ÖZGÜN MATERYAL GELİŞTİRME VE ÖRNEK UYGULAMALAR ŞEHİT POLİS VOLKAN SABAZ İLKOKULU 2013 HAZİRAN SEMİNER DÖNEMİ www.egitimcininadresi.com
HAZIRLAYANLAR MEHTAP KILIÇ ŞEREF GÜLER BENGİ BADE GÜLBAY ÖZLEM ÖZÇELİK AYHAN ÇAKAN VEYSEL KAPLAN ÇİĞDEM GÜLAY NÜKHET MUTLU H.İBRAHİM TURHAN www.egitimcininadresi.com
ÖĞRETİM MATERYALLERİNİN EĞİTİM-ÖĞRETİME SAĞLADIĞI YARARLAR Öğrenmeyi kalıcı hale getirir. Öğrencilerin ilgisini çeker. Öğrenmeyi güçlendirir. Anlamın gelişmesi ve anlatım kolaylığı sağlar. Öğretimde zaman kazandırır. Öğrenmede uyarıcı etki yapar. Düşüncenin devamlılığını sağlar. Öğretim süreçlerini güçlendirir ve etkin kılar. www.egitimcininadresi.com
Zaman sabit tutulmak üzere insanlar; Okuduklarından %10’u İşittiklerinden %20’si Gördüklerinin %30’u Hem görüp hem işittiklerinin %50’sini Söylediklerinin %70’ini Yapıp söylediklerinin %90’ını hatırlamaktadırlar. www.egitimcininadresi.com
Öğretim Ortamında Kullanılan Yaygın Materyal Ve Etkinlik Türleri www.egitimcininadresi.com
www.egitimcininadresi.com
Yazılı Materyaller Yazılı materyaller eğitim ortamında kullanılan en yaygın materyal türüdür. Bunun nedeni, yazılı materyallerin kolayca ulaşılabilen ve öğretim ortamına rahatlıkla taşınabilen materyaller olmasıdır. Yazılı materyaller, ayrıca kolaylıkla çoğaltılabilen ve öğrencinin kullanımına ucuzlukla sunulabilen materyallerdir. Etkinlik yaprakları ,ödev sayfaları vb gibi. www.egitimcininadresi.com
Resim ve Grafikler Resim ve grafikler, sözel mesajların öğrenciler tarafından anlamlaştırılmasında ve somutlaştırılmasında en yaygın olarak kullanılan öğretim materyalidir. Sözel olarak anlatılması çok zor olan ya da rakamsal olarak anlam ifade etmeyen sayılar veya oranlar, bir resim ya da grafik aracılığı ile kolaylıkla öğrenciye anlatılabilir. www.egitimcininadresi.com
Nesneler ve Modeller Gerçek hayattan alınmış nesnelerin ya da modellerin öğretim amaçlı kullanılması, öğrencilerin gerçek dünyayı anlamalarına yardım eden en etkin yöntemler arasında yer alır. Öğrencilerin sınıf içerisinde gerçek nesne ve modeller üzerinde çalışması, onların motivasyonlarını artırdığı gibi, öğrenmeyi eğlenceli hale getirmektedir. Örneğin, Fen bilgisi dersinde farklı bitki türlerini sınıfa getirmek ve öğrencilere göstermek öğrencilerin bu bitkilerin resimlerini görmelerinden daha etkili bir yöntem olup, hem öğretimin etkinliği hem de bilginin kalıcılığı açısından büyük önem taşımaktadır. www.egitimcininadresi.com
Bilgisayar Yazılımları Öğretim materyalleri olarak bilgisayar yazılımları, diğer materyaller ile karşılaştırıldığında, öğretim ortamında öğrenci etkileşiminin en yüksek olduğu materyal türüdür. Bilgisayar yazılımları, etkin hazırlandığı takdirde, bir öğretmenin öğretim ortamında gösterdiği bütün etkinlikleri gösterebilir www.egitimcininadresi.com
ÖĞRETİM MATERYALİ HAZIRLAMA İLKELERİ www.egitimcininadresi.com
Öğretim materyali basit, sade ve anlaşılabilir olmalıdır Öğretim materyali dersin hedef ve amaçlarına uygun seçilmeli ve hazırlanmalıdır Öğretim materyali, dersin konusunu oluşturan bütün bilgilerle değil, önemli ve özet bilgilerle donatılmalıdır Öğretim materyalinde kullanılacak görsel özellikler (resim, grafik, renk vb.) materyalin önemli noktalarını vurgulamak amacıyla kullanılmalı, aşırı kullanımdan kaçınılmalıdır www.egitimcininadresi.com
ÖRNEK UYGULAMALAR www.egitimcininadresi.com
Kitap kartını kumbarasına atar. Her öğrencinin kitaplarının isimlerini ,sayfa sayısı ,yazarı vb yazabileceği kartlar hazırlanır.( Her ay farklı renkte Öğrenciler her kitap aldıklarında bu kitap kartlarını doldurur. Kartın arkasına kendi adını yazar. Kitap kartını kumbarasına atar. Her ay kitap kartları kumbaradan çıkarılıp sayılır. www.egitimcininadresi.com
Burada Dondurma çubuklarıyla hikaye oluşturma etkinliği yapılıyor. Yabancı dil üzerine çalışılmış ama Türkçe derslerinde de uygulanabilir. www.egitimcininadresi.com
Kulak çubuklarıyla çocuklara sayıları öğretmeyi hedefleyen bir çalışma örneği.. www.egitimcininadresi.com
BESİN PİRAMİDİ OYUNU Oyunumuz şu şekilde oynanıyor; ortada gördüğünüz beyaz kısım yaşamımızı sürdürebilmemiz için gerekli olan en önemli madde, yani su. Su kısmına bir şişe koyuyoruz ve çocuklar o şişeyi yan yatırarak çeviriyorlar. Şişenin ucu hangi alanı gösteriyorsa önceden hazırlanmış besinler arasından o alan ile ilgili olan besini seçip oraya koyuyor. Tabii öğretmenin yönlendirmeleri ve ara ara yaptığı kısa ve eğitici notlar eşliğinde… :) Mesela şişe turuncu alanı gösteriyorsa (ki resim de turuncu alan sebzeler olarak seçilmiş) çocukta besinler arasından bir sebze alıp turuncu alana yerleştiriyor. www.egitimcininadresi.com
www.egitimcininadresi.com
www.egitimcininadresi.com
www.egitimcininadresi.com
BİZİ DİNLEDİĞİNİZ İÇİN TEŞEKKÜRLER. Facebook Sayfamız: https://www.facebook.com/VolkanSabazilkokulu Web Sayfamız: http://vsabaz.meb.k12.tr/ www.egitimcininadresi.com