTIVITIES OF EXTRATERRITORIAL ORGANIZATIONS AND BODIES 2.72% AGRICULTURE, FORESTRY AND FISHING 2.63% ELECTRICITY, GAS, STEAM AND AIR CONDITIONING SUPPLY 1.54% WHOLESALE AND RETAIL TRADE; REPAIR OF MOTOR VEHICLES AND MOTORCYCLES TRANSPORTATION AND STORAGE 1.36% ADMINISTRATIVE AND SUPPORT SERVICE ACTIVITIES 1.27%

Öğrenci Hareketliliği - Cinsiyet

Öğrenci Hareketliliği

Personel Hareketliliği   2009/10 2010/11 Artış ST 1,739 2,168 24.67 % STA 1,235 1,513 22.51% STT 504 655 29.96 %

Personel Ders Verme Hareketliliği 2010/11

Personel Eğitim Alma Hareketliliği 2010/11

Personel Hareketliliği 2010/11

Personel Eğitim Alma Hareketliliği 2010/11

Personel Ders Verme Hareketliliği (gelen) 2010/11

Personel Hareketliliği - Tecrübe

Personel Hareketliliği - Cinsiyet

Personel Hareketliliği - süreler Ortalama süre: 4.46 gün Personel Ders Verme Hareketliliği Ortalama süre: 4.18 gün Personel Eğitim Alma Hareketliliği Ortalama Süre: 5.10 gün

Ortalama Hibeler (€) Student Mobility for Studies (SMS) 429.88 Student Mobility for Placements (SMP) 657.07 Student Mobility (SMS & SMP) 443.98 Staff Mobility for Teaching Assignments(STA) 1327.32 Invited Staff from Enterprises by Home Country (STA) - 1226.52 Staff Mobility for Staff Assignments (STT) 1466.78 Staff Mobility (STA & STT) 1368.71

Yoğun Programlar Gelen öğrenci sayısı: 350 TR öğrenci sayısı: 133 12 Proje gerçekleştirildi Kullanılan Hibe: 382,450€ Katılan Öğrenci sayısı: 483 Gelen öğrenci sayısı: 350 TR öğrenci sayısı: 133 Katılan akademik personel sayısı: 172

Erasmus Yoğun Dil Kursları 32 sınıf açıldı Yaz: 26; Kış: 6 Başlangıç: 27; Orta seviye: 5 Toplam Öğrenci sayısı: 378 Yaz: 350; Kış: 48 Kullanılan Hibe: 112,269 €

Staj Konsorsiyumları Sözleşme Tutarı Kullanılan Hibe   Sözleşme Tutarı Kullanılan Hibe Hareketlilik Sayısı AISEC 97,500 € 11,840 € 7 Gazi Üniversitesi 48,072 € 42,501 € 23

Toplam Hareketlilik

Toplam Öğrenci Hareketliliği

Öğrenci Öğrenim Hareketliliği

Öğrenci Staj Hareketliliği

Personel Ders Verme Hareketliliği

Personel Eğitim Alma Hareketliliği

Erasmus Öğrenci Sayısı / Toplam Öğrenci Sayısı

Erasmus / Mezun sayısı

Hibe Kullanım Oranları

İade Edilen Hibeler

Öğrenci hareketliliği – hibe miktarları

1. Youth on the Move – a Flagship initiative of the Europe 2020 Strategy

Hareketlilik – Erasmus tecrübesi

BOLOGNA HEDEFİ Mevcut öğrenci sayısı dikkate alındığında Türkiye’nin yıllık 80.000 civarında öğrenci göndermesi gerekir ki AB2020 hedefini yakalasın Şu anda yaklaşık yıllık 10.000 öğrenci gidiyor; toplam talep 18.000 civarında Bologna hedefini yakalamak için yıllık artışımız yaklaşık % 22 olmalıdır

AB Hedefi 2020 yılına kadar Tüm mezunların % 20 si hareketlilikten faydalanmış olmalıdır!

Mevcut İmkanlar ve Zorluklar Erasmus öğrenci hareketliliğinde hala bir artış sözkonusu Hareketliliğin önünde engellerden birisi öğrencilerin yabancı dil seviyelerindeki düşüklük Bologna ülkelerinin de hedeflerinde olan hareketlilikteki dengeyi sağlamak – biz en alttayız! Tüm bunlarla ilişkili yükseköğretim kurumlarımızın çekiciliğini artırmak gerekir Üniversitelerimizde yabancı dilde verilen derslerin sayılarının artırılması önerilmektedir

Linguistic preparation Foreign language: pre-requisite AND main barrier of mobility. EILC: reaches out to 7% of students going to the countries where EILC is offered. Need to change the approach to reach substantially more participants. We need to offer something for placement students and teachers.

Üniversitelere Kazandırdıkları Uluslararası tecrübe ve Prestij Çok Kültürlü ve milletli ortamda eğitim Tolerans ve Kültürler arası diyalog Cazibe Merkezi & üniversitenin tanıtımı Araştırma ve bilimin oluşumuna katkı Projelere ve Değişime Ek kaynak temini Ekip Ruhunu Kazandırmak Üniversiteler arası rekabet

Öğrencilere Kazandırdıkları Yabancı dile teşvik ve motivasyon Çok kültürlü ortamda ders işleme 3-12 ay arasında yurt dışı eğitim Eğitim sonrası iş/mesleki bağlantılar Derslerin verimli, tartışmalı geçmesi Değişik kültürleri tanıma Daha renkli ve kaliteli ders

Akademisyenlere Kazandırdıkları Yurt dışında kısa süreli, çok kültürlü ortamda ders verme imkanı Avrupalı meslektaşlarla çok uluslu ortamda işbirliği ve ortak projede rol alma imkanı Derslere daha ciddi ve hazırlıklı gelinmesi İddialı bir ortamda ders verme imkanı Dil öğrenimine katkı ve teşvik Uluslararası bağlantı kurma imkanı

Topluma Kazandırdıkları AB ile Entegrasyon Eğitimde Kalitenin Artırılması Üniversite Şehrine Canlılık Kazandırması (Turizm, ekonomiye, kültür tanıtımına katkı) Üniversite+Vatandaş+İş dünyası yakınlaşması Türkçenin yaygınlaştırılması Kültürlerin Etkileşimi Türkiye’nin tanıtımı

Teşekkürler! erasmus@ua.gov.tr