ÖZGÜN MATERYAL GELİŞTİRME VE ÖRNEK UYGULAMALAR

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
A2 LİLA SINIF ÖĞRETMENLER Gülay TURHAN-Nilgün ÖNCÜ BARAK
Advertisements

ÖZGÜN MATERYAL GELİŞTİRME VE ÖRNEK UYGULAMALAR
MATERYAL VE ETKİNLİK HAZIRLAMA
Öğretim Tasarımı (Instructional Design)
YAŞAYAN İNGİLİZCE.
Eğitimde Video ve Animasyon Kullanımı
Resimlerin Kullanımı.
NİZİP HÜSEYİN YALÇIN ÇAPAN ANADOLU LİSESİ
Temel Kavramlar: Öğrenme İlkeleri
Duran Uygur
EĞİTİMDE İLETİŞİM VE EĞİTİM ARAÇLARI
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı Öğretim Materyallerinin Tasarlanması, Hazırlanması ve Seçimi Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU Hacettepe Üniversitesi,
Öğretİm Materyallerİ Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
EĞİTSEL YAZILIMLARIN DEĞERLENDİRİLMESİ VE SEÇİMİ
Eğitmen için not; Modül konu itibarı ile yoğun bilgi aktarımı gerektiren bir modül olarak gözükmektedir. Uygulamaya ağırlık vermek için teorik bilgiye.
Hangi meslekten olursak olalım,meslek edinmede aldığımız bilgiler,hayatımız boyunca ihtiyaçlarımıza cevap verebilecek yeter- likte değildir.Gün geçtikçe.
Eğitim Öğretimde Planlama
POWERPOİNT SUNUM İLKELERİ
Öğretim Araç Gereç ve Materyalleri
GÖRSEL MATERYAL TASARIMI
EĞİTİMDE MATERYAL TASARIMI VE HAZIRLAMA İLKELERİ Dr. Hüseyin Arak.
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı Görsel Materyalleri Tasarlama Süreci 4.Görsel Tasarımın Unsurları: Görsel Unsurlar.
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı 3
Bilgi aktarma. NEYİ öğrenecekler? NASIL öğrenecekler? NEREDE öğrenecekler? UYGULAMA Öğretmen Öğrenciler Rehber Lider Temel kavramları anlarlar, Yorumlar.
Teknolojideki hızlı gelişmeler öğretme ve öğrenme ortamlarında hızlı değişime ve çeşitliliğe yol açmaktadır. Bireysel öğrenme ortamındaki çeşitliliğin.
Ders Etkinlikleri Hazırlama
MERHABA.
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı Öğretimde Görsel-İşitsel Araçlar Görsel Materyallerin Katkıları Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU Hacettepe Üniversitesi,
Bilişim Teknolojileri Okuryazarlığı
MİMİO Hazırlayanlar Duygu Akdiş Ayşenur Konur
UZAKTAN EĞİTİMDE YAZILI-BASILI ORTAMLAR
EĞİTİMDE MATERYALİN YERİ VE ÖNEMİ
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı Görsel Materyalleri Tasarlama Süreci Görsel Tasarımın Unsurları: Görsel Unsurlar Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU.
Mimio İle İnteraktif Eğitim
ÖĞRETİM MATERYALLERİNİN TASARLANMASI, HAZIRLANMASI VE SEÇİMİ
Öğretimde Teknoloji Kullanımı
GÖRSEL-İŞİTSEL ARAÇLARIN ÖNEMİ VE KULLANIMI
ÖĞRETİMDE GÖRSEL-İŞİTSEL ARAÇLAR
EĞİTİMDE MATERYAL TASARIMI VE HAZIRLAMA İLKELERİ
Melek YILMAZ.   Bilgi ve teknoloji çağını yaşadığımız günümüzde öğrencilerin bilgiye ulaşma ve problem çözme becerilerini kazanmaları önemlidir.  Bunun.
Ders Kitabında Görsel Düzen
Öğretimde teknoloji kullanma (laboratuvar-atelye)
Öğrenme Öğretme Süreci
ÖĞRETİMİN MATERYALLERLE DESTEKLENMESİ
İkili Kodlama Kuramı Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyı.
ÖĞRETİM TEKNOLOJİSİ VE İLETİŞİM
Çalışma Yaprağı.
Adı: Burak Soyadı: ÇENDİK
GÖRSEL TASARIM.
MÜZE BİLİNCİ VE MÜZELERLE EĞİTİM
Öğretimde Materyal Kullanımı
4 .BÖLÜM Öğretim Teknolojileri Ve Materyal Geliştirmede Öğretmen Nitelikleri Ve Öğretmen Yetiştirme Ahmet ATAÇ- Cihan ÇAKMAK – Gülenaz SELÇUK – İhsan.
BÖLÜM 5 ARAÇ-GEREÇLERİN ÖĞRETİMDEKİ YERİ VE ÖNEMİ.
MEDYA & MATERYAL VE GÖRSELLİK
YAZILIM DEĞERLENDİRME
Eğitimde Materyal tasarımı Ve Hazırlama ilkeleri.
EĞİTİMDE MATERYAL TASARIMI VE HAZIRLAMA İLKELERİ Dr. Hüseyin Arak.
12. Ders Bilişsel becerilere hazırlık öğretimi
Eğitmen için not; Modül konu itibarı ile yoğun bilgi aktarımı gerektiren bir modül olarak gözükmektedir. Uygulamaya ağırlık vermek için teorik bilgiye.
Materyal Geliştirme Aracı Olarak Bilgisayarlar
Proje Oluşturma ve Yönetimi
BİLGİSAYAR DESTEKLİ ÖĞRETİM
YABANCI DİL ÖĞRETİMİNDE POWER POINT SUNUMLARININ ETKİSİ
EĞİTİMDE MATERYAL TASARIMI VE HAZIRLAMA İLKELERİ
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA TEKNİKLERİ. ETKİLİ OKUMA BECERİLERİ  Okurken anlamayı kontrol etmek Metin hakkında soru sormak ve cevaplamak Yüksek sesle okumak.
EĞiTiMDE iLETiŞİM VE EĞiTiM ARAÇLARI
Sağlık Bilimleri Fakültesi
YANSITILAN GÖRSEL MATERYALLER
EĞİTİMDE BİLGİSAYAR KULLANIMI
Yazı Tahtası Hem öğrencinin hem de öğretmenin aynı anda aynı konu üzerinde çalışabilmesine olanak sağlayan en etkili sınıf içi iletişim aracıdır. Her öğretmen,
Sunum transkripti:

ÖZGÜN MATERYAL GELİŞTİRME VE ÖRNEK UYGULAMALAR ŞEHİT POLİS VOLKAN SABAZ İLKOKULU 2013 HAZİRAN SEMİNER DÖNEMİ www.egitimcininadresi.com

HAZIRLAYANLAR MEHTAP KILIÇ ŞEREF GÜLER BENGİ BADE GÜLBAY ÖZLEM ÖZÇELİK AYHAN ÇAKAN VEYSEL KAPLAN ÇİĞDEM GÜLAY NÜKHET MUTLU H.İBRAHİM TURHAN www.egitimcininadresi.com

ÖĞRETİM MATERYALLERİNİN EĞİTİM-ÖĞRETİME SAĞLADIĞI YARARLAR Öğrenmeyi kalıcı hale getirir. Öğrencilerin ilgisini çeker. Öğrenmeyi güçlendirir. Anlamın gelişmesi ve anlatım kolaylığı sağlar. Öğretimde zaman kazandırır. Öğrenmede uyarıcı etki yapar. Düşüncenin devamlılığını sağlar. Öğretim süreçlerini güçlendirir ve etkin kılar. www.egitimcininadresi.com

Zaman sabit tutulmak üzere insanlar; Okuduklarından %10’u İşittiklerinden %20’si Gördüklerinin %30’u Hem görüp hem işittiklerinin %50’sini Söylediklerinin %70’ini Yapıp söylediklerinin %90’ını hatırlamaktadırlar. www.egitimcininadresi.com

Öğretim Ortamında Kullanılan Yaygın Materyal Ve Etkinlik Türleri www.egitimcininadresi.com

www.egitimcininadresi.com

Yazılı Materyaller Yazılı materyaller eğitim ortamında kullanılan en yaygın materyal türüdür. Bunun nedeni, yazılı materyallerin kolayca ulaşılabilen ve öğretim ortamına rahatlıkla taşınabilen materyaller olmasıdır. Yazılı materyaller, ayrıca kolaylıkla çoğaltılabilen ve öğrencinin kullanımına ucuzlukla sunulabilen materyallerdir. Etkinlik yaprakları ,ödev sayfaları vb gibi. www.egitimcininadresi.com

Resim ve Grafikler Resim ve grafikler, sözel mesajların öğrenciler tarafından anlamlaştırılmasında ve somutlaştırılmasında en yaygın olarak kullanılan öğretim materyalidir. Sözel olarak anlatılması çok zor olan ya da rakamsal olarak anlam ifade etmeyen sayılar veya oranlar, bir resim ya da grafik aracılığı ile kolaylıkla öğrenciye anlatılabilir. www.egitimcininadresi.com

Nesneler ve Modeller Gerçek hayattan alınmış nesnelerin ya da modellerin öğretim amaçlı kullanılması, öğrencilerin gerçek dünyayı anlamalarına yardım eden en etkin yöntemler arasında yer alır. Öğrencilerin sınıf içerisinde gerçek nesne ve modeller üzerinde çalışması, onların motivasyonlarını artırdığı gibi, öğrenmeyi eğlenceli hale getirmektedir. Örneğin, Fen bilgisi dersinde farklı bitki türlerini sınıfa getirmek ve öğrencilere göstermek öğrencilerin bu bitkilerin resimlerini görmelerinden daha etkili bir yöntem olup, hem öğretimin etkinliği hem de bilginin kalıcılığı açısından büyük önem taşımaktadır. www.egitimcininadresi.com

Bilgisayar Yazılımları Öğretim materyalleri olarak bilgisayar yazılımları, diğer materyaller ile karşılaştırıldığında, öğretim ortamında öğrenci etkileşiminin en yüksek olduğu materyal türüdür. Bilgisayar yazılımları, etkin hazırlandığı takdirde, bir öğretmenin öğretim ortamında gösterdiği bütün etkinlikleri gösterebilir www.egitimcininadresi.com

ÖĞRETİM MATERYALİ HAZIRLAMA İLKELERİ www.egitimcininadresi.com

Öğretim materyali basit, sade ve anlaşılabilir olmalıdır Öğretim materyali dersin hedef ve amaçlarına uygun seçilmeli ve hazırlanmalıdır Öğretim materyali, dersin konusunu oluşturan bütün bilgilerle değil, önemli ve özet bilgilerle donatılmalıdır Öğretim materyalinde kullanılacak görsel özellikler (resim, grafik, renk vb.) materyalin önemli noktalarını vurgulamak amacıyla kullanılmalı, aşırı kullanımdan kaçınılmalıdır www.egitimcininadresi.com

ÖRNEK UYGULAMALAR www.egitimcininadresi.com

Kitap kartını kumbarasına atar. Her öğrencinin kitaplarının isimlerini ,sayfa sayısı ,yazarı vb yazabileceği kartlar hazırlanır.( Her ay farklı renkte Öğrenciler her kitap aldıklarında bu kitap kartlarını doldurur. Kartın arkasına kendi adını yazar. Kitap kartını kumbarasına atar. Her ay kitap kartları kumbaradan çıkarılıp sayılır. www.egitimcininadresi.com

Burada Dondurma çubuklarıyla hikaye oluşturma etkinliği yapılıyor. Yabancı dil üzerine çalışılmış ama Türkçe derslerinde de uygulanabilir. www.egitimcininadresi.com

Kulak çubuklarıyla çocuklara sayıları öğretmeyi hedefleyen bir çalışma örneği.. www.egitimcininadresi.com

BESİN PİRAMİDİ OYUNU Oyunumuz şu şekilde oynanıyor; ortada gördüğünüz beyaz kısım yaşamımızı sürdürebilmemiz için gerekli olan en önemli madde, yani su. Su kısmına bir şişe koyuyoruz ve çocuklar o şişeyi yan yatırarak çeviriyorlar. Şişenin ucu hangi alanı gösteriyorsa önceden hazırlanmış besinler arasından o alan ile ilgili olan besini seçip oraya koyuyor. Tabii öğretmenin yönlendirmeleri ve ara ara yaptığı kısa ve eğitici notlar eşliğinde… :) Mesela şişe turuncu alanı gösteriyorsa (ki resim de turuncu alan sebzeler olarak seçilmiş) çocukta besinler arasından bir sebze alıp turuncu alana yerleştiriyor. www.egitimcininadresi.com

www.egitimcininadresi.com

www.egitimcininadresi.com

www.egitimcininadresi.com

BİZİ DİNLEDİĞİNİZ İÇİN TEŞEKKÜRLER. Facebook Sayfamız: https://www.facebook.com/VolkanSabazilkokulu Web Sayfamız: http://vsabaz.meb.k12.tr/ www.egitimcininadresi.com